Hranice na Slovensko jsou volné, dopravci ale s vlaky či autobusy vyjet nemohou
Bratislava hlavná stanica. Foto: ŽSR
Česká a slovenská vláda se dohodly na otevření hranic od dnešní půlnoci, dopravci ale zatím své spoje mezi oběma zeměmi
Ústredný krízový štáb uvoľnil medzinárodnú dopravu do Česka.
Povolenie je už účinné, oznámil minister dopravy Doležal.
https://e.dennikn.sk/minuta/1918954
I copak, mesiáš Babiš, zachránce lidu poddanského a mesiáš Matovič, zachránce lidu nevolnického, se nedomluvili?
Oni se domluví, ale Matovič je známý tím, že levá ruka neví, co dělá pravá. Nicméně kritiky se bojí, a tak často mění svá rozhodnutí pod tlakem veřejnosti.
Chaos v podání Matoviče je ještě horší než ten v podání Babiše.
tak hlavně že se zbavili Fica a maj nejlepší prezidentku 🙂
Takže nezastaví v Karviné, tak sednu na panťák do Ostravy a přestoupím….jak jednoduché😂
Mě to vyjádření připadá jako v Kocourkově. Tak když se vlády dohodly na otevření hranic, tak by se mělo automaticky zrušit to omezení mezinárodních vlaků (ze Slovenského MD). Nebo snad ministr dopravy (SR) není člen vlády? Nebo musí provést pokyn k vykonání rozhodnutí o za ukončení zákazu provozování železniční mezinárodní osobní dopravy?
To od nasho pana premiera chcete privela…
vsak ono sa to rozhodnutie coskoro dostane aj ku kompetentnym na MD a v krizovom stabe.
Na Slovensku ještě platí nouzový stav a rozhodnout musí krizový štáb, ne MD. Formalita, ale pan premiér na ni asi zapomněl.
hranice se muzou otevrit i pri vyhlasenem nouzovem stavu.
Zajisté. Ale musí to udělat krizový štáb.
udelal to krizovy stab… o otevreni se rozhodlo na zasedani stabu v pondeli, akorat se domluvili ze to zverejni v ramci Matovicovy navstevy CR…
Ten tlak nyní bude enormní a nejpozěji za pár dní Slovensko zákaz zruší. Dávám tomu čas do pátku, nejpozději do neděle.
Tu sa hovori ze mozno vo stvrtok na nejakom krizovom stabe to rozhodnu.
https://ekonomika.sme.sk/c/22418230/matovic-sa-dohodol-s-babisom-na-obnoveni-vlakovej-a-autobusovej-dopravy.html?ref=trz
No len mi je divne, ako sa IM a AB tvaria, ze o ziadnom zakaze medzistatnej dopravy nevedia, ked podla toho clanku ministerstvo dopravy v pondelok predlozilo navrh o zruseni zakazu medzinarodnych liniek.
Tak Babiš o tom neví určitě, ten nemá ani základní přehled prakticky o ničem.
Andrej Babiš zákaz mezinárodní dopravy již dávno zrušil, viz jedoucí EC do Berlína. Problém je pouze a jen na slovenské straně.
To nic nemění na tom, že pravděpodobně vůbec netušil, že kdy nějaký zákaz byl a ani nyní netuší, že je nějaký problém Také na to nemá kdy – od března osobně rozváží po republice ty své miliony roušek upatlané od koblih a utírá si do nich slzičky, jak mu všichni chudáčkovi ubližují.
Zákaz byl vydán rozhodnutím vlády, dokonce ho Babiš sám předčítal na tiskové konferenci.
Anebo možná ne Babiš, ale Havlíček (ministr dopravy)… Nepamatuji si.
Vzhledem k naprosté chaotičnosti v rozhodování této vlády opravdu není podstatné, co kdy kdo řekl nebo přečetl. Stejně každý věděl, že to je možná všechno jinak a že druhý den to bude určitě jinak.
Viz Jermanová. Napřed podá trestní oznámení a když zjistí, co tím způsobila tak se otočí a začne křičet, že vždycky stála na straně té záchranářky a snaží se policii nadiktovat, aby to odložila… a z Jermanové by najednou byla zachránkyně.
pane -TR-: Kdyby jste četl pořádně, možná by vám došlo, jak kecáte jen ve snaze hodit to na Babiše. Ten sice už řekl kde-co, ale toto je záležitost SR. Nouzový stav i zákaz mezinárodní přepravy byl v ČR již zrušen. V SR ještě platí.
Více číst, pokusit se čtenému i porozumět a méně šířit smyšlenky!
Sorry, to se netýkalo TR. Viz výše.
Asi to bylo na mne. Text jsem pochopitelně četl. Na Babiše nic neházím, ten na sebe svoji vlastní neschopnost hází sám.
Rozhodně se nic nemění na tom, že Babiš absolutně nemá a nikdy neměl o čemkoli přehled a tedy ani netuší, že je nějaký problém se zákazem přeshraniční dopravy.
Potrefená husa … Tak jste se již po několikáté vyblil. K věci jste nenapsal nic, jen bláboly. Babiše také nemusím, ale hrozím se představy, že byste byl na jeho místě.
To jste mne rozesmál. Té představy bych se samozřejmě děsil také. I když horší než Babiš by mohl snad být možná jen Milouš Jakeš…
Ale k věci jste nenapsal lautr nic ani vy. Tak to si asi můžeme podat ruku.
Napíši opět cosi, co není k věci – vy jste už někdy slyšel Babiše, že by mluvil k věci? Já tedy opravdu ne. Byť se tomu blekotání tedy vyhýbám, protože z toho člověka je mi pokaždé blbě.
Avšak jakmile mu Guru Mára našeptá, že by to znělo hezky „kdyby to vyjednal“, wow to se začnou jakoby dít věci 😀
Vzhledem k tomu, ze na zaklade nejakyho vydanyho opatreni ti nasi kaspari byli vzdycky prekvapeny, ze neco nefunguje, protoze nemaji ani tucha, jak ta dana vec funguje, tak me neprekvapuje, ze nedomysleli, ze existuje neco jako mezinarodni preprava. Tusim, ze podobny kaspari jsou i na druhy strane.
Zákaz mezinárodní dopravy vydala ještě končící vláda Petra Pellegriniho (Smer).
Ano. Vydala to slovenske ministerstvo dopravy. To vyhlasilo ze v pondelok ziadalo na krizovom stabe o povoleni medzinarodnej prepravy a bolo zamietnute a dnes sa Matovic prekvapene tvaril, ze ako to ze je medzinarodna preprava zakazana zo strany Slovenska.
I ve vtipech jednají policajti koordinovaně. Například při výměně žárovky. A teď čtu toto. Ještěrká Klaus hadra.
A přitom by stačilo jen o všem včas a v předstihu informovat a ne rozhodnout až při společném „hutorení“ s tím, že platnost již od půlnoci.
Ocenil bych ale, po dnešním otevření hranic ze strany Rakouska (s výjimkou Itálie), kdyby naše strana a vláda zareagovala stejně spontánně, protože teď vážně není důvod strašit Rakouskem, které má 460 nakažených, zatímco v ČR je jich momentálně přes 2300.
Na Twitteru psal ministr Petříček něco v tom smyslu, že navrhne na vládě v této souvislosti výrazné urychlení spuštění „semaforu“. Tak snad se dočkáme.
Ale notak, vždyť i sazby DPH lze změnit 28 prosince, přičemž platit budou od 1. ledna, aby v tom finanční úrad neměl zmatky, až bude přepočítávat daně. Prostě máte 3 pracovní dny na úpravu pokladního SW a přecenění dotčeného zboží, zavádí se nová sazba DPH.
Rozdíl je daný rozdílnou metrikou. V Rakousku se nakažený považuje za vyléčeného po 14 dnech, u nás po dvou negativních testech.
Pamatuji, že asi před dvěma týdny dohodly vlády ČR a Rakouska zvolnění podmínek. Je se o tom nedozvěděli rakouští policisté na hranici s jižní Moravou. A trvalo to také dalšího půl dne, než dostali příslušný befehl.
Holt, C-K původ se nezapře. Dodnes vládne v AUT, CZ, SK i HU, nejvýrazněji právě u policie.
To je vrchlný amaterismus….
Slovenská vláda je extrémně opatrná takže se tomu ani nedivím
Suhlasim, ale uz je pokrok https://www.vlaky.net/diskusia/230378/dopravna-politika-slovenskej-republiky/ Premiéri Slovenska a Česka súhlasia s obnovením vlakovej a autobusovej dopravy medzi krajinami. „Naši ministri vnútra ešte o tom diskutujú. My im to pripomenieme. Ja za seba hovorím, že by sme sa mali vrátiť do normálu aj v prípade autobusovej a vlakovej dopravy,“ povedal na tlačovej besede po spoločnom stretnutí predseda českej vlády Andrej Babiš. Len nerozumiem čo s tým majú ministerstvá vnútra, keď rozhodnutie o zastavení dopravy vydalo ministerstvo dopravy. Za ďalšie. Prečo to nemohlo byť naraz, ale len teraz sa tvária, že sa ideme rozprávať o verejnej doprave. To predtým ako sa… Číst vice »
Proč je zase v článku zdůrazněn bezvýznamný Regiojet a hlavní dopravce ČD/ZSSK nic?
Protože ČD se k tomu nevyjádřily. Nehledě na to, že většina vlaků, které provozují ČD, jezdí v závazku veřejné služby, a tudíž obnovení jejich provozu záleží nejen na samotném otevření hranice, ale i na objednatelích.
To by ale asi neměl být problém. Dle návrhů jízdních řádů, které již unikly na slovenské straně, budou příští rok jezdit vlaky ČD/ŽSSK, dálkové i regionální, ve stejném rozsahu jako doposud. Tedy přes Břeclav, Velkou nad Veličkou, Horní Lideč (jen Ex) a Mosty u Jablunkova.
Trolling
Sůro… notak!
Prostě se pan Sůra zeptal jen národního dopravce. Jedna odpověď snad stačí.
Protože ČD se nevyjádřily. Až se k tomu vyjádří, rád stanovisko doplním (bez ohledu na to, že to nic na věci nemění, nesmí vyjet zatím žádný dopravce)
Protože mluvčí ČD ani ZSSK v daném termínu nic nezveřejnili?
Taky se divím ,že sehlavní dopravce ČD/ZSSK ještě neozval.
A nešlo by udělat aspoň NAD Návsí – Čadca nebo Břeclav – Kúty… Autobus by dojel k čáře, přes čáru řidič s prázdným busem nebo busy z obou stran a přes čáru po svých?
Tak to snad bude jednodušší – a pro cestující atraktivnější – počkat, až se vláda SR probere.
Právě krátkodobě do doby probuzení…
Autobus není hromadná doprava?
Autobus Břeclav – čára / (pěší přechod) / čára – Kúty…
A kudy by ten autobus jel?
Na dálnici nemůže zastavit a vysadit lidi a po silnici z Lanžhota nemůže přejet most. Ten má omezení jen do 7 tun. Jedině k mostu, tam cestující vysadit a za mostem by čekal bus ze Slovenska. 🙂
Pisatel nejspíš uvažuje starou silnici, známou též pod číslem 425.
Silnice Lanžhot – Brodské – Kúty.
Na hraničním mostě přes řeku Moravu je právě to omezení na 7 tun.
Jenže to právě by nebylo nutné řešit, kdyby přes ten most cestující přešli pěšky. Ale stejně je celá tato diskuze zbytečná – Matovič nakonec pod tlakem povolí i vlaky.
To už fakt lépe přejít pěšky v pohraniční přechodové stanici z vlaku do vlaku, než zavádět dva další přestupy kvůli nějakému možná formálnímu detailu.
To už by snad bylo jednodušší dojet těmi vlaky do PPS a tam zřídit v rámci přestupu kontrolu jako u aut, než do toho tahat další přestupy na autobusy (kde ty lidi ještě mnohem víc promícháte, mimochodem).
Ani v české vnitrostátní dopravě zdaleka nejezdí všechny dálkové autobusové spoje. Obnovení přeshraničních spojů na Slovensko v původním rozsahu bych už letos ani nečekal, v omezené míře možná někdy v průběhu léta. Také je velmi pravděpodobné, že by spoje v původním rozsahu neměly ani koho vozit.
Kvůli nejedoucím vlakům nemohou slovenští studenti na českých VŠ dorazit na zkoušky. Tak neříkejte, že o to není zájem.
To jde o to, zda studenti mohou napnit všechny vlaky. Možná ano, nevím. Třeba Ukrajinci jezdí asi víc autama a autobusama. Ale rozhodně se nedá čekat nějak výrazný zájem turistů, hodně lidí má v této chvíli už dávno zabukovanou dovolenou u nás nebo ani žádnou v plánu nemají.
Obávám se, že turistika se začnre trochu rozjíždět až příští rok. Ale zdaleka ne do původních čísel. Velká část firem propouští a bude propouštět, leckde klesají mzdy. Lidé budou muset začít šetřit.
Mimo turistickou sezónu tvoří studenti ze Slovenska většinu cestujících.
Preji pesky hranici je nad jejich sily? To jsou studenti univerzity tretiho veku, nebo studenti vysoke skoly zivota jako vy?
Opět nevíte, o čem píšete. Pěší přechod přes hranici může v praxi zabrat i několik hodin, vzhledem k tomu, že až k hranici samotné se veřejnou dopravou zpravidla nelze dostat.
Ty nejseš odborník na všechno ale DPP vypatlanec. Třeba z Kútů z nádraží do Lanžhota na nádraží je to nějakých 13 km. To není jako s Lego vláčkem, že vlaky zastaví těsně před čárou a cestující přejdou 200 metrů.
On vám bude vykládat, že 13 km lze ujít pěšky v pohodě. To je pravda. Normálně to trvá zhruba 2 – 3 hodiny. Ale to je zcela nepřijatelný čas pro cestování.
Využil bych jako hranici pohraniční přechodovou stanici. Vždyť i u letadel je to letiště až hluboko ve vnitrozemí, a také se to tak bere. Kdyby už na tom někdo trval. Osadit mobilní plot a ostrahu, a může se jezdit. Když to jde na silnicích…
To je ale blbost. 🙂 Zrovna na letní sezónu opravdu o omezenou míru nepůjde, to mi věřte.
Tak to opravdu nevěřím ani v nejmenším.
Ještě bych se vyjádřil k těm dálkovým autobusům. Čím to asi bude? Že velká většina z nich po tom vnitrostátním úseku pokračuje ještě za hranice ?
Ty autobusy, o nichž mluvím , opravdu žádné hranice nepřejíždějí a 100% zákazníků jsou Češi. Hodně z nich jsou ale studenti, kteří ve velké většině nyní nikam jezdit nemusí.
Z toho vyplyva, ze v ceskych vnutrostatnych autobusoch nutne jazdia iba ceski statni prislusnici?
Ne. A ono je také vcelku jedno, kdo v nich jezdí. Ty linky, které znám, jsou čistě komerční a dopravce si hodně musí hlídat, aby jezdily plné. Jde o linky z Prahy na Prachaticko. Tady za poslední roky ubylo tak 70% dálkových spojů a to i takových, které jezdily naplněné. Ještě tak před 15-20 lety třeba na trase Praha – Volary jezdilo tak asi 14 spojů týdně. Nyní žádný a po obnovení provozu to budou jen 4, jen o víkendech.
A co se týká výplně těch busů, tak tam cizince potkáte opravdu zřídkakdy.
A čím si to vysvětluješ, že přestaly jezdit ty busy? Pokud by byly naplněné, tak by přece svým provozovatelům přinášely zisk.
Co to meleš?