Hostem nového dílu podcastu bude Michal Vereš, šéf ŽOS Vrútky

Vůz 1. třídy Ampz ze ŽOS Vrútky pro ZSSK. Pramen: ZSSKVůz 1. třídy Ampz ze ŽOS Vrútky pro ZSSK. Pramen: ZSSK

Je kritika železničních opraven ze strany dopravců oprávněná? Opravdu mohou za nedostatek vagónů v provozu? Probereme v novém díle podcastu.

25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Luboš Závora

Dobrý den,

rád bych se pana Vereše optal na tyto dvě otázky:

– Proč se ŽOS Vrútky uchází o zakázky, které těžko dokáže zajistit, popř. proč nelze věcně stanovit dobu opravy?

– Uvědomuje si pan Vereš a management ŽOS Vrútky , že jejich jednání znevažuje celý železniční sektor v mezinárodním měřítku?

Díky předem za odpověď

Mirek

Dobrý den, rád bych se zeptal pana Vereše, jestli spolupracují s ŽOS Zvolen a co modernizují za vozy, kdy si myslíte že zmizí klikové výklopné dveře a nahradí se předsuvnými tlačítkovými

LiborV

Dobrý den mám na pana ředitele několik otázek:
1) Je v současnosti ŽOS v nějakém tendru mimo Slovensko?

2) Je schopný ve vývoji inovativních produktů výrobce menší velikosti gigantům jako je Stadler nebo Siemens? Jde se proti nim vymezit i jinak než cenou?

3) Má vaše společnost vlastní vývojové oddělení? Jak je velké a na jakých inovačních projektech pracuje?

4) Jaká opatření jste provedli pro snížení počtu reklamací u vás rekonstruovaných vozů.

Nopzy

Dobrý den já v této fabrice pracují už 4 roky i s praxí a vůbec se nedivím že sa nestíhají různé opravy a kvalita je taká jaká je . Dělám na 40 let starým soustruhu a jsou tu i starší neříkám že jsou to špatné stroje ale jejich stav je už dosť zly a o kvalitě nářadí ani nemluvím (potřebuješ torx na to aby jsi si vyměnil plátek na noži „nemáme“ objednáme “ zamietnute“) potřebuješ vyměnit hadici na vzduch tak na tu se tu už vraj čeká 6let a takhle mužů vyprávět do nekonečna a to není jen o takovych… Číst vice »

Juraj

Dobrý deň,
ako vidíte obchodný potenciál ŽOS Vrútky do budúcna v situácii, keď jediným odberateľom nových vozidiel je ZSSK a klasické osobné vozne v Európe ustupujú do úzadia?

Hlásili ste sa s DMU 861 do výberových konaní v iných krajinách, kde sa dopravci sťažujú na nedostupnosť dieselových jednotiek a trhu začala dominovať PESA Bydgoszcz?

Peter

Dobrý deň,
ja by som sa chcel opýtať na kvalitu motorových súprav 860, ktoré poznáme pod nelichotivou prezývkou “ Dunihlav“. Veľa týchto súprav má poruchy, bývajú často odstavené pre poruchy.
ďakujem

Radim

Já myslel že „Dunihlav“ byl 830/831

Hostinský Palivec

V Horních Uhrách říkají Dunihlav tomuto výtvoru: https://e.dennikn.sk/805686/moricove-vlaky-sa-opat-kazia-miesto-nich-musia-jazdit-motoraky-bez-klimy/

„V súčasnosti má 32 súprav, z čoho pätnásť je podľa dopravcu aktuálne odstavených.“

(Doporučuju, je tam k vidění též „upgradovaný“ šukafon model SK 🤣😂)

Vlad

Dobrý den, vážený pane generální řediteli. Rád bych Vám položil několik otázek: – plánujete vykonať na HDV 861 ZSSK I. a II. generácie nejaké úpravy, aby sa s nimi dalo spoľahlivo a ekonomicky jazdiť? – v čom spočíva neschopnosť vykonať opravy (najmä HDV) načas a efektívne (na prvý pokus)? Skúšobné jazdy po oprave v ŽOS sú medzi rušňovodičmi legendárne. Odišli skúsení zamestnanci, nie sú už náhradné diely v požadovanej kvalite, zmenili sa technologické postupy? – ako vidíte výrobný program ŽOS Vrútky o 10-20 rokov? Je Žoska ešte schopná vyvinúť a certifikovať nové vozidlo európskych parametrov (nielen pre ZSSK)? – na… Číst vice »

Jan

Planujete update webu? https://www.zos-vrutky.sk/index_sk.html
Je to az komicke, ze velka firma v roku 2023 ma web ako z roku 1990. Fajna vizitka slovenska

JiP

A verite, ze tento druh webu mi vyhovuje nejlepe? Nulove naroky na data, jednoducha struktura, pravda mohli by trochu zvetsit pismo a tu jednovatou modrou barvu.

Radim

Taky mi takový druh webů vyhovuje. S tou barvou a písmem se dá taky souhlasit.

Jan T.

Web může být takový i s moderním designem. Já jsem něco podného kolem roku 2005 dělal taky. Ale dnes už je to anachronismus. Formátování pomocí tabulek, míchání dvou znakových sad (win-1250, iso-8859) místo unicode, pevná velikost textu, barvy a pozadí stránky. Vypadá to jako práce tehdejšího studenta v notepadu. Jestli takhle šetří na všem, tak se nedá divit kvalitě jejich produktů.

Radek

Web byl v roce 1990 ještě na houbách…

Jan T.

Ten design je spíš z doby před 20 lety, je to viditelně optimalizované na tehdejší monitory 1024×768 nebo 800×600. Na mobilu je to menu opravdu titěrné. Vypadá to, že to spravuje jeden zaměstnanec ve svém volnu nebo za minimální náklady. Snad to neodpovídá organizaci té firmy. Jednoduchá struktura nevadí, ale mělo by to být čitelné a použitelné.

Mates

Aká firma, taký web 😀

Dušan

Dobrý den,
Stávající novostavby Vašeho výrobního programu řady Ampz, Bdmpz jsou vozy s Vmax = 160 km/h bez tlakotěsné skříně, ale s novými podvozky na V = 200 km/h z výroby.
Neuvažujete proto také o výrobě vozů s tlakotěsnou vozovou skříní pro V = 200 km/h ? Pokud ne, tak problém je že nedisponujete příslušnou technologií nebo chybí po takovém voze na trhu poptávka, např. ze strany ZSSK ? Děkuji.

Vladimír Fišer

Dobrý den pane Vareši. Já k Vám nemám žádný dotaz ale pouze bych Vám chtěl sdělit, že veškeré ty opravy které provádíte zejména na vozech Siemens, které obsluhují linku Ex5 Praha – Berlin jsou absolutně katastrofální. Dokážalete si představit jak jsou vaše “rekonstrukce” nekvalitní. Doplácíme na to akorát my! Vlakový personál, který neustále bojuje se špatným technickým stavem vozů, které jsou ale po opravě z Vrůtek. Na jaře toho roku přišlo několik vozů Ampz po opravě, ten Vámi kvalitně opravený vůz zvládl odjet pouze jeden obrat Praha – Berlin a poté byl opět odstaven a vrácen na reklamaci. Neustále dokola… Číst vice »

Jiří 24

A nejde náhodou o neustále táhnoucí se problémy od doby, kdy tyto vozy prošly Parsem a do teď je nebyl nikdo schopen dát do pořádku?

Původní Aleš

Vezměme si jeden, relativně neškodný a triviální problém, který nicméně znepříjemňuje cestujícím průběh cesty: otevírání dveří uvnitř vagónu. Člověk si s sebou musí vzít mávátko, aby se dostal na WC, do jiného vozu nebo mohl vystoupit. Je možné, že Zprastoznova to mohla myslet jako podporu bývalé jediné vedoucí strany (že tam člověk má skákat s mavatkem a volat Ať žije KSČ), ale myslím že to tak myšleno nebylo a že jde o závadu. Jejíž neodstranění jde za Vrutky.

Simona

IQ houpacího koně.

Granja

Vrúúúúútky!

Vladimír Fišer

Dobrý den pane Vareši. Já k Vám nemám žádný dotaz ale pouze bych Vám chtěl sdělit, že veškeré ty opravy které provádíte zejména na vozech Siemens, které obsluhují linku Ex5 Praha – Berlin jsou absolutně katastrofální. Dokážalete si představit jak jsou vaše “rekonstrukce” nekvalitní. Doplácíme na to akorát my! Vlakový personál, který neustále bojuje se špatným technickým stavem vozů, které jsou ale po opravě z Vrůtek. Na jaře toho roku přišlo několik vozů Ampz po opravě, ten Vámi kvalitně opravený vůz zvládl odjet pouze jeden obrat Praha – Berlin a poté byl opět odstaven a vrácen na reklamaci. Neustále dokola… Číst vice »

esc

Dobrý den, měl bych dva dotazy:

– Plánuje společnost do budoucna rozšířit svůj výrobní program o nové modely lokomotiv, motorových/elektrických jednotek nebo o nízkopodlažní klasické vagony?
– S kým společnost spolupracuje na designu svých vozidel, příp. neplánuje se facelift jednotek RegioMover?

Děkuji

Peter

RegioMover alias Dunihlav