- Voda •
- Vodní doprava •
- Zprávy
Hořínský kanál spolkne další miliardu. Nové dno položí finišer jako na dálnici
Osazování nového mostu přes Vraňansko-hořínský kanál v Lužci. Pramen: ŘVC
Po celé délce kanálu bude položeno potrubí, z něhož budou zásobovány vodou tůně a mokřady mezi kanálem a řekou.
Pamatuji ještě dobu, kdy se písek vozil na stavbu metra lodí z Mělníka a nebo přímo z Brandýsa, kde se dalo z Labe zajet rovnou do pískovny. 550tun za jednu plavbu a ty jsme stíhali 2-3 týdně ve třech lidech.
Snad to nedopadne jako se zvedacím mostem pro vlak,ten stál nemálo milionů a nakonec se tratˇzrušila.
Republika čelí nejvážnější krizi za celou dobu své existence, ale pohodička ne? Dáme peníze místo do sociální oblasti a obrany do téhle k….y.
Do „sociální“ oblasti se nalilo prachů tolik že to inflaci vyhnalo na nějakých 5-7 % a jestli na to navíc jde spoluúčast z EU, tak by bylo velmi nemoudré o ty peníze přijít.
Nehledě na to krizi, respektive to co se děje a ještě bude dít nevyřešíme tím že se rozdají peníze. Tady je spíš hodně potřeba dohnat to co se zaspalo, tedy instalace TČ a domácích FVE. Zejména tam kde se majitelům RD už vyplácí příspěvek na energie.
Si pletete „bankovnicví“ se „sociální“ oblastí… seznamte se s pojmem „kvantitaviní uvolnování…
Jestliže by vaše slova platila a navýšení výdajů do sociálna o 200 miliard KČ vyhnalo inflaci tak vězte že do ČNB míří každý měsíc 40 miliard euro čerstvě vytištěnejch.. takže z minulý rok to bylo 500 miliard euro…. a tvrdíte mi že tohle na inflaci vliv nemá?? kecy… jen se počíta s tím že exit strategy z kvantitavního uvolnování je inflace takže společnnosti od roku 2008 bohatli a my to ted zaplatíme…
Pletete si pojmy s dojmy. Státní rozpočet ČR je cca 1,6 bilionu CZK příjmů a cca 1,9 bilionu CZK výdajů. 500 miliard EUR je 12,3 bilionu CZK. Proč by takové čerstvě vytištěné peníze 7x převyšující státní rozpočet do ČNB ročně tekly? Ale ano, tečou tam nově vytištěné peníze, podle toho, o kolik se stát ročně nově zadlužuje. A pokud stát na dluh rozdá lidem 200 mld CZK, potom se tím roztáčí inflační spirála, protože mandatorní výdaje rozpočtu zamezují vytvoření vyrovnaného rozpočtu. Lidem se rozdává víc peněz, ale aby se jim mohly vyplatit, stát si na to půjčuje a hodnota peněz… Číst vice »
To není pravda, co tvrdíte. Tyhle virtuální peníze nevznikají jen spotřebou státu, naopak je to spíše jejich menší část. Hlavní hybatelem je přehřátý trh s hypotečními úvěry. Dám příklad: půjčíte si u banky XY 10 mega na nový barák, ale banka vám nepůjčí svých 10 mega, ale půjčí si je u centrální banky (za nižší úrok než je pak následně půjčí vám = rozdíl v úroku je pak její zisk) a takto vznikají virtuální, ničím nekryté peníze.
Ty peníze si půjčujete z budoucnosti od sebe a tím pádem je máte krýt prací. Problém je, a to s Vámi souhlasím, že se nám přehřály realitní trhy a tím tu máme moc peněz. jenže to je důsledek n toho že se půjčuje, ale toho že se nestaví a lidi jsou ochotní odvádět peníze mnohem delší dobu ve větším objemu jenom aby mohli bydlet. Za to že tu deset let pořádně nestavíme nemohou banky, ale mnohdy aktivistický odpor proti výstavbě. Brno tak třeba kvůli tomu došlo o dům s 200 byty u Lužánek. Což ale klidně mohlo být kritické množství… Číst vice »
Peníze si nepujcujete z budoucnosti.
Najdete si pojem úvěrová emise peněz.
A pokračujte dalšími kapitolami. Např.vliv kurzové politiky na cenovou hladinu. Nebo spousta dalšího. Je to hodné komplikované a blbě se to vycisluje
U ČNB si nikdo nepujcuje. Blabolite. Dal nemá smysl s vámi diskutovat.
S pozdravem bankéř, absolvent oboru hospodářská politika a správa, specializace bankovnictvi
Kvantitativní uvolňování si představujete jak? Co je na straně aktiv a co na straně pasiv centrální banky?
Vytesnujici vliv vládní spotřeby. Přečtěte si
Ok, neznáte na to všechno nějakou stravitelnou knihu? Economy for dummies to zrovna být nemusí, ale něco kde je autor trochu obratnější v používání jazyka by to chtělo.
Mám dojem, že republika čelí nejvážnější krizi za celou dobu své existence každý rok.
Pokud tu kdokoliv chce diskutovat o centrálním bankovnictví atp, tak si kupte revendu – centrální bankovniczvi. Pak se vratte
Díky za tip, jak moc čitelné to je na stupnici telefonní seznam – Dan Brown to je?
Beton? Měl jsem za to že plavební kanály se izolovaly a izolují jílovými vrstvami.
A jaký je vlastně důvod toho potrubí? Nebylo možné realizovat odběr vody přímo z plavebního kanálu? Čekal bych že vybudování stavítek, požeráků, nebo v nejhorším násosek nebude problém.
Myslím, že důvod potrubí je jednodušší čerpání: někde bude jedna čerpací stanice, zatímco při odběru z kanálu by bylo potřeba vybudovat X menších čerpacích stanic.
Měl jsem za to že kanál je oproti Vltavě a tady i tůním o pár metrů nad tím.
Takže se musí pálit energie čerpáním vody, aby se jen udržela v kanále, i když je provoz minimální. Prostě ekologická doprava.
Ten kanál je, pokud vím, napojený přímo na Vltavu ve Vraňanech a čerpat není třeba. Proto mi to potrubí nedává smysl.
Řekl bych, že by stačilo elektormoterem ovládané stavidlo. Ale pořád to obnáší elektropřípojku. Jen netuším, zda bude potřeba regulovat jednotlivé výtoky z potrubí nezávisle na sobě, což by nejspíš znamenalo elektricky ovládané šoupátko a elektropřípojku ke každému.
Kolik to může mít spotřebu 2 W v nečinnosti a 100 W při provozu? To by mohl dát solární panel a baterie.
To by mohl…
Tím pádem v dostupnosti elektřiny a ovládání není problém.
Asi to potrubí bude fungovat i při vypuštěném kanálu.
Takhle vypadá to příslovečné lití peněz do kanálu.
A kolik lodi, odkud kam, tam za poslední rok plulo?
Mozna jsem zbytecny skarohlid, ale aby nekonečné nebylo levnější náklad přenášet v teplejch…
Ps: při objednávce zakázkové dopravy se šetří každá koruna, úspora 50 mio je zásadní (i když by to dražší řešení přineslo daleko větší pohodlí cestujicim), na podobné věci lítají miliardy…
Pořád jezdí kamenivo z Dobříně do Prahy, pendluje na tom několik lodí, co je tak vídám v Řeži. Což je fajn, ale samozřejmě to funovalo i před zvedacími mosty.
O kamenivu vím, ale jak píšete, žádná novinka to není.
Ani nevím, kam by co mělo do Prahy plout. Když tam prakticky není přístav.
A ani není žádný přístav v plánu, ani v okolí Prahy. Pokud nepočítáme Radotín, tak je to odnikud nikam. Nejhorší je, že ani teoreticky nedává smysl ho někde budovat. V Kralupech ? Jako proč, když do Mělníka mohou plout větší lodě? Při otevírání zdvižných mostů tam někdo blábolil o kontejnerech… Nejspíše ale budeme zvedat Hlávkův most.
Stejnou argumentace jako: kolik jezdí v Česku vysokorychlostních vlaků? 0. Tak k čemu potřebujete VRT?
A existuje nějaký důvěryhodný ekonomický odhad, že se ten kanál ekonomicky opravdu vyplatí? Na VRT ano.
Součást evropských vnitrostátních vodních cest … rozšířují se plavební komory na šířku 12 metrů ze současných 11 metrů.
VRT se NIKDY nevyplatí.
Mimochodem, u nás jezdí 14 vysokorychlostních vlaků a další se kupují po desítkách (i když nejsou vysokorychlostní té nejvyšší rychlostní kategorie). Také tu máme vozidla na pár desítek dalších vlaků na hranici mezi VR a konvenční rychlostí.
Hezký pokus, mne by ale stačilo aby zmizel úsek caslav-nemecky Brod a byl nahrazen něčím onacejsim
Správně – správná podpora ekologické dopravy.
Beton na dno – to zní hodně ekologicky.
Také je mi divné, proč ne jíl.
Co je tam za podloží? Nemůže ten beton mít za účel i nějaké rozkládání váhy vody aby nedošlo k lokální deformaci která by byla fatální?
Váha vody se rozkládá sama.
To sice ano, ale nemohlo by to v kombinaci s podložím pořád způsobit problémy?
Je to kanál. Puvodně tam místo vody byla zemina a ta je přibližně 2x těžší než voda.
To sice ano, ale není zase natolik, řekněme, plastická jako voda. Říkal jsem si, kolem jsou pískovny, jestli to nemá za úkol roznášet váhu při nějakých pohybech podloží, kousek dál jsou nějaké bývalé pískovny to vypadá.
Proti čemu? Po každém břehu vede elektrická železnice. Narozdíl od oceánu, kde to je jinak jedině letecky.
Oprava: Po každém břehu Labe
Existují i úvahy o vakuových tunelech pod oceány. To ale není pro naši generaci, stejně jako VRT nebyla pro generaci I. světové války.
Ano vím, něco je i na YT. Ale představte si ho pod Černým mořem na Ukrajinu. Nebyl byl. Tunel pod La Manche je proti tomu skvěle chráněný. Opravdu to není ani pro generaci příští. Kdejaký diktátor by v tom viděl snadný cíl.