Hrad Špilberk bude proti autům střežit další výsuvný sloupek
Hrad Špilberk. Autor: Kirk – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=31417219
Podle města někteří řidiči nerespektují dopravní značení a do areálu národní kulturní památky neoprávněně vjíždějí.
Okolo Špilasu je tolik pěších stezek, které usnadňují přístup, že tam autem může jezdit jen opravdový asociál. Pokud někdo není v kondici se tam vydrápat, ať už je důvodem postižení, úraz či stáří, tak to prostě musí oželet.
v sezóně tam jezdí minibus MHD…
News at eleven, v Brne daji sloupek do silnice ke hradu.
Tam by neměl jezdit nikdo krom údržby a zásobování na minimální nutnou dobu. Stejně tam bude kupa aut všech zaměstnanců z kanceláří. Ale rozhodně lepší než nic. I když pravidelná každodenní návštěva policie s bločkem by možná některé odradila i tak.
Tak ono by to hlavně chtělo nějakou civilizovanou dopravu – pozemní lanovka, šikmej výtah, nebo tak něco. Jít na Špénu je fajn fitness aktivita, ale ne každýmu to tělo slouží, že jo…
Jezdí tam minimálně někdy nějaký midibus. Pro ty nejhorší případy.
Kdo tam nevyleze, sorry, všude lanovky fakt být nemuzou
Jasný. Lanovky jsou potřeba jinde. Třeba na Kampusu, kam jezdí z jedné strany šalina a z druhé trolejbus.
Ono je to o tom, jaký město chceme. Jestli pro mladý a zdravý, nebo pro všechny. Připomínám, že směrem od města je vstup do hradu po prudkejch schodech. On i hůř chodící člověk by si třeba rád v létě zašel večer na koncert. A hůř chodící lidi budem dřív nebo později všichni….
Vždyť Vám to Gwann už napsal, jezdí tam autobus MHD. A od západu tam žádné schody nejsou, normální chodník.
MHD tam jezdí, o víkendu, v létě, třikrát za den. Já chápu, že obtížná dostupnost je u hradu, sloužícího k obraně, značná výhoda. Ale u kulturní instituce je to dost fail…
Tak otázka je zda je nutné aby se člověk se sníženou pohyblivostí dostal úplně všude… i tam kde nic nutně nepotřebuje, „jen“ je to tam „zajímavé“.
Jako ano, naschvály nedělat, ale nákladné technické prostředky pro rozšíření „možností zábavy“?
Výtah Mrázovka v Praze stál 30 milionů. O kolik dráž že teď v Brně budou nakupovat nový šaliny?
A vy zase bijete cernochy
Ty důležité instituce jsou a musí být přístupné každému. Špilberk k nim nepatří.
O tom, jak jsou pro hůře pohyblivého člověka dostupné důležité instituce v Brně, bych mohl napsat knihu. Ale to by bylo už hodně mimo téma vysunovacích sloupků…
Tak prudkými schody bych cestu od Husově fakt nenazyval. Až možná ty v hradu za první bránou. Ale ty bych asi viděl jako nepřekonatelné autem tak jako tak. Od Gorazdove je silnice, v jednom useku dost prudká, jinak pohoda, schody veskrze žádné. Ze severu nikdo pricetny nepoleze, není ani jak. Od jihu je místy dost krpal, ale zase – schody tam rozhodně nejsou všude, spíš min než víc. Takže výmysly. A mimochodem, kde byste si tu lanovku predstavoval? Krom toho, že jde o absolutní pitomost, tak by zničila a znepruchodnila park průsekem a stanicemi. Chcete tam kvůli max 400m monstrum… Číst vice »
Do hradu se dá dostat dvěma způsoby – bránou od západu (tam co je zákaz vjezdu, na kterej všichni kašlou a kam jezdí o letních víkendech třikrát denně ta maršrutka), a pak sakra prudkejma a sakra kluzkejma schodama od vchodu do kasemat, od Husovy. O parku se nebavím, tam je vchod ze všech stran.
Tvrdím, že pokud máme město s kopcema a na kopcích něco významného, mělo by to něco být dostupné. Lanovka jak na Petřín je dost overkill, ale šikmej výtah typu Mrázovka by se fakt hodil…a nejen tam – třeba i mezi Mendlákem a MOÚ…
Lidi se prostě musí smířit s tím, že se na některá místa nepodívají. Taky bych chtěl na Mount Everest, ale vím, že to nezvládnu. Prostě půjdu na jinou horu.
Znáte to tam nebo jen zvatlate? Zadne bezne kancelare tam nejsou.
Zaměstnanci muzea města brna tam asi moc jezdit autem nebudou, ono se tam taky blbě parkuje…úplně nahoře.
Že někteří lenochodi parkuji na cestě nad kostelem, to je jiná věc…
Někdo tu administrativu asi někde dělá… A ano, znám. A parkuje se možná blbě, ale stejně se parkuje. A víc než je v takovém místě zdrávo.
No, popravdě… podle Streetview to vypadá že by tam úplně klidně dalších několik (řádově 25m?) parkovacích míst být mohlo a nikomu by to neublížilo… ta silnice má stejné parametry (šířku, stoupání, „kvalitu“) jako předchozí úsek kde to povolené je, a park tam ještě není…
Naopak bych tam viděl jako VELICE vhodnou víděl (pro veškerá vozidla, tedy i s povolením) značku omezující rychlost na max. 20kmh… samozřejmě, můžu věřit tomu že povolení dostávají výhradně uvědomělé osoby které takové omezení implicitně dodržují nicméně kdovíproč bych v dnešní době na něco takového nespoléhal…
Bydlím tam. Problém není rychlost ale fakt, že každý druhý na ten zákaz kašle a jezdí si kam chce. K vidění každý víkend a každou akci. On je ten kopec poměrně prudký, navíc tam je několik zatáček, nejezdi se tam fakt rallye.
K těm místům K parkování- nad kostelem začíná park. Z principu tam žádné parkování být nemá. On by šel taky zrušit trávník, i pod hradbou u brány je spousta místa kde by šlo zastavit….a tak by to taky mohlo pokracovat
Jistě, ale to už by bylo naprosto nesmyslné, možná proto jsem o ničem takovém nepsal (nechcete mi prosím tuto parabolu připisovat?).
Přeji sloupkům úspěšné fungování, na rozdíl od dvojice sloupků zde: https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=98945694&newest=0&yaw=4.724&fov=0.665&pitch=0.058&x=15.8873985&y=49.2116082&z=19, které fungovaly jen necelý rok (a to ještě jen s přestávkami) a teď už více 7 let jsou mimo provoz (viz – zdaleka nejen – tento odkaz + prokliknutí se do obou starších Street-View). 🙂