Horká fáze souboje o obchvat Budějovic začala. Silničáři ještě navýšili odhad ceny

Vpravo na Prahu, vlevo na Budějovice. Úsek D3 kolem Úsilného. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářVpravo na Prahu, vlevo na Budějovice. Úsek D3 kolem Úsilného. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Souboj o největší dálniční projekt současnosti jde do finále. Ředitelství silnic a dálnic v pátek vyhlásilo druhé kolo výběrových řízení

11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vláďa

Jsem myslel ze obchvat u budejek se jiz aspon zcasti zacal kopat ale asi jsem se spletl.aspon ze se zacne letos.doufam.souhlas s noerf ze je treba stavet i d3 ve strednich cechach ale pozor! D3 nepujde kolem olbramovic ani kolem benesova.planovano je to smer na jilove u prahy jesenici. Olbramovice nastesti zachrani obchvat ktery zacne letos.

Michal

Obchvat Budějek je z části hotový a otevřený. Tohle je jeho (větší) zbytek.
Děkujeme za upozornění ohledně D3, ještě bych k tomu dál dodal, že Země je kulatá, ať to maj lidi komplet.

vláďa

tak fajn, že budějky již zčásti mají obchvat. spíš bych se zaměřil na koridor. ten bohužel vázne. 🙁 sliby chyby. a d3 se aspoň staví na jihu, buďme rádi. příští rok bude až bo budějovic, pak se prodlouží směrem k rakousku. 🙂

noerf

Vláďa: Kdyby se začalo pracovat na D3 ve středních Čechách již před deseti lety, tak by se nyní mohlo končit a nemusel by se nezbytně dělat obchvat Olbramovic. Na druhou stranu další spojení do jižních Čech D4 je prakticky ve středních Čechách a kousek od Písku směrem na Čimelice, z toho část je D4 a část R4. IV. koridor je zvětší části postavený, chybí úseky Sudoměřice – Olbramovice, ty by se teď někdy měli začínat, Soběslav – Doubí (cca 5 km, tam se upřesňuje trasa a řešily se pozemky) a Ševětín – Nemanice (cca 10 km,tam mají být tunely a… Číst vice »

Michal

Honzo děkuju za upřesnění, ale fakticky to obchvat je a pro nemalou část ČB (Borek) už tuto funkci 100% plní…

Martin

Borek nejsou Budějovice 🙂

Petr

re noerf – bohužel technika (tedy „Viktorka“) z Ejpovic se na tunely mezi Nemanicema – Ševětínem použít nemůže. Jednak se rozebírá a použitelná část se odprodá zpět německému výrobci. A druhak tyto tunely mají jiné parametry než ejpovické, takže by Viktorka stejně nebyla použitelná.

noerf

Stát vyvlastňoval a nemá 100 % pozemků? Zajímalo by mne, jak to dělají?

Obchvat Českých Budějovic se vyřeší, ale chtělo by napojit příjezd od Písku, Strakonic na dálnici mimo České Budějovice a dále začít budovat D3 ve středních Čechách, aby se provoz vyhnul Olbramovicím a Benešovu.

sladlu

Ano… jak bude adekvatne tudiz vysokokapacitne napojen smer na Pisek a Strakonice?

Pokud je mi znamo i tato silnice smerem na Pisek jiz brzy bude zmodernizovana na 4pruhy

Petr

Chtělo by to co nejdřív začít stavět v Budějcích tzv. severní spojku. Ta by mohla řešit i napojení na D3 od Písku.