LOT 3a leaderboard

Hosty dalšího podcastu budou Romana a Radek Šauerovi z Kladenské dopravní a strojní. Ptejte se.

Zážitkový vlak KDS. Pramen: KDSZážitkový vlak KDS. Pramen: KDS

Do podcastu Cesty Zdopravy.cz zavítají poprvé dva hosté najednou: železničářský manželský pár.

Zpět na článek
18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jussi

Dobrý den, já bych měl otázku mimo železnici. O Vás pane Šauer je známo, že jste vášnivý motorkář. Jaké stroje jste sedlal a který Vás nejvíce uchvátil? A jezdí paní s Vámi nebo je to čistě Vaše záležitost? Díky

Panvicka965

Proč se podle něj mašinka na 8. stupeň ničí??? Děkuji za vysvětlení.

Fera

Dobrý den, navázal bych na předchozí otázku – co si myslíte o přehazování čísel na lokomotivách, kdy nám zde jezdí původně české plecháče řady 242 pod bulharským označením, aby se zakryl jejich původ od ČD. Několik lokomotiv řady 740 má taky prohozené čísla, aby nebyl vidět jejich původ, to stejné 742, puklíky apod. Není to podle vás podvod, když se takhle zamění čísla u lokomotiv? U aut jde o trestný čin, není to u lokomotiv to stejné? Děkuji za odpověď.

František Plášek

Kdo lokomotivám 242 rozumí, původ okamžitě pozná, pokud jsou naplněny dikce smlouvy o prodeji lokomotiv a lokomotiva obdrží Průkaz způsobilosti, atd.., tak o co Vám jde….nebo jen zase další v řadě, který si potřebuje okolo sebe stěžovat ? Uvědomte si, že provoz drážních vozidel má možná přísnější pravidla, než nějakého silničního vozidla, zejména osobních. A jak bylo zmíněno jinde…přeznačování HV není jen záležitostí soukromých dopravců, jak nenápadně ve svém příspěvku podsouváte……

Martin.dilli

Používá pán strojvedoucí Šauer na dieselech ČKD i osmý stupeň? U lehkých výletních osobáků to význam nemá, ale co nákladní? Dostanete se ještě za „páky“ i u nákladů?

Sváťa M.

Dobrý den pane Šauer, vybudoval jste úspěšnou firmu, která má místo na železniční mapě ČR a vlastní několik lokomotiv, mj. i 750.096. Že to není ve skutečnosti původní lokomotiva, ale je to původně lokomotiva 750.312, je to uvedeno i na několika fandovských stránkách, např. http://www.alanbutschek.cz/obehy1718/ob_750_1718c.html nebo https://mamba754.wz.cz/753/312/312.html#loko. Tehdy jste koupil na Slovensku vrak lokomotivy 750.096. Tu poslal na opravu do České Třebové, kde se v té době modernizovaly lokomotivy řady 750 na řadu 750.7. Jenže vaše originální 750.096 byla použita pro modernizaci, zatímco provozní lokomotiva 750.312, původně určená na modernizaci, byla přetřena a dostala označení 750.096. Touto jednoduchou záměnou „spézetek“… Číst vice »

Jussi

Sváťo… to je úplně jiný případ. Poškozenými by podle Vás měly být ČD – jenže ty podle smlouvy dodaly lokomotivu a převzali jinou (Dodali 750 312 a převzali 750.719). Jedná se o rekonstruovanou loko, která o žádné vychytávky nepřišla, naopak do prázdné kastle bylo dáno kompletně nové vybavení dle smlouvy…. Zkrátka, ČD dostaly co si objednaly, KDS výhodněji lokomotivu po opravě a CZ loko mělo méně práce. WIN-WIN-WIN situace.

Jediný, komu se to nezdá jsou šotouši. Ale to, že léta jezdilo mraky přečíslovaných strojů (sergeje, brejlovci, 820..) to nevadí…

František Plášek

Ono se to musí prostě čas od času vytáhnout….aby si někdo ulevil… holt jsme v čechách 🙁

Frantík

A co třeba možnost použití původních komponent ze 750 312, na jiné provozované lok. u ČD. jako náhradní díly? Takhle se u ČD hospodaří! To se potom funguje malým firmičkám na úkor jiných…

Jussi

Jenže CZ Loko přebíralo loko kompletní, veškeré komponenty v ní byly po předání jejich majetkem… To je opět věc ČD, podle mě by také bylo lepší dovézt jim kastli a motor, generátor apod si uložit do skladu pro 754… Ale o to zájem neměli. Je ale klidně možný, že za ty díly dostali nějakou slevu. Do toho nevidíme…

Jihočech

Chystá se zájezd (výlet) na jih Čech? Například návštěva jaderné elektrárny Temelín apod. Děkuji za odpověď.

Petr C.

Dobrý den, plánujete ještě jízdy do Poldovky, případně do Mayrau? Poldovka byla vždy rychle vyprodána a o konání akce jsem už pár let neslyšel…

Iva D.

Jak vyřešíte ETCS?

Oldřich Sládek

Už vyřešili. Prodejem firmy😉

František Plášek

Nikoliv zcela….Kladenská dopravní a strojní (tzv. „zelená“ – zážitková) jim stále patří a ta provozuje 810, 2×750, chystá se 781….budou na stejné pozici jako provozovatelé např. parních lokomotiv. Prodána byla KDS – Kladenská dopravní a strojní (tzv. červená) 😉

erik

Jaký je rozdíl mezi šotoušem a vlakařem?

Pražec

Tak máme i šotouše tramvajové či autobusové atd. Poddruhů je mnoho.

Unido

Nemám sice dotaz na KDS, ale nechcete pozvat někoho z Cendisu, kdo je zodpovědný za SJT?