Dopravci Železnice

Majitel IDS Cargo koupil Kladenskou dopravní a strojní, získá tím i opravny

Brejlovec společnosti Kladenská dopravní a strojní. Foto: KDS
Brejlovec společnosti Kladenská dopravní a strojní. Foto: KDS

Skupina IDS Cargo posílila svoji přítomnost na českém trhu. Společnost IDS building corporation, do které železniční nákladní dopravce patří, zařadila nově do svého portfolia společnost KDS – Kladenská dopravní a strojní. Koupí firmy získala skupina nejen další lokomotivy, ale také opravárenské zázemí.

Transakci potvrdily deníku Zdopravy.cz obě strany, je už zapsaná v obchodním rejstříku. KDS – Kladenská dopravní a strojní vznikla rozdělením společnosti Kladenská dopravní a strojní, kterou vlastnili Romana a Radek Šauerovi. Firma byla první v Česku, která se začala zabývat pronájmem lokomotiv jiným dopravcům, postupně také pronikla do byznysu speciálních zážitkových vlaků. Právě tuto činnost bude zajišťovat firma Kladenská dopravní a strojní (bez zkratky KDS), která zůstane v rukou Šauerových. Cenu za transakci žádná ze stran neuvedla, podle znaleckého posudku byla hodnota prodávané části 103 milionů korun.

Cítili jsme, že už není kam firmu moc dál rozvíjet bez pomoci většího partnera, byl potřeba větší partner,“ vysvětlil prodej firmy Radek Šauer. „Je to pro nás vhodné doplnění našich aktivit, především díky opravárenství i dalším dieselovým lokomotivám. Dosud jsme museli v této oblasti spoléhat na externí firmy, nyní je budeme mít ve skupině,“ podotkl Michal Gajdoš, předseda představenstva IDS Cargo.

IDS Cargo je podle statistik nákladní dopravy čtvrtým až pátým největším nákladním dopravcem v zemi. Firma se koupí KDS dostala k opravárenskému zázemí v Kladně, dosud musela spoléhat na služby externích dopravců. Šauer bude působit nově ve skupině IDS Cargo jako technický ředitel. Pod novou firmu přejde i zhruba dvacítka zaměstnanců.

Součástí transakce je převod většiny lokomotiv, jde o celkem jedenáct dieselových strojů, hlavně brejlovců a dvě elektrické lokomotivy přezdívané žehlička. Firmě na zážitkové vlaky zůstaly tři lokomotivy a čtyři osobní vagony a jeden motorový vůz 810. „Chceme se více zaměřit na zážitkovou osobní dopravu a přidat k nim i klasické eventy mimo vlak, například pořádání konferencí, teambuildingových akcí nebo svateb,“ nastínil Šauer. Podle něj obě firmy budou nadále spolupracovat.

IDS Cargo loni podle výroční zprávy dosáhlo tržeb 471 milionů korun, vydělalo 16,7 milionu korun.

8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Barnye

Po dlouhé době konečně zajímavé zpráva. Díky !!!

noerf

Tak to vypadá, že diskové lokomotivy ještě čeká dlouhá budoucnost.

Look

KDS má dvě žehličky? Já vím jen o jedné.

Hrebicek

210.037 provozní a 210.072 neprovozni

Alaska railroad

Nepatřilo KDSku i část depa v Kralupech? Konkrétně ta prostřední dlouhá remíza, respektive její postupující torzo 🙁

Kubrt

Tam je všechno ČD.

Bubák 2003

Tak to gratuluju👍

Partneři

Škoda transportation
RLP
CSCARGO