Hotovo do 18 měsíců. Siemens představil novou verzi jednotky Mireo, láká na rychlé dodání
Jednotka Siemens Mireo Smart. Foto: Siemens Mobility
Jednotky budou mít unifikovaný interiér.
Jednotky budou mít unifikovaný interiér.
Bezva, ve verzi BEMU hurá na Praha-Písek-ČB.
Ještě přidám pár parametrů. 214míst, hmotnost: 107t, výkon trakce: 2,6MW, výkon brzda: 4MW. Měrný výkon trakce: 24kW/t, měrný výkon brzdy: 37kW/t, hmotnost na sedadlo: 500kg
Uspořádání pojezdu?
Tohle má krajní podvozky hnané, jacobsy běžné, ale mohou být hnané i jacobsy, pokud by to bylo potřeba. Nicméně při tomhle výkonu už to stačí. To zrychlení je dostačující i tak.
Na jaké napájení je tato jednotka uzpůsobená?
15 kV/16,7 Hz a zabezpečovače PZB a ETCS.
Je to EMU obdoba Smartronu, primárně zaměřená na D/A/CH, avšak časem se možná objeví i více mezinárodní verze, jako u Smartronu.
Vzhledem k tomu, že do těchto diskusí občas chodí lidé, co se pohybují v oboru konstrukce žel.vozidel, bych položil několik otázek: 1. Proč se u regionálních vlaků upouští od instalace háků na kola? Systém kola opřená o stěnu vlaku a pak všelijak naházená na sebe mi nepřijde jako optimální, může dojít k poškození kol nebo v případě jejich pádu i ke zranění cestujících, znečištění jejich oděvů nebo zavazadel. 2. Přestože se Siemens nemusel vypořádávat s podmínkami ze strany zákazníků na uspořádání sedadel, neodpovídá uspořádání sedadel uspořádání oken, takže i cestující sedící na čtyřce se dívají do sloupku. Proč nelze zvolit… Číst vice »
Všechny problémy s luxusem…
Jako člověk zodpovědný za platformu Mireo se pokusím stručně odpovědět. 1. Háky na kola v regionální jednotce považujeme my i dopravci jako krajně nevhodné. Vlak má 2,6MW a velice slušné zrychlení, které je potřeba pro dodržení co nejkratších jízdních dob. Věšet kolo na hák při tomto zrychlení považujeme za krajně nevhodné, nebo dokonce nebezpečné. Opření o bočnici s případným zajíštěním pásem považujeme za mnohem praktičtější. 2. V Německu je zpravidla požadována rozteč 1750mm u čtyřek a 800mm u letadlového uspořádání. Proto se u regionálních jednotek používá kombinace těchto dvou uspořádání s cílem maximalizovat kapacitu. Sedačky se vždycky snažíme uspořádat tak,… Číst vice »
Teď jezdím, většinou šest dní v týdnu vlakem(protože vybodování a i 3 x maření úředního rozhodnudnutí, zločinec, recidivista).Regionálními spoji s jedním přestupem. A ty sedačky v těch nejnovějších Panterech, 640 a 650 2xx, jsou úžasné, okamžitě si uvědomím jak mám kulatá záda. Kdyby jsme něco stejně tvarovaného měli před půlstoletím ve školách, tak by neměli ortopédové a neurologové teď na chleba.
Zajímavé, že Siemens do tiskovky nedal snímky toho unifikovaného interiéru. Na webu je má.
Snad nahradí hlučné Regiofoxy na lokálkách a nakoupí se radši tohle
Až se nakoupí tyto jednotky, budete zase nadávat na tyto jednotky?.. Nám se v Česku prostě nic nelíbí.
Ps. Na odstranění hlučnosti u Foxu, co vím, tak se intenzivně pracuje
A myslíte, že se dopracují k nějakému výsledku? Nebo to nějak zašumí- někam? Já jako neodborník pořád nechápu, jak se na těch výrobcích dá „zapracovat“ a odstranit chybu už s výroby- projektu.
Při takové objednávce, kterou udělali, je na místě to řešit. Vyjelo zatím jen prvních pár kusů. Takže ano, můžou to doladit a pár už to jet opravené rovnou z výroby.
Stejně předpokládám, že na tom bude záruka, případně určitý servis v ceně, takže by to stejně dělali
Opravdu pár (jen dva), prý někdy jsou v Čechách funkční i tři.
Včera jsem tím jel a hluk byl už úplně v pohodě, ale pravděpodobně to bude tím, že není léto a nejede naplno klimatizace 😄
Jojo, tříčlánková elektrická jednotka na lokálkách. Zbožňuji tyhle nicky na jedno použití.
Hmm, unifikovaný interiér. Proč ne, ale kolik procent ceny dělá zrovna interiér? A kolik je na tom věcí, které je (už třeba jenom z hlediska schválení typu) tak nějak nemohou být úplně unifikované (napájecí systém(y), VZ, sběrače,…), resp. mohou, ale oblast použití bude značně omezená…?
Pokud se bavíme o barvě potahu sedaček, tak to jsou drobné, ale pokud řešíme rozmístění sedadel (uchycených v bočnici), velikost WC buňky a prostoru pro vozíčkáře/kola, včetně dopadů tohoto na rozmístění osvětlení, informačního systému, klimatizace… tak bych řekl že z hlediska konstrukce a schvalování se to do ceny projeví dost.
Tesat do kamene. Potah sedaček? Dodej hektar vlastní látky, když to chceš. Z venku si to polep taky jak chceš. Ale za rok a půl od objednávky to budeš mít.
Chvályhodný napad, doufám že se to chytne. V současnosti si každý navymýšlí individuální požadavky, a pritom k tomu až na vyjímky není racionálně vzato žádný důvod. Mimo jiné by to usnadnilo pořizování a provozování z druhé ruky.
Je tam asi jeden celoevropský problém – todle jsou vlaky do závazku. A vlak v závazku musí splňovat zadání objednatele. A tam chce vždycky každej něco jinýho. V Německu by to jít mohlo – rychlé dodání, domácí výrobce, tak požadavky se napíšou tak, aby Smart vyhovoval, ale nikde jinde už to nedopadne.
V úplně poslední větě chybí slovo – předpokládám – snižuje.
Ale jinak dobrý tah od Siemensu, v dnešní době na dlouho „vyprodaných“ výrobců. Co na to pan Jančura a jeho plánovaná expanze? 🙂
Siemens.. v něčem chválihodnej a v něčem na přesprdel. Koneckonců jestli splňuje jednotka požadavky na místa a blbosti typu šířka dveří, tak proč ne. A v neposlední řadě asi servis Siemensu bude trošku někde jinde než u Pesy. Uvidíme
díky za upozornění.
No řekl bych, že Siemens bude i s unifikovaným Mireem stále moc drahý, takže bude Jančura dál radši kupovat to nejlevnější z Polska. Druhá věc je, jestli bude vůbec ten unifikovaný interiér vyhovovat podmínkám našich objednavatelů.
Ano, je pravděpodobné, že pořád to bude dražší, než Pesa/Newag. Ostatně smajlík naznačuje, že jsem to nemyslel tak úplně vážně.
Siemens (Mobilty) teď možná lituje, že na rozdíl od Stadleru a Alstomu nemá výrobní závod v nějaké „východoevropské“ zemi – když Zličín a Maribor byly prodány v horších časech.
K tomu unifikovanému interiéru – vidím to spíš jako hozenou rukavici objednavatelům, aby se zamysleli, jestli fakt potřebují třeba svůj osobitý design potahů sedadel.
Co jsem slyšel, tak konec Zličína (ex ČKD) byl nedostatek objednávek z ČR. Siemens asi čekal velké objemy na obnovu parku z ČD a MHD. Že by podcenil lobby ŠT?
Ano. Když Siemens potřeboval snížit výrobní kapacity, pustil závod, kde nebyly žádné zvláštní kompetence v zemi, odkud nechodily zakázky. Deska by se jim možná ten Zličín hodil. Nikdo nemá křišťálovou kouli.
…vybíral mezi Krefeldem, Vídní a Prahou…zavřít fabriku v Německu nebo v Rakousku by neprošlo přes místní vlády a odbory…i když bylo rozhodnutí „tajné“, věděli jsme to v Praze hned druhý den a začalo to bejt zajímavý…na 10 let v Siemensu dodnes hodně rád vzpomínám a nejsem sám…
Jestli ten výběr stál takto, tak to byla bohužel jasná volba.
Tak to víte, že by se Zličín hodil. Zavření výroby je škoda, nicméně v ČR zůstal poměrně velký vývoj. Náš inženýring má okolo 350 lidí a co do počtu jde zřejmě o největší vývojové pracoviště v rámci železničního vývoje v ČR.
…hodně lidí z vývoje znám…a oni mne:)
Dobrý den, jen bych rád uvedl na pravou míru, že to není tak úplně pravda. Existuje výrobní závod Siemens Mobility v Srbsku zaměřený na LR a CR vozidla.
To jsem nevěděl, děkuju.
Uvidíme. Když ten program bude úspěšný, tak si myslím, že ta cena by mohla být konkurence schopná. Sériová výroba umí být fakt hodně efektivní, a hlavně asi zlevní i náhradní díly a údržba.