Hokejová jízdenka i speciální tramvajová linka. Ostrava se připravuje na šampionát
Tramvaj DPO propagující hokejový šampionát. Zdroj: DPO
Pořadatelé prosí fanoušky o využití MHD v maximální možné míře. Před Ostrava Arénou bude parkování výrazně omezené a dají se očekávat kolony.
Z Havířova rozhodně na Ostrava – Vítkovice a pak pěšky za pár minut. Takže to má i speciální vlak pro slovenské fanoušky.
Zatím jsem v OSR nezaznamenal v souvisloti s MS přílet jediného letadla (s výjimkou právě přistávajícího červeného Air Baltic YL-CSL).
Máte někdo info, jak se týmy na místo přepravují? Američani přijeli ze Slovenska busem, ale co Francie nebo Kazachstán?
Zítra v 11:50 přilétá charter ze Stockholmu (Švédi hrají v 20:20), ale jestli je to s týmem nebo s fanoušky, to netuším.
Na právě přiletěný Air Baltic se daly normálně koupit letenky, takže nemyslím, že to byl let s týmem.
Švédský team přijel do Ostravy včera z Prahy v SC503. USA team už je relativně dlouho v Evropě, hrál tady i nějaké přípravné zápasy.
Švédi přijeli včera v SC503 z Prahy.
Mohu zjistit. Ale prý přílety proběhly. Několik mánčaftu použilo letadlo….
Od víkendu sleduji FR24 celkem dost, ale nic jsem nezaznamenal. Ale mohlo mi to samozřejmě uniknout.
No na flightradaru toho moc není. Jen pravidelné linky (LOT, Ryanair), chartery (Smartwing) Cargo (Uzbek, IGA). Ostatní je tam uvedeno z 50 procent.
Teď mě napada jestli si to známi nespletli s přílety americké narodní gardy 2x 763 o víkendu a během prac. dnů zas 2x 763
Mňa fascinuje že niekoho vôbec napadne na takú akciu ísť autom. Aktuálne som na rádovo väčšom evente v SE a je to až paradox že cesty okolo haly sú úplne prázdne (hoci jedna show má účasť cez 12 tisíc ľudí), a parkovacie domy vo veľkom propagujú ako výhodné tam je zaparkovať lebo dopyt je okolo nuly a všetci idú verejnou dopravou by default. Úplný mindfuck potom čítať tieto problémy východnej Európy.
V roce 2000 jsem byl v Amsterdamu na MS Evropy na památném zápase Česko-Nizozemsko (které jsme prohráli 1:0 v poslední minutě z penalty). Vstupenka na zápas tehdy platila v den zápasu na veškerou VHD v celém Nizozemsku.
Taky jsem tam byl, parkovali jsme auto „někde u vody“ a pak jeli busem na metro a ke stadionu, po zápase pak po návštěvě pubu taxíkem.
Tohle chtít od DPO, to by Morys řval smíchy ještě na podzim.
Zkoumali už třeba hygienici vliv takových akcí na akutní respirační onemocnění v okolí těchto několikadenních megalomanských akcí?
Možná někdy začneme kvůli IAD požadovat EIA na organizaci megalomanských akcí (i když časově omezených).
Na druhou stranu by bylo v Ostravě fajn prozkoumat pozitivní vliv na zdravotním stavu obyvatel Radvanic a Bartovic v souvislosti s vypnutím Liberty před půl rokem.
Praha má kvůli automobilové dopravě dlouhodobě nejhorší ovzduší v ČR.
Studii na ovzduší okolo hromadných akcí si nevybavuji, ale určitě se dělala studie v okolí škol v ranní špičce a moc dobré to nebylo.
Běhávali tam průvodčí ve vlaku zavírat okna kvůli smogu? Okolo Dětmarovic bežné a fak je to rychna. 🙁
Jak je to možné, vždyť v posledním vydání indexu kvality života má Praha 8,8 z 10 bodů za „zdraví a životní prostředí“!
xD
Ostrava má 350.000 obyvatel. Kdyby každý 50. nechal auto doma, tak je to nějakých 7.000 jízd. Na hokej se nejezdívá po jednom, ale ve více lidech, takže by se ze 7.000 aut nevešli na stadion a ani kdyby nikdo nepřijel MHD.
Jinak řečeno: Méně než 2% oproti bežnému zatížení, pravděpodobně neměřitelné.
Ovšem jako zámikna ticísům lidí zkazit závabu se hodí i hodnoty hluboko pod statistickou odchylkou.
Totiž: Bude to hluboko pod 2 %, jelikož nejsou jen osobní auta, ale taky nákladní auta, autobusy MHD, vytápění a v neposlední řadě ještě průmysl.
Hádám, že z větších měst budou na hokej zájezdové autobusy, takže tak tisícovka aut, sem tam někdo elektromobilem.
Vedle je uhelná elektrárna Dětmarovice se spotřebou 1600 tun uhlí denně. To je 48.000.000 dávek po 30 kg. Plná nádrž je nějakých 30 kg paliva.
https://www.cez.cz/cs/o-cez/vyrobni-zdroje/uhelne-elektrarny-a-teplarny/uhelne-elektrarny-a-teplarny-cez-v-cr/elektrarna-detmarovice-58185
Dětmarky už více nejedou než jedou. Přímo v Ove je uhelná elektrárna/teplarna.
Proto mají elektrárny vysoké komíny, aby se takové množství zplodin rozptýlilo na co největší oblast (nijak neobhajuju provoz uhelných elektráren nebo jiných podobných provozů). Auta mají výfuky přímo u dýchacích cest – stejně jako u všudepřítomných kuřáků.
Koho by to zajímalo, tak tady jsou i grafy ročního průběhu emisí: https://www.msk.cz/kraj/zastupitelstvo/soubory.html?id=19826
U PM10 to lítá mezi 15 ug/m3 a 40 ug/m3, jedna lokalita dokonce přes 65 ug/m3.
V tom se zvýšení o 0,1 – 1 % před a po zápase fakt nedá rozeznat od běžný fluktuací.
PS: Ale diktatura by povinnou EIA pro shromaždování lidí doslova milovala: Povolení nedat a rozehnat protivládní demonstraci, to je sen každého Dyka Tátora.
Poněkud jste rozšíříl oblast. Perimetr 500m kolem haly vs celá Ostrava. O tom, že se na hokej nejezdí po jednom je fajn, ale také se ten poměr obsazenosti oproti situaci před 10 lety zhoršuje, takže obsazenost aut je čím dál tím nižší. Hrají se 2-3 zápasy za den. Pozitivní změna, která by měla výrazně pomoct k rozptýlení vlivu dopravy:…Oficiální Fan Zóna totiž roste přímo na dvou parkovištích před stadionem. „Právě na těchto plochách tedy nebude možné parkovat, proto jsou pro návštěvníky zajištěna záchytná parkoviště, a to jak pro osobní auta, tak i pro autobusy,“ přiblížila zástupkyně prezidenta ostravského OV MS… Číst vice »
Ostrava má kolik že obyvatel? Jak jste k tomu číslu došel?
Zdraovtní stav Obyvatel se zlepšil na úkor psychycko zdravotního stavu podobného počtu obyvatel co přišli o práci.Ale skladníky do šedých hal berou všude, a ani nemusíte nic umět.
Autobusy Airport expres? Já myslel, že si tam postavili železnici, aby se používala…
Záleží, kudy ten aubus jede, někomu může vyhovovat, že nemusí objíždět Ostravu naokolo. Linka 670 jede okolo nemocnice v Hrabůvce…
odbory? vlaky si objednává Kraj
Ty vlaky tam vozí vzduch. I do těch okolních fabrik se jezdí auty nebo autobusy. Nádraží je daleko.
Patřilo pod Pavla Vavříčka
Linka číslo 18 jede jen v noci…. Přes den jen linkou číslo 2….
To i 19ka jezdí jen v noci, ale v textu je „napsali pořadatelé šampionátu“. Pěkně to vystihuje jejich práci „od pražského stolu“.
Však po skončení večerního utkání je celkem pravděpodobné, že někdo využije i noční linky.
Z Havirova to ma lepsi jet primo na Nadrazi O-Vitkovice.
Ale asi chapu, proc ho nepropaguji
Třeba RJ ze Slovenska přes Havířov stojí až na hlavním, tak ten Havířov zmínili asi proto
tohle nádraží se SŽ zcela logicky rozhodla se začátkem šampionátu rozkopat
Z Havířova do Ostravy na hlavní nádraží a následně tramvají? Nějaká tisková chyba pořadatelů tipuji.
Proč by to měla být tisková chyba?
Prostě jen šťourá do toho, že přes Vítkovice a tramvají je to rychlejší než na hlavní a tramvají. Nic víc v tom nehledejte.
To mě napadlo. Ale jelikož je věta v množném (pomnožném) tvaru…..
Pro S9 nesmysl, ale RJ z Čadce jezdí přes hlavák.