Hotovo: Ze silnic I. třídy zmizel poslední přejezd, který byl zabezpečený jen kříži

Křížení tratě Čáslav - Třemošnice a silnice I/17. Pramen: Správa železnicKřížení tratě Čáslav - Třemošnice a silnice I/17. Pramen: Správa železnic

Součástí stavby byla i rekonstrukce železničního spodku a svršku v okolí přejezdů a dvou přilehlých mostů.

Správa železnic (SŽ) dokončila  modernizaci části regionální dráhy z Čáslavi do Třemošnice (č. 236). Oznámil to na twitteru šéf SŽ Jiří Svoboda. Završení prací na lokálce mezi Středočeským a Pardubickým krajem pro českou železnici představuje milník.

Součástí zakázky byla především modernizace tří přejezdů, z nichž v jednom případě jde o křížení dráhy se silnicí I. třídy (I/17). Podle Svobody šlo o poslední přejezd se silnicí I. třídy na síti Správy železnic, který byl zabezpečen pouze kříži. Nově dostal výstražná světla a závory z kompozitního materiálu s LED svítidly.

Křížení tratě Čáslav - Třemošnice a silnice I/17. Pramen: Správa železnicKřížení tratě Čáslav - Třemošnice a silnice I/17. Pramen: Správa železnicKřížení tratě Čáslav - Třemošnice a silnice I/17. Pramen: Správa železnicKonečná trati 236 Třemošnice. Autor: Jan Pešula (Sapfan) – Vlastní dílo, Volné dílo, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=3985045

Součástí stavby byla i rekonstrukce železničního spodku a svršku v okolí přejezdů a dvou přilehlých mostů. Zajímavostí projektu je náhrada mostu přes Koudelovský potok v km 2,132, na kterém právě dochází ke křížení dráhy a silnice I/17. Původní přemostění bylo odstraněno a na jeho místě vznikl nový prefabrikovaný železobetonový most složený z profilů ve tvaru U.

Trať Čáslav – Třemošnice je dlouhá 17 kilometrů. Vychází ze samostatného (místního) nádraží v Čáslavi naproti hlavnímu nádraží na trati 230, k němuž je spojení přes dvojitou úvrať. Další úvrať na trati je ve stanici Žleby.

Zhotovitelem bylo sdružení firem AŽD Praha a Chládek a Tintěra Pardubice, které v tendru uspělo s cenou 63,2 milionu (nejvyšší přípustná cena byla 68,1 mil.).

 

Tagy přejezdy Správa železnic trať Čáslav - Třemošnice
105 komentářů