Hostem podcastu bude řidička kamionu Radka Balousová alias Amazonka Truck
Řidička kamionu Radka Balousová. Pramen: Archiv Amazonka Truck
Je vyučena automechaničkou, do autoservisu ale nikdy nenastoupila a v devatenácti letech začala jezdit s dodávkou po Evropě.
Som drzitel vodicaku obyc B. Ale som velky fanda do dopravy. Mam sen „posoferovat“ si lietadlo a kamion.
Je to vobec realne si to v tej kamionovej oblasti si skusit? Viem, ze o lietadlach mozem max snivat
Koukal.jsem na ni a klobouk dolů
netušil jsem, jak je toto povolání krásné a sexy!
Měl bych dvě otázky:
1. Máte nějaké oblíbené místo, kam ráda s kamionem jezdíte nakládat / vykládat?
2. Setkala jste se i s jinými tvůrci videí z řad řidiček / řidičů kamionu?
Ať se daří na cestách a v TV. 🙂
Jak resite sex?
Předpokládám, že to řeší jako kdokoliv jinej.
Určitě mimo řízení kamionu umí udělat i diakritiku.
Myslím, že ona ho na rozdíl od vás řešit nemusí.
Aneb jak ze sebe třemi slovy udělat totálního debila…
Lidé se často ptají na nejhorší zážitek, ale nepříjemné věci pryč.
Tak se zeptám na pravý opak: Jaký byl nejlepší zážitek na cestách?
Zajímalo by mě jak řešíte menstruaci (volba pomůcek, a jak večerní hygiena). V kamionu to musí být skoro jako u vojaček v polních podmínkách. Přece jen pilotky nebo strojvedoucí mají pracovní víkend krátký a většinou zázemí hotelu nebo domova po každé směně. Kamioňák když vyrazí, tak je kolikrát pryč z domu týden – dva a podmínky možná nejsou jako v zákopu, ale moc k tomu nemají, hlavně v zemích jako ČR, Polsko, Pobaltí, Maďarsko, Rumunsko apod. Nepředpokládám, že pracujete jen tři týdny v měsíci.
Když jsem byl v armádě, tak holky v těchto situacích mohly jít k lékaři a on jim napsal nějakou omluvenku nebo co, a na polní výcvik nemusely. Tak to měli v poho 😀
No a to je rozdíl mezi naší a Americkou nebo Izraelskou armádou. Nebo aktuálním Španělským přístupem, který nedávno uzákonil menstruační volno a tím vlastně jde proti snaze stejného platu pro muže a ženy, protože logicky tak ženy budou dostávat vždy o 25% méně než muži. V Americké armádě na toto téma přednášela taková starší podplukovnice, evidentně už dávno po přechodu, ale jedna z prvních, které si musely jako ženy tvrdě vybojovat místo mezi muži v dříve typicky mužských povoláních. Nikdo nenapíše omluvenku, ženy prostě musí zvládnout něco navíc. V původním příspěvku píšu pracovní víkend, mělo být pochopitelně pracovní den.
Máte nějakou oblíbenou trasu? A jaká je vaše nejdelší?
Máte nějakou zkušenost s řízením delších návěsových souprav (např. gigaliner)? Případně jaký na ně máte názor.
Zajímalo by mne, kolik jse za sbou kariéru vystřídala tahačů, a který k vám nejvíce přirostl?.
Ahojky. Zajímalo by mě, zda se dá uživit z toho co teď děláš? Ať už moderování autosalonu, YouTube apod. ? Čím se chceš dále případně živit? Děkuji
Kde se vám jezdí nejlépe a kde naopak nejhůře? A jak si vede Česko?
Jak moc vnímáte, jako řidička kamionu, agresivitu a lhostejnost v silničním provozu vašich kolegů?
Jak moc vnímáte, jako řidič osobáku, agresivitu a lhostejnost v silničním provozu vašich kolegů? (nešlo to jinak: na jednoho blbýho kamioňáka vidím desítky, možná stovky, blbých řidičů osobáku)
To protože na osobák stačí pár jízd s instruktorem a pak štěstí s komisařem. Vesměs to dostane každej, kdo zrovna při zkoušce někoho nezraní. Zatímco u řidičů velkých aut jsou psychotesty, složitější autoškola, profesní způsobilost, pravidelná školení … To spoustu dementů vyřadí, kdežto s osobákem nic takového není. Ostatně stačí sledovat na dálnicích, jak skoro každý sjezd a nájezd vznikají nebezpečné situace, jak se lidi v osobácích neumí napojovat.
U kamionů se taky člověk setká s dementy, ale vesměs jsou to Bulhaři, Srbové, Rumuni a Poláci, kde před týdnem rajdil na oslovi a dnes je to kamioňák.
Tak nějak. Ano debilů v autech jsou stovky, ale debil s profesním průkazem by se o to víc měl chovat normálně. Kolikrát si říkám, jak mu vůbec ten kamion mohli svěřit.
Tak nevím, ale když už mě na silnici někdo ohrožuje, a je úplně jedno, jestli kamion, auto nebo motorka či třeba traktor, tak z 95% případů má českou SPZ/RZ.
Nevím, kde se vzalo to, že polák, srb, bulhar, turek, ind a já nevím co = automaticky blbec.
Ale samozřejmě – v českým kamionu může sedět polák a v tureckým čech.