Hostem podcastu Cesty Zdopravy.cz bude zakladatel CZ LOKO Josef Bárta. Ptejte se
Předseda představenstva CZ LOKO Josef Bárta (vpravo) a člen představenstva Čepro František Todt. Pramen: CZ LOKO
CZ LOKO má vlastní vývoj, konstrukci, výrobu i servis a přes 60 procent své produkce dodává mimo Česko
Dobrý den pane řediteli. Sleduji vaši práci na poli hybridních i akumulátorových lokomotiv. Současně vidím i odklon od rekonstrukcí k novostavbám. Po našich zkouškách s lokomotivou Alstom H3 bych se spíše pro podmínky zemí CZ, SK, PL, HU klonil k rekonstrukcím lokomotiv 740 či 742 na akumulátorové čistě pro střední až těžký posun, případně pro krátké traťové výkony. Neuvažujete o rekonstrukcích těchto lokomotiv s ponecháním stejnosměrných TM na čistě akumulátorové s kapacitou baterií cca 500 – 1000 kWh a výkonem cca 400 – 600 kW s nabíjením z průmyslového rozvodu EE? Takové uspořádání by mělo umožnit nepřetržitý provoz lokomotivy cca… Číst vice »
Dobrý den.
Mě by zajímalo s čím má CZ LOCO největší problém při vývoji a pak později při provozu. Která součást lokomotiv má nejčastěji nějakou závadu? Neberte to prosím jako rýpání, ale spíše zvědavost lajka.
Лайка – первая собака в космосе?
Dobrý den.
Zajímalo by mne něco z historie.
Měla vaše firma někdy zájem koupit ŽOS Nymburk ?
Proč k tomu eventuelně nikdy nedošlo, přeci jen by sídlo, vývoj a výroba byla
na jednom místě.
Děkuji za odpověď.
Dobrý den,
zajímalo by mě koho považujete za svoji největší konkurenci a jaké vidíte Vaše výhody oproti ní?
Dále se chci zeptat, kde vidíte aktuálně největší limity / problémy v CZ LOKO?
Děkuji
Dobrý den pane Bárta .Budete se zabývat i motorovými vozy? V minulosti byl návrh projektu , u Vás v podniku, náhrady velkých motorových vozů ,a to v podobě základu dvojčete motorový vůz a řídící ,s nárazníky a elektrickým přenosem výkonu, EDB, se všemi osami hnaným na m. voze ,a strojovnou ,dokážu si představit jako stavebnici malý a velký vůz, případně hybrid se společnými díly s Vašimi motorovými lokomotivami .Děkuji za reakci.
Dobrý den,
zajímal by mne důvod konce oprav původních lokomotiv a motorů z ČKD. V poslední době čteme (mimo jiné i na Zdopravy.cz) jak získává velké množství zakázek ŽOS Zvolen. Je to pro firmu kalibru CZ Loko nezajímavé – výroba a servis nových/rekonstruovaných lokomotiv je výhodnější? Nebo máte plné výrobní kapacity/nedostatek lidí na realizování těchto zakázek? Případně je už problém s díly a zkrátka hledíte do budoucna?
Díky za odpověď
Dobry den, gartuluji k uspechu CZLOKO planujete vyrabet elektricke lokomotivy pro osobni prepravu?
Jak by mela podle vas vypadat firma ve strednedobem horizonutu? Mate prostor pro rust v Ceske Trebove?
Dobrý den,
člověk ve Vaší funkci musí být tak trochu vizionář. Je prakticky jisté, že dopravci (tj. zákazníci CZ LOKO) budou politicky tlačeni do nízko- nebo ještě lépe bezemisní dopravy. Můžete prosím nastínit Váš pohled na to, jaký typ pohonu bude nejspíš aktuální pro provoz HV nezávislé trakce v horizontu řekněme 15-20 let? Elektřina (baterky), vodík nebo něco jiného?
Připojuji se k dotazu – jak vidíte budoucnost baterie versus vodík – kde je větší potenciál?
Připojuji se k dotazu… Siemens, Stadler a další již tvoří vozy s vodíkovým pohonem. V minulosti jste spolupracovali na prototypu vozu poháněno vodíkem, plánujete nadále rozvíjet tyto aktivity a více se zaměřit na vodík? (Ať už jako hybrid, či pouze vodík)
Dobrý den,
Rád bych se zeptal co bránilo prodej Belgičanek v „osobní verzi“ osobním dopravcům (např. RJ). Zda to byl jejich nezájem nebo se to prostě nevyplatilo?
Předem děkuji
Dobrý den pane Bárto, mám velmi naivní dotaz, dokážete si ve své fantazii představit převzetí 109E? 🙂
To by ovšem mohlo být zajímavé! Dobrý nápad Martine!
*Nápad to není nutně „dobrý“. Zajímavý, ale určitě ano! 🙂
Dobrý den, zajímalo by mne když jste skončili s výrobou takzvaných Bizonů jestli je plánuje nahradit ve své modelové řadě něčím čistě své konstrukce (né modernizace) a zda takovýto stroj bude možné v budoucnu použít i u osobní dopravy a právě tak nahradit stroje od ČKD ze kterých mimo jiné vznikali Bizoni? Bude to čistě diesel-elektrický přenos, či nějaká eko-moderna?
https://www.czloko.cz/produkty/lokomotivy/effiliner-2000.htm
https://www.czloko.cz/produkty/lokomotivy/dualliner-2000.htm
Dobrý den pane Bárto, uměl byste se podělit o pro nás všechny zajímavou prehistorii? Zaprvé jak to bylo s navázáním na know-how ČKD, prý k vám přešli i někteří lidé z bývalé konstrukce ČKD a jak to ex post hodnotíte… Zadruhé jak jste se potali s Caterpillarem a jak vypadaly úplné začátky této spolupráce?
Zdravím vás p.Barto
Měl bych na vás dotaz ohledně připravovaných projektů vysokorychlostních tratí u nás. Nepřemýšleli jste o tom stát se průkopníky ve střední a východní Evropě v segmentu vysokorychlostních jednotkách pro rychlost +350km/h ať už vyvíjených u vás a nebo třeba i repasovaných Avelií Euroduplex?
Děkuji
A když už u toho budou, tak by mohli rovnou začít budovat jednotky pro maglev a rovnou i hyperloop, že? xD
Hyperloop bude aktuální, až svět odtáhne na Mars a na Zemi tak zůstane jen několik států včetně České republiky. Jedna stanice bude v Praze (podzemní nástupiště hl.n.) a v Olomouci (dtto). A další až v bývalých hlavních městech (Berlín, Paříž,…Dubaj, Soul, Washington…)
Do té doby se bude pracovat s přeložkami, tunely, a V130…
S dovolením jste vynechal Českou Třebovou, tam se musí stavět vždy (ne kvůli CZ Loko, ale kvůli §1)
To je jako kdybyste se zeptal výrobce zahradních sekaček jestli neuvažuje o vývoji a prodeji tahače pro kamiony. (Nehledě k tomu, že VRT 350+ tu nízké desítky let žádná nebude…)
Dobrý den,
jaké jsou aktualizované plány pro CZ LOKO v oblasti duálních lokomotiv?
Nechce CZ LOKO zkusit vyrobit nahradu 810?
Ano, přimlouval bych se za tento dotaz. 🙂 Respektive jak je konstrukčně složité a drahé vydat se od lokotraktoru k schienenbusu? A o kolik je dražší to udělat TSI Compliant?
Přesně na to jsem se chtěl také zeptat.
On si to někdo objednal, nebo jako „neadresný prototyp“? Myslím, že mají přehršel vlastních plánů s lokomotivami.
Mám otázku na pana Sůru
Kdy budou písemné odpovědi od Ředitele ŘSD???
Zítra.
Dobrý den pane Bárto, měl bych pár dotazů
1) proč se přestaly vyrábět rekonstruovat Belgičanka a proč nakonec nevyjel ani 9. Kus?
2) Kam se chce CZloko posunout v následujících 10ti letech?
3) plánujete i výrobu elektrických lokomotiv pro osobní dopravu?
Děkuji
V 80. letech minulého století pracoval na službě 12 Správy Severozápadní dráhy jako řadový „inženýr pro opravy vozidel“ ….
A tak má bohaté nejen zkušenosti…
Údržba kolejových vozidel byla za bolševika „tancem mezi vejci““. Ideální průprava pro schopného nekonfliktního člověka znalého zákulisí, s organizačními a vyjednávacími schopnostmi.