Hřib: Linka do Tchaj-Peje s China Airlines je na dobré cestě

Airbus A350-900 společnosti China Airlines v Praze. Foto: Rosťa Kopecký / FlyrRosta.comAirbus A350-900 společnosti China Airlines v Praze. Foto: Rosťa Kopecký / FlyrRosta.com

O přímém spojení to Tchaj-peje se mluví několik let, v minulosti na Tchaj-wan létala nákladní linka.

23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Václav

Obecne nemam rad politicky motivovane linky. Bud se to uzivi na volnem trhu, nebo ne. Navic uz dnes se na ten Taiwan letet da, byt s prestupem. Zrovna letectvi bych nechal na volny trh a az prijde ten spravny cas, tak i ta prima linka na Taiwan se otevre.

petr 5

Tak nějak koukám na plusy a mínusy u příspěvků a zdá se mi, že král Vochomůrka tady má placenou klaku.

Kyblík_2

No jo, Vochomůrkova klaka a uctívači.
To je tak veledůležitá a přínosná delegace, že zpátky jedou linkou do FRA a pak vojákama do Kbel 🙂

Kyblík_2

Tak určitě! Čankajškové čekali až si tam vlastním letadlem přivezou mistra světa Vochomůrku, kterým jim milostivě kejvne, že teda můžou začít lítat Prahu. Oni teď začnou překotně shánět eroplán, aby mu splnili jeho egoistické představy 😀

petr 5

Škoda, že ještě pořád čeká 1,25 mil. obyvatel Prahy, až udělá Hříbek něco pro ně. Zatím dělá na vedlejší úvazek Ministra Zeměkoule.

GPGP

Jelikož Praha patří mezi nejbohatší kraje EU, tak linka do Asie nás posune ještě výše.
Jestli neumíte využít potenciál Prahy, tak šance tady pořád je, jen nesmíte sedět v koutě a čekat co přijde 🙂

Ota Z.

myslím, že by to smysl dávalo. Ne na denní frekvenci, ale cca 2x-3x týdně by bylo reálné. Pokud by v TPE byly dobré návaznosti na linky do AU, NZ případně linky v rámci JV tichomoří (Bali, Filipíny, atd.) tak proč ne. Za mne určitě ano, jen dobře sladit obsazenost a dobré vytížení linky i v podobě carga.

Roman

Pokud by byla tato linka s A359 rentabilní, tak určitě ano. Spíš bych to ale viděl (pokud to v dohledné době bude) na A333.

M H

Otázka je, jestli by na některé trasy dávalo smysl nasadit „kombinovaná“ letadla pro lidi i cargo zároveň. Například A380, která by měla jedno patro „lidské“ a druhé „nákladní“. Pokud by to vycházelo, mohlo by to poskytnout další využití obřím letadlům…

David

Pokud vím, tak úprava A380 (dosazení cargo dveří) je v podstatě nemožné nebo značně problematické. Samotný trup na to není konstruovaný a případná radikální úprava by znamenala dost výrazně vyztužit trup, což je ale problematické kvůli patru. Navíc využitelné zatížení A380 je poměrně malé, protože byla od začátku konstruována „pouze“ jako osobní verze. Sice se zvažovala A380F, ale neslo to s sebou řadu výrazných problémů, kvůli kterým byl projekt zrušen.

kanafasik

Nevím o tom nic, ale musím přidat svá moudro.. 🙂 🙂 🙂 A 380 v tomhle nápadu je nesmysl. Ale zkuste zajet do Toulouse a poradte jim. Létávalo 747 COMBI. Jestli ho ale ještě dnes někdo provozuje, nevím.

Karl

KLM Amsterdam – Taipei

notfake

KLM AMS-LAX

Y.K.

B747-400M jako poslední 747 COMBI provozovaly KLM, letos je na jaře vyřadily, ale krátce na to díky covidové poptávce po cargu došlo k znovu zprovoznění a zřejmě dosud létají a to výhradně do Asie.

Martin V.

Ona se často používají osobní letadla „kombinovaně“. Obzvlášť typy s dlouhým trupem mají dostatečně velký nákladový prostor v podpalubí, který generuje slušné příjmy z dokládky carga. Cathay Pacific po poslední krizi před 12 lety tvrdily, že přeprava nákladu je tenkrát zachránila. Tak uvidíme, jestli je zachrání i nyní. Patrová letadla jako B747 a A380 mají objem podpalubí k počtu cestujících relativně menší, proto v 747 COMBI dávali náklad i na hlavní palubu.

GPGP

Dozadu, místo econony, ale furt to má 4 motory, tzn. větší spotřeba než 777 F.
Hodně v Asii provozují i cargo DC 11, sice 3 motory ale furt lepší než 4….třeba Lufthansa jí má… 🙂

MPE

MD 11 v Asii uz nikdo neprovozuje. Ma je Fedex, UPS, Western Global, SkyLease (vse USA) a Lufthansa.

MPE

A „puvodni“ DC 10 uz z civilnich provozovatelu jen FedEx a bolivijske TAB Cargo.

GPGP

I do B 777 se vejde hodně carga, nebo i B 747 dělá (dělal) verzi 400.kam se dozadu vešlo asi 5 kontejnerů…. Ale myslím že Praha není zrovna takto stavěná, full Cargo let. se odbavují vpravo u Menzies, neumím si představit, že by trepl jezdil k terminálu, jedině ke 14, kde asi bude prostor po A 380 Emirates 🙂

PetrN

A rudého Miloše klepne…Jen tak dál 🙂

jozka

Jako vzdy dokazal primator vyhmatnout nejbolavejsi misto jim spravovaneho mesta a vyresit to. Potlesk na otevrene scene!

Ondra

Citace předsedy senátu není tak jednoznačná v zavedení linky 🙂 „Jednali jsme také s vedením společnosti China Airlines, což je tchajwanský národní dopravce (založen 1958). Se svými dceřinými společnostmi má celkem 114 letadel. Zájem o letecké spojení s Českou republikou roste. Až opadne koronavirová krize, bude jasněji. Předseda Senátu, my senátoři a pražský primátor Hřib jsme se jasně vyslovili pro přímé spojení s ČR a nabídli jsme veškerou součinnost. „

Roman

Asi pravidelná přeprava hřibů z Prahy do Taipeie.