HolKa znovu v akci. Praha obnovila přívoz mezi Modřany a Velkou Chuchlí
Přívoz může jezdit i mimo jízdní řád, je třeba ho přivolat zvonem nebo křikem.
Do systému pražské MHD se dneškem počínaje vrací přívoz P4 mezi zastávkami Dostihová a Belárie, jehož úkolem je zkrátit cestu z Velké Chuchle do Modřan a Hodkoviček (a naopak).
Přívoz sloužil už loni od poloviny května do začátku října, a to jako dočasná alternativa k rekonstruovanému Barrandovskému mostu. Ovšem díky tomu, že v průměru přepravil zhruba 135 cestujících denně (celkem 17,5 tisíce lidí a 4 500 kol), bylo rozhodnuto o jeho převedení mezi běžné sezónní lodní linky.
Měl znovu fungovat už od letošního března, ale s jeho obnovením se čekalo na elektroloď HolKa, které se protáhla služba na přívozu P7 mezi Holešovicemi a Karlínem až do 28. července, kdy byla dokončena Štvanická lávka. Další týdny pak podle organizátora ROPID zabralo vyřizování všech potřebných dokladů.
„Tento sezonní přívoz vyplňuje poslední mezeru na mapě Prahy, kde bylo poměrně zdlouhavé dostat se z jednoho vltavského břehu na druhý,“ uvedl náměstek pražského primátora pro dopravu Zdeněk Hřib.
Provozní doba přívozu začíná v pracovních dnech v 7:00, v nepracovních dnech v 8:00. Poslední plavby jsou mezi 19:00 a 21:00 dle denního světla v jednotlivých měsících. Základní interval přívozu je 20 minut.
„V provozní době jsou ale možné i další plavby nad rámec těch uvedených v jízdním řádu,“ doplnil ředitel ROPIDu Petr Tomčík. Plavby mimo jízdní řád lze uskutečnit na základě požadavku cestujících tak, aby nebyly ovlivněny plavby či provozní přestávky dle jízdního řádu. Potřeba plavby mimo jízdní řád se signalizuje akusticky (zvonem nebo křikem), žádný příplatek se za mimořádnou plavbu neplatí.
Pražské přívozy
P1: Sedlec – Zámky (celoroční)
P2: V Podbabě – Podhoří (celoroční)
P3: Lihovar – Dvorce (sezonní)
P4: Dostihová – Belárie (sezonní)
P5: Císařská louka – Kotevní – Výtoň (sezonní)
P6: Lahovičky – Nádraží Modřany (sezonní)
Pozn.: Sezonní přívozy jezdí od dubna do října