Hotovo: Ze silnic I. třídy zmizel poslední přejezd, který byl zabezpečený jen kříži
Součástí stavby byla i rekonstrukce železničního spodku a svršku v okolí přejezdů a dvou přilehlých mostů.
Správa železnic (SŽ) dokončila modernizaci části regionální dráhy z Čáslavi do Třemošnice (č. 236). Oznámil to na twitteru šéf SŽ Jiří Svoboda. Završení prací na lokálce mezi Středočeským a Pardubickým krajem pro českou železnici představuje milník.
Součástí zakázky byla především modernizace tří přejezdů, z nichž v jednom případě jde o křížení dráhy se silnicí I. třídy (I/17). Podle Svobody šlo o poslední přejezd se silnicí I. třídy na síti Správy železnic, který byl zabezpečen pouze kříži. Nově dostal výstražná světla a závory z kompozitního materiálu s LED svítidly.
Součástí stavby byla i rekonstrukce železničního spodku a svršku v okolí přejezdů a dvou přilehlých mostů. Zajímavostí projektu je náhrada mostu přes Koudelovský potok v km 2,132, na kterém právě dochází ke křížení dráhy a silnice I/17. Původní přemostění bylo odstraněno a na jeho místě vznikl nový prefabrikovaný železobetonový most složený z profilů ve tvaru U.
Trať Čáslav – Třemošnice je dlouhá 17 kilometrů. Vychází ze samostatného (místního) nádraží v Čáslavi naproti hlavnímu nádraží na trati 230, k němuž je spojení přes dvojitou úvrať. Další úvrať na trati je ve stanici Žleby.
Zhotovitelem bylo sdružení firem AŽD Praha a Chládek a Tintěra Pardubice, které v tendru uspělo s cenou 63,2 milionu (nejvyšší přípustná cena byla 68,1 mil.).
Hotovo! Přejezd P3737 na křížení silnice I. třídy s regionální tratí Čáslav – Třemošnice má nové zabezpečení: výstražnou signalizaci a závory z kompozitního materiálu s LED svítidly. Byl to poslední přejezd @Spravazeleznic na silnici I. třídy zabezpečený pouze kříži. pic.twitter.com/Xa8fICShrW
— Jiří Svoboda (@jirisvoboda_cz) November 3, 2021