Dopravci Železnice Železniční průmysl

„Honekry“ modernizuje pro České dráhy Tratec, první smlouva počítá se 16 vozy

Vůz Bdmtee po modernizaci. Foto: České dráhy
Vůz Bdmtee po modernizaci. Foto: České dráhy
Šestnáct vozů má být hotových do konce příštího roku, budou jezdit mezi Kolínem a Českou Třebovou.

České dráhy uzavřely zakázku za 702 milionů korun na modernizaci vozů Bdmtee. Vozy vyrobené v bývalé NDR upraví společnost Tratec – CS. Ta získala rámcovou smlouvu na modernizaci až 52 vagónů, zatím začne modernizace 16 vozů pro Pardubický kraj.

Vítězství Tratecu vyplývá z tiskové zprávy Českých drah i písemné zprávy zadavatele. Pro Tratec jde dosud o největších zakázku od Českých drah, v soutěžil porazila Pars nova a ŽOS Trnava. Modernizace jednoho vozu vyjde na 13,5 milionu korun.

Vagony podstoupí kompletní proměnu, dostanou nový a komfortní interiér, Wi-Fi připojení i přehledný digitální informační systém. „Prototyp tohoto vagonu byl do zkušebního provozu nasazen koncem letošního srpna a od té doby úspěšně najezdil přes 14 tisíc kilometrů na lince Česká Třebová – Kolín, pro kterou je určen,“ řekl Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD.

Vozy pro Pardubický kraj budou postupně hotové do konce příštího roku. Součástí smlouvy je i opce na modernizaci dalších 36 vozů. „Ty by mohly v budoucnu vozit cestující například ve Středočeském nebo Zlínském kraji, pokud budou mít i další objednatelé o takto modernizované vozy zájem,“ dodal Ješeta.

Vozy pro osobní vlaky Kolín – Česká Třebová

„Modernizace vozového parku na území našeho kraje byla jedním z hlavních motivů při jednání o novém desetiletém kontraktu. S prototypem vozu, který je nyní testován, jsme se s kolegy měli možnost seznámit a rozdíl je patrný na první pohled. Pevně věřím, že se podaří všechny avizované vozy nasadit v přislíbeném termínu, tedy od jara příštího roku,“ řekl hejtman Pardubického kraje Martin Netolický.

Modernizované vozy budou jezdit na trase Kolín – Česká Třebová obvykle ve třívozových soupravách typu push-pull. V soupravě bude dvojice modernizovaných vozů Bdmtee a klimatizovaný řídicí vůz řady 961, který je bezbariérový. Jeho součástí budou nově plošiny pro nástup cestujících na invalidním vozíku.

Méně sedaček = více místa pro cestující

Při modernizaci budou, stejně jako tomu je již u prvního prototypu, instalována nová sedadla s textilním potahem z velké části umístěná za sebou jako v letadle. Zbývající sedadla umístěná proti sobě mají větší rozteče a je mezi nimi vždy stůl. Velké množství původních koženkových sedadel jen s minimálním prostorem pro sedící zákazníky neposkytovalo očekávaný komfort cestování.

Počet míst k sezení se proto u revitalizovaných vozů sníží ze současných 96 na 79, z toho tři sedadla budou sklopná. Cestující díky tomu budou mít ve voze více prostoru. Během rekonstrukce vozu bude dosazeno také moderní WC s uzavřeným systémem.

Do vozidel budou dále umístěny elektrické zásuvky 230 V a USB konektory pro dobíjení elektroniky, nový audiovizuální informační systém s LCD monitory, Wi-Fi, velkoobjemová police na zavazadla nebo místa pro jízdní kola a kočárky.

Vyšší bezpečnost poté zajistí centrálně zavírané a za jízdy blokované dveře doplněné o moderní bezpečnostní prvky, jako je stranově selektivní blokování dveří. To zabrání cestujícím vystoupit na jinou stranu než je nástupiště.

Vozy řady Bdtmee vyráběla východoněmecká vagonka v Budyšíně v letech 1989 až 1991. Před 30 lety se jednalo o moderní vagón pro regionální vlaky s řadou nových konstrukčních prvků, které nebyly obvyklé u jiných osobních vozů vyráběných pro ČD ve stejné době.

Jednalo se například o centrální zavírání a blokování dveří nebo o podvozky typu GP 200 S umožňující jízdu rychlostí 160 km/h. České dráhy mají v současnosti v provozu stále více než 200 vozů tohoto typu. Modernizace nabrala zpoždění, dodavatele musely České dráhy hledat dvakrát. Pro svůj původ v NDR získaly vozy přezdívku Honekry.

Tratec – CS se v minulosti podílel na zakázkách pro dceřinou firmu Českých drah DPOV, například prováděl modernizaci pendolin. Personálně je propojen s bývalým šéfem Českých drah Miroslavem Kupcem. Ten začal letos pracovat pro firmu vlastněnou Tratecem.

251 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš

Ty textilní sedačky jsou tam proto, aby se do nich lidi v létě lépe potili? Ve 20. letech 21. století za 13,5 mega modernizovat vozy hromadné dopravy a nevybavit je klimatizací, to musel rozhodovat někdo se služebním vozem minimálně za mega, který ve vagonu sedí jen při příležitosti focení při slavnostním předání.
A když to dělá Tratec, tak věřím, že, tak jako v Pendolinu, vyměnil pevná sedadla za nová, rozdrkaná, nebo taktéž tamtéž rekonstrukci WC šedou samolepící – resp. samoodlepující-fólií…

Martin

Nikoho horšího než Tratec na ty renovace vybrat nemohly. Jejich práce je naprosto tragická. Renovace Pendolin je neštěstí a přestavby 18ti vozů Wrmee na Armpee je katastrofální a amatérská. To potvrdí každej kdo měl tu čest na těchto vozech dělat jakejkoli servis. Pan L******d totiž ví kde správně šustit papírky. Vyhozený peníze a nakonec to po nich budou zase zprovozňovat ČD za vlastní prachy.

Karel

Vážení autoři, foto interiéru vozu z CRD s otevřenými vyklápěcími okny je pro méně znalé čtenáře mystifikujicí. Když už vůz nemá klimu, tak alespoň stahovací okna. Tedy alespoň tento. V textu není o oknech ani slovo… Tak snad nezůstane jen u tohoto prototypu?

kix

na fotkách jsou dva (min) různé vozy..tohle není první úprava honekrů, ale prototyp této „řady“ má stahovací okna a všechny, ve fotogalerii je i vůz, kde byla ponechána původní okna včetně středního plného

Jan K.

Tratec a nějáká renovace to dopadne špatně. Už stačí to že zničili pendolíno a jídelní vozy. Měli vybrat přeci jenom jinou firmu než tuhle i za cenu třeba vyšší ceny.

Karel

Prototyp tohoto vagonu byl do zkušebního provozu nasazen koncem letošního srpna a od té doby úspěšně najezdil přes 14 tisíc kilometrů na lince Česká Třebová – Kolín, pro kterou je určen,“ řekl Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD…. Od konce srpna do konce října, kdy byl jeho provoz zakázán dokud nebudou dořešeny problémy se systémem blokování dveří za jizdy a systémem selektivního otevírání dveří. Pane Ješeto – tyto závažné problémy jsou najednou odstraněny? P.S. 14 tis. km za cca 60 dní při délce ramene Kolín – ČT 102 km vychází zhruba na jeden a čtvrt obratu denně,… Číst vice »

Pajan

Nevím,co se vám na reko bymce nezdá??Pokud se vám to nelíbí,Brno to vezme zpět.,,a jezdete si kolem tratě třeba na kole. Stejne je to vagon z Brna.

švestka

Přesně, když se vám ty modrý ojetý popelnice nelíbí, tak si chďte pěšky. ČD by taky mohli nasadit moderní ryze české rybáky!

Jeden fíra

Hm, a jakej je rozdíl mezi A380 a 737, a kdo pozná rozdíl v nasazeném stroji, ale hold v ČR je to trend i to nové pomluvit, copak tomu Honekru chybí ? Neměl by mít i sprchy ??

xyz

„Brno“ to nevezme zpět, protože Jihomoravský kraj pro elektrizované tratě pořizuje konečně něco lepšího, než tam ČD, a. s., dosud nasazují (mj. právě koženková/stísněná/žebříková Bdmtee).

jadris

Bohužel například na Vláře jsou Honeckery a ještě v kožence naprosto běžným jevem.. 🙁

xyz

Na to jim ale postačí pár vozů z těch, které už dosud mají, a nepotřebují „brát zpět“ jiné vozy.

Pajan

Myslíte si, že Panter je lepší?Sedáky pro delší cestování jsou tvrdé, celoročně je v nich zima a když strefíte sedačku pod sběračem, občas máte dojem, že po vás někdo střílí.To vůz 22 44….je pohoda. Topeni má pro každého.Za rozvaděčem malý odd.je nejteplejší, střed je střed a poslední oddíl je pro vás,co teplo nemusí.Kozenka na sedadlech je ideální pro čištění , dezinfekci ok.Pokud na látkovou sedačku něco vylejete,je to na věčné časy. Wifi ve vlaku je k ničemu.Ve vlaku se má drimat!!!

Jerry

Za 13 míčů uděláte z vraku vůz to je vám málo? Pokud mají přijít nové stroje budou všichni rádi od dílny po cestující .takových regiopanteru by mělo / mohlo být aspoň 200 kusu .cena panterů spadne ,výrobce má zakázky ,lidé práci.

xyz

Objem prací plusmínus odpovídá objemu prací u změny řady 628.2 DB na 845 ARR – nové displeje, nové sedačky a stolky, instalace wi-fi.

Tzn. dle těch, pro které je řada 845 (i po rekonstrukci včetně dosazení druhého WC + kdy obě WC jsou vakuová) šrotem, je toto rovněž šrot.

Plus navíc o dost horší nástup/výstup (schody méně hluboké, zejména ten nejnižší, který je zčásti „zastrčený“ pod předchozí schod).

Jerry

Srovnání nesedí ..u vozu bdmtee je to kompletní modernizace.u 845 posolichani staré vraždy z úzkými dveřmi

Jarek

Kdepak, rčení „z hovna bič neupleteš“ platí i na bymák…

Vlastimil Kocurek

Sohlas. Navíc: nové vlaky jsou vyráběny v super prostředí, jsou pokračováním vývoje a projektů, mají přidanou hodnotu, ale naše lidi zaměstnáme v nějakých sto let starých ratejnách, aby se tam hrabali v příšerné špíně, jako kdybychom, zaměstnávali nějaké prasátka, a ne lidi. Je to pod úroveň Boží. A v každém kraji asi bude nějaký takový železniční prasečinec. Ale tady to připadá všem normální. Jako by obžil text Pavla Dobše: máš-li rád šmír a saze, dej se k dráze. Tedy v tomto případě k rekonstrukci roztlučených a špinavých vlaků. U toho se asi budou nejlépe profesionálně vyvíjet, začnou v mládí honekrem… Číst vice »

Michal

Nejsem odborník jak složité by bylo překopat ty nástupní schody tak, aby to nebylo jak žebřík?
Případne přesunout dveře na konec kastle tak, aby vznikl běžný vůz. díky

Jarek

Udělat lidské schody znamená přerušit rám vozidla a toto přerušení pevnostně kompenzovat jinak a jinde. Možná to znamená papírování, možná deformační zkoušky, asi to za to nestojí…

Michal

díky za vysvetleni.

Vlastimil Kocurek

ČD zřejmě vedou lidé, kteří nemají svých pět pohromadě. Ale to není žádná novinka. Šroty je přitahují jako magnet. Kdyby byl alespoň pořádný ministr dopravy a vyhnal je sviňským krokem ven. Závady Honeckerů jsou všeobecně známe a opravou se neodstraní. Sorry jako

JirkaK

co si objednavatel dopravy (Pardubický kraj) objednal to má

Vlastimil Kocurek

SOUHLAS. Pardubický kraj v tom má hokej, jaké málokterý jiný, viz jejich letiště. Ale správně objednali si to, možná ještě změní smlouvu, že vezmou i neopravené. originalita nade všechno. Má to i historickou hodnotu. 🙂 Vlastně proč se ty šroty vůbec opravují, levnější by bylo je nasadit bez oprav.

Jerry

Kdybys byl ministr dopravy radši budu chodit pěšky

švestka

Aspoň bys měl pohyb.

Jerry

Bla bla .já ho mám v práci dost

Cestující, teď ale doma

Sorry jako Kocureku, ale jsi úplně mimo.

Vlastimil Kocurek

V Ostravě právě dnes zamítli kanál, za který se tady stavělo 60% lidí, (to jste mi také psali že jsem mimo) jako kdyby jim šlo o život. Tak to máme 15 miliard navíc pro nákup nových vlaků. Je to v jednom resortu.

Vlastimil Kocurek

A ještě by tam mohla být docela velká pobídka pro naše výrobce jednotek. Plus 700 milionů za nerealizované opravy. Celkem 15.7 mld. Jen po tom skočit.

Jakub

Zajímalo by mně odkud berete těch 60%. Co jsem slyšel tak všicni byli proti. Ale možná jsem jen v jiné soc. bublině.

Jaaa

Očekávám, za jak dlouho se to na tom Ex3 objeví…

none

Klimatizace zustane puvodni?

Karl vB.

ano 🙂

kix

ne, okna budou stahovací a to i ty co byly původně pevné, takže alespoň malý pokrok se nezapře 🙂

Zdenek

Kolín Třebová…a Hradec Choceň v nedohlednu….

Marek Kovář

Zeptaj se u nich na kraji 😏

medical_examiner

Ale bez nějakého chutného všimného tam nelez!…

J.E.B

A modernizace oken asi spočívala v jejich důkladném umytí, na lepší prostě nezbylo.

Jerry

Výměna za stahovací.. naštěstí

TomT

Ale tahle modernizace zde už byla, to je nějaký starý článek??? vždyť původní hnědé sedačky už snad ani nejezdí? V tomto je pouze rozdíl ve stěně a možná jinak natřených koších….To nevím co si z toho zase mám vzít?

Honza P

V JM kraji jezdí stále vozy s koženkovýmin potahy

Pajan

Origo sedák je pohodlnější

idk123

V létě jsem jel hnědou koženkou na trati Ústí – Mělník

Aleš Petrovský

Velká škoda, že to nedostane klimu. Byly by z toho fajn vozy pro osobákové destinace, kde nejsou nasazené jednotky na některých spojích. A cestující jedoucí ve špičce nemá stejný standard jako když jede jiným spojem. Například Plzeň – Domažlice, kde jsou žraloci doplňováni za normálního stavu brejlovci a rodinou Bdt. Držet standard na lince je důležitá věc pro navyšování počtu cestujících.

Jerry

Klima tam už nejde dát ..řešilo se to zvýšila by se hmotnost vozu a nevychyzela by brzdná procents

Pe.tr

Tak proč to vůbec dělali ?

Jerry

Protože si to objednal kraj

Pe.tr

Neobjednal. Pod vlivem jednal pouze z nešťastným dopravcem a ten nic kloudného nemá a toto je jen krytí neschopnosti. Z nouze ctnost

Někdo

To je zajímavé teda. Nemají náhodou ČD ještě předobjednané pantery ? Mohl by jste se uklidnit nebo skočit pod vlak a samozřejmě pod žlutý

Jaaa

To je divný, přípravu to na to má už z výroby.

Jerry

ten vůz má 30 let a technika se změnila…

Leinad

Dneska se nedá koupit klimatizace s tehdejšími parametry, jsou jenom těžší a méně výkonné?

Jerry

No jako vyměnit jen Klímu? Jo a co další věci ,rozdelate půl vozu ,zvýší se hmotnost a nevyjde vám brzdící procento..

asdfg

Ono by stačilo udělat rekonstrukci toho co ty bymka tahá. X63/2 má 50%, kdežto 363.5 má započitatelnou EDB a hned má těch procent 160 v P+E. A to by bylo hodně znát.

Dominik

363.5 má možná započitatelné EDB, ale jinak spíš mínus, počínaje slovenskou pomstou (Mirel), dále dlouhá doba, než si ověří napětí v troleji, a další.

asdfg

Já na resech jezdil, a je to suprová mašina. EDB má rozhodně započitatelný, Mirel žádná hrůza není, když si na něj člověk zvykne, je to v pohodě. Osobně si myslim, že se s nim zbytečně straší a dělá se z něj strašná tragédie. Teda nezkoušel sem ho na osobáku, ale na nákladu to tragédie není. Reso si právě „čichá“ stejně rychle jako nulkový eso, Vectron starší verze je na delší dobu, ted je to po nějakém update sw taky rychlejší.

asdfg

Pro zajímavost, kolik toho na resech máte odježděno?

Leinad

A modrogumí obracení v Kolíně (Praha-Kolín vs Kolín-Pardubice) musí zůstat.
Když kraje netlačí (jako Os Praha – Ústí Nad Labem), tak přímému vlaku brání paragraf 1.

On.

Ne brání tomu nedostatek frekvence skr, nedostatek ešusů, nedostatek zájmu krajů a spousta další věcí. Naopak paragraf 1 vždycky se tak dělalo,ale to si děti nemůžou pamatovat, protože co bylo před 5 a více lety je mimo jejich paměť.

Dominik

Kdyby Paragraf 1, tak se dodneška obrací v Pardubicích (Praha Střed – Pardubice a Pardubice – Třebová). Lomení v Kolíně je výmysl OREDA.

MartinS.

No ale dřív se jezdilo panťákem i z Prahy Střed do Pardubic, protože rychlíků jezdilo málo a navíc byly o 16 Kčs na osobu dražší. A jezdilo se tak i na Hradec Králové, protože přes Nymburk, Osek nejezdilo do HK skoro nic. Teď by nikdo osobákem z Prahy do Pardubic nebo do Hradce nejel, když tam jedou rychlíky.

Dominik

Stejně jako málokdo pojede Osobákem z Kolína do Pardubic. Přímé Os Praha – Pardubice jezdily docela dlouho i po revoluci, až s OREDEM přišlo (podle mého subjektivního názoru) nesmyslné posunutí do Kolína.

Robert Šalda

Pamatuju osobák Praha Střed – Přerov. Prý kdysi jezdíval i do Bohumína😂

Pišta

Tak dobrý je, že to alespoň v Kolíně na sebe navazuje 🙂 🙂

Anonym

Nenavazuje.

Pišta

Bylo ode mne myšleno ironicky 🙂

asdfg

Ne, ujíždí si to o dvě minuty.

Jiří Kocurek

Ne, modrogumě by se na osobáku tahalo 10 vozů Praha – Třebová, 6:32 ze Třebové, 10:39 Praha střed. A pak by jezdily posilové osobáky z Kolína do Prahy.
https://www.zelpage.cz/gvd/1988/010_10.jpg

Moravan (odj. 6:45, příj. 9:17) by byl za příplatek. To aby se lidi necpali do rychlíků, je výhodnější s něma vymetat každou zastávku.

Vše v roce 88/89 kdy „do toho kraje dráze nekecaly.

Ludva

No ono se tenkrát ty vozy zaplnily. Dnes by to již asi tak nebylo. A jen poznámka v roce 88/89 na osobáku Třebová – Praha rozhodně deset vozů nebylo :-).

Jiří Kocurek

Zaplnily. Právě kvůli tomu rychlíkovému příplatku. Kdo jel ze Třebové do Parduvic, tak jel osobákem, aby ušetřil a Dráhy tak mohly propálit více elektřiny.

realista

Marně hledám výraz, jímž bych aspoň trochu realisticky ohodnotil vaši inteligenci – a to mám v zásobě sakramentsky bohatý slovník. Ale škoda času na to hledání, stejně bych skutečně vyhovující výraz nenašel: zůstaňme u kulantního hlupáka a pouhého primitivního provokatéra, který jen vytrhává skutečnosti z kontextu doby a spoléhá na krátkou paměť dnešních lidí.

Jarek

A co z kontextu doby bylo zamlčeno? Plýtvání vozy, lidmi, energií bylo na dráze příšerné…

Jarek

A hlavně ani tolik rychlíků nejezdilo… 🙂

MartinS.

A co třeba kapacita? Do Kolína přijede dvojitý ešus s kapacitou 620 sedaček a z Kolína na Třebovou budou pokračovat 2 Honeckery + sysel s kapacitou 228 sedaček. Z čehož plyne, že i jen jeden ešus by byl moc. Chápu, že OREDO to nechce platit a ROPIDu/IDSK by ty ešusy naopak chyběly.

Robert Šalda

To bude paráda, až se to v létě s otevřeným oknem někde u Pardubic potká ve 140 s RailJetem jedoucím 160. Hlavně, že v MS kraji bude klima v šukafonech 🤣. Alespoň,. že v soupravě bude Sysel a v létě bude možné s schovat do rozumného prostředí.

Dominik

Ve 140? Leda, že by jel zpožděný, jinak jízdní doby jsou na cca 90 – 100 km/h v průměru.

Robert Šalda

I kdyby ve stovce. Jinak myslím, že povedená modernizace až na tu klimu. Měla ale přijít tak o 10 let dříve.

Dominik

Všechno je to o penězích a kraj asi o to dřív nestál.

švestka

Před 10ti lety kraj neměl na výběr. ČD mu předložili svoji smlouvu se slovy berte, nebo se vám tu nehne kolo. Dneska už aspoň některé kraje prozřely a nenechají se jedním dopravcem držet pod krkem.

Fučida

Jízdní doby na 100? A to jako kde? Za Kolínem musí valit na plný knedlík, aby vůbec stíhal. Spíš než v jízdních dobách to bude v nesmyslně krátkých plánovaných pobytech na zastávkách. V reálu se syslem se pod minutu dostává jen žřídka.

Jinak potkání vlaků v plné rychlosti s otevřeným oknem je fakt chuťovka. Hodně jsem jich zažil v rychlících z Prahy do Klolína.

Dominik

Minimálně v úseku Pardubice – Třebová to donedávna platilo, že stačilo jet kolem 100 a jízdní doby se stíhaly.

Nevím, zažil jsem to kolikrát a teda mi to nikterak nevadilo.

Ludva

A pozor odborník. Jel si tam někdy s osobakem? Asi ne jiná by jsi takovou hloupost nenapsal.

Dominik

Samozřejmě, že jel a minimálně z Pardubic na Třebovou to donedávna platilo, že stačilo jet 100.

Ludva

Tak dnes už ani náhodou. A mezi Kolínem a Pardubicemi ji vůbec ne. A to na tebe ještě často volají z CDP, že máš být v další stanici minutu s náskokem, protože za tebou je žlutý a ten nesmí dostat ani minutu a to i když ty jsi načas a on zpožděný. Dnes se jezdí opravdu na krev. Ani číslovka kolikrát nestíhá.

Ludva

Pardon cílovka samozřejmě.

Dominik

Tak koukám, že se situace za ty cca 4 roky dost změnila (co se týče směru na Třebovou). Jsem měl zato, že doby, kdy si Jančura dovoloval řvát na GŘ SŽDC, jaktože si dispečer dovolil jeho vlak vyhnout, jsou už pryč.

Vím, že jde ledacos, ale hnát to až do poslední chvíle a pak zprudka brzdit? Prostě bych odvětil, že se pokusím, ale že prostě jízdní dobu mám x minut, a létat, že neumím.
Mě občas někteří dispečeři připadají, že se na víru snaží hodit, že to bude jeho vina, když rychlík za ním, dostane minutu zpoždění.

Ludva

To dost dobře nejde tak lehko říct. Příště by mě vyhnul a dostal bych tak 10-15 minut. A žlutý prostě musí jet, tak to prostě teď funguje. Zrovna nedávno mě dispečer skoro prosil ať ho v tom nenechám, že mi staví skrz a žlutý je už na trati. Ať jsem v další stanici “ – 1 „. Venku mlha, že bylo vidět, tak na dvacet metrů. Na štěstí AVV fungovalo dobře a moc se to v té mlze nesmekalo. Kdybych jel těch 100 byl bych tam tak plus 2 ne mínus 1 :-).

Dominik

Já neříkám, že se nemá využívat maximální rychlost, tak abych dodržel jízdní doby, ale zas nejsem šílenec, abych pak z ostra brzdil na poslední chvíli. Ale jde, jenže to se pak těžko něco změní k lepšímu, když jsou tu takoví „zachraňovači“ dráhy, kdyby to pravidelně jezdilo + 10 kvůli předjíždění, tak by si třeba konečně uvědomili, že kapacita je opravdu na hran a je s tím potřeba něco udělat. Pravda jezdím jen na náklady už pěknou chvilku, tak mě to tolik nepálí, ale prostě mám nějakou jízdní dobu, takže jediné, co mohu dispečerovi říct, že se pokusím, že pojedu maximální… Číst vice »

Ludva

Tak těch plus 10 je v současnosti velice často, právě z důvodu předjíždění. U os vlaku ČD to zřejmě nikomu nevadí. Dokud tu bude stále fungovat ze strany SŽ to protěžování jednoho “ naddopravce „, nic se nezmění. A stále budou ČD ti špatní, co jezdí se zpožděním, to že za to vůbec nemohou nikoho nezajímá.

Dominik

To máte pravdu, ale naštěstí už to není, co to bývalo, když se firum volalo, že před nimi jede žluťák, tak ať zvolní, že ho předjíždět nebudou, aby si zas Jančura nestěžoval, to už se naštěstí moc neděje snad. Ono obecně je osobka protěžována, i když v Třebové pošlu včas připravenost (s nákladem), tak stačí zpožděný žluťák (ok, ten ať jede první, má Vmax Vyšší), a pak místo aby mě pustili před Regionovou do Letovic, když máme stejnou Vmax (a já nikde nestavím, takže mám určitě lepší jízdní dobu), tak čekám až odjede a pak skáču za ní (minimálně do… Číst vice »

Leinad

Že tě nepustili před pomalejší vlak, si stěžuj odpovědným u svého zaměstnavatele (fakta s dispečerem, stížnost s právníkem). Že tě nepustili bez důvodu na volnou kolej (proti srsti) totéž.
Že tě pustí před rychlík, to buď snad rád – nebo bys radši místo přískoků čekal na noc? Jestli pak urguje nějak neomaleně, místo „prosím zkus to co nejrychleji“ říká „makej, brzdi tak prudce až projedeš klacek“ tak souhlasím že se to nesluší.

Leinad

ČD by se měli drsněji bránit. SŽ nepustila modrý vlak jak měl podle priorit, ale později? Tak co třeba přípoje nečekají, přestupujicim se proplatí taxík, cena se vymáhá soudní cestou.

Kedul

tak to nemáš pravdu, když máš sysla, kde je delší zavírání dveří, tak ze Zámrsku do Kostěnic musíš 140 jet…

Kedul

a kolikrát musíš vypnout cílovku, ta zpomaluje..

mAzi.80

Opatření ředitele O18 č. 21/2020

Dominik

Uznávám, že se situace za ty cca 4 roky změnit mohla.

Jerry

Ona ta klima v 811 není výhra,kravalu jak když startuje mig

Jiří Kocurek

Ale notak. Nemůžete mít všecko. Klima musí hučet, aby se o ní vědělo, že tam je. Narozdíl od autobusu, kde za jízdy není slyšet a při stání jen šumí.

Jerry

Ona ta modernizace z 810 na 811 je zbytecna ..místo toho koupit nové stroje

Cestující, teď ale doma

Na 4 koridoru jezdí plno Béček 140 km/h s otevřeným oknem, i přes tunely, a potkávají se s vlaky jedoucí 140 – 160 km/h. Ale máš pravdu, je to paráda.

Jakub

Nejsem žádný slepý zastánce ČD ale modernizované Honeckery jsou v pohodě. Jezdívám Lysá n.L. – Ústí n.L. nějaký pátek s nimi (infopanely, nové sedačky staršího typu ale v podobném uspořádání, nové WC, háky na kolo) a jsou to pohodlné vozy. Občas jede jeden modernizovaný vedle druhého nemodernizovaného a je to opravdu obří rozdíl. Upřímně ale většina lidí stejně automaticky leze do Syslu kvůli klimatizaci.

jadris

Takze tu mame nemecky krap z 80. let.Bez klimatizace, s vyklopnymi okny. Nizkopodlazni rozhodne neni. Se sedadly tak, ze hledim do plechu. Neco mi to pripomina. Ale nevidim tu zadne spatne komentare od lidi typu Krusnohorec. Co se stalo ? Ze by ty vagony mel ten „spravny“ dopravce?..

švestka

Nejen krušnohorec, ale i jerry, dominik, ludva, filemon a další.

jadris

Souhlas. Jeste tedy, at doplnim svuj predchozi komentar. Ta rekonstrukce se mi libi. Konecne je to opravdu reko, ne jen jine sedadla.

liposh

Mně to prostě přijde zbytečné. Je to jako zmodernizovat Ikarus 280, aby uvnitř měl sedačky jako nejnovější Solaris…pořád bude mít schody jako do nebe, motor se splodinama jak Tušimice a když řidič bude řadit do kopce, bude to o dva metry couvat. (pamatujete? :-D) Občas je lepší některé věci neopravovat.

mAzi.80

Pamatujem. 6 hat sebesség fullánk.

švestka

A ještě patriot ČD, aby nám napsal, že to jsou moderní ryze česká vozidla, žádný ojetý německý šrot!

Pražák

To proto, že NDR byla v očích těchto lidí na „správné straně barikády“

Ludva

Tak mě laskavě vynech nikdy jsem tyto vozy neschválil, ale jestli umíš číst, tak to bude jezdit v soupravě se syslem a to je již o něčem úplně jiném. To jsou asi nejlepší vozy co u nás na osobních vlacích jezdí. Kdo bude chtít chládek, nastoupí si do něj. Tam je perfektní klimatizace i WC.

Jerry

Ať se předvede ..jiný dopravce s novými soupravami ..

Někdo

To nevadí hlavňe když u žlutého jezdí ty samé i horší křápy.

Pe.tr

Žlutý není žádná sláva ale nic podobného nemá ani fotkách a vagon bez klimatizace snad nemá ani jeden.
Ve slově hlavně se nepíše ň ale stačí ě . není to hlaveň .

Karl vB.

to ano a v 7. p se píše s a ne z viz: „Pod vlivem jednal pouze z nešťastným dopravcem“

https://zdopravy.cz/honekry-modernizuje-pro-ceske-drahy-tratec-prvni-smlouva-pocita-16-vozy-65849/#comment-393051

Někdo

Zajeďte se podívat na R8

Michal Fiala

Myslíte, že je co oslavovat? V létě v tom bude stejný děsivý skleník jako nyní. Myslím, že to jako hodnocení stačí. Plusem je místo pro kola, ale upřímně 🙂 Zpocení budete už po půl hodině jízdy v tomto skvostu, ani do pedálů nebude muset šlápnout.

jadris

Nerikam, ze je to na oslavu. Vozy v teto rekonstrukci navic mely jezdit uz pred 10 lety. Ale radeji pozde, nez nikdy.. Jen mi neni jasny ten dvoji metr, kteri tady predvadi nekteri diskutujici. A totiz, ze vozy jineho dopravce s velmi podobnymi parametry (co se vybavy tyka) jsou brany jako srot, kdezto od jineho jsou vykrikem modernich technologii.

Jaaa

Ono je taky dost rozdíl, když to „někdo“ nabízí do osobáku a nebo do rychlíku. Nebo alespoň pro někoho určitě…

xyz

Do osobáku mi takovéto vozy přijdou, vzhledem ke své vysokopodlažnosti, mnohem HORŠÍ než eventuálně do rychlíku.

Někdo

Promiňte a proč do osobáku je mnohem horší než do rychlíku ? Je to asi podobnej standard jenom že se nezastavuje na největších kravinach :p však jestli mně se dobře zdava np na rychlíku R14 Liberec Pardubice jezdí 843 který stejně jezdí na l4 mladá Boleslav město nový Bor takže v čem rozdíl ?

Ludva

Omyl okna to má již stahovací.

Martin V.

Interpunkce by pomohla. 🙂 Přemýšlel jsem, kdo omýval ta stahovací okna.

Ludva

Tobě mobil nikdy nic neprepsal :-).

David

Neumíš pracovat ani s vlastním mobilem a chceš radit, jak mají vypadat vlaky?

Ludva

Je lepší rozumět tomu co dělám než mobilu a to jsou právě ty vlaky. Ty asi rozumíš mobilu pečlivě po sobě vše přečteš zato o těch vlacích toho asi moc nevíš. A jestli ti to neuniklo zde se diskutuje o vlacích ne o gramatice. No ty píšeš o tom čemu rozumíš to chápu :-).

Jerry

Nech si svoje priblble pindy ,nikdo na ně není zvědavý…správný dopravce ? Kde ho máte ? Kdo vymyslel toto debilni spojení?? Kancelářské krysy ,co neví nic o robotě

jadris

Pravda boli

xyz

Například na Orlicku zvládl nový dopravce (Leo Express Tenders s.r.o.) se svými plně nízkopodlažními jednotkami nahradit dřívější, převážně vysokopodlažní vozidla ČD, a. s.

Žel, na trase Kolín – Pardubice – Česká Třebová si Pardubický kraj vybral jiného dopravce (ČD, a.s.) s těmito vysokopodlažními vozy.

Jerry

Objednal si to kraj ? Jo dostal to

Zdrasa

Pardon, přečetl jsem si článek až teď. Já tu občas na německý šroty nadával, hlavně ty nemodernizovaný. A stejně tak nadávám na Honeckry, které jsou podle mě největší ostudou na český železnici. Modernizace to sice dost posune, ale bez klimy je to furt dost zlé. Stejně jako modernizované 845, už to není pojízdné muzeum, ale furt nic moc.

liposh

Honeckerům asi nelze upřít kvalitní a jednoduše opravitelný podvozek, ale ty schody a ta úzká dvířka do prostoru cestujících Honeckera prostě činí nepoužitelným na spoustu věcí. Třeba je úžasné, že tam na té jedné fotce udělali místo na kočárky…ale standardní kočárek těma úzkejma dveřma neprojede, takže je to uplně k hov… (a to nezmiňuji to již mnohokrát omílané téma, jak dostat kočárek po tom žebříku nahoru) Zkoušel jsem to loni v zimě. Dál než nad schody se nedostanete. Honeckery by se neměly opravovat, ale prostě a jednoduše vyřadit.

Martin V.

Nosítka s raněnými jsou užší? Já jsem četl, že to měl být alternativně lazaretní vlak.

liposh

zvláštní, ale je to tak

Georg

ja bych rekl, ze to mel byt alternativne osobni vlak.

Jerry

Pokud bude kraj ochoten zaplatit,nová vozidla uvítají všichni cestující

Pe.tr

Kraj platí dopravu , ne novy hračky šotoušům . To , že žebrák jezdí trakařem a jiný autem je věc jiná . Nebýt konkurence tak by ČD měla ceny tak vysoké , že i za krátký kontrakt by zaplatily novou soupravu . Odboráři placeni za bobek práce zlatem by stávkovali proti kde čemu ale jezdili bychom 810 a koženkami ještě dnes . Jinak opravovat tyto vagony , dávat sklopná okna , vysoký nástup , absence klimatizace ….atd.. je trestuhodné .

Jerry

Podle toho co si objednáte a zaplatíte ,dostanete službu.to je jak když vám přijde vymalovat malir za 500 na hodinu a malíř za 200 na hodinu.prosim použijte mozek

Pe.tr

Vymalování / doprava stejná kvalita rozhoduje cena . V případě malování s ČD samá šmouha a jen kam dostal a za 600 ???

Někdo

Rekonstrukce je velmi pěkná na pár let dobrý pak už to chce něco nového. Jinak do Honeckeru se leze pěkně blbě.

Jan

Viz obrázek – to fakt někdy jede jako IC z Břeclavi do Prahy?

Někdo

Soudruzi v NDR to taky dávali na rychlíky

exttmis

Jo jo, pamatuju ty doby. Ale v rámci objektivity je třeba uvést, že to byly posilové vozy, dokonce i na mezinárodních rychlících! Tehdy podle hesla „lepší blbě sedět, nežli dobře stát“.

M H

Myslím, že název IC „Výstava“ je dostatečně vypovídající 🙂

Kubin

Upřímně, dokázal bych si ho představit jako páteční a nedělní posilu…oproti B je to o moc lepší.

Jiří Kocurek

Po reko? Možná i ano. Není mnoho vozů horších než B249, nerekonstruovaný Bdmtee se mu přinejmenším vyrovná.

Jerry

B249 patří do šrotu.. nevyrovná. Bdmtee má lepší podvozky

medical_examiner

Bdmtee má max. rychlost 160 km/h.
Kolik má ale maximální rychlost (napsanou na voze) německé Bm, které často vidíme na mnichovských expresech?

Kalina

Na první pohled to nevypadá špatně, ale v létě bych tím z důvodu absence klimatizace jezdit nechtěl.

Cestující

Ano. Máte pravdu, bez klimatizace v létě Honeckery to stojí za to. A zvláště, když je ta hrozná koženka a sedačky pro trpaslíky.

M H

Zase na druhou stranu lepší otevřené okno, než nefunkční či slabá, nebo napak příliš chladící klima.

John R

Je hezké pokud vůz má klimatizaci ale ta také musí fungovat v horku. Pamatuji si pár jízd v letním rozpáleném odpoledni z Brna do Prahy kde ve dvou vagónech ze 6 kde šla klimatizace nebylo místo ani na stání, krásný zážitek. Ve zbylých totiž okna neměla ani tu nouzovou výklopku na čtyřhran.

M H

Přesně tak. Léto 2018 v low-cost třídě RJ na relaci Brno-Vídeň…bez otevíracích oken, ale s klimou, která buď nefungovala, nebo totálně nezvládala a vytvářela akorát zatuchlé vlhké horko…i ten nerekonstruovaný Honecker by byl pohodlnější. Bohužel to nebylo jen jednou a od té doby se mám tendenci žlutým vlakům pokud možno vyhýbat…

Kom

Tak u RJ aspoň na R8 je nefunkční klima nebo topení standard…

Leinad

Klimatizace podle modrogumů patří do šukafonů (regiomouse).
Při závratných lokálkových rychlostech nejde otevírat okno, to není jako na koridoru.

M H

Klimatizace patří tam, kde ji objednatel chce a zaplatí 🙂

Pe.tr

Klima je tam , kde si dopravce zákazníka váží . Když ho má u zádele , tak mu nechá mastné ale otevíratelné okno

Někdo

Nechci nic říkat ale když si na R8 objednali dokonce vyšší kvalitu a stejně tam je otevíratelné okno

Pe.tr

Vyšší kvalitu je nějaké šotoušské klišé. Je to v závazku a oproti ČD by byla vyšší kvalita i půlka uhláků . Tam byli snad jen ty lehátka s tím oknem , což není úplně standartní .Lehátkem jsem ale nejel

Leinad

Někdy kraj nenapíše zcela exaktně všechny parametry, pak můžou modrogumáci vymýšlet kraviny. (70 míst k sezení = 70 značek na podlaze, audiovizuální systém = displej na kterém poběží reklamy, ale ne příští zastavka….)
DPP i další dopravci PID nakoupil několik vozidel s klimatizací ještě než to začal ROPID oficiálně vyžadovat.

Od lesa

Ano, podobně jako v Semilech udělali podlahové značení pro nevidomé a nikdo nepřemejšlel kde by měly stát automaty na občerstvení. Tak tam mají opičí dráhu. Hned jak vejdete z peronu mezi dveře máte myšlenku „kterej deb*l tohle udělal!?!“.

mAzi.80

Přesně tak. Do šukafónů chtěla klimu ta modrá strana. Tady to máte. Už tak malou republiku jste si rozcupovali na několik malých království, každému vládci různé stranické příslušnosti dali právo si na svém písečku hrát se svými vláčky. Tak to tak i vypadá. Do Budišova jezdí šukafony s klimou, o pár vesnic dál jezdí honeckery s koženkou, za horama jezdí modrobílés červeným pruhem a žlutýma dveřama a o tři dědiny dál já nevím co… Chaos bordel nejednotnost rozdílný standart různé podmínky…

johny

Díky za ponechání otvírání dveří klikou. Pokud tam současně nebude ten dementní bzučák jako je u sysla, mohla by to být skvělá rekonstrukce

Dominik

Ne, je tam tlačítko.

johny

Na foto 15 asi ne, ale zvnějsku vidím opravdu jen tlačítko. Snad to tedy nebude pokaždé zpívat tatatááá, tatatááá, tatatááá… Hlavně v osobáku je to na mozek a díky posunuté poloze dveří je to slyšet odevšad

Od lesa

Při otevírání a zavírání, aniž by se dveře otevřely bohužel dementní bzučák vříská, po třetím zastavením jsem se stěhoval do sysla. ČD forever! Ještěže existují auta, motorky, kola, pěší chůze, cokoliv… jen ne tenhle hnus. Sedačky tak na 15 min. sezení. Bohužel díky panu Netolickému a jeho bandě bude tenhle xindl jezdit dalších 10 let, i když mohly jezdit 471. Upřímně lituji cestující.
Nejlepší rekonstrukce by byl odvoz do hutí, ať jsou z toho třeba konzervy na fazole.

Dominik

Bohužel normy to vyžadují, dává se to třeba i do pracovních vozů MVTV.
Má to i ten Sysel, i 471 (alespoň některé).
Mohly jezdit 471? ČD je nabízely? A kde byste jich tolik vzal?

Jiří Kocurek

Na Ostravsku, asi. Výměnou za žabotlamy.

Dominik

Však všechny žabáci jsou už vyřazeni z provozu.

Jiří Kocurek

No právě. V případě, že by z Ostravského kraje zmizely 471 tak by možná na vyřazení žabotlamů nedošlo. Tornád není nekonečný počet.

Avlaky

Pro ostravský to je nekonečný počet, ty tornáda tu jsou furt i častěji jak elephatnty

Leinad

Normy neříkají, že cestující musí ohluchnout z nesmyslného pískání.
Smysl normy je, aby každý (včetně nevidomých) věděl, kde je nástupiště. Vlaky v Německu při zastavení hlásí „vystupujte vpravo/vlevo“, ale pro modrogumy je jednodušší z pískání ve vzdáleném místě (patro elefanta) rozeznávat jestli je z bzučáku u levých nebo pravých dveří.

Od lesa

Oni také nevidomí mají ovladače, kterými se ty navigační pískátka aktivují a ne že to tam bude vřískat furt, jak to modrogumní dementi vymysleli.

a8n

Bohužel euromodrogumní.

a8n

To je samozřejmě nesmysl, jde jen o signalizaci otvírání/zavírání. V ešusech kam se dodělávaly jsou běžně jen na jedné straně.

Od lesa

Ono je to o provedení. Ale když vyhnat cestující, tak vyhnat. Jenže ani v syslu ani v 471 to nevříská takhle hnusně. Taky ČD si leckteré normy vykládají po svém – papežštější než papež. A co z tohlo vzniká? Paskvily jako tento nebo třítlačítkové dveře u štrůdlu nebo pesaru a jiné. Pak se diví, že jsou s tím problémy. Zmíněný štrůdl je exemplární příklad. Kdyby ho nechali v originále bylo líp, jenže tam musel být Mirel, chtěli za tím tahat vagóny a tatarům nikdo nerozmluvil, že je to hloupost, takže místo automatického spřáhla je tam zbytečně kuple s nárazníky atd..… Číst vice »

johny

Ach normy… ty obvykle píšou lidé, kteří o problému ví „nejvíc“. Děkuji za informaci, už je mi to jasné, proč to tak je. Ostatně kilometry modrého zábradlí jsou taky podle normy

Fučida

Nevím jestli to byla nějaká chyba, nebo je to standard, ale když jsem s tím jel, tak ten dementní bzučák vřískal jednou po zastavení a dvakrát před odjezdem.

Jízdní doby Os na koridoru jsou dost našponované a tahle volovina bude prodlužovat už tak dost dlouhé pobyty na zastávkách.
Zatímco v grafikonu jsou psané, tuším, na půl minuty, v reálu to má problém splnit vlak sestavený pouze ze starých honekrů (kde se dveře zavírají okamžitě a rychle). Se syslem se pod minutu dostane jen naprosto vyjímečně a s tímto budou ještě delší

A. Mikulka

A kde byste ty 471 vzali?

Od lesa

Třeba nejezdily v té době každých 10 min. prázdné na Benešov.

Hon

Pouze u prototypu je klika a vyklápěcí okna. Jinak je tlačítko a polopouštěcí.

xyz

Poměrně strmé schody (včetně aspektu velmi malé hloubky schodů, zejména toho nejnižšího) koukám nadále zůstávají. O to méně vhodné pro nasazení na Os vlaky coby vlaky s častější výměnou cestujících (o to delší pobyty kvůli nástupům/výstupům). O problematičnosti pro další skupiny lidí (s kočárky, s pohybovým omezením; i když pravda, v tomto konkrétním případě aspoň budou mít k dispozici toho sysla, u kterých jsou schody o něco schůdnější – mj. každý ze schodů je výrazně hlubší) nemluvě. Mimochodem rok výroby těchto vozů se téměř shoduje s rokem výroby jednotek 628.2 nasazovaných Arrivou na rychlíky. Tzn. (slovy některých diskutujících) šrot jako… Číst vice »

karel

Nepis nesmysly, právě široké dveře u těchto vozů jsou výhodné pro rychlejší výměnu cestujících

xyz

Jakékoliv nízkopodlažní jednotky také mají široké dveře.

Nedávejte za srovnání k těm Bdmtee jiné vozy typu Bdt, Bt, B či co vůbec jste měl na mysli.

Pezos

Výhodu širokých schodů z velké části nuluje to, že víc než schody připomínají žebřík.

švestka

Rychlá výměna cestujících po žebříku do popelnice, to je jasný protimluv.

Jiří Kocurek

Jen dodám, že podlaha 760 mmnad kolejnicí vadí a moc. Zatímco 1260 mm je vohodě.

medical_examiner

Kolik má vlastně standardní vůz (např. Bmz²⁴¹) výšku podlahy?

Jerry

Ono na bdmtee je dobrý jen ten podvozek,pokud se to zmodernizuje a bude se s tím počítat na 8-10 let .. dobrý .ale potom nové jednotky , jednoznačně.

Jiří 3

Co si pamatuju ze zdejších článků, tak Schody nešly upravit, jelikož by to byl zásah do rámu vozidla a tudíž mnohem náročnější modernizace vozu.

David

Sedadla za sebou jako v letadle? Co je to za neustále omílané klišé? Ty sedadla jsou za sebou jako v autobuse, ne jako v letadle.

Jakub

Globálně se užívá termín letadlové uspořádání, nikoliv autobusové…

Tomáš Záruba

Jo, a zdražování byla taky úprava cen.

Karl vB.

No, teď posledních 30 let se úspěšně používají trendy fráze.
Např.:
redukce = optimalizace
problém = výzva
Účastníci diskuse jistě znají další.

X 1

Vlakem z Liberce do centra Prahy za jednu hodinu.
Výhledově = Nigdy. 🙂 🙂 🙂

Karl vB.

…za našich mladých let se říkalo: „na mláďátka“

DOPRAVAK 01

Jo a prodej nekvalitních potravin „Přizpůsobení výrobků chuťovým preferencím obyvatel“

Kalina

Snad v žádném letadle ani autobusu nejsou sedadla proti směru jízdy. Nejblíže má uspořádání sedadel tramvaji.

Ares

V tramvaji určitě nejsou sedadla proti směru jízdy, boha jeho..

Kalina

Ale jistě že jsou, typicky KT8D5.

M H

Spíš si říkám, kolik je v ČR tramvají, které nemají žádné sedadlo proti směru jízdy. Napadají mě akorát tramvaje typu 13T v původním uspořádání, kde je část sedadel kolmo na směr jízdy. Protože i klasiky typu T3/K2/T6A5 mají jedno sedadlo (za předními dveřmi) proti směru jízdy.

Jaaa

Ts, první single sedačka v K2 byla vždycky proti směru jízdy. 🙂

A. Mikulka

Jo, v jednosměrné tak 0 – 2.

A. Mikulka

Myslím, že v Il-18 vepředu nějaké sedačky proti směru letu byly.

Od lesa

Asi v každém busu mhd jsou sedadla proti směru.

Jaaa

Jj, a ve slušné společnosti se tomu říká marketingovej blivajz.

Zdeněk

Honeckery jsem dříve nemohl vystát, jízda v nich byla za trest. Ale tohle vypadá docela dobře.

Pišta

Na pohled ano, ale co jsem měl tu čest, tak byla častá porucha dveří a klasický žlutý lísteček. Dále podvozek dost hlučný skřípe. Zatahovací dveře věčně otevřené. Neuzavřený systém WC. Nástup jak po žebříku. Hlavně v Přelouči je to horolezectví.
Za mě jako na první pohled dobrý, ale bral bych raději třívozového Pantera.

liposh

jako tenhle konkrétní prototypovej vagón? No, vsadil bych se, že ty dveře jsou téměř ty stejné, co jsou v syslovi (jak se do toho rukou opře a ono se to zasekne na měsíc)

Pišta

Přesně tak. Ty dveře jsou asi nějaké náchylné na deformace.

Vlastimil Kocurek

Oslava šrotů je asi nějaká psychopatická porucha, prozatím 28 oslavovatelů.

Petr Novotný

Komfortní interiér… bez klimatizace a s otevíracíma oknama… jak jinak zase šetříme. Hlavně ta WIFI za pár korun

Luke

Jsou to vozy na osobáky, klimatizace by rekonstrukci značně prodražila, a bude jezdit jen tak dobrý vůz, jak ho objednatel zaplatí 🙂

Navíc tyto vozy v relativně blízkém horizontu (snad) skončí, takže by se ta klima nevyplatila.

Dominik

Tak zvětší se rozteč mezi sedadly, tak na Osobáky to, zas tak špatný vůz nebude. I když bych si na Osobácích Kolín – Třebová, dokázal představit i Pantery, alespoň pro úsek Choceň – Kolín.

xyz

Perličkou je, že svého času tam jezdily snad na všech spojích nízkopodlažní žabotlamy, poté i Elefanty.

Pak tam ČD přišly s tímto východoněmeckým šrotem.

jira

Z pardubic smer ČT žabotlam nejezdil

xyz

Mám na mysli úsek Kolín – Pardubice.

Dominik

Žabotlam možná kdysi jezdíval na pár spojích, a ani Elefant nebýval rozšířený, dřív tam nejezdil snad vůbec (akorát Pardubice – Praha střed, než se to posunulo do Kolína), nyní (než začala rekonstrukce Pardubic) jeden pár, loňské nebo předloňské GVD 2 páry.
Pletete si to s trasou Pce – HK, tam jezdívali skoro na všech spojích 471.

Od lesa

Ne možná ale určitě a 471 jezdil Ko -Pce jeden čas na skoro všech spojích. Jenže pak do Pardubic nastoupil oranžový šašek a ten se nebyl schopen domluvit s oranžovým šaškem v Praze. Taky se zrušily spěšňáky.

Jan Hojsák

A co Ústí či Třebová, to jako Pantery nechceme podle vás? Ach jo, zase promluvil Choceňský oppidista. 😀

Petr Novotný

Tomu rozumím. Ale dovedete si představit, že ten Honekr pojede třeba V=max, tedy 140 km/h a kolem v protisměru se na koridoru protáhne něco ve 160 km/h. Příjemný zážitek když bude vedro…

A. Mikulka

Úplně stejný zážitek jako dnes s nějakým béčkem.

Dominik

To poděkujte Pardubickému kraji, dráhy jim daly na výběr s klimatizací, či bez, kraj si vybral bez, kvůli ceně.
I když mě její absence nějak nevadí.

David

Pokud máte rád klimatizaci tak pojedete v řídícím voze. Není potřeba všechno hned hejtovat.

Zdeněk

Absence klimatizace mi tolik nevadí, otevírací okna mají svůj půvab. Ve vagóně, kde se okna nedají otevřít, si někdy připadám jak v metru. Nebo i jako v kleci. Na regionální a příměstské tratě, pro které především jsou tyto vozy určeny, to je o.k. Dříve jiné vozy, než s otevíracími okny nebyly, a mám za to, že ani dnes nemusí otevírací okna nutně znamenat krok zpět.

M H

Zde může být trochu problém s tím, že jde o výklopná okna. S nimi nedokážete moc dobře vyvětrat stojící vlak…na druhou stranu za jízdy je to naopak asi lepší než spouštěcí, kterými při plném otevření a vyšší rychlosti fouká až moc.

DuDr.

Tato rekonstrukce bude mít polospouštěcí okna, nikoliv vyklápěcí. Posledních pět fotek v galerii je z původního návrhu rekonstrukce, který byl ještě změněn. Bohužel redakce zdopravy už několikrát zařadila tyto neaktuální fotky dohromady s aktuálními a tím vytváří zmatek.

M H

Díky za objasnění reálné situace 🙂

A. Mikulka

Tady někdo neumí číst, jen psát, že?

Kubin

To sice ne, ale bohužel to bude jezdit po koridoru, tedy dost rychle (snad až 140). To už ta otevřená okna dělají pěkný kravál a ten proud vzduchu nic příjemného. Ale tady je to spíš subjektivní…

Lukas

Přesně tak, počítá se s tím, že vlakem dnes jezdí potem ukrutně zavánějící solviňák a je mu to jedno. Do kategorie „bez klimatizace“ musíme bohužel započítat i dnešní školní puboše, kteří mají jiné preference, tj. hlavně, že běží wi-fi. Normální člověk to již předem vzdává a sedá opět do auta. Lidé s kompetencí mají pořád v hlavě vlak z devadesátek, dnes by měla být klima samozřejmostí – funkční klima.
btw. řeči o otevíracích oknech, to mám úplně rudo před očima.

Frantisek

Tak snad nemáte rudo před očima alespoň v tom autě…

medical_examiner

Třeba při placení servisu, povinného a havarijního pojištění…

Karl vB.

Jednou, před mnoha lety, když tady jezdily hrachově zelené/ bílé vagóny, jsem jel z Vídně do Gmündu. Na FJB. byla přistavená souprava moderních klimatizovaných velkoprostorových vozů, (pevná okna, tónovaná skla, uspořádání sedaček za sebou), akorát za lokomotivou byl jeden starý, červeno-krémový kupák. Nejdřív jsem se uvelebil v jednom z těch supermoderních vagónů, ale po chvíli jsem měl dost poslouchání vysokého tónu, co kromě vysušeného vzduchu produkovala klimatizace a rád jsem přešel do starého kupáku vepředu, kde jsem mohl koukat ven z otevřeného okna dle libosti. Pozn.: – nejsem ani potem ukrutně zavánějící solviňák, ani školní puboš – jízdní doba Kolín… Číst vice »

Pe.tr

Tak to přání měl plnit kdokoli jiný s normálními vagony a klimou, případně nízkopodlažní jednotkou .Kéž by se situace obrátila a těch pár bláznů toužících se potit a smrdět by mohli do jednoho takového východoněmeckého výdobytku , co by byl připojen na jedné straně vlaku a řádně označen

Karl vB.

Předej své doporučení objednateli, myslím, že sedí na úřadě v Pardubicích.

Pe.tr

Když tu čtu komenty zasvěcených drážních odborníků tak přemýšlím , kdo jim prozradil , že nejlepší kolo je kulaté . Připadne mi , že ta neschopnost u ČD je od uklízečky po generála. Na vše stopadesát poznatků proč to nejde a to oprašování a následná propagace veteránů je na zrušení . Když to nejde ať to zkusí někdo jiný. Horší tu nikdo není a i ta Arriva se omluví a maká na zlepšení

dizgrafyq

Co jsem slyšel, tak klima by vyžadovala sekundární CZE. Spolu s klimaagregátem by tím ovšem stoupla hmotnost vozu, takže by se musely předělat brzdy(asi přidat další koutouč), takže zásah do podvozku a cena by už mohla být kolem poloviny nového vozu.

Pe.tr

Tak neopravovat a roztavit na lepší .

mAzi.80

Přesně.

Dominik

Technická poznámka, do textu se Vám vloudil tiskařský šotek,v třetím odstavci odspoda máte uvedeno Bdtmee místo Bdmtee.

Jackub

On se vloudil i do titulku – „počítá 16 vozy“… 😇🤔

David

Počítá, počítá a nemůže se dopočítat.

medical_examiner

Kolik panterů se rozsype…

Georg

a cd vznikly az v roce 1993.
plus info, ze vagon nebyl nakupovan kvuli lidem, ale pro armadu jako lazaretni vlak pro ww3.
po revoluci doslo ke strasnemu zdrazeni dodavky (marka krapet ztvrdla), bohuzel od dodavky neslo bez velkych sankci odstoupit, tak se hruza odebrala a od te doby obstastnuje cestujici…

Dominik

Asi máte lepší info, já jsem se totiž dozvěděl, že byl určen pro cestující, akorát, že měl být lehce změnitelný na lazaretní vlak, akorát výbava se dodala snad jen k pár vozům.

Pišta

Operační sál měl být z prostřední části. Sedačky byly uzpůsobeny rychlé demontáži. Jinak samozřejmě vozy byly určeny k přepravě cestujících

Dominik

To vím, ale reálně k výměně dojít nemohlo, protože zařízení nebylo k dalším vozům požadováno.

A. Mikulka

Což je úplně jedno.

a8n

Třeba píší o slovenských.

medical_examiner

Na Slovensku, z pro mě nepochopitelného důvodu, stále ještě vozí Os soupravami s lokomotivou.
Vím, že upravovali Bdt.
Upravovali i Bdmtee nebo ta stále jezdí koženková?

Partneři


Czechtoll

pst
podcast