Hulín vyhradí prostor před nádražím autobusům, osobní auta budou muset jinam

Přednádražní prostor v Hulíně. Foto: Google Street ViewPřednádražní prostor v Hulíně. Foto: Google Street View

Město na řešení spolupracuje se Zlínským krajem.

40 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Mirek

Neměl by být stát/kraj rád, že lidí jezdí vlakem a auta odstavují na nádraží?
Důvod udělat prostor pro NAD se mi zdá dost zástupný. Přiznávám, že jsem zaujatý zde cca 2 do měsíce parkuji. Jezdím pravidelně do Prahy a pokud to není nutné, tak služební auto nechám na parkovišti pokračuji vlakem.
Určitě by chtěl prostor nějak zkulturnit, vyznačit parkování, případně pravidla vymáhat. Často v prostoru pro NAD stojí nějaké kamiony.
Hned parkování omezovat se mi zdá zbytečné a kontraproduktivní.

Igor Mauricio

Před 10 lety jsem měl tu čest Hulín navštívit několikrát v rámci řidiče autobusu NAD. Tehdy se u nádraží odbavovalo dost na divoko, proplítačka mezi auty, neoznačené výstupní i nástupní zastávky, skákání cestujících pod auta, mnohdy nemožnost otočení se, zmatek nad zmatek. Vidím, že se tam nic nezměnilo ani po 10 letech. Docela smutné 🙂

Roman

Jsem se zasnil, že se zrušil ten fantastický přestup zpožděný vlak->autobus, kdy se musí sprintovat přes sídliště a a stejně to občas ujede před nosem. Ale ono ne, furt to tam je. I to parkování je tam fér, jednou jsem tam někoho vezl a pomáhal s kočárkem a důstojné místo tam fakt nikde nebylo.

Frantík

A nezakazuje blokování autobusů už zákon? Nicméně jasně, odtahovka nemůže tam přijet dřív, než autobus nabere zpoždění.

MaT

A nešlo by místo ilustračního obrázku vlaků v Hulíně (já vím, je to aspoň taky Hulín) dát nějaké fotky, jak to vypadá před tím nádražím, aby měl člověk lepší představu? Nebo se očekává, že si to na Street View či Panoramě čtenáři najdou sami?

Jiří Kocurek

https://mapy.cz/s/rehekovaju
To vpravo od asfaltové vozovky, tak rozmlácená část, to je výstupní prostor pro cestující v NAD. Alespoň to není do hlíny…

Ten prostor potřebuje předělat. Válí se tam ladem 2400 m2 panelů, netuším komu to patří.

B0risek

Evidentně neznáte místní situaci, takže Vám ji trochu osvětlím. To co označujeme jako “ válí se tam ladem 2400m2 panelů“ opravdu není prostor pro srandu. Jedná se o parkoviště areálu Pilany pro zde pracující (majetek Pilany a.s. – což je v dnešní době něco, co spravuje areál pro firmy v něm se nacházející). Parkoviště bývá v pracovní době skoro plné a město nemá žádné právo „ten prostor předělat“ Fotka na kterou se odkazujete je evidentně z víkendu.

Sova

Chtělo by to nejdřív nabídnout alternativu a pak teprve zakazovat. Takový parkovací dům na místě současného parkoviště by vyřešil parkování nejen u nádraží, ale i v přilehlých ulicích.

MaT

Tak pro některé může být tou alternativou, jak se dopravit na nádraží, třeba právě ten autobus…

Jana

Ale to je bus jen pro náhradní dopravu, když nejede vlak. Normální bus k vlakaci nejede.

Igor Mauricio

Ale jede, sice tuším jen 3 spoje za den, ale jedou. Samozřejmě by pro cestující bylo zajímavější, kdyby u nádraží vzniknul nějaký důstojný terminál s tím, že tam budou zavlekem zajíždět spoje linkových autobusů – ono od vlaku k zastávce Hulín u podjezdu je to nějakých 450 m, což není zrovna komfortní přestup, jak zde už bylo zmíněno jinými. A těch lidí, co takto přestupují, není málo.

johny

Ale ono toho volného prostoru je tam dost, jen je špatně zorganizovaný. Respektive není zorganizován nijak. Město chce jen oddělit prostor pro autobusů, aby hromadná doprava měla vždy zajištěný průjezd. Naopak se eliminuje parkování vozidel takovým způsobem, že odstavená vozidla „zakazují“ průjezd autobusům. Takže je to vlastně naopak. Popravdě mě udivuje, že s tím město přišlo až teď, protože tahle situace už tam je několik let.

Jiří Kocurek

Ono tam totiž není vyznačené jak parkovat, prostě je tam betonoštěrková plocha vyžívaná nadivoko. Na nějaké vyznačení parkovacích stání nebo jízdního pruhu se tam zatím kašlalo.

David

Bych možná čekal autobusy na straně k centru obce a ne tam, kde je to parkoviště.

Jiří Kocurek

Ne, na těch ulicích si dva autobusy nevyhnou. A pokud byste rozšířil silnici na úkor chodníků, tak vás místní poženou.
Vesnice jsou od Hulína na východ, takže by se autobus musel napřed protáhnotu pod kolejeni, projet okolo nádraží, aby pak cestující podešli nádraží a ocitli se v nádražní budově.

Frantík

A pokud někdo chce jet do centra autobusem, tak ho ta vzdálenost navíc nezabije, hlavně že bude sedět.

Herold

Otevřeli si nádraží, a jezdili jim tam lidi…

Lang

Tohle není ten případ jako u hospodského z Hospody Na mýtince. 🙂
Např. v Basileji si otevřeli nádraží, ale lidi jim tam jezdí tramvají nebo autobusem. Auta na přednádraží vůbec nejsou, což ocení všichni. 🙂

Al de Baran

Jj, Hulín to je taková moravská Basilej 🙂

Lang

To jste napsal Vy. 😀 Já jen píšu, že před nádražím nemusí být auta a auto není jediný způsob, jak se na nádraží dostat. 🙂

Jiří Kocurek

A když je to nejvýhodnější způsob, jehož zrušení znamená, že dotyčný vlakem nepojede vůbec?

Majkl

Pokud nejsi z dědiny, kde ten bus jezdí 2x za den nebo vůbec.

Modré zábradlí

Když tramvaj v Hulíně má dost nepoužitelný jízdní řád.

Jiří Kocurek

Tramvaj v Hulíně? Hmm, kvalitní materiál, jen co je pravda. Ale nechte si, mě tohle nebere.

Kleist

Tam jde spíš o to, že to tam vypadá jako kdyby se tam zastavil čas. Spíš jde komplexní řešení prostoru tak aby to tam vypadalo líp a auta neparkovala v autobusové točně

mgr.pavel

Kdyby jim tam jezdili lidi, to by bylo dobré.

Ale spíš jim tam jezdila a hlavně stála auta.

A bránila tomu, aby tam jezdily autobusy. Kterými by jezdilo mnohem víc lidí, než přijelo těmi auty.

Herold

„…autobusy. Kterými by jezdilo mnohem víc lidí, než přijelo těmi auty.“

To myslíte nebo víte?

Jiří Kocurek

Jde hlavně o autobusy NAD kvůli výlukám na ta trati 300. Většina z těch lidí by tam raději nejela vůbec, ale rozhodla za ně Správa uzavřením trati, vlak R8 končí a začíná v Hulíně, přestup na bus.

A že z okolních vesnic jezdí lidi autem na vlak? No když on v tom zlínském kraji ten IDS tak nějak teprve začíná a navázání autobusů na vlaky v impériu Z jeho majitel zrovna v lásce neměl. A vyhnání řidičů z vlaku ty návaznosti nezajistí. Kupodivu. 😛

coolio

Nejdřív zákazové značky, a až pak možná projekt, a možná někdy parkování pro ty, co se snaží jezdit vlakem.
A co to otočit?

Lang

Jako že by lidi jezdící autem měli přednost před autobusy? Proč by to někdo dělal?

Jarek

Slušný výkon 7 mínusů za návrh logického postupu 🙂 na zdopravy to tak prostě chodí, plodné nápady hodnotí nálety mínusářů 🙂

Mysel

To je klasika, ne? Vlaky jsou tu na urovni bozstva, VHD vseho druhu je tak nejak tolerovana jako stafaz hlavniho bozstva, cyklofanatismus je podporovan a cokoli, co zavani IAD je cilem opovrzeni. :o)

johny

Z některých příspěvků je opravdu patrná neznalost místní situace + urputná snaha dosadit všude cyklofanatismus a šotouše – i tam, kde je to úplně mimo 🙂 Takže znova: rozlehlá zpevněná plocha u nádraží příležitostně využívaná pro autobusy náhradní dopravy za vlak. Chybí jakékoliv dopravní značení včetně vodorovného, takže cca 10-20 řidičů pravidelně nechává auto tak, jak jim ruka upadne od volantu. Město proto chce oddělit prostor pro autobusy, aby hromadná doprava měla vždy zajištěný průjezd a vyhradit samostazný prostor pro parkující auta. Opravdu každý, kdo tam parkuje dnes, to zvládne i po této úpravě, místa je tam víc jak dost.… Číst vice »

Mysel

Jo, tady konkretne je asi jasne, ze nejakou organizaci by to chtelo. Jen je otazka jak a zda to mesto popadlo za spravny konec.
Prispevek vyse byl jen obecny. Ve zdejsich diskusich fakt neni doprava jako doprava a vysledkem je spousta zabavy.

mgr.pavel

Zákazovými značkami omezíte (plácnu) pěti autům (s cca 10 lidmi) tam zaparkovat, a na druhou stranu umožníte (plácnu) 10 autobusům s pár set cestujícími příjezd.

Pár značek vám místo 20 lidí umožní příjezd třeba 200 lidem – to mi přijde jako hodně efektivní a rychle proveditelné řešení.

Ale může se X let čekat na parkovací dům a nedělat jinak nic, taky možnost.

Jiří Kocurek

To by bylo logické. Dokonce by bylo příliš logické tam vyznačit parkovací místa pomocí bílých čar, v potřebných místech zebru.

A zřídit parkování pro os. vozidla na tady tom betoně už je teda z říše divů:
https://mapy.cz/s/rehekovaju

JFK

Tak hlavně, že tam dost často mezi danými ostrůvky, parkují kamiony Skansky ze stavby D49…

Jiří Kocurek

Tipnu si: Řidič čerpá přestávku, plní zákonem uloženou povinnost. Možná na pitomém místě, ale musí.

JFK

Ty kamiony tam stoji, kdyz maji padla. Vedle nadrazi maji nejakou ubytovnu/najemni bydleni pracanti ze Skansky.