Hradec – Náchod za půl hodiny. Další posun v modernizaci trati do Polska, SŽ soutěží projektanty
Zmizí úvrať ve Starkoči a Václavicích, vznikne nový 1,5 kilometrů dlouhý tunel.
Správa železnic pokročila s plánováním rychlejšího spojení mezi Hradcem Králové, Náchodem a Broumovským výběžkem a dál až do Polska.
Vypsala tendr na zpracovatele záměru projektu a projektové dokumentace pro trať z Jaroměře do Náchoda a dál z Náchoda do Meziměstí na hranice s Polskem. V síti budoucích rychlostních spojení je tato linka označena jako RS5, maximem má být rychlost 160 km/h. Celková odhadovaná hodnota obou projekčních zakázek je necelých 350 milionů korun. Už v závěru roku vypsala Správa železnic soutěž na projektanty modernizace trati z Hradce Králové do Jaroměře, kde dojde ke zdvoukolejnění a zvýšení rychlosti na 160 km/h.
Rychleji z Hradce na sever. Správa železnic soutěží projektanty modernizace trati do Jaroměře
U obou úseků z Jaroměře na severovýchod má být maximální rychlost 160 km/h, součástí projektu je elektrizace. Z velké části zůstane trať jednokolejnou. Součástí je i dlouho plánovaná Vysokovská spojka, která povede jako 1,5 kilometru dlouhý tunel. Přinese konec jízdy do z Jaroměře do Náchoda přes úvrať ve Starkoči a Václavicích. Jinak vede většina trasy ve stávající stopě.
Ministerstvo dopravy již loni dalo výjimku a povolilo další přípravu modernizace této trati bez ohledu na to, že ještě není schválena studie proveditelnosti. Modernizace zvýší kapacitu pro dálkovou i regionální dopravu. Umožní jízdu vlaků z Hradce Králové do Náchoda za půl hodiny a do Broumova za 85 minut. Správa železnic plánuje zahájení stavby na konec 20. let.
Součást RS 5
Až do České Skalice by měla být trať dvoukolejná. S modernizací úseku z Náchoda přes Meziměstí ke státní hranici vzniknou ve stanici Česká Metuje nová nástupiště a výhybna. Ta umožní zavedení dalších spojů. Trať bude zabezpečena systémem ETCS L2.
„Realizací projektu má dojít ke zvýšení kapacity dráhy a zkrácení jízdních dob vlaků v řešeném úseku trati při současném splnění podmínky ekonomické rentability. Traťový úsek Jaroměř – Náchod bude po modernizaci součástí sítě Rychlých spojení (RS) na území České republiky a bude využíván vnitrostátními a mezinárodními expresními linkami,“ uvádí Správa železnic v dokumentaci.
Vysokovská spojka, elektrizace až na hranice. Zrychlení tratí v Královéhradeckém kraji má výjimku