dkv-spojujeme

Hradební korzo: Národní třídu a náměstí Republiky propojí tramvaj

Hradební korzo, prostor u Prašné brány. Pramen: IPR Praha/Aoc ateliérHradební korzo, prostor u Prašné brány. Pramen: IPR Praha/Aoc ateliér

V rámci přestavby by mělo dojít i k proměně prostoru u Prašné brány, kde nedávno Praha 1 nechala namalovat kruhový objezd.

Pražští radní v pondělí schválili studii na proměnu ulic Na Příkopě, 28. října a Jungmannova náměstí, tedy projekt, kterému městští plánovači říkají Hradební korzo. Ještě v létě mají začít projektové práce, fyzicky se má území začít měnit za dva roky. V plánu je i návrat tramvají na zdejší bulváry. Studii vypracoval Aoc ateliér, zadavatelem byl Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR).

Hradební korzo v oblasti náměstí Republiky. Pramen: IPR Praha/Aoc ateliérHradební korzo, Národní třída. Pramen: IPR Praha/Aoc ateliérHradební korzo Na příkopě. Pramen: IPR Praha/Aoc ateliérHradební korzo, Revoluční ulice. Pramen: IPR Praha/Aoc ateliérHradební korzo, Revoluční ulice. Pramen: IPR Praha/Aoc ateliérHradební korzo povede od Národní tř. až do Revoluční ul. Pramen: IPR Praha/Aoc ateliérHradební korzo, prostor u Prašné brány. Pramen: IPR Praha/Aoc ateliér

„Součástí koncepce je i návrh tramvajové trati, která bude propojovat zastávky Náměstí Republiky, Národní třída a Muzeum. Tramvaj zde jezdila do roku 1985, kdy došlu k rozhodnutí ji zrušit po dokončení výstavby metra,“ uvedl náměstek pro dopravu Adam Scheinherr.

Projekt Hradebního korza má za cíl rozšířit pražské hlavní promenádní obchodní ulice z dnes vymezeného úseku Jungmannovo náměstí – náměstí Republiky do celého území od mostu Legií až po Štefánikův most. Ty se nacházejí v území bývalých staroměstských hradeb a hradebního příkopu. Mimo jiné se mají rozšířit pěší zóny, vysadit nová stromořadí nebo zřídit odpočinková místa.

„Jde o jedno z nejrušnějších a také nejvýznamnějších kulturně společenských center Prahy, nicméně v dnešní době je prostor přesycen nevzhlednou reklamou, v převážné většině přetížen automobilovou dopravou jak v pohybu, tak parkujícími auty v ulicích. Studie nabízí řešení všech těchto problémů, dojde i k rekonstrukci povrchů, opravě a doplnění nového mobiliáře nebo umístění zeleně,“ sdělil náměstek primátora pro územní rozvoj Petr Hlaváček.

V rámci přestavby by mělo dojít i k proměně prostoru u Prašné brány, kde nedávno městská část Praha 1 nechala namalovat kruhový objezd, čímž vzbudila nemalé vášně. Samostatnou částí je přeměna ulice Revoluční. Ta by měla být dokončena v roce 2024. Kromě širších chodníků a odstranění bariér zde přibydou na dvě desítky nových stromů.

Tagy Hradební korzo praha tramvaje Na příkopě
231 komentářů