Hostem podcastu Cesty Zdopravy.cz bude zakladatel CZ LOKO Josef Bárta. Ptejte se
Předseda představenstva CZ LOKO Josef Bárta (vpravo) a člen představenstva Čepro František Todt. Pramen: CZ LOKO

CZ LOKO má vlastní vývoj, konstrukci, výrobu i servis a přes 60 procent své produkce dodává mimo Česko
Dobrý den pane řediteli. Sleduji vaši práci na poli hybridních i akumulátorových lokomotiv. Současně vidím i odklon od rekonstrukcí k novostavbám. Po našich zkouškách s lokomotivou Alstom H3 bych se spíše pro podmínky zemí CZ, SK, PL, HU klonil k rekonstrukcím lokomotiv 740 či 742 na akumulátorové čistě pro střední až těžký posun, případně pro krátké traťové výkony. Neuvažujete o rekonstrukcích těchto lokomotiv s ponecháním stejnosměrných TM na čistě akumulátorové s kapacitou baterií cca 500 – 1000 kWh a výkonem cca 400 – 600 kW s nabíjením z průmyslového rozvodu EE? Takové uspořádání by mělo umožnit nepřetržitý provoz lokomotivy cca… Číst vice »
Dobrý den.
Mě by zajímalo s čím má CZ LOCO největší problém při vývoji a pak později při provozu. Která součást lokomotiv má nejčastěji nějakou závadu? Neberte to prosím jako rýpání, ale spíše zvědavost lajka.
Лайка – первая собака в космосе?
Dobrý den.
Zajímalo by mne něco z historie.
Měla vaše firma někdy zájem koupit ŽOS Nymburk ?
Proč k tomu eventuelně nikdy nedošlo, přeci jen by sídlo, vývoj a výroba byla
na jednom místě.
Děkuji za odpověď.
Dobrý den,
zajímalo by mě koho považujete za svoji největší konkurenci a jaké vidíte Vaše výhody oproti ní?
Dále se chci zeptat, kde vidíte aktuálně největší limity / problémy v CZ LOKO?
Děkuji
Dobrý den pane Bárta .Budete se zabývat i motorovými vozy? V minulosti byl návrh projektu , u Vás v podniku, náhrady velkých motorových vozů ,a to v podobě základu dvojčete motorový vůz a řídící ,s nárazníky a elektrickým přenosem výkonu, EDB, se všemi osami hnaným na m. voze ,a strojovnou ,dokážu si představit jako stavebnici malý a velký vůz, případně hybrid se společnými díly s Vašimi motorovými lokomotivami .Děkuji za reakci.
Dobrý den,
zajímal by mne důvod konce oprav původních lokomotiv a motorů z ČKD. V poslední době čteme (mimo jiné i na Zdopravy.cz) jak získává velké množství zakázek ŽOS Zvolen. Je to pro firmu kalibru CZ Loko nezajímavé – výroba a servis nových/rekonstruovaných lokomotiv je výhodnější? Nebo máte plné výrobní kapacity/nedostatek lidí na realizování těchto zakázek? Případně je už problém s díly a zkrátka hledíte do budoucna?
Díky za odpověď
Dobry den, gartuluji k uspechu CZLOKO planujete vyrabet elektricke lokomotivy pro osobni prepravu?
Jak by mela podle vas vypadat firma ve strednedobem horizonutu? Mate prostor pro rust v Ceske Trebove?
Dobrý den,
člověk ve Vaší funkci musí být tak trochu vizionář. Je prakticky jisté, že dopravci (tj. zákazníci CZ LOKO) budou politicky tlačeni do nízko- nebo ještě lépe bezemisní dopravy. Můžete prosím nastínit Váš pohled na to, jaký typ pohonu bude nejspíš aktuální pro provoz HV nezávislé trakce v horizontu řekněme 15-20 let? Elektřina (baterky), vodík nebo něco jiného?
Připojuji se k dotazu – jak vidíte budoucnost baterie versus vodík – kde je větší potenciál?
Připojuji se k dotazu… Siemens, Stadler a další již tvoří vozy s vodíkovým pohonem. V minulosti jste spolupracovali na prototypu vozu poháněno vodíkem, plánujete nadále rozvíjet tyto aktivity a více se zaměřit na vodík? (Ať už jako hybrid, či pouze vodík)
Dobrý den pane Bárto, mám velmi naivní dotaz, dokážete si ve své fantazii představit převzetí 109E? 🙂
To by ovšem mohlo být zajímavé! Dobrý nápad Martine!
*Nápad to není nutně „dobrý“. Zajímavý, ale určitě ano! 🙂
Dobrý den, zajímalo by mne když jste skončili s výrobou takzvaných Bizonů jestli je plánuje nahradit ve své modelové řadě něčím čistě své konstrukce (né modernizace) a zda takovýto stroj bude možné v budoucnu použít i u osobní dopravy a právě tak nahradit stroje od ČKD ze kterých mimo jiné vznikali Bizoni? Bude to čistě diesel-elektrický přenos, či nějaká eko-moderna?
Dobrý den pane Bárto, uměl byste se podělit o pro nás všechny zajímavou prehistorii? Zaprvé jak to bylo s navázáním na know-how ČKD, prý k vám přešli i někteří lidé z bývalé konstrukce ČKD a jak to ex post hodnotíte… Zadruhé jak jste se potali s Caterpillarem a jak vypadaly úplné začátky této spolupráce?
Zdravím vás p.Barto
Měl bych na vás dotaz ohledně připravovaných projektů vysokorychlostních tratí u nás. Nepřemýšleli jste o tom stát se průkopníky ve střední a východní Evropě v segmentu vysokorychlostních jednotkách pro rychlost +350km/h ať už vyvíjených u vás a nebo třeba i repasovaných Avelií Euroduplex?
Děkuji
A když už u toho budou, tak by mohli rovnou začít budovat jednotky pro maglev a rovnou i hyperloop, že? xD
Hyperloop bude aktuální, až svět odtáhne na Mars a na Zemi tak zůstane jen několik států včetně České republiky. Jedna stanice bude v Praze (podzemní nástupiště hl.n.) a v Olomouci (dtto). A další až v bývalých hlavních městech (Berlín, Paříž,…Dubaj, Soul, Washington…)
Do té doby se bude pracovat s přeložkami, tunely, a V130…
S dovolením jste vynechal Českou Třebovou, tam se musí stavět vždy (ne kvůli CZ Loko, ale kvůli §1)
To je jako kdybyste se zeptal výrobce zahradních sekaček jestli neuvažuje o vývoji a prodeji tahače pro kamiony. (Nehledě k tomu, že VRT 350+ tu nízké desítky let žádná nebude…)
Dobrý den,
jaké jsou aktualizované plány pro CZ LOKO v oblasti duálních lokomotiv?
Nechce CZ LOKO zkusit vyrobit nahradu 810?
Ano, přimlouval bych se za tento dotaz. 🙂 Respektive jak je konstrukčně složité a drahé vydat se od lokotraktoru k schienenbusu? A o kolik je dražší to udělat TSI Compliant?
Přesně na to jsem se chtěl také zeptat.
On si to někdo objednal, nebo jako „neadresný prototyp“? Myslím, že mají přehršel vlastních plánů s lokomotivami.
Mám otázku na pana Sůru
Kdy budou písemné odpovědi od Ředitele ŘSD???
Zítra.
Dobrý den pane Bárto, měl bych pár dotazů
1) proč se přestaly vyrábět rekonstruovat Belgičanka a proč nakonec nevyjel ani 9. Kus?
2) Kam se chce CZloko posunout v následujících 10ti letech?
3) plánujete i výrobu elektrických lokomotiv pro osobní dopravu?
Děkuji
V 80. letech minulého století pracoval na službě 12 Správy Severozápadní dráhy jako řadový „inženýr pro opravy vozidel“ ….
A tak má bohaté nejen zkušenosti…
Údržba kolejových vozidel byla za bolševika „tancem mezi vejci““. Ideální průprava pro schopného nekonfliktního člověka znalého zákulisí, s organizačními a vyjednávacími schopnostmi.