Zelčín má nový most přes kanál, připlul na lodi z Mělníka

Víska Zelčín na břehu Vraňansko-hořínského kanálu má od čtvrtka nový most na účelové komunikaci.

Víska Zelčín na břehu Vraňansko-hořínského kanálu má od čtvrtka nový most na účelové komunikaci, která spojuje oba břehy kanálu. Nový most místo starého nechalo instalovat Ředitelství vodních cest z důvodu zvýšení podjezdné výšky ze čtyř a půl metru na sedm metrů.

Most připlul na lodi z přístavu Mělník a na místo ho osadily dva těžké jeřáby. Most v Zelčíně (část obce Hořín) je v jednom zakázkovém balíku s mostem na silnici III. třídy v nedalekém Vrbně. S cenou 249 milionů získalo zakázku sdružení firem FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby a Colas CZ. Odhadovaná cena byla 177 milionů.

Nový most přivezla do Zelčína loď. Pramen: ŘVCNový most přes Vraňansko-hořínský kanál v Zelčíně. Pramen: ŘVCNový most přes Vraňansko-hořínský kanál v Zelčíně. Pramen: ŘVCNový most přes Vraňansko-hořínský kanál v Zelčíně. Pramen: ŘVC

Výměna mostů je součástí snahy Ředitelství vodních cest ulehčit cestu velkým lodím do Prahy. Stavbaři předělávají celkem sedm mostů přes kanál tak, aby se podjezdná výška pro lodě zvýšila z dnešních 4,5 metru na sedm metrů. Z toho tři mosty jsou nově zdvižné (Vraňany, Lužec silnice, Lužec železnice).

Mosty v Zelčíně a Vrbně zdvižné nejsou, podjezdná výška pod nimi se zvýší natrvalo. Otevřená krajina totiž umožnila zbudovat vyšší nájezdy.

Investice do všech sedmi mostů je jednou z největších za poslední léta do infrastruktury vodních cest. Celkem jde o zhruba 700 milionů korun. Modernizací, po které budou moci proplouvat velké lodě, prochází i plavební komora Hořín. Mosty i komora mají být hotové na jaře 2021

Tagy most Zelčín Ředitelství vodních cest Top Vraňansko-hořínský kanál
11 komentářů