Hokejové Pardubice atakují rekord nejdelšího vlaku, dva dny před Vánoci vypraví speciál do Prahy
Redakčně upravý plakát k vypravení pardubického Dynamo Expressu. Zdroj: HC Dynamo Pardubice
Dynamo Express bude složen až z patnácti vagónů.
LEGO Expres z Kladna minulý rok měl také 15 vozů (+ 2xloko) a druhý za hodinu tedy jen 12 vozů (4x 854 + 8x 054).
Regiojet na jaře 2022 jezdil taky běžně v patky a nedele s 15ti vozy
Pod „širokým nebem“ jsem ještě nehrál, může ti být zajímavé…
Ještě v 90. letech byly takové délky vlaků i u nás běžné, rychlík z Čech na Slovensko měl obvykle kolem 15 vozů, někdy i více, až do 20, což je limit v počtu náprav. V zemích jako Německo, Švýcarsko či Rakousko je to běžné i dnes, to jen v Česku se stalo módou tvořit pětivozové vláčky, nejlépe různých dopravců, jezdících po pár minutách, čímž se často blíží maximální kapacitě tratí.
Ja jsem za kratší ale častější (a pravidelne) vlaky rád. Rozhodně lepší než dřívější systém náhodných výstřelů, dva dlouhatanske vlaky ráno a dva večer.
Jo mezi Prahou a Kolínem to může připadat trochu moc, ale pak se to rozplete a do konců už toho zas tak moc není (vysočina, svitava, Kladsko, na Slovácko, Vsetín, Ostrava)
Nutno počítat s tím, že v současnosti vagony mívají kolem 25 metrů, zatímco dřívější délka byla do 20, a ještě dřívější ještě méně … .
Prosím, prosím, ať tam pošlou tři interprůsery. Demolice by jim prospěla!
Zase si vidláci udělají výlet do hlavního města 😀
https://www.youtube.com/watch?v=k7BEPiBmwHM
Neurážejte! Fanoušci Pardubic jsou jedni z mála, kterou tu halu mohou na ligu skoro vyprodat a nemusí být zrovna mimopražští.
V úterý 28.11. bylo vyprodáno i na Litvínov a žádný speciál nejel.
Proč by na Litvínov jezdil speciál z Pardubic?:)
V roce 2012 vypravila Sigma Olomouc fanouškovský vlak Modrobílý expres na finále poháru do Plzně. Měl tehdy 15 vagonů.
Balkán expres je nonsens, festivalový banátský expres se tak nikdy nenazýval 🙂
Jedním z velmi kapacitních vlaků, co se týče míst k sezení, byl 7. 9. 2012 zvláštní vlak Praha – Ostrava-Vítkovice a zpět pro Svědky Jehovovy. Souprava 4x 471 měla k sedění 1240 míst.
Proč ne? Pardubičtí na hokej jezdí, však vyprodaných 12 vozů mluví za všecko.
Tomu říkám věrní fanoušci!
Jak je to s prioritou tohoto vlaku ? Půjde v každé stanici na bok, nebo vše ostatní bude stát ?
vzhledem k plánované jízdní době 1h 25min bych spíš čekal že úplně prioritu mít nebude…
V Kolíně bude 25 minut pauza na doplnění nápojů 🙂
Mám dotaz na moderátora: proč se některé mé příspěvky nezveřejní? Nepoužívám vulgární výrazy , netahám do toho politiku …..
Píšete z IP adresy, která byla v minulosti blokována, proto se musí schvalovat ručně, což není okamžité.
Nejsem v tomto oboru úplně zdatný. Ta IP adresa je vázána na můj mobil, nebo na nějakou wifi, ke které jsem se připojil?
IP adresa je vázaná na síť, ke které jste připojený. Doma ji budete mít napsanou zespodu na svém routeru. Když tu adresu opíšete do vyhledávače, tak k ní dostanete různé podrobnosti.
IP adresa bývá typicky přidělována dynamicky a nebývá napsaná na routeru.
Dynamo přiveze pěknýho ježíška Spartě. Kdo komu ale nadělí na hřišti se teprv uvidí.
Ze by udelali ropovod z 810?🙂
Balt-orient jezdil s osmnácti běžně. Když se přihodila cestou nějaká správka, bylo i dvacet.
Jezdil k 1. nástupišti (v Brně), měl dva albatrosy a konec vlaku stál na vjezdovém zhlaví.
15 osobních vozů není z daleka rekord. Excelsior a podobné vlaky tohle mívaly běžně.
Zkuste si napřed přečíst článek. Excelsior a podobné vlaky byly fanouškovský vlak?
Zalezi, co se zrovna hralo.
A když jela škola na hory, tak to byl školní vlak? 😁
Ale tady jde o nejdelší vlak obecně, proto je v článku zmíněn např. (Balkán) Banát expres…
Jsem zvědavý na řazení, když je to v pátek před Vánocemi, kdy všechno, co se ještě dá v provozuschopném stavu vytáhnout z kopřiv, pojede na posilách dálkových vlaků.
Aktuálně si myslím, že v těch „kopřivách“ je toho docela hodně. Na posilách dálkových vlaků ČD jistě budou klasicky nasazovány Béčka a Honeckery, pro tento vlak bych vzhledem k uváděné jízdní době tipoval například čerstvě nenasazované Bdt ze střední Moravy. Například.
Tak bezzastávkově by Pardubice-Libeň za 85 minut snad dala i regionova… 🙂
A pro vztek všem ostatním. Nezkoušet!
B, Bt, možná i Bh a podobný veskrze šrot. Reklama na ČD to úplně nebude…
Nejsou k dispozici i nějaké Bmto? Kapacitně by pomohly…
Pred lety v Pardubicich stalo nejmin deset vagonu s vytapenim pomoci instalovanych kaminek 🙂
Jestli se prodavaji listky, tak asi budou mit ty vagony zajisteny, ne?
Ale byla by to krasa, vlak slozeny ze triceti 810…
Nebyla. Nechce spadnout na úroveň Pakistánu.
Vánoční Kometa + ještě něco málo k ní? Ta by měla jet ještě 23.12. na otočku do Drážďan, takže těch 10 Béček by mělo být pohromadě na vlak o den později. A na přejetí z Pardubic do Ústí přes noc čas bude.