Hradební korzo: Národní třídu a náměstí Republiky propojí tramvaj
Hradební korzo, prostor u Prašné brány. Pramen: IPR Praha/Aoc ateliér
V rámci přestavby by mělo dojít i k proměně prostoru u Prašné brány, kde nedávno Praha 1 nechala namalovat kruhový objezd.
No konečně vítězí zdravý rozum a té tramvaje se tam opět dočkáme. Hlavně aby se to nějak urychlilo a netrvalo to zase řadu let. I za rok by se to dalo zvládnout. Jinak včera bylo pozdě.
Diskuse o tramvajích je plodná 🙂, ale mně by spíš zajímaly ty dvě stavby, které se tímto posvěcují – ta růžová bageta na náměstí Republiky a ta růžová kostka přes parky na nábřeží. Nevíte někdo, či to je?
To je ale blbost. Nejhlucnejsi a nejnakladnejsi zpusob prepravy nasadit na pesi zonu, ktera je nyni bezproblemove dostupna. A ted tam zas budou jezdit cinkajici tezke nesmysly a lidi to spis vyzene. Ten mor tramvaji me zacina stvat, bydlet se u toho neda, tramvajaci jezdi jak prasata, jedine co umi je cinkat a Praha je nasadi kazdemu pod okna. Sheinherrovi jsem fandil,ale s timhle fakt prepalil a hlas u me koalice ztraci.
Konečně se napraví zločiny společenství Antonín Kapek & spol. pod hlavičkou MV KSČ ….
Nojo, ale když tam pojedou tramvaje, jak se pak bude na pěší zóně parkovat? 😀
https://mapy.cz/zakladni?x=14.42181&y=50.08310&z=19&pano=1&source=pubt&id=21992333&pid=72508888&newest=1&yaw=0.720&fov=1.257&pitch=0.111
Prostě se tam parkovat nebude …
Jsou tam celkem tři pruhy, takže jeden klidně zůstat může, ne?
Mno, koukate do ulice 28.rijna, tam ma byt trat jednokolena, a pokud se podivate na tu sedive dlazdenou cast, tak ta je v sirce dvoukolejne trati…
A ono se tam musí parkovat? Navíc na pěší zóně? Vždyť tam každý dojede tou tramvají anebo dojde pár metrů pěšky.
V Brně před rokem zprovoznili novou tramvajovou trať v Plotní ulici. Z důvodu ochrany před hlukem tam instalovali nevzhledné protihlukové stěny. Argumentovalo se tím, že bez protihlukových opatření přeložku trati nelze reálně zprovoznit.
V Praze půjde také o novostavbu tramvajové trati v centru města. Chce se mně zeptat, jakým kouzlem se zajistí splnění hlukových limitů, aby to nedopadlo podobně, jako v Plotní ulici. Je to šířkou ulice a odstupem domů od osy koleje?
Přiznám se, že sám nevím, ale napadají mě Pražské stavební předpisy.
Kolikátkou mohou jezdit tramvaje v centru Prahy? V Plotní můžou jezdit 50. To v centru Prahy asi nebudou moct a hluk se tím podstatně sníží. Jen hádám, nekamenovat.
Jsou místa, kde se jezdí v noci pomaleji, právě kvůli hluku, takže asi tak.
Na Masarykově ulici v Brně jezdí rychlostí… jako na pěší zóně… a hluku z nich si fakt nevšimnete.
Znáte zákon o provozu na pozemních komunikacích ? Tramvaj sice jede po kolejích, ale ty jsou součástí pozemní komunikace …
Navíc při krátké vzdálenosti zastávek se TRAM i při velkém zrychlení na nějakou extrémně velkou rychlost nerozjede.
Jaká novostavba? Pouze obnovení původního stavu. Na co si pořád hrajeme? Aby nic nešlo?
Nejvýmluvnější je obrázek č. 3. Chodníky zapráskané hipsterskejma židličkama s nohama do X, které jsou rozmístěny ode zdi až ke kolejím, takže chodci musí chodit průjezdním profilem tramvaje, a větve mohutných stromů zasahují do prostoru, kde by se měly pohybovat pantografy tramvají…
Ony ty vizualizace člověk nesmí brát tak vážně…
Jasne… a co tak strcit tramvaje zpatky na Karluv most a Staromak? To je zase pitomost… to uz jsou lidi fakt lini udelat par kroku? Muzeme jen doufat ze po volbach to nova garnitura shodi ze stolu…
Nechápete. Tady nejde o pár kroků, ale o další propojení tramvajové sítě, všechno nemůže jezdit přes střed Václaváku. Další věc je že je blbost lézt do metra abych popojel kilometr z náměstí Republiky na Národní třídu, což rozhodně není pár kroků. Jen cesta do hlubin metra a pak zase nazpátek zabere víc než počkání na tramvaj v a popojetí v pěší zoně. A z můstku to budu mít blíž na ten Staromák bez tramvají. Tramvaj pomáhá nejen hůře pohyblivým lidem, ale hlavně přemisťuje cestující na krátké vzdálenosti, na dlouhé je tu metro.
Ano, Karluv most je taky docela dlouhy…a co teprve kdybychom natahli tramvaj jeste dal Nerudovkou az na Prazsky hrad? Copak ve napr. Ve Vidni nebo v Mnichove jezdi tramavaje pres nejvetsi centrum? To musi byt kazda ulice zapraskana dratama a kolejema? Co kdyby se radeji dodelaly vnejsi a vnitrni okruh a pak se revitalizovala magistrala a tam se treba natahla tramvaj kdyz uz tedy par kroku je vetsinu lidi tady problem?
Pořád to nechápete. Jde primárně o navrácení ‘druhé nohy’ pražské tramvajové sítě, pro lepší stabilitu provozu. Dnes tramvaje v centru ‘balancují’ na jedné noze, kterou je trať ve Vodičkově. Když se tady něco stane, tak jde půlka sítě naprosto do kytek. Cílem trati Na příkopě je možnost objet tuto exponovanou trať. Přece jenom na dvou nohách se stojí lépe, než na jedné, že:)
A re. Vídeň. Tady se nebavíme o krkolomných uličkách v historickém centru, ale o městské třídě, která vznikla zbouráním hradeb kolem starého města – ve Vídni je ekvivalentem Ringstraße, po které se tramvaje prohání křížem krážem. Je ale pravda, že ta vídeňská ulice má jiný charakter. Osobně nápad tramvají Na příkopě nemiluju, radši bych tu ulici měl bez nich, ale pro stabilitu provozu je to naprosto nutné a tím pádem není moc co řešit. Alternativní trasa vedení v podstatě neexistuje.
Alternativní trasa povede okolo hlavního nádraží.
Jste si jistý? Nezdá se mi že by byla alternativou k tomuto.
Snad by mohla, kdyby byl doplněn chybějící oblouk na křižovatce Bělehradská × Jugoslávská. Což si nejsem jistý že jde.
Nejde, proto se – v případě nesjízdnosti trati z Flory na Náměstí Míru – jezdi po Vinohradské a na Zvonařku, kde se na „trianglu“ souprava otočí a jede na I.P.P. na svoji trasu.
Šlo by, kdyby se vybouraly nějaké domy… ale očividně se rozhodli, že to tak nebude, zejména když byla nedávno rekonstrukce Bělehradské.
Tramvaje v ulici Na Příkopě, jež tam zavedli moudří otcové města zničila zločinecká klika Antonín Kapek & spol.
To nejde…ona by se pak nevytočila nahoře na Hradčanech…
Ve Vídni jezdí do centra města dokonce vlak Badner Bahn / Wiener Lokalbahn.
Vám asi není moc dobře. Obklad na hlavu pomůže.
No však jo…tohle bude rozcvička, a pak se udělá Celetná se Star. náměstím.
Po Karlově mostě se obnoví tramvaje hned po tom, jak vykoumají trasování Staroměstské nám. – Křížovnické nám. 😀
Na tom není co koumat. To už tu bylo. Staroměstské náměstí, Malý rynek,Mariánské náměstí, Platnéřská, Křižovnická. Akorát už to není potřeba. Přes Karlův most jezdily tramvaje, protože byl jediný v Praze. Což už dnes není.
Na Staromáku už tramvaje jezdily ….
Raději tam budou auta jako nyní a ještě se bude pro ně víc stavět a uvolňovat prostor, ne?!
Na obrázku 7 nepochopitelně chybí odbočka do Hybernské.
ono se v Hybernske s rati nepocita,… ale mate pravdu v tom, ze by to bylo rychlejsi ve smeru Zizkov a Wilsonovo nadr…. Hybersnkou by to bylo kratsi a jednodussi nez se motat pres nam. Republiky, Dlazdenou a Senovazne nam….
Dnes ne, další generace na to může mít jiný názor ….
To bude asi druhá fáze 😀
Hmm, pokud tam budou tyto lampy, tak v pripade tramvaji se budou muset pridat i sloupy trolej. vedeni…
Proboha ne, tramvaj na kurzu. Co třeba bezpečnost chodcu, jak ji zajistí. Tramvaj pohede rychlosti pomale chuze?
Jako dítě ještě pamatuji ty tlačenice na chodnících. Na vizualizacito vypadá že se tam chodci skoro nevyskytuji , ale až jich bude hafo?
tramvaj umi jet i rychlosti chuze, kdyz to je nutne, ale pokud to bude podobne jako na nam. republiky, vice lidi se bude pohybovat mimo trat…
a jeste dodatek, jak to bude trat resena na nove upravenem vacl. namesti? Napr. je tam fontanka, presne uprostred…
u TT (tram. tratě) na Václaváku (sic dosud jen v jeho horní části) bylo dávno rozhodnuto, že nebude podélně vedena jeho středem – jako v době svého zrušení v 80. letech minulého století, ale že v celé délce mezi protisměrnými kolejemi bude prostor pro pěší, čímž se cca obnoví dřívější umístění TT na Václaváku než to poslední s protisměrnými kolejemi uprostřed (mimo těsného okolí pomníku Sv. Václava), ale zejména usnadní její příčné překonávání chodci, kteří budou muset vždy dát přednost TRAM jedoucí jen z jedné strany, pak budou mít svůj vlastní prostor uprostřed Václaváku a pak teprve opět budou dávat… Číst vice »
V dolni casti nam. je velmi obtizne vest tram. trat u chodniku, namesti je vyrazne uzsi nez severni cast a na Mustku by byl o to vetsi problem provest krizeni, zvlaste do kolejove splitky v ul. 28. rijna kde by defakto zase tram zabrala zahradku restaurace…
Na Václaváku nemá trať vést prostředkem, jako dřív. Má být blíž k chodnikum.
Chodcům bude úplně stačit prostor vedle tramvaji. Reálné se tímhle pseudoargumentem maskuje “omezení” pro auta, protože překážení tramvaji aspoň zatím neřeší naštěstí ani všelijaké ty VIP kartičky…
Na náměstí republiky u paladia je tramvaj součást pěší zony a problem tam neni.
Na Andělu to taky docela dobře funguje, byť tam jezdí skoro nejvíc tramvají.
Rychlost chůze je nesmyslná. Stačí stávající úprava pro pěší zónu. 361/2000 Sb. Zákon o provozu na pozemních komunikacích Provoz v obytné, pěší a cyklistické zóně § 39 … (2) Pěší zóna je oblast, jejíž začátek je označen dopravní značkou „Pěší zóna“ a konec je označen dopravní značkou „Konec pěší zóny“. … (5) V obytné zóně a pěší zóně smí řidič jet rychlostí nejvýše 20 km.h-1. Přitom musí dbát zvýšené ohleduplnosti vůči chodcům, které nesmí ohrozit; v případě nutnosti musí zastavit vozidlo. Stání je dovoleno jen na místech označených jako parkoviště. … (7) V obytné zóně a pěší zóně musí chodci… Číst vice »
„V obytné zóně a pěší zóně smí řidič jet rychlostí nejvýše 20 km.h-1. Přitom musí dbát zvýšené ohleduplnosti vůči chodcům, které nesmí ohrozit; v případě nutnosti musí zastavit vozidlo.“
Jo jo, takže tramvaj nemůže legálně přejíždět chodce, rozumíme 😀
Inteligentní chodec se nebude pohybovat v prostoru kolejí. A když tam náhodou bude, tak tramvaj uvidí nebo uslyší výstražnou zvukovou signalizaci ….
V minulosti tam tramvaje jezdily …..
Nádherná představa o inteligentních chodících, bohužel jsem zažil dny, kdy byl problém tam projet dodávkou nebo protlačit skútr. O inteligenci některých turistů a občanů ČR lze pochybovat.
A co ty pěší zóny s tramvají ve světě nebo třeba v Brně? Jak to, že tam to funguje? Ano, propagátoři silniční dopravy dostávají infarkt či přímo mozkovou příhodu!
To jsem zvědavý, aby to nedopadlo jako vizualizace magistrály a potom skutek utek
Skutku se asi bohužel možná i dožijem. Každá garnitura za sebou chce zanechat nějaký ten pomník nebo alespoň pomníček. Všchno má se +/- avšak ty „české“ realizace jsou mnohdy ve výsledku paskvily. Zde třeba i myšlenka je, ale až pojede „Porsche“ nebo T15 tak je potřeba si nasadit sluchátka proti hluku atd.
Nechtěli by 15T na Ukrajině, až budou řešit poválečnou obnovu?
Mně se nezdají tak hrozné, jen ty ochranné plechy na podvozcích hrozně rachotí.
Kdyz jsem v Brne videl, jak se mistni tlacej na okrajich pesi zony, zatimco turiste uskakuji pred cinkajicima tramvajema, rikal jsem si: Tohle by Prazaky nikdy nenapadlo. To sice plati i nadale, ale vedeni Prahy uz davno nema s Prazakama nic spolecnyho.
Pražákům i nepražákům je tu hej. Huj, huj 🙂
V Brně nejsou problém šaliny, ale auta, kterých tam jezdí víc než je zdrávo a jejichž řidiči se chovají jako by o pěší zónu vůbec nešlo.
Radši auto a šalina, než splašený wolťák na jednokolce.
Fakt jste tam byl? Tu trasu Hlavní nádraží – Jošt absolvuju pravidelně – pěšky i tramvají – a kéž by centrum Prahy vypadalo aspoň takto. Je to prostě centrum velkého města, kde perfektně koexistují chodci i tramvaje a není to jedno velké parkoviště.
Hlavně kdyby odtamtud zmizelo to parkoviště. Jestli tam bude nebo nebude tramvaj už je celkem fuk. Je tam metro a tramvaj už je o ulici dál.
Výborně, konečně, a hlavně obdivuji odvahu s tím vylézt před volbami, lobby mnoha podnikavcu a různé “vyšší sorty” s devadesatkovym myšlením bude jistě hodně uřvaná. Ale tramvajová síť v centru bude konečně uspořádaná smysluplně.
Tak jasně, proč se zaobírat tím, jak je oblast používaná, hlavně že to dobře vypadá na mapě a v jízdním řádu 🙄
Zbytečně sirokybulvar pro pěší, kam a do jehož okolí hlavně na sever je to na kratší vzdálenosti MHD úplně na hovno. Kolikrát jsem to z Florenci na Konviktskou nejen já raději šel pěšky…
Zbytečně široký? Už teď ta pěší zóna přes den praská ve švech.
Půlka těch lidi nové pojede onou tramvaji. A “volné korzovat” se případně bude o to více na Ovocnem trhu. Proste vymyslíte nesmysly.
Ve které části? Půlka zvažované tram spojnice má dnes vozovku pro auta plus parkování po obou stranách. Po zavedení dvou kolejí tam naopak místa přibyde.
No právě. Místo jednoho pruhu pro auta a dvou pro parkování, může být (minimalisticky) dva pruhy pro tramvaje a jeden pro parkování. Čili chodci o nic nepřijdou, když se budeme snažit.
Jen kvůli prerostlym zahrádkám restaurací. Jsou příjemné, ale všechno má svou míru.
Přerostlé? Buďte rád že nejsou na patro.
Ja myslim, ze tady se naopak projevuje uplne jina lobby. Ta stavebni a DPP. To zase budou stamiliony do kapes tech spravnych lidi. Hlubucek, Augustin, Scheinherr, Redl a dalsi si pripravili pole pusobnosti. Tak snad se tahle zbytecna megaakce stopne i diky policii.
Pro sotouse at postavi nejakou uzitecnejsi trat a nezabiraji jednu z nejdrazsich ulic v evrope a pesi zonu. Naopak je potreba to tam zklidnit, rozsirit pesi zonu od Panske po Prasnou branu, zasobovani povolit jen rano a vecer. A osadit znacky “Cyklisto sesedni z kola”.
Nejdražší ulice v Evropě je Bahnhof strasse v Zurichu. Hádejte, co po ní jezdí. Ano, tramvaje. A nijak ji to nedehonestuje. Divný, co?
Takova 5th Avenue je jeste drazsi. A vite co tam jezdi – auta… Tak ten argument neni uplne nejvhodnejsi. A na Bahnhof strasse vedou i silnice, auta, jsou tam prechody, takze ta tramvaj uz to nijak nemuze zhorsit…
Kdyby cyklisti bez uzardění nejezdili všude kde nemají, nebylo by potřeba aspoń na ty nejhorší místa dávat znacky “Cyklisto sesedni z kola”.
Takže to vypadá, že Ropid bude muset rychle aktualizovat svůj dokument o rozvoji tratí 😀
Já bych počkal po volbách, jsou za dveřmi. Pak se uvidí co je pro občany důležité, něco mi říká, že tramvaje na Příkopech to nebudou.
Že by čuch či intuice? Aby se dveře jen tak na chvilku nepootevřely a pak bez průvanu rychle zavřely. A bude vymalováno.
Tramvaj Na Příkopě je rychlejší než cesta metrem ….
ROPID si vždy práci najde i kdyby na chleba nebylo 🙂
Předchozí verze se dělala snad před 3 roky a za tu chvíli se musela taky dost aktualizovat, takže o to bych se nebál. Některé projekty tam nebyly vůbec a podařili se urychlit, viz např. trať na Nákladové nádraží Žižkov. Sám náměstek ředitele pro MHD dělal diplomku o návratu tramvají na Václavák a dlouhodobě to prosazuje, takže s tím i nějak počítá http://www.tramvajak.cz/studie_vaclavak/index.htm
Jo, třeba Václavák se nezmiňoval v předchozí verzi, ale po aktualizaci je v první části (kdežto hlavák už byl, a teď je v části druhé).
Takže když tam nebude tak co – tak ho vyhodí od obhajoby?
„POZOR: Stránka obsahuje celkem 257 fotografií, jejichž náhledy se mohou dle rychlosti Vašeho připojení načítat až 5 minut. Proto prosím mějte strpení. Děkuji.“
Někdo se tady zbláznil! Radnice vymýšlí blbosti. Korzo s tramvají! Příkopy, Václavské nám. To se majì lidé korzovat tramvají? Co takhle plavecký bazén s parníkem, dálnici se semafory? Co se věnovat rozumnějším a nesrovnatelně důležitějším tématům, namátkou vybírám: – dostavba městského okruhu (bude vůbec?) – výstavba slibovaných odstavných parkovišť s bezprostředním a jednoduchým napojením na MHD (nespoléhat se na parkoviště nákupních center, je to neomalené, jsou určena pro kující a předpokládám, že za ně nákupní centra městu platí) – moderní a rychlé spijení letiště s centrem (pokud možno bez nosičů kufrů acpodobných moudrých řešení) – další rošiřování metra – atd.,… Číst vice »
– vnější městský je v gesci ŘSD nikoli Prahy – spojení s letištěm je v gesci SŽ nikoli Prahy – na dokončení vnitřního okruhu se pracuje (DÚR) – odstavná parkoviště Praha financuje i u nádraží ve středočeském kraji. Nově postaveno parkoviště na Černém Mostě (za mě to za tu cenu teda nestálo), staví se Butovice, bude se stavět Opatov a v plánu je také Zličín i s prodloužením metra. Chybí něco na Evropské, ale naráží to na odpor Prahy 6. – metro se rozšiřuje Kromě ale těchto staveb, které jsou většinou stavby pro mimopražské, byť i pražanům pomohou, je dobré… Číst vice »
Na Praze 6 ma byt velke parkoviste na Dlouhe mile u nakupaku a zel. stanice…
Proč by nemohla být pěší zóna s tram tratí? Je to celkem obvyklé.
A proč mají chodci na korzu dávat pozor na tramvaje a riskovat život. Víte vůbec, co to je korzo? Rozhodně to není něco takového, jako je Česká ulice v Brně.
A jak to funguje na Náměstí republiky? Tu se nic nezmění,jen místo aut tam bude tramvaj…
Zoufalá snaha najít nějaké protiargumenty.
Proč ne. Ve Vietnamu měli i pěší zónu s železniční tratí a byla to celkem turistická atrakce :)…
A taky tam jezdí rikši tažené osly.
Nás nepřekonají…u nás přece máme celé úřady tažené osly…
Jestli myslíme oba to samé, tak ta pěší zóna dokonce fungovala jako tržiště.
Když jel vlak, tak trochu uhli…
Hmmm…dálnice se semafory…inspirativní…
Vnější okruh se dostaví snad možná výměnou za ten městský.
Ano, hlavně silnice a silnice a auta. je to z vašeho příspěvku velmi dobře poznat. Nynějšímu vedení Prahy, co se týče dopravy, patří výrazná pochvala.
1. Kdo považuje za reálné, že se něco podobného v nejbližších letech postaví?
2. Kdyby se to opravdu mělo stát v brzké době, tak se rovnou měli postavit koleje v dolní části Václaváku, což se nestalo. Takže by se musel zrekonstruovanej Václavák znova rozkopávat a nebo by chyběl krátký a naprosto logický úsek kolejí.
Každopádně se někde stala nebo stane chyba.
Na ty tramvaje se tam připravuje podloží, můžete se zajít podívat. Přidání kojení nebude tak složité jak se zdá..
Ano, kojit je zdravé.
Bing ho!
Já tam chodim ocela často, ale nemám dost znalostí na to, abych poznal konkrétní úpravy podle díry. O přípravě podloží nevím. Vím, že se tohle řešilo s ohledem na vršek, kde se ale tramvaj plánuje rovnou udělat. Jestli tvrdíte, že přidat koleje bude už pohoda tak jedině dobře, ale nějak tomu moc nevěřím. U muzea se koleje připravili několik let dopředu právě z tohohle důvodu. Rád bych neměl pravdu, ale hranice mezi optimismem a blbostí je dost tenká.
Chyby nedělají jen soudruzi v DDR 🙂
Zajisté. Soudruzi úderníci ze Sebevraždy Železnic nedělají celé dny nic jiného…
Projektové práce už v létě? To asi těžko. Dnešní projektanti toho mají víc než dost. I v samotné Praze – nové trolejbusové linky hlavně.
A ta trakce na vizualizaci se mi nějak nezdá. Počítám tahové namáhání a tyhle sloupy to neunesou. Navíc je tam málo nosné sítě.
Myslím že to dělal architekt a ne projektant.
Jinak ty sloupy vypadají děsivě něco jako kdyby se Kafka probudil v 80. Nemohly by se alespoň do historických míst pořizovat sloupy v dobovém stylu? Jedno jestli by to měly být repliky toho co se opravdu na tram. vedení používalo (tehdy byly jiné sběrače), nebo že by se vazal inspirace z malých příhradových sloupů pro elektrická vedení.
No mohly…ale asi je to nepřekonatelný problém…
Proboha živého za co ty mínusy? 😀 Co jsem napsal špatně?
To nic, jen jste projevil názor. A je zde pár „taky diskutujících „, kteří mají problém s názorem druhých. Hlava vás tedy z toho bolet nemusí 😉
Kdyby to aspoň vysvětlili.
Ty sloupy samozrejme ani nahodou nemohou nest trolejove vedeni,… pokud tam chteji takoveto, tak stejne pribudou klasicke…
To já vím, sám trakční vedení dělám. 😄
Leda že by jim marťani seslali nějaký pevnější materiál…
Tramvaje do úseku Perštýn/dolní Václavské nám./Na Příkopech už prostě nepatří. V sezóně jsou pěší zóny uvedených ulic plné lidí a nedokážu si představit, jak se tam bude proplétat tramvaj. Reálně dojde akorát ke zhoršení uživatelského komfortu pohybu na pěší zóně. Doba už je jinde. Fandil byl návratu tram v úseku Obecní dům/Na Přikopech s odbočením do Nekázanky v podobě jednokolejné trati. U Obecního domu by mohlo být stanoviště historických linek tramvají. Tím by vlastně vznikla smyčka.
Není moc rozdíl zda se tam proplétáte mezi bílými dodávkami a nebo tramvají.
Rozdíl to je, velmi mnoho tun. Na obranu tramvaje je ale potřeba uvést, že její dráha je předem vyznačená v ulici.
Od té doby, co jezdí šaliny po Masarykově se lidi naučili chodit po stranách kolejí a žádný šílenohrůzný masakr tramvajovým vrahem se nestal. Smrťák s dodávkou snad taky ani jeden.
Když lidi musí na stranu a nechávat permanentně místo tramvaji tak už to není pěší zóna, ale obyčejný chodník.
pěší zónou či chodníkem může podélně vést koridor pro cyklisty, tak stejně tam mohou vést koleje pro tramvaj, a představte si, že oba druhy vozidel mají v pěší či obytné zóně povoleno jet maximálně rychlostí 20km/h. A můžete hádat, které z nich ji dodrží spíše – TRAMvaj, protože jízdní kola nemají běžně ani tachometr – cyklista nevidí jakou jede rychlostí, ale zejména TRAMvaje mají i tachograf – záznam rychlosti jízdy a spousty dalších úkonů řidiče (použití zvonku, směrovek atd.), který je za zaznamenané pochybení postihován srážkami odměn!
Milane a nepřijde vám, že je 20km/h trochu moc v místě kde je taková hustota chodců jako na Příkopech? Pěší zóna kde jezdí co 4 minuty 45 tunový vlak není pěší zónou.
Těch 20 km/h je maximálně.
No, a já si naopak myslím, že tam patř.
Tak holt dostanou cowcatcher 😀
..and oxmurder
Páneboze vždyť je to hlavní trasa na procházení. Takhle to ulici degraduje a znehodnotí zájem o Prahu..
Ale vždyť to funguje bez problému v mnoha jiných měst na západ a jih od nás.
Jmenujte konkrétní příklady.
Takových je hodně, v některých městech jsou opravdu frekventované tratě vedené pěší zónou v centru a nevadí to: Brémy, Chemnitz, Freiburg, Erfurt
Důraz na slovo “konkrétní”.
To je ale nesmysl, co?
Myslíte, že lidé jedou do Prahy kvůli Příkopům bez tramvají? Naopak si myslím, že když tahle trať stát bude, tak turisté budou mít možnost se dostat tramvají skoro všude a město bude moct zrušit nevhodné Hop on Hop off autobusy. Nehledě na to, že čím více tratí v centru bude, tím kvalitnější doprava bude nejen při pravidelném provozu, ale i při minořádnostech
Hmm…a kolik méně šikmookých turistů ročně by to bylo?
No když tam nemůžete jet autem, a myslím že ne ani na kole, tak vám nezbyde nic jiného než chodit.
Cyklostezky bych namaloval. Určitě tam budou, ale na vizualizacích chybí značky i čáry. Cyklostezek není nikdy dost. Snad na ně nezapomněli!!!
Tak zrovna v tomto místě mají cyklisti vjezd zakázaný a cyklostezka vede jinudy.
A kdyby nemohli, prostě můžou jet po kolejích. V pěší zóně stejně musí tramvaj pomalu.
neměli zákaz*
Odkdy? Neslyšel jsem o tom a na Panoramě jsou na fotkách z podzimu 2021 cedule pěší zóna s povoleným vjezdem kol a značením tudy vedených cyklotras. I v té části, kde je povolen vjezd aut a je to jednosměrka, je povolena jízda na kolech v obou směrech. Dokonce je tam pro ten protisměr vyhrazenej pruh za parkujícími auty.
Cyklostezka bohužel nevede centrem nikudy. V drtivé většině jsou to jen cyklotrasy a občas nějaký pruh pro kola, cyklostezek je tam minimum a rozhodně žádná spojitá, po které by se dalo centrum projet celé.
Mohli by tu tramvajovou trať nahradit stejně širokou cyklostezkou😃 Pěší zóna s tramvajemi je z hlediska chodce prostě “jen” ulice bez aut. Komfort plnohodnotné pěší zóny spočívá právě v tom, že si nemusíte hlídat, jestli něco nejede – něco mnohem většího a těžšího, čemu je opravdu dobré uhnout. To s tramvají nikdy platit nemůže, i kdyby jela 5 km/h.
V pěší zóně ale musíte uhnout i třeba zásobovací autům
Ty stožáry… Bohajehzo, co to má znamenat….
Někdo chytrý vymyslel předpis, podle kterého se nesmí nově zřizovat závěsy troleji na stěnách domů.
Ona je s tím značná právní oštera a v příapdě porušení zdiva domu oštera na kvadrát.
Osobně se domnívám, že ten předpis vznikl jako následek pádu štítu zchátralého domu v Olomouci. Ale možná se pletu.
Jenom dotaz: Od kdy nesmí být závěsy trolejí na stěnách domů? Zhruba před rokem v ul. Zenklova (mezi zastávkami Palmovka a Divadlo pod Palmovkou) totiž zavěsili troleje na nový barák. Viz https://mapy.cz/s/datevojulo
není rozdíl kotvit zatížení trolejí do nového = pravděpodobně betonového domu a do starého nejlépe zděného z cihel, ale klidně i za kamenů? Stejně je potřeba v ulicích instalovat VO – veřejné osvětlení, tak proč nevolit nejrozumnější kombinaci, že toto bude na sloupech dostatečně pevných pro nesení TV – trolejového vedení?
Se sloupy VO souhlasím, spíš se bojím kotasoviny jak na Barrandově, kde velka konstrukce nese jednu lampu.
Je zajímavé, jak na těch vizualizacích v okolí Obecního domu trolejové vedení téměř levituje v prostoru. Jsou tam jenom lehce naznačena nějaká lanka, ale takhle asi trolejové vedení vypadat nemůže. Mám tedy obavy, že až přijdou na řadu reálné vizualizace v rámci studie, shodí jim to památkáři ze stolu, případně dojde k vleklé tahanici. Něco jako začátek stavby za 2 roky může z úst vypustit fakt akorát ten pošuk náměstek. Jinak projekt jako takový by se mi líbil a dává smysl. Nemá cenu lézt na 1-2 zastávky do metra, povrchová doprava by pohyb po centru zpříjemnila. A jde to o… Číst vice »
Ten brzký začátek stavby se týká úseku v Revoluční.
Nejsem úplně fanda baterií do všeho, ale zrovna v takových turistických, historických a přeplněných místech si myslím, že by to bylo fajn. Pokud aktuálně takové řešení technicky existuje.
Takové řešení existuje, umí ho i Škoda, ale tím by ta trať ztratila kouzlo odklonové trasy, což v tomto konkrétním případě považuju za dost nešťastné. Na Příkopech by mi troleje nepřekážely, je to bulvár (v pražském měřítku), na Staromáku (hypoteticky) už ano.
Takze z pesi zony se udela vytizena odklonova trasa? Kde chodci budou muset neustale koukat kde co jede? Jako fakt super napad (konec ironie)
Odklonová trasa je naopak většinou vytížená málo, velké vytížení na ní je jen v případě problému na obvykle vytíženějších tratích. A v tu chvíli by bylo pár desítek minut / pár hodin / pár dní hustého provozu tramvají Na Příkopech menší zlo, než kolaps tramvajové sítě…
Mohl byste toto prosím poslat doporučeně na SŽ? Zdá se že to tam úplně nechápou.
Díky.
Ti nechápou věcí… 😀
Odklonová trasa? Snad hlavní. Je to prostornější než Jindřišská-Vodičkova, a má to i lepší pokračování.
Proč – pojedou tou tramvají…
Památkovou obranu proti obnovení tramvají si možná zaslouží Celetná, Staroměstské náměstí, Karlova, Karlův most a dál Nerudovou nahoru, tady ne.
Jak můžou památkáři bojovat proti něčemu, co tam historicky přes sto let let bylo (s dráty tedy o něco méně)?
Ale nebylo to tam ve stredoveku. A v sedmdesatejch letech se to rusilo. A to jsou bohuzel jediny dve dejinny epochy, ktery prazsti pamatkari uznavaj.
Tak to jste vedle. Co tam bylo ve středověku, to nevratně zasypali 1760. Tramvaje včetně koněspřežky tam byly 1875 – 1985, takže docela dlouhá tradice.
Jen tak mimochodem, ta trolej tam v minulosti snad nebyla? Opět: jak to, že to tehdy šlo a bez problémů po řadu desítek let?
Tramvaje na Příkopy prostě patří a byla neskutečná blbost je rušit kvůli metru. Václavák to samé.
Zcela přesně. Tramvaj v ulici míti, v centru dění býti. Tramvaj je natolik městotvorná, že kde nejezdí, chcípl pes. Pamatujete třeba Myslíkovou, kde se léta nejezdilo? Taky tam nic nebylo, kromě pár hospod. Co se tam vrátila pravidelná doprava, je v tý ulici spousta zajímavejch cílů.
Přisuzovat atraktivitu Myslíkovi ulice tramvaji je dost mimo, když jediná zastávka je nahoře u křižovatky se Spálenou kde si lišky dávají dobrou noc do dnes a nejvíce žije střed a část u řeky.
Část u řeky taky žije díky tomu, že se tam na dojet na Jiráskovo náměstí pravě díky té Myslíkové. Ze Žižkova, z centra, ze Smíchova, ne jen vymetákem nábřeží.
Souhlasím, že více se na tom projevila rekonstrukce, je ovšem pravda, že jediná další zastávka v blízkosti je jirásková náměstí.
A městotvorná je tramvaj natolik, že jsme tam v létě nemohli mít ani otevřené okno jinak by nám z toho neustálého zvonění upadla hlava. Jsem rád že jsem z centra pryč.
Ale co ten odvoz…
Trakční vedení budou fakt chytat za ty tenké lampy?
Ty lampy totiž nevypadají, že by to mohly udržet. A jestli to bude na sloupech, tak nám v té vizualizaci něco chybí. Třetí možnost je ukotvení na fasádách, které tam ale leckde není možné.
Převěsy zásadně mezi domy bez sloupů!!! viz Vídeň. Sloupy jen blokují prostor.
To by bylo idealni (teda nekde jinde, kde by ta tramvaj nevadila). Ale pri dnesnim pravnim a urednickem stavu tohoto statu si nedokazu predstavit, ze se dohodnou nebo prikazou majitelum domu neco takoveho strpet.
A nejsou tam třeba historicky?
Janek vyrostl v lese, Janek naučil se vyhýbati stromům a tak mu nebylo zatěžko vyhýbati se dřevěným a posléze i kovovým sloupům nesoucím lampy. Leč to jest vše, co o Jankovi zvěděti.
Co opravdu vadí, tak že je to psí „hot spot s facebookem“.
Když už zmiňujete tu Vídeň, tam nejsou tak hloupí, aby si do nejatraktivnější pěší zóny s obchody a restauracemi nahnali tramvaje.
Tak to se mají na co těšit… 😀
Na fasády už dle jakéhosi inteligentního předpisu nelze.
To není pravda, třeba v Ostravě se úchyt trolejbusové troleje instaloval na novostavbu baráku, který tam v mezičase vyrostl.
Fakt? Ale ten předpis vážně existuje.
Ale lze. Koukněte na Palmovce, pavučina drží na úplně novém domě na několika místech. Škoda že ne na více, ušetřil by se další sloup. Stačí se jen domluvit a požadovat to. https://mapy.cz/zakladni?x=14.47296&y=50.10501&z=18&pano=1&pid=72464864&newest=1&yaw=5.466&fov=1.257&pitch=-0.223
Obdobně Quadrio na Národní třídě, ale to už je trochu starší novostavba. Tam to zapadá tak pěkně, že si toho člověk nevšimne, pokud to detailně nezkoumá.
Sice bych z návratu tramvají na Příkopy měl radost, ale nedělám si iluze, že něco takového projde. Spíš bude velký úspěch, pokud někdo z politiků po volbách nezadupe do země obnovu tramvajové trati na horní části Václavského náměstí.
Ještě bych dodal, že kdysi jsem měl představu o obnově tramvajové trati v ulici 28. října takovou, že by tam vedla jen kolej pro jízdu tramvají z Můstku na Národní třídu, kdežto opačným směrem by se jezdilo Myší dírou. Jenže Myší díra již byla před lety zastavěna, takže tamtudy to už nejde. Nějak se mi ani nechce věřit, že tam vedly při dočasné přeložce pro výstavbu metra dokonce koleje dvě. Kdybych to jako malý kluk neviděl na vlastní oči, asi bych nevěřil. Ale viděl jsem tu přeložku skrz Myší díru samozřejmě už bez provozu. Respektive jsem viděl její zbytek za… Číst vice »
Teoreticky by stačila jednokolejka/splítka.
Držím palce, ale bojím se, že Praha 1 udělá vše pro to aby ten projekt nedopadl.
Sláva. Nevěřil jsem tomu, že na Příkopy se tramvaje někdy vrátí.
Já tomu nevěřím ani teď. Chtěl bych, ale spíš bych tipnul, že to nedopadne.
To v jakémkoliv případě.
Akorát že v tom horším už budete důchodce…
No je pravda, že Příkopy a 28 října už jsou poněkud zašlé a revitalizaci by potřebovaly. Nicméně ta tramvaj a chodci na místě nynější pěší zóny, to si asi bude muset sednout. Jsou města, kde to tak je, např. Amsterdam, tramvaj tam jezdí krokem a dává bacha. Nicméně tady jsou lidé zvyklí se rozprostirat po celém tom prostoru a počítají s tím, ze tam nic nejezdí
Nemusíme jezdit do Amsterdamu, stačí se zajet podívat do Brna (trať v Masarykově). A Příkopy v Praze jsou mnohem širší než Masarykova v Brně.
Na Příkopech je v pěší zóně takový provoz zásobovacích dodávek a cyklistů, že stejně nemá cenu pokoušet se chodit prostředkem – člověk jen celou dobu před něčím uskakuje.
Z pohledu chodce na tom tramvaj moc nezmění. Spíš by mě zajímalo, jak tam potom budou parkovat a manévrovat ty dodávky.
Normálně to postaví na blikačky na tramvajové koleje, ne?
Machři jsou popeláři, co vyvážejí Ječnou. Zatímco tahají popelnice, borec za volantem stále přejíždí a couvá mezi jednou a druhou kolejí – podle toho, po které zrovna jede tramvaj.
Na prezentaci v CAMPu bylo řečeno, že se v tom nejužším místě dvě koleje ani vedle sebe nevejdou a bude tam splítka či co, tím pádem z provozních důvodů ambice vytvořit z toho páteřní dopravní tepnu není, z hlediska hlukových norem je pěší zóna s pomalou jízdou docela výhodná, zároveň samozřejmě plátí, že každá alternativa k současným klikatým a přetíženým úsekům a (s tím související) každá realizovaná náprava oné hloupé ideje, že celé centrum zvládne obsloužit metro, se počítá. 🙂
No nevím, ale co si pamatuji z mládí, tak tam vždy byly dvě koleje vedle sebe a ještě + chodník a snad i kousek silnice, a provoz jak hrom a vše se vešlo. A že by T3 byly užší než 15T???….
T3 užší nejsou, ale mohlo to „nevyjít“ z jiných hledisek. A konkrétně tedy pouze v ulici 28. října. Jinak to má být pěší zóna, obytná zóna, zóna 30 v závislosti na dopravním zatížení. https://www.facebook.com/camppraha/videos/323885576622569
Dvě koleje se tam samozřejmě vejdou (ostatně, už tam byly), budete se možná divit, ale ulice 28. října je širší než Spálená před pojišťovnou. A tam se v pohodě dvoukolejná trať vejde, včetně chodníků a IAD.
Chodníky na Spálené průchozí jsou, ale asi ne podle dnešních norem (bohuzel)
V ulici 28.rijna ovšem byla podloubí, která jsou dnes zastavěná obchody. Chodci tedy měli více prostoru. A nebylo zdaleka tolik lidí v centru jako dnes. Na vizualizacích jsou ulice téměř liduprázdné. A dodávky a cyklisti tam budou jezdit taky zákaz nezákaz.
Naopak, ulice byly tehdy plnější a obchodů a zejména občerstvení tam bylo podstatně víc, včetně kin apod. Tehdy se tam dalo chodit a bylo proč. Dnes tam nice není, kromě rozeřvaných turistů, feťáků, předražených obchodů či jakýchsi jakoby kaváren, vináren apod.
No…v Letenské je taky kus jednokolejně…a jezdí tam 12, 20, a 22…
Ano, je to úsek krátký, ale velmi vytížený, co se tramvajové i automobilové dopravy týče. Ony i ty průjezdné průřezy… Nebo potom třeba krpál v Trojské. Dnes už by nejspíš neprošlo.
Návrat tramvají na Příkopy a Můstek je rozumné řešení, aspoň se tam bude moci vrátit „normální“ život a ne jen turisté. Nemluvě o tom, že DP získá zpátky slušnou objízdnou trasu pro případ nehody mezi Poříčím a Spálenou.
Díky bohu. Tramvaj tu strašně chybí. Ještě by to chtělo odsud vyloučit veškerou autodopravu a možná by to v centru mohlo konečně pomalu začít vypadat jako kdekoliv v normálním západním státě.
Jasně, a to zboží do těch kšeftů a turisty do hotelů budou vozit na rikšách…
V civilizovaném světě platí, že zásobování má do takových míst sice výjimku, ale jen v určitých časech, zpravidla ráno či prostě mimo turistickou špičku. U nás je zvyk, že zásobování může jet kdykoliv, kamkoliv, kudykoliv a parkovat jakkoliv. A nikdo to neřeší.
V tom „civilizovaném“ světě taky leckdy ještě faxují. To že se někdo tváří jako civilizovaný neznamená že má vše automaticky lepší.
Slabý argument. V civilizovaném světě si vyřizují agendu se státem, včetně vyplňování daní, online už nejméně jednu dekádu. U nás mají některé úřady stále problém vyřizovat korespondenci přes datovou schránku a odpověď posílají poštou.
A to je dobře, nevím proč bych si měl pořizovat nějakou techniku a za velké peníze jen proto, že to úřadu vyhovuje a šetří na tom.
Chtějí-li salát čerstvý nechť sednou do vozu a … aha, oni nemají vůz. Tak to se na venkov pro salát nedostanou.
Jasně, turisti si po výstupu z letadla na letišti pronajmou auto a jedou do hotelu…
Tak určitě, proto je ulice Na Příkopě jedna z nejnavštěvovanejších i nejdražších ulic jak ČR tak v Evropě. A to je v půlce ulice pěší zona v druhé souvislé parkoviště, kde zásobování těžko zastaví. Ale kupodivu ty obchody jsou stále plné.
Ne, v noci a třeba i tou tramvají.
No výborně…
Ještě se obnoví tramvaj v Celetné…
Jo a Pařížskou přes mariánské náměstí do křížovnické. 🤦♂️
Jinak duševní zdraví slouží?
V těchto úzkých uličkách je to nereálné jedině pokud by to bylo řešeno splítkou nebo jdnokolejkou s vyhybnami.
zapomněl jste na třetí, a dle mě nejlepší možnost – pouze jednokolejná a jednosměrná trať s případně protisměrnou kolejí vedenou jinou souběžnou ulicí, při čemž při jejich vzájemném propojení na obou koncích tohoto úseku oddělených protisměrných kolejí tento může sloužit jako tzv. bloková smyčka – ať již stálá či spíše pro případ obratu při plánovaných i mimořádných uzavírkách následujících úseků tratě s protisměrnými kolejemi vedle sebe.
A přes Karlův most do Mostecké :-)))
No…když vymyslíme, jak se ta tramvaj na ten Karlův most dostane…
Tak jednou už tam byla, ale jen krátce, neosvědčilo se to. Proto byla na věčné věky zrušena.
Já bych si v Celetné (plus Pařížské) dovedl tramvaj představit v podobě jednokolejky s výhybnou/šturcem na Staromáku pro provoz linek 41/42/43. Normální linky asi ne.
Problém otřesy. Musely by jezdit jen lehké vozy, na 15t atp
15T by tam naopak kvůli hmotnosti nemohly…jsou těžší nominálně i na metr délky. Evropská pod nimi vyloženě duní…
To by spadly ty domy. Proto se tam taky ukončil provoz
dnes se v takových případech dělá totálně jiné podloží tramvajových tratí – není na štěru, ale na betonové desce, která je vylita do „koryta“ s antivibrační rohoží!
A co Hybernská?
Tam by mohla byt bloková smyčka Hybernská, Havlíčkova, Na poříčí, nám Republiky.
osobně jsem spíše pro jednokolejnou blokovou smyčku přeložením jedné/jižní koleje (pojížděné od západu na východ – od Nam. Republiky po křižovatku Těšnov) z ulice Na Poříčí do ulic V Celnici a Na Florenci – https://mapy.cz/s/fekanazedu, při čemž by v celé délce ulice Havlíčkova zůstala trať dvojkolejná – uvnitř té jednokolejné části by běžně sloužila od Těšnova k Masaryčce a od Masaryčky k Nam. Republiky, ale potažmo také: k mimořádnému obratu od Těšnova zpět k němu i případně od Nam. Republiky zpět k němu (ale by šlo k tomu použít i úsek ul. Na Florenci, který by zejména posloužil obratu od… Číst vice »
Pokud se na tu křižovatku Havlíčkova – Celnice ta křižovatka opravdu vejde…tak výborný nápad, jen houšť a větší kapky!
Na tu taky nemůžeme zapomenout…
Alespoň pro nouzovou smyčku….