Hostem podcastu bude dobrodruh, pilot a majitel Aeropartner Richard Santus. Ptejte se
Jeho posledním velkým počinem byl přelet s historickým letounem Aero 145 z Austrálie do Česka.
Richard Santus podniká už řadu let v oblasti privátních business jetů. Řídí a vlastní společnost Aeropartner, která provozuje flotilu soukromých letadel, ale zajišťuje i leteckou ambulanci. Létá tak s byznysmeny, nákladem, ale i s orgány, které se musí dostat rychle na místo transplantace od dárce k novému příjemci.
Média v Česku zaplnil začátkem tohoto roku se svým neuvěřitelným pilotním kouskem, když přiletěl do Česka z Austrálie historickým letounem Aero 145, vyrobeným v roce 1960 v Kunovicích.
Velký návrat letounu Aero 145 do Česka. Cesta z Austrálie zabrala Richardu Santusovi dva měsíce
Richard Santus je kromě pilota a podnikatele hlavně dobrodruhem. V 90. letech působil jako instruktor bezmotorového létání v Jihoafrické republice, z Anglie přeletěl do Česka nejstarším historickým akrobatickým letadlem provozovaným v Česku Tiger Moth z roku 1939 a například s pilotem a bývalým automobilovým závodníkem Petrem Boldem doletěl na severní pól s historickým letadlem L-200 Morava.
Je velmi zapálený do období druhé světové války a britského Královského letectva. Velkou úctu už mnohokrát vyjádřil nejen československým letcům, kteří v britských barvách tehdy bojovali. Ostatně piloti Aeroparner mají modré uniformy podobné těm, které nosili tehdejší letci.
Jaký je zájem o létání soukromými tryskáči v Česku? Kdo jsou zákazníci byznysjetů? Jak rychle může zákazník odletět privátním letadlem, když opravdu spěchá? Jak funguje letecká ambulance? Co udělala s trhem privátního létání pandemie covidu? Jak probíhala cesta z Austrálie do Česka starou Aerovkou? A kdy se dobrodružné cesty mohou změnit v boj o život?
Richarda Santuse se můžete ptát až do pondělního večera i vy. Vzhledem k jeho časovému vytížení podcast předtáčíme s velkým předstihem a nabídneme vám ho v pátek 10. května.