Hostem podcastu bude první dáma veřejné dopravy Luďka Hnulíková

Motorová jednotka 845 jako rychlík Ústí nad Labem - Liberec společnosti Arriva vlaky v Jablonném v Podještědí. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czMotorová jednotka 845 jako rychlík Ústí nad Labem - Liberec společnosti Arriva vlaky v Jablonném v Podještědí. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Dnešní provozní ředitelku Arrivu si většina železničářů pamatuje jako prostořekou šéfovou osobní dopravy Českých drah.

50 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Beny

Ještě mě napadá 1 otázka. Jak bude Arriva řešit ETCS? Výhradní provoz má začít 2025, smlouvy jsou do roku 2027 a zatím ticho po pěšině…
Děkuji

Beny

Aj, koukám, že už je pozdě. Tak se omlouvám za plevelení diskuze.

Beny

Dobrý den,
Zajímalo by mě v čem se neosvědčila řada 610 DB? Arriva ji testovala v roce 2013, byla prostě dražší než 845?
Děkuji!

Pavel

Arriva provozuje vlaky i busy. Ale na výlukách jsem vždy viděl busy jiných dopravců. Bude si je někdy Arriva zajišťovat sama? A s tím souvisí další otázka, kdy začnete slušně platit řidiče busů, aby jste jich měli dostatek? Minimální zaručenou platí jen ty nejzoufalejší firmy…

Granja

Dobrý den, paní Hnulíková.

Jsou rozdílné názory na rušení pokladen.
1. Jedni říkají, že je to tak dobře, protože skoro každý má „chytrý“ telefon a ušetří se na mzdách pokladních.
2. Jsou však názory, že, po vzoru jiných zemí, by pokladní mohla produkovat vyšší přidanou hodnotu tím, že by prodávala kromě jízdenek i podobnou část produktů např. jako společnost RELAY + vydávala prospekty informačního centra. Výsledkem by bylo to, že pokladní nebude ztrátová, stanice by nebyla 24 hodin bez dozoru se zavřenou čekárnou a mohly by se zachovat i takové služby jako je např. půjčovna jízdních kol.

Granja

Doplňuji, že mám na mysli stanice, kde je místní přeprava alespoň okolo 1 000 cestujících/24 hod. doplněný turistickým ruchem, atd.

Vtvt

Doplním dotaz o to podstatné. Jestli se dopravcům vyplatí na nádražích, kde přestupuje aspoň 1000 cestujících/24 hodin, provozovat toalety? Když započítáme automatické ovládání toalet turniketem/platební kartou. Kolik by byla Arriva ochotna připlatit na ošlapném za zastavení vlaku/busu v takto vybavené zastávce?
https://zdopravy.cz/velka-toaletni-kultivace-desitky-nadraznich-wc-dostanou-turnikety-platit-se-bude-kartou-58835/

Granja

Není potřeba nic doplňovat! Paní Hnulíková s ohledem na získané dlouholeté zkušenosti a s tím spojenou vysokou kvalifikaci, si případné další konsekvence umí doplnit sama.

Vtvt

Současný výpočet ošlapné ho SŽDC, pokud vím, nepracuje se službami poskytované cestujícím na nádraží.

Zatímco činnost pokladny lze zautomatizovat, tak dohled nad „kulturním“ chováním je jiná otázka… tudíž dálkově ovládaný vstup na toaletu imho na samoobslužném nádraží dlouhodobě fungovat nebude

Martin z topírny

Hezký den, jak vidíte vy budoucnost lokálních tratí.
A jak se Vám zdá železniční sítě jako celku.

Připadá Vám také, že už železniční síť v ČR má vysoké stádium rakoviny – tj. neustále se něco látá, opravuje, vynucuje si to čím dál více výluk, ale síť jako taková stále chřadne a nestává se bytelnější, spolehlivější a kapacitnější.

Provozujete jak lokální vlaky, tak i meziregionální rychlíky a s výlukovou „nezřízenou“ činností se potýkáte velmi často. Pozorujete také odliv cestujících na tratích, kde je výluková činnost celkem častá až ničemná.

Který segment Vaší dopravy je Vám bližší, ta lokální nebo motorové rychlíky?

Martin Bečvář

Dobrý den. Chci vám poděkovat. Asi i díky Arrivě a Die Lenderbahn jsem se ve svých skoro 40 letech naučil jezdit vlakem. Držím palce do další práce.

Michael

Dobrý den, paní Hulíková,

kdy a jestli vůbec bude obnoven Arriva express z Přerova do Brna? Chybi nam rychlé a komfortní spojení do Kroměříže a Brna.

jamamoto

Dobry den.
Planujete prosim obnovit linku medzi Nitrou a Prahou? Pripadne kedy? Rad som ju vyuzival v celej dlzke a teraz mi hodne chyba.
Dakujem za odpoved.

TomasK

Take sa pripojujem. Arriva Express nam chyba.

LiborV

Napadlo mě ještě několik otázek na paní ředitelku. 1. Arriva provozuje autobusy různých značek a s různou kapacitou (zejména v Plzeňském kraji). Lze říci zda jsou vozy některé ze značek (Sor, Iveco, Man, Setra, Dekstra..) provozně spolehlivější než ostatní? Zvláště pokud je část důležitých dílů ve vozech typu převodovka od několika málo globálních dodavatelů? 2. V některých evropských zemích (Skandinávie, Nizozemí, Francie…)v začínají dopravci v rámci nově vysoutěžených kontraktů nakupovat ve významném množství elektrické a hybridní vozy čínských značek. Jak se díváte na tento trend? 3. Jak moc složité je v současnosti kalkulovat ceny za km pro nyní otevřené 10ti… Číst vice »

Hradišťák

Vrátí se někdy AEx? Třeba i v kratší podobě?Na Prahu to takový problém není, ale Slovácku chybí spojení se Slovenskem.

Lukáš Zástěra

Pěkný den,

rád bych za sebe i dispečery ČD chtěl paní Hnulíkovou krátce pozdravit! I když byla „ostrá šéfka“, tak na ní rádi vzpomínáme! Doufám, že i ona na nás…?

Za všechny
Lukáš Zástěra

Daniel Jablonecký

Paní Hnulíková není „prostořeká“, ale namyšlená, arogantní a směrem k cestujícím a veřejnosti až drzá.

Přednosta

Tak, kolik starostí by jí ubylo, kdyby ti lidi začli konečně jezdit auty a dali pokoj 🤣

Fandík

Dobrý den. Plánujete v budoucnu nasadit novější jednotky na rychlíkové spoje?? Nízkopodlažní? Děkuji

Beny

No, v roce 2027 jim končí smlouvy na R a signály z ministerstva zatím vyzařují požadavek nových jednotek.

Dave

V procentech – jaká je šance, že arrivu koupi ČD nebo Leo? Rj nepočítám, ten nemá love.

vtvt

Firmě ČD by to nepovolil antimonopolní úřad. Stejně jako to nepovolil firmě DB, když DB koupil Arrivu = německou divizi Arrivy musel prodat = to je dnešní Netinera/Die Ländernbahn.
DB tehdy, odhaduji, měl menší tržní podíl než ČD.

Osobně tipuji Transdev nebo Trenitalia. Popř. Keolis/SNCF

Granja

Vy jste tiskový mluvčí paní Hnulíkové???

Vtvt

Ne, proč? Jsme v diskuzní sekci.

Petr

Luďko, velkou část svého profesního života jste spojila s vlaky. Jaké je to teď u autobusů? Je ten rozdíl velký?

Přednosta

Je, neotravujou tam s kolama, a neřeší se rezijky. (Ftip)

Bus

Kola řeší i teď, pro změnu hloubku dezénů pneu na 9 místech každého kola a nejlépe 1x týdně 😂😂😂

LiborV

Krásný den. Posílám několik dotazů pro paní Hnulíkovou.

1) Co považujete za svůj největší úspěch u ČD a co u Arrivy?
2) Jaké to je pro Vás jako ženu – ředitelku jednat převážně s muži?
3) Má Arriva pro vlaky a autobusy stanoveny standardy úklidu/ čistoty vozů? Jak se ho daří naplňovat.
4) Co dělá Arriva proto, aby byla zejména pro provozní zaměstnance (zejména řidiče, vlakvedoucí) atraktivní zaměstnavatel.

Jindra

Ad 2) co to je za sexistickou otázku? Nějakého ředitele by ses ptal na to, jaké je to jednat s ženami? Co očekáváš od odpovědi?

LiborV

Ta otázka z mého pohledu není sexystická ani, spíše smutná. Smutná v tom, že se na ní je třeba ještě ptát. Ten skle

Jirka

Dobry den.

Jak vzpominate na dobu u CD Vy? Nestyska se Vam po praci u nich?

Radek

Dobrý den. Přijde Vám normální odvést lidi z Nového Boru do České Lípy, zde je vysadit s tím, že vlak jede za půl hodiny z Doks dál na Kolín? Na trati byl strom, to se stát může, ale abyste ani po 12 hodinách nesehnali autobus a nechali cestující ať si poradí jak umí, to se jen tak nevidí.

Luboš

No, právě…. S Hnulikovou taky nikdo nikam nedojel… Ještě si ji pamatuji od dráhy.

Daniel Jablonecký

Jak paní Hnulíková odváděla ty lidi z Nového Boru do České Lípy? Pěšky?

Radek

Souprava jela z Nového Boru do Lípy. Zde vyložila lidí a jela zpátky. Další souprava jela z Doks do Kolína. Jak se měli cestující ( zákazníci dopravce Arriva) dostat do Doks to nikdo neřešil. Měli smůlu, autobus nebyl.

Ota

Nevylučuje Arriva se přihlásit do znovuvyhlášené soutěže o provozovatele linky R9? Proč se Arriva nepřihlásila v původním kole?

Hubert

Joo, paní Hnuliková !!! Ta u ČD sršela moudroustmi coby typická vrchnost jak je všechno špatný a co všechno se musí zlepšovat a různé další loiální názory a teď je tři roky u konkurence!!
A pan Štěpán !?! Choval se jako arogantní ho..do , co mohl to zmršil panovačný vrchnostenský až hrůza , kdyby ty lidi věděli co předváděl u ČD co nedělal kvůli každý kravině a teď panečku taky u Arrivy !!! To jsou panečku pěkné bývalé příklady ČD !!! Pěkně se ukázali !!!

Twix

Co všechno se musí zlepšovat a různé další loajální názory 🙂 Nevím jak tady, ale je běžné že lidi co chtějí něco zlepšovat nakonec odejdou, když zjistí že je to bez šance a firma ze svých zajetých kolejí nikdy nevyskočí. A taky že nejvíce loajální jsou ti co vůbec nic měnit nechtějí.

PvvS

Což o to. ČD z těch koleji vyskakují poměrně často. Ale většinou to jen znamená vylepšení náhradní dopravou 🙂

Granja

…..nejvíce loajální jsou ti co vůbec nic měnit nechtějí.

dokončím s dovolením Vaši poslední větu: ,protože jsou zpravidla neschopní.

Jan Šindelář

A po tomto výlevu hnoje byste mohl konečně položit ten dotaz na paní Hnulíkovou…

Přednosta

Už se změnil Váš názor na to, že „cyklisti“ nepatří do vlaku??? (Na tento názor na půdě VŠ se nedá zapomenout…). /srovnání, u DB by museli být úplní blbci, když by jen tak dělali celé jedno patro souprav jen pro kola…..- zde se nabízí srovnání s Cityelefanty s AŽ třemi stojany a arogancí některých průvodčích když náhodou chce jet někdo navíc….což je v sezóně leckde problém)

Pavel

Průvodčí je zaměstnanec, který dohlíží na to, že ve vlaku jsou dodržována pravidla, které si nestanovuje on ze své libovůle, ale jeho zaměstnavatel… dopravce… To, že cestujícím dovolí něco nad rámec těch pravidel není žádnej nárok… I když se tak někteří arogantní cyklisti posílení pěti škopkama ze Zadní Třebáně tváří… 😉

Přednosta

Tak moment. Já A) nepiju a nejsem arogantní Ovšem jako ne-šotouš fakt nemám jak predikovat, jestli přijede vlak se 3 stojany nebo s 50 stojany. Rezervace se neposkytuje, a když jedete třeba na dálkový připoj , nemáte to jak ovlivnit, než se prostě domoct silou. Zároveň nemůžete chtit po dítěti, aby vám ujelo navíc třeba 30 km do Chocně, nebo chytrá rada jet o spoj dřív znamená někdy jet včera…. A jako pardon, ale když si koupím jízdenky, vyklikam a zaplatím vše jak mám, tak sorry fakt není má chyba že někdo pošle jenom malý onaký nebo nějaký vůz…. Takže… Číst vice »

Honza

Zrovna předevčírem jsme jeli vlakem Arrivy (Všetaty->Praha), kde v celém vagonu chyběla celá jedna řada sedadel a místo nich po celém vagonu jenom sklopky a úchyty na kola. Tohle řešení mi přišlo teda jako brutální extrém a nerad bych takovéhle aririva „cyklovlaky“ potkával v denní špičce. Cyklisti do vlaku určitě ano, ale aby si pak nebylo kam sednou je zas druhý extrém.

Twix

A bylo si kam sednout? Na této trati předtím ČD nasazovaly velký cyklovůz Bvt (než náhle oba kusy vyřadily z provozu).

Honza

Kolo tam nebylo ani jedno, sedačky všechny obsazené a my s dětmi si sedli na sklopky v přední části. Všechny ty sklopky byli jinak volné a nikdo si na ně nesednul. Takže ano byli volné ty „sklopky“ místo kol, akorát jsou celé na bok a v jedné řadě, takže to působí dosti nekomfortně.

Granja

Takový podobný vůz jsem viděl coby přívěsný za 810.

Vtvt

Jak konkrétně se změní vztah s DB, až DB prodá Arribu ČR?