Hotovo: Ze silnic I. třídy zmizel poslední přejezd, který byl zabezpečený jen kříži
Křížení tratě Čáslav - Třemošnice a silnice I/17. Pramen: Správa železnic
Součástí stavby byla i rekonstrukce železničního spodku a svršku v okolí přejezdů a dvou přilehlých mostů.
Stejně to nebylo právě vizionářské, udělat tu dvojitou úvrať z Vídně do Močovic místo z Prahy do Třemošnice.
Ale vlastně bych se asi měl opravit – pro letiště je to asi lepší.
Dokončila? A ty hromady hlíny z cyklostezky si odvezou kdy?
Z těch fotek je patrné, že předání staveniště bylo na hranici v rozporu s předpisy. Kdo ví a zná – potvrdí. Kdo neví, bude na přes rok koukat, že z jeho daní zákonitě vznikne brzká oprava s omezením silničního provozu.
Trať zmodernizována za 63 milionů. To zde asi Středočeský kraj brzy zruší provoz.
Středočeský kraj žádné tratě nespravuje a tak ani žádné nemůže zrušit. Ruší pouze spoje, kterými nikdo nejezdí.
Ústecký kraj si stěžoval na nekoordinované výluky vyhánějící cestující.
Já jsem psal, že zruší provoz, ne trať. Čtěte pořádně.
Přínos pro řidiče to určitě je dobrý, ale kolik jich ty vystrazniky opravdové bude respektovat? Chce to spíše přejezd, kde by se ihned v případě volného prostoru v něm při zapnutí výstražných světel spustily závory. Tak b řidič nemohl spekulovat, že to ještě přejede a stihne. A závory by měly být spíše klasické pantografické ploty, jak je kdysi bylo vidět ve městěch, psychologický jsou mnohem účinnější, než pouhá dvě břevna., Vytváří totiž bariéru, u které je jasné, že nejde ji projet.
A auta by zastavovala na fleku právě o ty pantografické závory, které by se vysunuly?
jestli bude funkční jako ve Bzenci, tak potěš….přejezd prošel rekonstrukcí, chvíli fungoval a teď je tam měsíc stopka a cedule ,, nefunkční ,, v tomto státě se jen vyhazují peníze….
Vážená paní, pokud by lidi respektovali pravidla silničního provozu, tak žádné závory by nemuseli nikde být. Takže je správně, že kvůli takovým blbců, tyhle věci zavádí…. To nejsou vyhozené peníze..
Za co 63 mega?
Za AZD monopol
Jirka, šéf SŽ, zvaný též Hejkal se předvedl 💪
Takže zřízení přejezdu pro silniční dopravu je modernizace tratě? Ta musí spočívat zejména ve zlepšení svršku a spodku, zvýšení rychlosti apod. Kolik skutečně stál ten přejezd a kolik stála ta oprava tratě? To by bylo zajímavé vědět. I to financování by mělo jít pak z jiných zdrojů.
přejezd … je součástí dráhy.
Ale proč? A jako přejezd stačí mezi kolejemi dvě prkna a taky by to šlo, že? Mne štve to, že se to vydává za modernizaci železnice, ačkoliv pro železnici a dopravce na ní to nemá žádný efekt. Pokud se tedy nebere v úvahu to, že neukáznění řidiči nemohou porušovat předpisy a ohrožovat životy.
To znamená, že jsme zase krok před nima.
No tak teď je spravnej čas tam zastavit provoz
přejezd č. P5429 Trotina není na 1. třídě? Jen na E67….
Jen efektní keci
Kecy když tak, neživotné podstatně jméno .
Ano, je. A nemá jen kříže, nýbrž blikače.
Co vám není jasné?
Ty blikače nefungují, minule jela muška údržby a nic, jen houkal jak šílenec.
Že by byla prováděna údržba PZZ a proto byla zavedene opatrná jízda? 🤔
PZZ na I/33 u Trotiny je trvale vypnutý, případné vlaky dostávají rozkaz OP. Oficiální důvod nevim.
Tak dneska ráno jedu do práce a na přejezdu v Trotině se hrabal technik v tom zab. zař., že by měla naše diskuze až takto zásadní dosah by mě příjemně překvapilo 😀
Pěkné, ještě, aby tam zůstali vlaky a pak nedošlo k jejich zrušení. Jinak ta budova bývalého nádraží v Třemošnici je už v novém hávu. Jsou tam ve většině nové byty a malá hezká čekárna 🙂 Takže ta fotka, už není aktuální.
Jezdí tam docela dost nákladních vlaků na to, jaká je to lokálka.
Doplním že ten nákladní provoz je silnější v první polovině lokálky do Skovic, od tama je vlečka do Vrdů do betonárky a tam se vozí pravidelně několikrát denně. Samotnou lokálku lidé z Třemošnice celkem využívají, jsou tam návaznosti na vlaky do Kolína i R Vysočina do Prahy, tak bych se zrušení provozu úplně nebál.
Gratulujem. Ešte tak dosiahnuť, aby z koľají zmizol aj posledný šukafon.
Na místních lokálkách, takový motoráček lepší, než trať zrušit úplně…
Obzvláště milován je lidmi s omezenou schopností pohybu a orientace.
A bude to tam vypada, ze na obe strany od prejezdu bude stat strudl aut a kamionu a projede motoracek s 5 lidmi vcetne personalu? Jenom rozjeti tech obou strudlu stojicich aut sezere vic paliva, nez se „ekologicky usetri“ jizdou tohoto prazdneho 20t motoraku.
Čekal jsem, za jak dlouho se tu něco takového objeví. Řešíte to samé, když autobus nebo tramvaj s desítkami lidí brzdí kvůli autu s jedním člověkem? Nebo když vlak brzdí kvůli přejezdu s nějakou polňačkou, kde projede auto jednou za měsíc?
To zrovna není zdejší případ, ani štrůdly kamionů, ani prázdný motorák. Navíc pravidelná nákladní doprava.
A jasně že před závorami se udělá delší fronta než před křížem. Akorát ta bezpečnost je trošku jinde. V noci bych tam s nákladním vlakem bourat nechtěl.
Tak zrovna tady se ta světla i závory celkem vyplatí. Ne že by šlo o nepřehledný úsek, vlak byl bez obav vidět ze všech směrů. Výstražníky by měly být nově na celé lokálce, což dále odstraní problém v Ronově, kde si z tamního kříže a stopky dělali policajti sběrnou kasičku.
Opravdu to byl POSLEDNÍ přejezd na silnici 1. třídy v majetku Správy železnic? Správě železnic nepatří třeba přejezd na trati 310, která v Opavě na Krnovské ulici křižuje silnici I/57 (a I/11), který není vybaven závoremi?
https://mapy.cz/s/funegorube
Nebo jen výstražná světla na silnicích 1. třídy stačí?
Při rekonstrukcích přejezdů se na silnicích I. třídy závory doplňují, ovšem zatím je těch bez závor, jen se světly, ještě dost. Aspoň že už nemáme na jedničkách ty zcela nezabezpečené, které bývaly zpravidla se stopkou.
Tak proč Jiří Svoboda tvrdí, že již není přejezd na silnici první třídy bez závor?
Špatně čtěte jak článek tak i odkaz na twitter Svobody. V obojím se píše, že to byl posledni přejezd na silnici 1. třídy zabezpečený pouze kříži.
Je třeba pořádně číst, píše se o tom, že to byl poslední přejezd, který byl zabezpečen pouze kříži. Nepíše se nic o závorách.
Zcela nezabezpečený přejezd neexistuje.
V té Opavě je zřejmě problém v tom, že tam přes ten přejezd jezdí trolejbusy a závory by se tam skrze jejich dráty nevešly…
Tak by břevno závor bylo teleskopicky vysouvací a zasouvací . 🙂
V tom bych opravdu neviděl problém 🙂 https://www.zeleznicne.info/view.php?cisloclanku=2013100001
A v Plzni na Domažlické to křížení s trolejbusovou linkou 12 před výstavbou mostu přes trať číslo 180 řešili jak ? 🙂
Nijak. Široká ulice, trakční vedení trolejbusů uprostřed a stojany závor na kraji.
No a jsou opravdu závory bezpečnější než jen světla? Nebo se zas najde nějaký mistr, co na přejezd vjede na červenou, nechá se „chytit“ závorama místo aby to projel a neštěstí bude tu?
Jo nehod zaviněných závorami už bylo (Uhříněves, Studénka,…)
Jestli se někdy stal případ, kdy někdo světla neviděl a zastavil jen kvůli závorám, asi se tím dotyčný chlubit nebude. Muselo to být na náspu při východu nebo západu.
Nehoda zaviněná závorami? To myslíte vážně? Ty nehody byly zaviněné tak max. demencí/psychickým blokem řidičů. Samotnou závoru utrhnete bez větší námahy tlakem těla.
Myslím to vážně, samozřejmě tam hraje roli psychicky blok.
Jenže aby tam byl psychický blok, to je právě jeden z účelů závor. (Aby fungoval jenom tam kde má, to můžou řešit půlzávory, sekvenční sklápění, cedule typu „proraž mě“ na vnitřní straně závor)
Závory zavini nehodu ? Opravdu ? To bych je zavřel až na deset let 😂😂
Jak sám píšete. Jsou tam světla. Není tam pouze kříž.
Pokud si to přečtete ještě jednou, tak to pochopíte.
Pokrok se nedá zastavit!
A co přejezd u Trotiny v khk kraji? Tam sice osobní doprava nejezdí, ale nákladní občas jo a žádný závory tam nejsou
Tam se.to vyřeší jinak. Po zprovoznění dálnice se I/33 změní na Ii/611 🙂
Ale jsou tam světla.
O závorách v té větě nic není.
Gratuluji a nyní hurá na přejezdy s křížem na silnicích II. třídy. Těch je ještě dost.
A na kamery pro přejíždění na červenou už jaksi nezbylo.Tutově tam na ni budou jezdit dokud nepadnou závory.Jenom pedant tam brzdil na 30km/h.
Pedant ne, každý normální řidič, zvlášť s loženým autem nebo s vlekem. Já tam taky zpomaloval, zrovna od Chrudimi bylo vidět mizerně přes B sloupek auta.
Když kamery, tak hlavně s rozeznáním. Svítí červená, uplynula vyklízecí doba, něco je na přejezdu = zastavim vlak.
zastavim vlak … s brzdnou dráhou cca kilometr. Řidiči poděkují za dlouho zavřený přejezd, aby vlak zastavil před přejezdem.
A bude v tom souběhu a přes přejezdy alespoň zvýšena traťová rychlost? (asi až po vybudování TZZ)
Přes přejezdy co prošly zabezpečením jo, jinak ne. Trať by vyhověla na 60 v pohodě(je to D3 a TZZ tam nikdy nebude), ale to u OŘ Praha nejde.
SŽ se bilo v prsa, že do Žlebů bude D1
To je zvláštní, na I46 mezi obcí Hněvošice a Kobeřice je pořád přejezd jen s křížem a zabezpečeny max. značkou STOP. Ano vlak tam sice jezdí jen 2x do roka ale i tak…
Ten přejezd není v síti Správy železnic, jedná se o vlečku.
Je to vlečka a stejně se přes ten přejezd už tak 6 let nehlo ani kolo…
Zcela upřímně je velká ostuda, že křížení s dráhou jsou na silnicích I. třídy ještě úrovňová
Ptejte se na ŘSD proč nestaví nadjezdy a podjezdy.
Nestaví raději nic. Do Tábora pojedeme po dálnici až v roce 3000. Keců, mýta a daní přibylo, ale stavby dálnic se tak jako daně nezrychlují, naopak je hůř a hůř.
Divíte se tomu, když úplně všichni v téhle republice nepřetržitě kradou? Až tohle skončí, budeme se mít VŠICHNI lépe.. A každej musí začít nejdříve sám u sebe (např. platit opravdu daně).
Ale staví. Jen byste si musel pamatovat, o čem se tady psalo v létě.
Dodám link: https://zdopravy.cz/video-misto-prejezdu-most-urovnove-krizeni-pres-silnici-i-35-pod-troskami-zmizi-do-listopadu-89582/
No, zrovna tam, kde se má vedle stavět nová silnice.
Něco zapomínám, ale otázka patří stále na ŘSD.
Někde nejsou mimoúrovňové přejezdy ani technicky dost dobře možné, někde vzhledem k hustotě provozů by byly neekonomické.
V roce 2021 . Díky. Tak to teď chce nechat vedení odpočinout , odpálit ohňostroj , rozdělit odměny a stanovit si nový cíl. Třeba že do roku 2222 předělají alespoň deset přejezdů na mimoúrovňové.
A ta ilustrační fotka , kde sedí násobně víc lidí v autech na jedné straně přejezdu než ve „vlaku“ nebude v tu dobu už většinově akceptovatelná
Než budete zase plácat nesmysly, tak si zjistěte něco o nákladní dopravě na této trati. Za ŽESNAD.CZ děkujeme OŘ SŽ Praha za jarní projednání této opravy, která nezabila tuto důležitou trať z našeho hlediska.
nechci to shazovat, ale co se tam vozí?
Panely z betonárky.
Nejen. Ethanol Energy, třeba
Plus líh z někdejšího cukrovaru, dnes lihovaru, Vrdy.
Tohle se vozí https://photos.app.goo.gl/wNA3XvRa281obe8JA
Stačí se podívat na mapy.cz, třeba taková stanice Skovice …… Trať je to vůbec velmi zajímavá včetně další technické lahůdky – několika třícestných výhybek v krátkém úseku.
Tak po opravě jsou ve Skovicích výhybky jednoduché. Poslední dvojitá oboustranná výhybka v dopravní koleji tak zbývá v Ronově.
… no vida, …. říkal jsem si, jak dlouho tam vydrží.
Vážený (asi) soudruhu , o nákladní dopravě jsem nenapsal ani Ň . Jen mi přišlo úsměvné , že na relativně frekventované silnici vůbec takovýto vlastně nezabezpečený přejezd byl a tím nikterak nezpochybňuji tak bezpečnostně kladnou věc jako že byl osazen závorami alespoň dnes. Opěvovat toto v roce 2021 mi přijde až směšné , kooperace při opravách s tím kdo platí je mimo dráhu skoro standart a to o nákladní dopravě v místě nic nevím , nákladní vlak jsem tam snad nikdy neviděl a NIKDE jsem to ani ani náznakem nezmiňoval.
Toho soudruha byste odvolal a omluvil se, kdybyste aspoň trochu tušil, komu takhle odpovídáte.
Možná se pletu a máš pravdu , ale vyjádření mi přišlo jako by to psal bývalý nástěnkář.
„kde sedí násobně víc lidí v autech na jedné straně přejezdu než ve „vlaku“ “
Ono je snad z fotky vidět, kolik cestjících v tom vlaku sedí? Že jich je v autech „násobně“ více je dost málo pravděpodobné.
Nejedna osobní zkušenost z právě daného místa . To stejné je u Karosy Vysoké Mýto nebo u ČKD Hradec Králové . Běžně čeká padesát aut a to i autobusů než se přežene shitskanzen s pěti človíčky včetně personálu. Nedal by to levněji a přívětivěji jiný dopravní prostředek , třeba autobus ?
Autobus není ekvivalent vlaku. Není jediný důvod, proč by linku Čáslav – Třemošnice měly jezdit autobusy.
Autobus není ekvivalent vlaku. — Tak to rozhodně 🙂 . Navíc 810 je spíše jeho parodií
Není jediný důvod, proč by linku Čáslav – Třemošnice měly jezdit autobusy. — Cena , pohodlí , ekologie
ale nemaj … no víte co!
Autobusy rozhodně větší pohodlí nenabízí, to je lež jak Brno. I 810 je pohodlnější, než jakýkoli autobus na rozbitých silnicích III. třídy. O ekologii silniční dopravy ani nemluvě.
Fakt už s těmito kecy jděte někam. Opakované lži se pravdou nestávají.
ano, ani opakovanou lží se z 810 nestane moderní pohodlné a ekologické vozidlo 🙂
Pohodlí? Lidé, co veřejnou dopravu nepoužívají, by se opravdu k ní vyjadřovat neměli.
Mezi Čáslaví a Třemošnicí autobusy jezdí, jízdní doba autobusu je stejná, nebo delší. A při investicích do trati, by se dala jízdní doba vlaku ještě o něco málo i zkrátit.
Podle mě asi ty automobilisty se.e, že silnice začínají být tak ucpané, že rychlost jízdy začíná být lepší už i prehistorickou lokálkou. Tak by nás nejradši nahnali do autobusů, u nichž mají jistotu, že pak stejnou trasu pojedeme pomaleji než oni.
autobus je ekvivalent veřejné dopravy
Ještě lepší jsou přejezdy u Štilce nebo v Kaplici, kde se čeká na průjezd Jižního expresu do/z Lince, ve kterém vlaková četa skoro vždy hraje přesilovku na cestující.