Hořínský kanál je znovu bez vody, opevňují se břehy a osadí se poslední most

Vypuštěný Vraňansko-hořínský kanál. Pramen: ŘVCVypuštěný Vraňansko-hořínský kanál. Pramen: ŘVC

Vrata ve Vraňanech se zavřela a plavební kanál pod Prahou byl kvůli modernizaci vypuštěn.

Ředitelství vodních cest (ŘVC) finišuje s velkou modernizací Vraňansko-hořínského kanálu, kde zbývá osadit poslední most ze sedmi. Jde o most na silnici III. třídy ve Vrbně, jehož konstrukce se nyní připravuje k nasunutí na břehu. Kanál by měl překlenout koncem října.

Už ve čtvrtek byl osazen nový most přes účelovou komunikaci v nedalekém Zelčíně. Ten na místo připlul po vodě z Mělníka. Následně ale ŘVC nechalo uzavřít vrata ve Vraňanech a kanál vypustilo. Jde o poslední vypuštění (naposledy byl kanál vypuštěn na jaře) v rámci modernizace, která by se měla završit příští rok na jaře.

„Na suchu proběhne vybetonování desky zpevňující dno rozšířeného vjezdu pod novým mostem ne Vraňanech, odstranění původního mostu v Lužci i dokončení opevnění břehů u ostatních mostů,“ sdělil mluvčí ŘVC Jan Bukovský. Kanálu bez vody se využije i k osazení zmíněného mostu ve Vrbně. Vrata ve Vraňanech se znovu otevřou 10. listopadu.

Vypuštěný Vraňansko-hořínský kanál. Pramen: ŘVCZavřená vrata u vjezdu do kanálu ve Vraňanech. Pramen: ŘVCVypuštěný Vraňansko-hořínský kanál. Pramen: ŘVCVypuštěný Vraňansko-hořínský kanál. Pramen: ŘVCHotelová loď Florentina proplouvá Vraňansko-hořínským kanálem. Pramen: ŘVC ČRNový most přes Vraňansko-hořínský kanál v Zelčíně. Pramen: ŘVCNový most přes Vraňansko-hořínský kanál v Zelčíně. Pramen: ŘVCNový most přes Vraňansko-hořínský kanál v Zelčíně. Pramen: ŘVCVraňansko-hořínský kanál po napuštění. Pramen: ŘVC ČRHotelová loď Florentina proplouvá Vraňansko-hořínským kanálem. Pramen: ŘVC ČROsazování nového mostu přes Vraňansko-hořínský kanál v Lužci. Pramen: ŘVCNový most pro Zelčín proplouvá kolem stavby nového mostu Vrbno. Pramen: ŘVC

Výměna mostů je součástí snahy Ředitelství vodních cest ulehčit cestu velkým lodím do Prahy. Stavbaři předělávají celkem sedm mostů přes kanál tak, aby se podjezdná výška pro lodě zvýšila z dnešních 4,5 metru na sedm metrů. Tři mosty jsou nově zdvižné.

Jde o tyto mosty: místní komunikace Vraňany (zdvižný), silnice III. třídy Lužec (není zdvižný), železnice Lužec (zdvižný), místní komunikace Lužec (zdvižný) a účelová komunikace Chramostek (není zdvižný), účelová komunikace Zelčín (není zdvižný) a silnice III. třídy Vrbno (není zdvižný). Zdvižné mosty se budou dálkově ovládat z plavební komory na Hoříně.

Investice do všech sedmi mostů je jednou z největších za poslední léta do infrastruktury vodních cest. Celkem jde o zhruba 700 milionů korun. Modernizací, po které budou moci proplouvat velké lodě, prochází i plavební komora Hořín. Mosty i komora mají být hotové na jaře 2021

Tagy most Vrbno Ředitelství vodních cest Top Vraňansko-hořínský kanál
4 komentáře