Hradec Králové objednal první hybridní kloubové autobusy

Nové autobusy Iveco Urbanway pro Hradec Králové. Pramen: DPMHKNové autobusy Iveco Urbanway pro Hradec Králové. Pramen: DPMHK

Všech dvanáct autobusů má do města dorazit do konce letošního roku.

10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vít Jůza

Jen jsem nepochopil, v čem má spočívat ta hybridnost … umí také plavat, nebo létat? Nebo jezdit po kolejích, nebo pod dráty?

Pavel

Kde na to město bere peníze, to nechápu!! MHD dotuje milionem denně (!!!!!!), důchodci se můžou vozit zadarmo (100kč za rok) a podle toho vypadají silnice ve městě. Některé úseky jsou desítky let (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) neopravené!!!! Naprosto zbytečné, máme nejnovější vozový park v ČR, to stačí, nemusí být furt nové a nové autobusy.

Jan

Dezolátní stav chodníků a silnic v HK nebo v důsledku financování MHD, ale tím že město utápí nesmyslné stamiliony za profesionální, zkorumpovaný sport a infrastrukturu pro něj.

Luboš Beneš

A taky staví lávky za 2x vyšší cenu než jinde.

Vašek H.

Tohle se v Pardubicích nikdy nestane

FenyAMG

Karosy B951 forever 😀

Vočko

Už ani moc ne. A v provozu je člověk potká leda tak na dvanáctce v ranní špičce a osmadvacítce v odpolední špičce, v obou případech na spojích ke Zdravotnické škole. A tam vysoká podlaha nevadí, mladá generace si se schody poradí.

Pavel Vavříček

Nebudou. Přes léto je s nimi plánovaná rozlučka

Peeetr

Ve skutečnosti se nejedná o plné Hybridy, ale pouze o minimální mini verzi, která bude od EURO7 prakticky povinná pro všechny fosilní vozy už jen z důvodů limitů na prach z brzd.

Jiří Kocurek

Když to přepočítám, tak má 49,2 kWmin, tedy dokáže dodávat/odebírat 200 kW asi 1/4 minuty. Z jízdy do zastávky za 15 sekund, to by mělo ve městě stačit. Výhoda superkapacitoru je v životnosti (statisíce cyklů) a kapacita neklesá s teplotou.

Z prospektu:
BATERIE
Ultra kapacitor EDLC: 0,82 kWh, 500-750 VDC, 200 kW
Dobíjené elektromotorem při zpomalování
Napájí elektromotor při akceleraci

Na přání:
Baterie Li NMC: 31,8 kWh na palubě, 665 V, 200 kW s
integrovaným konvenčním chlazením