Hradec Králové nechá opět změřit na žádost obyvatel hluk z D11
Nový úsek D11. Pramen: Swietelsky stavební
Okolo Svobodných Dvorů začne ještě letos stavba protihlukových stěn.
Okolo Svobodných Dvorů začne ještě letos stavba protihlukových stěn.
Na nových úsecích D11, zejména u Jaroměře, jedete betonovým protihlukovým korytem dlouhou vzdálenost. Protihlukové stěny jsou i tam, kde by snad ani nemusely být. Na některých místech to vypadá, jako by měly za úkol chránit před hlukem myši na polích. Naproti tomu na obchvatu České Skalice, který navazuje na připravovaný severní obchvat Jaroměře od D11 a který se taktéž dotýká obytných oblastí, a kde je intenzita provozu srovnatelná s dálnicí, není protihlukové stěny ani metr. Svobodné Dvory leží přitom od dálnice ve větší vzdálenosti, než obce na obchvatu České Skalice.
To je pravda. A protože silnice vede podél Rozkoše, tak se především v noci hluk nese hodně daleko. Obchvat České Skalice by si odhlučnění určitě zasloužil.
Každá doprava bohužel určitý hluk generuje, ale raději budu mít někde za obcí v polích dálnici, než dvojkolejnou trať za zahradou.
Nechcete. U kamaráda v Trebestovicích vede železniční trať (byť jednokolejná) hned před barákem bez PHS, a s projíždějícími nákladními vlaky či rychlíky s traťovou rychlostí 100 km/h není sebemenší problém. Za to dálnice vzdálená 3 km generuje neustálý kravál, po ránu když vyjdete ven nic jiného než dálnici neslyšíte.
Přesně. Bydlím v Praze 100 metrů od trati na Pardubice, která je za PHS. Štěrboholská radiála, která je 1,5 km daleko je v noci konstantní zdroj hluku a je slyšet mnohem nepříjemněji než vlak.
Ano, problém jde v tom, že dálnice vytváří setrvalou hladinu hluku. Vlak vytváří hluk postupně stoupající a po průjezdu klesající. Proto lépe vnímáme hluk z vlaku než trvalý hluk z dálnice, který nás poškozuje.
Už jste o tom slyšeli, že auta na elektriku nedělají hluk?
Největší hluk dnes dělá valení pneumatik, zejména pak za mokra. Tomu se nevyhne ani ten elektromobil.
Mýlíš se.
Nemýlí, od jaké rychlosti hluk pneu převládne nad hlukem od motoru záleží samozřejmě na povrchu, typu pneumatik, atd. Ale při dálničních rychlostech je to prakticky jistota. Na dálnici je elektromobil slyšet naprosto stejně jako spalovák (a pokud ne, má ten spalovák nejspíš nějakej problém typu děravej výfuk).
Další blbost, ale nechám tě při tom.
Někdo tu mluví o hluku motoru?
Přesnější by asi bylo hluk hnacího ústrojí, protože kromě motoru se do toho většinou počítá i převodovka, atd.
Každopádně platí, že i u spalovacího motoru hluk odvalování pneumatik překoná ten od motoru v rychlostech o dost nižších, než jsou běžné dálniční. Při dálničních rychlostech už bude rozdíl v hlučnosti mezi elektromobilem a spalovákem v podstatě zanedbatelný v drtivé většině případů.
U osobních aut možná. U kamionů slyším na 1,5 km, jestli jedou do kopce, případně zrychlují nebo jedou na bez plynu.
Tomu se mi nechce věřit. Ten hluk při vyšších rychlostech vážně není převážně aerodynamický? Čemuž se samozřejmě také elektromobil nevyhne.
A čím větší aerodynamický přítlak, tím více vzduchu mení svou dráhu a tlak. Ale na brzdící Tornádo mají akorát tak Migy a jejich sonický třesk.
Takových hoaxů létá po webu plno
Slyšel si někdy něco o hluku z valivého odporu?
Jinak jsem fanda elektromobility, jen nemám rád plácání nesmyslů.
Brzdi Kubíčku, článek je o stěžování si na hluk z dálnice, kde jsou nebo nejsou hlukové stěny. Vem si aparaturu, zajdi si mezi hlukové stěny a začni měřit spalovák a BEV. Pak nám pošli v protokolu výsledky. Až bude článek o hluku z valivého odporu, rád se připojím.
Houbeles valivej odpor. Je to sací efekt. Tomu je jedno, kterej motor to roztáčí. Pravda je asi někde uprostřed. Např auto 130 km dělá hluk pneumatikami. Ale kamionu v 90 km bych řekl, že řve víc motor. Bydlím od D1 1km přes kopec.
To se píše na nějakých serverech důvěryhodnosti sputniku? 😀 Nepíše se tam náhodou i to, že pro všeobecné přesednutí na elektromobily stačí postavit pár fotovoltaických elektráren navíc? 😀
Problém je nefunkční hygiena, která nic neřeší.
Pokud odborné a certifikované měření zjistí závadu (větší hluk, emise atd. než povolené), tak do vyřešení zákaz používání stavby. Ať už je to silnice, dálnice, žel. koridor nebo fabrika. A to exekučně okamžitě vymahatelným rozhodnutím.
Teprve až budou vymahatelné tresty, tak se něco změní.
Tak nevím, zda-li by se Vám líbilo nepoužívat třeba zahradu, protože jste použil motorovou pilu, která je taky nad povoleným hlukem.
Jestliže bych používal motorovou pilu +-16 hodin deně 365 dní v roce, tak bych se ani nedivil.
Ste měkej. Provozovatele bych nechal ihned zastřelit. Inkvizice jménem hygiena by měla zase na co hřešit.
A v Německu máte dálnici, kde snížili rychlost na 80 km/hod. a snížili hluk.
A u nás máme spoustu dálnic, které jsme vůbec nepostavili a tím jsme hluk v těch místech úplně zrušili. Pak že ten západ nedoženeme😃
Ono taky kam se furt honit. Za všechnu dopravu na silnice, nadměrný bordel v krajině? Hlavně, že se furt kecá o „podpoře“ železnice… Za mě je dobře, že ještě dost dálnic nestojí. Třeba jednou přeci jen dojde na nějaké ty vlaky. 🙂
Nazdar demagogu. Takže stavby tratí se nepřipravují, VRT se neřeší…
Ale ano, jen on je jak uřvané malé děcko, protože nevede vlečka do každého domu a na každé pole.
U nás má především někdo v programu rychlost na dálnicích zvýšit. 😀
Jako tohle je z mého pohledu prostě chyba ŘSD už během fáze projektování. V dnešní době, když postavíte dálnici cca několik set málo metrů od obytné zástavby, prostě musíte počítat už při projektování s výstavbou protihlukových stěn. Pokud se tak nestane a postaví se to bez toho, tak stejně na to dříve nebo později díky stížnostem místních dojde a bude to ve finále akorát dražší pro nás všechny. Za mě je tento postup v 21. století nesmyslný. FYI mám rodinu bydlící v Svobodných Dvorech (ulice nejblíže dálnici – cca 400m) a místní za tu protihlukovou stěnu museli zabojovat, jinak by… Číst vice »
Neuslyšíte, ale ani neuvidíte. Budete koukat do stěny. Sice lepší než kravál, leč… No jo, když chce kdekdo furt někde nějaké další silnice, další auta, méně místních zdrojů, méně vlaků… Marnost nad marnost. 🙂
Opravdu si myslíte, že jsou na tom vlaky s hlukem lépe?
Tak lepší vlak jezdící po 15 nebo 30 minutách než neustálý provoz silniční dopravy. A nemělo by lidem jít jen o hluk ale i o ovzduší a to elektrické vlaky narozdíl od aut nezhorší.
Takový normální rambajz ze seřaďovacího nádru: ve dne v noci rany, kravál, houkání, hlášení z amplionu, dunění lokomotiv, kolejová brzda. Brno Maloměřice dělá randál přes x čtvrtí od Vinohrad po Lesnou. Pravda, že je to o něco méně otravné než ta dálnice. Ta prostě jenom hučí. U toho nádraží můžete aspoň odhadovat, co se tam asi zrovna děje 😁
Nevím proč do toho taháte seřaďovací nádraží, ale kdybyste chtěl lepší srovnání, tak si do Maloměřic nechte zavést dálnici s rychlostí 130, i s rozpletem.
Pro nahrazení dánice byste potřeboval zhruba 200 nákladních vlaků za den o 50 vozech.
To se vylučuje se 2 až 4 vlaky za hodinu.
Jak se to vezme. Bydlel jsem uD10, vzdušnou čarou 400-500m a nebylo mezi barákem a dálnicí nic než pole. Rozhodně nám nepřišlo, že by hluk z dálnice byl velký problém, ačkoliv teda jsme během špiček samozřejmě byli v práci.
Pak tady totiž vzniká problém, že každý chce mít protihlukovou stěnu, ale zároveň nechce, aby cesta/dálnice/vlak ničil „ráz krajiny“. Vemte si takový obchvat Krnova, nebo chystaný obchvat Záp…..
Kdybyste si přečetl celý článek a ne jen nadpis, tak byste se dozvěděl, že Hradec tam před třemi roky již jednou hluk měřil a výsledek byl ten, že zákonem stanovené limity hluku překročené nejsou. Tak jaká chyba ŘSD? Nejsou překročeny zákonem stanovené limity = není protihluková stěna.
Co přesně říká měření z před 3 let o hluku z dálnice otevřené koncem loňského roku? Ono se samozřejmě bude hodit pro srovnání, jak se situace otevřením dálnice změnila, ale usuzovat, že protihlukové stěny nejsou potřeba z toho, že tam nebyl hluk překročen ve chvíli, kdy tam žádná dálnice nebyla, to chce celkem odvahu…
Část dálnice D11 u Plačic, kde bylo provedeno měření před třemi lety a kde se bude nyní opět měřit, byla zprovozněna v roce 2017 (jedná se o úsek Osičky – HK). Nebo jste si snad myslel, že Hradec měřil před třemi lety hluk u dosud nezprovozněné dálnice? 🙂 Takže stejná rada jakou jsem dával kolegovi před Vámi – vždy čtěte celý článek, ne jen nadpis.
Jo, pravda u Plačic už dálnice otevřená byla, ale byl to úplnej konec, kde už se výrazně snižovala rychlost a veškerej provoz se sváděl do jednoho pruhu. Rozhodně se o tom tedy nedá říct, že by to bylo měření v podmínkách plně otevřený dálnice. A už tehdy jim vyšel hluk sice pod limitem, ale rostoucí. Dá se celkem očekávat, že dneska, po otevření navazujícího úseku, to tam bude o poznání horší. ŘSD fakt nemá s přípravou protihlukových opatření čekat, až se otevře dálnice bez nich a někdo to tam změří. Dodělávat je dodatečně je o tolik náročnější a dražší (a… Číst vice »
Článek jsem si přečetl a máte v tomto doslovně pravdu, nicméně to nemění můj názor na to, že ŘSD toto nevyřešilo již v počátku – sice to před 3 lety vyšlo pod limit (otázka kolik), ale už v tu dobu přece věděli, že se chystá v horizontu max. dalších 3 let postupné pokračování D11 i D35, které ty intenzity dopravy výrazně navýší. Navíc D35 je přeci taková priorita už tolik let, to samé D11. Tady jde o princip přemýšlení na ŘSD, že je příliš krátkozraké.
Nebo Vám to tedy přijde normální takovýto postup? Pokud ano, tak moc dopředu tedy nehledíte.
Problém je stanovení intezit a hluku z dopravy … v noci.