Horko kolem DPP. Primátor vyzval šéfa dopravního podniku k rezignaci kvůli ceně obrazovek

Obrazovky s informacemi o časech odjezdů na zastávce na Letišti Václava Havla. Foto: DPPObrazovky s informacemi o časech odjezdů na zastávce na Letišti Václava Havla. Foto: DPP

Základem sporu je porovnávání rozdílných výrobků.

40 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
nghtrn

Přiznejme si to, ono i těch 150k je dost absurdní cena…

Martin Lér

Jelikož šlo o otevřené vyberko, nic vám nebrání se příště přihlásit:)

Tomáš Marný

Nelze než pogratulovat DPP, podařilo se jim diskusi převést na šermování parametry, a udělat z ROPIDu blbce, takže zaniknul ten nejpodstatnější rozdíl – že cenu displeje DPP razantně navyšuje napojení na i zde zmíněné dispečingové systémy, právě od Xanthusu. V tom je primární zádrhel, aby šlo čerpat data z Xanthusu, tak jak to požaduje DPP, je potřeba proprietární řešení, navyšující cenu. Xanthus dodává DPP systémy řízení povrchové dopravy od 90. let a nikdy nedošlo k přesoutěžení, data v systémech nepatří DPP/městu, ale Xanthusu, klasický scénář, kdy je zadavatel defacto ovládán svým dodavatelem. Parta kolem Dozimetru tento stav v DPP zabetonovala,… Číst vice »

Jiří Kocurek

Teda skoro dvojnásobek oproti „sousedům“ za prakticky totéž, to už je docela za hranou. Ignorovat doporučení dozorčí rady je za hranou celým tělem.

Codycheck

290.000 kč 🙂 🙂
Pravděpodobně to dodavatelské firma snad vyraběla.
Stačí v googlu vyhledat
OUTDOOR DISPLAY MONITOR 55″ IP65 VANDALS
A přes 50.000 se nedostanu 🙂

Jiří Kocurek

Ale E-shop vám to na místě nenainstaluje, takže ještě připočítejte vlastní práci, kterou nejspíš nebudete dělat za pade na hodinu.

Codycheck

Takže cca 200.000 za instalaci jedné obrazovky 🙂
Myslel jsem, že Klondaik už skončil, ale asi né 🙂

Granja

U nás nic neobvyklého, a pak všichni pláčou jak na nic nejsou peníze a jak se musí ŠETŘIT.

Franta

Pro KAMARÁDY jsou peníze vždycky.

Gajda

Dopravní podniky napříč celou zemí šetří jen na zaměstnancích, na ostatní vždycky je

Martin.K

Aha, už jsem si tu firmu našel… to je ta stejná firma co dodala Dopravnímu podniku „výhodně“ systémy pro řízení provozu AUDIS a DORIS, ale smluvně tam bylo zakázáno polohu tramvají a autobusů z těchto systémů zveřejňovat cestujícím, tak se pak do vozidel musela instalovat další separátní polohová zařízení…

mauriicio

To zní jako pochybný požadavek podniku spíš než „předražená firma / kamarádova firma“

Dom

Tyjo, takový boje mezi Ropidem a DPP kvůli tabulím. Do toho si je někde řeší i samy městské části po svém. Slušný guláš musím říct.

Franta

Takové příjemné domácí bahýnko. 57 městských částí a každá na svém písečku… Mňam!

Frantík

Jako cestujícímu je mi jedno, jak to vypadá, hlavně že to je.

Mnau

Neskutečnej xindl a šlendrián, přesně ala Česko ,,,

Guns

V ČR se krade nejvíce v EU. Vypovýdá to o mentalitě národa.

Ryk Mat

Vy nevíte, že členy EU jsou také Rumunsko a Bulharsko?

watslaw

Ani Itálii, Řecko a Slovensko bych nepodceňoval.

Ondřej

Nelžete tady, prosím.

Granja

Ale nepovÝdejte…

Původní Pražák

Takže pan primátor se po 4 letech ve funkci a těsně před svým koncem probral ze spánku. Gratuluju.

Poudy

K tomu nákupu nedošlo před 4 lety

Y.K.

Tak on primátor asi těžko bude vědět o každém nákupu a všem co se ve městě šustne. DP i jiné městské firmy nakupují každý den hromady věcí a od toho mají své vedení a dozorčí radu. Primátor jedná, když se vyvalila zajímavá informace / podezření.

Baraba

A pokud jde o stupeň ochrany, tak standardem pro exteriéry je IP 65 ne 55

Tomáš

Na Petřinách už 14 dní nefungují odjezdu směr do města. Na letišti nezobrazil odjezd busu za 4 minuty. Ale až za 14…

Petr

Na Petrinach dnes funkcni a na letisti dle mne ukazuje oba dva odjezdy, za 4 i za 14 minut.

Josef J.

U panelů v úseku Bořislavka – Nemocnice Motol právě dochází k zobrazování spojů, které už před chvílí odjely, a střídavě jsou nefunkční (aktuálně asi dva týdny na Petřinách pro směr do centra). Tedy právě to, co jsou podle vyjádření DP nedostatky těch ropidích. zatímco jejich je prý nemají.

Petr

To ale nejsou spoje DPP, ale prave spoje zobrazene pres system Ropid jinych dopravvu.

Josef J.

Že je to hlavně u 164, kterou má jiný dopravce, nezpochybňuji. Odkdy má ale jiný dopravce i 108 a 168, u kterých se to projevuje také? Laicky se mi zdá, že více než u 191 – nevím, zda je to tak objektivně, nebo jestli je to nějaký psychologický efekt řídce jezdící linky.
Jinak shodou okolností právě v den dvou příspěvků o nefunkční obrazovce na Petřincáh ji znovu zprovoznili.

Adam H

Srovnávat nesrovnatelné a nahánění levných politických bodů. To se u nás v republice nosí.
Za mě velké díky pro DPP za vysvětlení a popis rozdílů.

smasska

Jakože upřesnění technické specifikace ze strany DPP odpovídá na otázku, proč toto DP uzavřel bez VŘ a proti doporučení DR, přičemž zcela jistě není firma Xanthus jediná, která toto umí vyrobit? Odpověď DPP je ve stylu „a vy zase bijete černochy“ ze známého vtipu.

Bdtax Fan

Je to přesně naopak. Sáhodlouhé výčty detailních technikálií ukazují, jak moc to DPP tahal z paty. Pokud rozdíl dvojnásobné ceny nejde vyjádřit uvěřitelně jednou lidskou větou, je něco špatně. A to ani nemluvím o tom, že to bylo bez výběrka a jak nechvalnou minulost má Xanthus. Třeba s nejhnusnějším označníkem na světě nebo nemorálním syslemím si dat o polohách vozidel.

Poudy

No já nevím ale proč ty od PIDu fungují narozdíl od těchto bezchybně, jsou 2x větší, přehlednější a zároveň za polovinu peněz? Kdo tady nevidí korupci tak sám v něčem jede, tohle je případ pro státní zastupitelství, ne média

watslaw

Pokud to získal Xanthus a to bez výběrového řízení a ještě to podepsal pan Augustin, tak to zkrátka smrdí, ať už jsou technické parametry jakékoli. Ty technické parametry se daly dát do výběrka. A uvádět jako výhodu, že to ignoruje svět mimo DPP (viz zdroj online informací), to snad nemyslí vážně.

Martin.K

Přesně tak. Vyjádření DPP je krásné, ale nikde se nevysvětluje, proč tedy na monitory neproběhlo výběrové řízení, když se v součtu jedná o zakázku za miliony. Dále by se pak člověk mohl ptát, proč nejsou monitory v aktuálním grafickém provedení PID (tedy proč každý panel má jiné grafické provedení, to se netýká jen těchto obrazovek, ale i nových panelů na zastávkách – viz např. rozdíl Nádraží Zahradní Město vs. Depo Hostivař a další). Zkrátka je v tom bordel a zcela chápu kritiku.

Radek

A plus proč ignorovali nesouhlas dozorčí rady.

Petr Novák

No, to, proč neproběhlo VŘ vysvětlil mluvčí DPP pro Seznam Zprávy jednoznačně: „Výše uvedené letité zkušenosti a technické parametry nás vedly k dodržení stejného dodavatele a nakoupení stejného typu 38 informačních panelů.“
Jinými slovy, DPP chtěl Xanthus a nikoho jiného a byl pro to ochoten udělat vše, včetně nevypisování VŘ a ignorace dozorčí rady. Další vysvětlení asi netřeba.

Bdtax Fan

Ignorace světa mimo DPP je v IDS naprosto skandální! Konečně si to začal někdo uvědomovat.

Jan

Stačí název firmy Xanthus a už je jasné, že jde o pijavici, parazita přisátého na DPP, který těží miliony, kde to jde. Krásně vidět je ta účelová argumentace DPP, která byla ze strany ROPID vyvrácena.