Hotovo. Louny mají po čtvrt století plnohodnotný dálniční obchvat
Otevření obchvatu Loun na D7 20. září 2023. Pramen: Vláda ČR/Petr Fiala
Projekt spočíval v přestavbě dvoupruhové silnice I. třídy (I/7) na čtyřpruhovou dálnici.
Dálnice podporují Putina.
Pro vsechny jelita, ktery se tu divi oteviracce: vždycky je to tak, ze jedna (nebo i několik) vlád(a) tu dalnici vypapiruje, další ji postavi (resp. zafinancuje, stavi firmy) a další ji otevira a ta se u toho pochvali. Takhle to u liniových staveb chodi. Dulezity je, ze se papiruje, stavi a otevira. Co dalšího vam ještě není jasne?
A co získáme další a další stavbou dálnic?
Ty asi podle jména nic. Teda bude víc místa ve vlaku.
Je to obyčejný škodící trol, ekologie ho vůbec nezajímá.
Plnohodnotny neznamena nutne dalnicni… v polovicnim profilu to bohate stacilo. Stat je zu grunt a tady se utraci….
nestačilo. V okolí vyrostlo několik průmyslových zón, které nadále rostou, takže kamionová doprava houstne. Nebylo to tam vůbec bezpečné
Fiala si nevidí do držky. Která partaj asi tak byla u vesla, když se rozhodlo o zfušované výstavbě obchvatu Loun v půlprofilu? Nebyla to třeba ODS a elity jako Stráský, Říman, atd. Ať si vyřídí svou neschopnost na sjezdu a netahají do toho ostatní.
Jenže ona za ty roky narostla doprava. Češi zbohatli a můžou si dovolit víc věcí, které tehdy nebyly, když se to plánovalo v půlprofilu. Mobil měl v 90. letech jenom „zbohatlík“.
A budoucnost je v tom, ze se bude co nejvíce jezdit autem? Ono to nezabira plochu a výroba aut a jejich provoz je naprosto ekologický, že.
Jo a vlak kouří v elektrárně.
Jasně a pro lednici nebo pro cihly si dojedete na kole s batohem. Ach jo.
„nám povedlo“? Tahle vláda otevře do roku 2024 jen stavby, které připravila, rozestavěla či vysoutěžila ta minulá a předminulá…
Novinář ještě zmiňuje Fialu, ale ten by měl něco dělat a ne se fotit u dostavby kousku dálnice D7, kterou (i jejich) předchozí vlády sabotovaly. Za tohle fakt placen není, zvláště když s touto stavbou nemá nic společného.
Ten přiložený plánek je vtipný. Podle něj před obchvatem (ve směru staničení) zůstaly asi 2 km dvouproudovky a za ním kilometry asi 3.
Další a další rozvoj silnic. Jak se směrem na sever zlepšila železnice? Vyplatí se vlakem jet do Loun? A jako bonus vyhnani cyklistu a chodců z další komunikace.
To měli necht veškerou dopravu jezdit přes náměstí, mezi pěšími? Na obchvatu bude těch chodců naprosté minimum.
On tam ten obchvat doteď nebyl? Co takhle podpořit třeba zeleznicni dopravu? Nebo učit lidi, ze nemusi jet všude autem od baráku. Ve starověku a středověku taky nemel každý kone, natož i s kočím.
Je tam naplánovaná VRT do Mostu, tak nekecej :-).
Vlakem do Prahy 134 minut, autobusem 55 minut, autem 40 minut. Tak čím byste jezdil do práce? Vlakem?
Tak tohle byla vždy novostavba. Bez cyklistů a chodců. Kam by tam chodili?
Zkoušet dojíždět vlakem do Prahy je zoufalství. Jeden přímý spoj denně, jede asi 2.5h a ještě v naprosto nesmyslné časy. Takže se bude čekat na VRT. 😀
Jehož potřeba ale dostavbou dálnice klesne.
Nejčastější zpoždění vlaků mám díky cyklistům. A tím i další návaznost čekajících spojů.
Ach jo, stále stejná písnička a nikdo mi to nevymluví. Peníze ze státního rozpočtu na skutečně důležité věci se pořád osekávají, ale na mecheche se stříháním pásky na standardní dopravní stavbě prostě vždycky prachy z daní budou.
A to říkám jako pravičák, nedávkař.
Klidně mě sežerte, ale je to prostě pravda. Zbytečný nesmysl, včetně času, který tam ti politici tráví…mohli by místo řešit něco užitečného, například, abychom zde měli všichni stejná práva.
Kolik by se ušetřilo z celkové ceny stavby? Tisícina procenta?
Halíře dělají talíře!
Teď si představte, kdyby to v těch 90. letech postavili rovnou jako čtyřpruh. I všechny další dálniční úseky co se teď jen rozšiřují. Ve stejné době se stavěl na I/35 i úsek s Hřebečským tunelem…to bylo tehdy budování. D4 měli v režimu PP dostavět Izraelci. Co se najednou stalo.
Už tehdy začli Poláci, co neměli v roce 1990 ani kilometr dálnic, valit. Maďaři stavěli od socialismu jak my a stavěli dál. Němci byly i tehdy už vzorem. V roce 1966 byl u nás plán, že dálniční síť se dokončí v roce 1990. Fakt, co se to stalo.
Tak Poláci samozřejmě měli kořistní dalnice po Hitlerovi.
Jenže v 90. letech nebyly peníze a ani nebylo komu je sebrat, lidi peníze taky neměli. Možná tak Ransdorf měl pár se miliónů ulitých ve švýcarské bance…
I v roce 2023 si stát na investiční stavby bez problému půjčuje. Schodky např. za ČSSD co pamatuju byly. Když nejsou peníze dají se logicky půjčit.
Si půjčuje. Na to musí být dva, jeden, který věří, že se mu ty peníze vrátí a nebude z nich … použitý toaleťák.
Totiž stát si půjčoval i tehdy, jenom nechtěli rozjet hyperinflaci ruského vzoru. To by snad nikdo nechtěl.
Chápu, ale z čeho stavěli Poláci. Když třeba za socialismu nad nimi vlála hrozba přídělového systému. Asi se rozjeli po 2004 s Eu dotacemi.
Poláci z EU peněz budovali dálnice, my rozhledny. Jak HDP zvedne dálnice a jak rozhledna … prostě my si tu budujeme ten svůj skanzen.
Jo Poláci mají s těmi svými rovinami štěstí (od nich i název polsko). Rozhledny v rozlehlé rovině jsou na nic zato dálnice se staví dobře.
EU dotace a taky mýto. Za průjezd po celé A4 na Ukrajinu jsem zaplatil asi 150 zlotých, za obě cesty to tak vyšlo jako u nás za roční známku.
Stát přišel v devadesátých letech naprosto dobrovolně jen v kauze LTO o cca 100 mld. Kč. A to byly v principu drobné.
I v tehdejších šílených cenách by to bylo nejméně 250 km dálnic.
Za Zemanovo-Klausovy vlády 1998-2002 odtekly z ČR známo i neznámo kam přibližně 2 biliony Kč. Dva tisíce milard. Že tehdy tento stát nezkrachoval je v dílem souhry náhod. Aby se potom oba aktéři tohoto tunelu tiisíciletí, nazvaného Opoziční smlouva, stali na dalších dvacet let prezidenty.
Holt každý národ má takovou vládu, jakou si zaslouží…
„naprosto dobrovolně“ to teda nebylo, pachatelé šli před soud.
Tak ten byl dobrý 🙂 Podvody začali celníci a policie řešit cca od jara 1991. První změna zákona, která postavila lehký topný olej a motorovou naftu jako totožné produkty, začala platit v roce 1996. O těch podvodech věděli naprosto všichni politici. Kdyby byla vůle, mohly se zákony změnit už v roce 1991. Všichni ve Vsetíně věděli, kdo je Zubík a z čeho financuje hokej. Ale všem to bylo úplně jedno. Navíc ta vládnoucí mafie už někdy v roce 1994 zjistila, že ještě větší kšeft je nechat (papírově) cisterny s palivem „rotovat“ přes hranice a vydělávat na vratkách DPH. Což funguje… Číst vice »
Jako myslíte že ve šmelinářském Polsku se nekradlo? Naivní…
rekordních 4,5 km a 10 zasloužilých stříhačů, až budeme otevírat obchvat ČB 30 km tak by mělo pásku stříhat minimálně 90 „hrdinů“
A nejlepší na tom je, že stříhají akci, kterou začali Babišovci. Stejně jako Babišovci budou stříhat jinde za nějaký ten rok a furt dokola.
Takže raději nic nezačínat, protože se to za volební období nestihne? Ne asi…
To opravdu předsedaa vlády nemá nic na práci, než otevírat 4 km obyčejné cesty?
A to mosty a zemní práce byly léta hotové na 4 pruh….
A opravdu to bude hned od začátku plnohodnotný dálniční obchvat? Anebo se do vybudování navazujících úseků osadí tento právě otevřený značkami maximální povolené rychlosti 90 km/h, protože by to jinak asi řidiči po 7 kilometrech na druhé straně neubrzdili? O víkendu se přesvědčím na vlastní kůži, jsem zvědavý. 🙂
Jel jsem tam o vikendu, videl jsem osazene normalne znacky dalnice, tudiz tam bude 130, pokud se nepletu, tak na obchvatu Sulce znacky dalnice osazeny driv nebyly. Ja zase doufam, ze uklidili ten bordel co byl v aktualne provozovanem pasu uprostred mezi pruhy, pokud ne, tak ocekavam, ze bude mit dost lidi dost velkou diru v celnim skle.
Bude jako dálnice, před 14 lety byla stejná situace s rychlostkou okolo Triangle která měla taky jen 6 km a byla tam taky 130
Jezdí se „normálně“ 130 km/h.
Účast politiků na otevírání takových staveb by měla být omezena. Snaží se na tom sbírat body, přestože zásluhu na tom nemají (snad jedině takovou, že stavbu nezastavili, jakmile se dostali k moci).
Když ono je jich šedesát tisíc, možná by pomohlo trochu jich uspořit.
Vzhledem k tomu, ze volby jsou za dva roky, tak na tom zadny body neziskaji, to se na to zapomene. Dava to smysl u staveb, ktery se otviraji tesne pred volbami, ale jinak na to lidi do ty doby davno zapomenou.
Vzhledem k nákladům na takovou vyjížďku bude mnohem dražší ta omezovací agenda: Ceremoniální úřad povolující politikům účast na akcích. Stačí pouhých 6 zaměstnanců!
Zastavíme infrastrukturní stabvy, aby se politici neměli u čeho fotit!
Myslíte, že takový volební program má šanci na úspěch?
D7 se stává oficiálně nejsalámovější dálnicí v ČR. Na 80 km jsou 4 separované úseky.
D48 nicméně zdatně konkuruje. I když se to lepší. A na D7 se to po otevření Chlumčan také zlepší.
Jenže ony i ty kousky dávají smysl. Taková D43 je od Bystre po Trnávku pořád nedostavěná…
A ten nejdůležitější úsek – zkapacitnění obchvatu Slaného se bude stavět poslední. Vítejte v Kocourkově.
Kdepak, poslední budou až Postoloprty. Které jsou ještě horší, protože tam jsou 3 úrovňové křižovatky.
Tak už zas ne…
To to trvalo (myslím samotnou výstavbu). Je pravda, že rozšiřovat silnici za provozu je daleko složitější, ale tempo na sousedním úseku u Chlumčan je neporovnatelné (zprovoznění většiny úseku do necelých 2 let, Louny se táhnou 4 km a to ještě byla spousta složitějších objektů nachystána z roku 99). Chápu, že pro Eurovii byly Louny méně prioritní a poslala všechny výrobní kapacity na D4, ale i tak je to ostuda.
U Chlumčan je více novostavba. Ale jinak souhlas.
Ano 🙂
Když vidím ty seřazené politiky, už chápu, proč mnohdy prosazují předimenzované stavby. Už by se při stříhání pásky nevešli do jedné řady. Jestlipak se základní kameny také zvětšují, aby se potentáti vzájemně neubili kladívky?
Souhlas, ale žádná předimenzovaná stavba na našem území mě nenapadá. Naopak jich je celá řada.
Slušovická dálnice, ať nechodím mimo téma na Strahov.
Tak zrovna D7 mezi Louny a Chomutovem (intenzity kolem 10 tis. vozidel denně a k tomu předimenzované paralelní silnice) – mimochodem kolem Chomutova to je fakt dálnice duchů (intenzita 7,5 tis. vozidel denně). D6 kolem Lubence 8 tis.; To samé rozestavěná D55 jižně od Uherského Hradiště a plánované přeshraniční úseky D3. Osobně jsem také zvědavý na výsledné intenzity na D11 severně od Trutnova. V některých případech prosazeno politiky odborníkům navzdory… Problém je v tom, že kvůli těmto stavbám, které nejsou využívány efektivně se nedostávají peníze na přestavbu řady silnic I. třídy (včetně obchvatů), kde by to mnohdy pomohlo více lidem… Číst vice »
2 roky som pracoval na stavbe D3 Hodějovice-Třebonín. Keď som kolegom z ČB hovoril, že ťahať to ďalej na juh v plnom profile je luxus, skoro ma zožrali. Pri tých intenzitách čo tam sú je to proste nezmysel.
Bezpecnost provozu neni luxus
Tím chcete říct, že byste všechny silnice I. třídy přestavěl na dálnice, aby na nich byl provoz bezpečnější?
Poraď raději na Slovensku
Jedna nehoda a provoz stojí 2 hodiny. A nehody na D7 téměř každý den. V lepším případě to tam policie začne řídit. Jak by vás bavilo jezdit tudy denně do práce?
Nejen silnice I. tříd. Český Krumlova má na souběhu II/157 a II/160 přes 21000 aut denně. Řešením je jedině 500 m tunel, takže v nedohlednu.
Jelikož tranzitní doprava míjela město po silnici I/7 už dlouho, nikdo na zkapacitnění „obchvatu“ příliš netlačil, výsledkem je krásných 24 let…
Netlačil, v místě toho obchvatu kapacitní problémy nebývaly a navíc kvůli dálnici teď Louny přišly o jeden ze tří sjezdů.
Asi žijeme v jiném světě. Já když jedu po sedmičce, tak to je auto za autem… Nejhorší jsou běžné úrovňové křižovatky, vlivem silného provozu často nelze bezpečně odbočit.
Ano ale nic z toho pokud vím neexistovalo přímo na stávajícím obchvatu Loun.
A po silnici 229/II místo na obchvat zase rovnou do města. Asi aby se zkapacitněnému obchvatu odlehčilo.
Je to fajn. Škoda jen toho sjezdu Louny – střed, ale chápu, že to jinak moc nešlo.
Každý km dobrý.
Ale smutné na tomhle případě je, že tady to bylo na dálnici připravené (trasa, mosty, nájezdy, …) už snad před 30 lety a stejně to trvalo takovou dobu rozšířit silnici na dálnici.
Popravdě, tohle zdaleka nehoří tak, jako D35 Pardubice-Mohelnice. V Litomyšli nemají ani ten půlpruh.
Pardon, půlprofil.
Jel jste tam někdy? Auto, za autem… Na velké části křižovatek nelze bezpečně odbočit, protože to vlivem silného provozu prostě nejde. Ať už je dálnice celá…
Po té D35? Ano, jel, v šest večer ve Vysokém Mýtě a kolony. O to horší, že se jede středem měst, poskakuje se na světlech.
To ale ilustruje, co psal FrantaM. Staví se každý kus, který se povede vyrazítkovat bez ohledu na priority. Je smutné, že i tady to trvalo takovou dobu, když už skoro vše bylo připravené.
Po 24 letech? Tak asi tak se u nás staví. To by snad měli zprovoznit v tichosti, hlavně z toho nedělat žádnou slávu. A kdypak se tam někdo z ekomaniaků přilepí k asfaltu, protože tam teď nějaké píďalky nemůžou klidně píďalkovat?
prej významné propojení 😀 dálnice z prahy nikam, jako d4 nebo d10. Významné jsou například d5, d8, d11… co se přímo dálničně napojují na mezinárodní dalniční/rychlostní síť.
Raději dokončete okruh kolem prahy a d11, poláci už mají „dálnici“ na hranicích a u nás chybí ještě 2 úseky.
Jj Spojení z Evropou, které končí v Krumlově, před pár léty to ještě nebyla ani dálnice.
Křimově
Nikam? Tam za kopcem je Saská Kamenice a Lipsko. O kus dál Hanover, Brémy a na pobřeží Přístav brémský. Banánová stezka.
Pořád je to taková jednička, ani na německé straně nemá pak žádné rozumné napojení na dálniční síť a vede rovnou do města, na žádný větší kamionováni to není.
Možná vás překvapím ale Němci před rokem oznámili že v budoucnu nakonec počítají se čtyřpruhem až na hranice do Chomutova
Proč by proboha jel někdo z Prahy do Lipska / Brém přes Saskou Kamenici, když může jet pohodlně po dálnici přes Drážďany. Aby ušetřil 12km? Ta dálnice je především pro místní dopravu, žádný velký tranzit se na ní nedá očekávat.
Bo na D8 může být uzavírka. A pokud je pro místní tranzit, tak zase nevadí, že Saká Kamenice má jen Südring S258, co by za to dali v Mikulově…
Ono jde spíš o to kam do Prahy se jede, D8 vede jinam než D7 a to hraje velkou roli dokud není okruh. Při cestě po D8 třeba na Stodůlky bývá nejlepší sjet na I/16 v Nové Vsi a najet u Slaného na D7.
Coz je ale primarne problem chybejiciho obchvatu, z D7 obslouzim D6, D5, D4, D1 bez zajizdeni do Prahy, z D8 se Praze vyhnout neda, ale to neni chyba ty dalnice.
1. Nejezdí se jen z Prahy.
2. D7 je na okruhu, D8 zatím (a ještě dlouho) ne. Souvisí s tím i bod 1.
3. V Praze záleží, odkud jedete.
4. Na D7 jsou nižší intenzity dopravy, větší šance projet bez zdržení.
To taky, ale hlavně je mylná představa že užitečná dálnice musí vést do zahraničí. Je spousta dálnic co řeší dopravu okolo velkých sídel a pak někde končí, hlavně z tohoto důvodu začaly být kdysi dálnice stavěny. Provoz je tam často mnohem silnější než v někde v pohraničí. U Loun se to nestaví jen kvůli cestě do Prahy, ale má to silný lokální význam, v této oblasti je spousta průmyslových zón i sídel.
přejezd přes „Šebík“..a za ním vesnice..to je okno do světa..:-)
Na to, že D10 vede nikam, tak bývá docela plná, ba i ucpaná. Nejedl jste dneska nějaké vtipné houbičky?
Pokud by Nemci neco udelali s D7 u Kasselu a s usekem Chemnitz – hranice, a my naopak dotahli ctyrpruh k hranicim, tak se z D7 stane nejrychlejsi spojnice Ceska s Porurim, potazmo s celym jiznim Nizozemskem – Rotterdam, Amsterdam… Uz ted je D7/I/7 pres Erfurt o 45 km kratsi nez D8 pres Leipzig, akorat to zpomaluji ty chybejici dalnicni useky. Nevyhodou je vysoka nadmorska vyska – Sebik /Reitzenhain je asi 800 m.n.m. (D8 necelych 600)
Pardon, samozrejme B7 u Kasselu.
Jste si přečetl v novinách o polské dálnici na hranici a už máte jasno? Se zkuste podívat na navazující polský úsek, který je hlouběji v Polsku. Ten pořád staví.
Český rybníček s kopečky kolem, no.