Hosty dalšího podcastu budou Romana a Radek Šauerovi z Kladenské dopravní a strojní. Ptejte se.
Do podcastu Cesty Zdopravy.cz zavítají poprvé dva hosté najednou: železničářský manželský pár.
Hosty dalšího dílu podcastu Cesty Zdopravy.cz budou železniční podnikatelé Romana Šauerová a Radek Šauer, majitelé společnosti Kladenská dopravní a strojní. Firmu zaměřenou na nákladní i osobní železniční dopravu, půjčování a údržbu vozidel zakládali v roce 2007 jako novomanželé, o 12 let později ji rozdělili a větší část pod názvem KDS – Kladenská dopravní a strojní prodali skupině IDS building corporation.
V majetku Šauerových zůstala společnost Kladenská dopravní a strojní (bez zkratky KDS), která se zaměřuje na byznys speciálních zážitkových vlaků. Právě tuto činnost má na starosti Romana Šauerová, zatímco její muž je strojvedoucí a působí jako technický ředitel v prodané firmě i pod novými vlastníky. Že je to trochu zmatek? I na to se budeme ptát obou podnikatelů v dalším dílu podcastu Cesty Zdopravy.cz.
Nejedno šotoušské srdce zcela jistě těší, že renovují starší lokomotivy, kterým vrací druhý život a nejeden železniční fanda si už cestu jejich zážitkovým vlakem vyzkoušel. Jak vlastně vznikl nápad na zážitkový vlak? Jaký je zájem o zážitkové cesty a večírky na kolejích?
A jak se podniká malé železniční opravně a dopravci v jednom na dnešním trhu? Jaké činnosti tvoří nejpodstatnější část podnikání firmy? Kde můžete jejich lokomotivy vidět nejčastěji? Proč se rozhodli rozšířit svůj vozový park o nedávno rekonstruovanou Bardotku nebo Sergeje, jehož rekonstrukci právě dokončují? Podle čeho vybírají barevné řešení pro své lokomotivy? Jak se ti dva vlastně poznali a jaké to je spolu táhnout firmu, která se musí uživit na železnici? A nebojí se, že nástup ETCS může zasadit zásadní ránu firmám, jako je právě Kladenská dopravní a strojní?
Tyto a další otázky položíme Romaně a Radkovi Šauerovým už tento týden při natáčení dalšího dílu podcastu Cesty Zdopravy.cz. Ptejte se i vy. Otázky pište do komentářů v diskusi pod tímto článkem až do úterního večera 1. června 2021. Celý podcast si pak budete mít možnost poslechnout tento pátek.