Hokejová jízdenka i speciální tramvajová linka. Ostrava se připravuje na šampionát

Tramvaj DPO propagující hokejový šampionát. Zdroj: DPOTramvaj DPO propagující hokejový šampionát. Zdroj: DPO

Pořadatelé prosí fanoušky o využití MHD v maximální možné míře. Před Ostrava Arénou bude parkování výrazně omezené a dají se očekávat kolony.

Odebírat
Upozornit na
guest
42 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Smutný pohled

Z Havířova rozhodně na Ostrava – Vítkovice a pak pěšky za pár minut. Takže to má i speciální vlak pro slovenské fanoušky.

Avoda

Zatím jsem v OSR nezaznamenal v souvisloti s MS přílet jediného letadla (s výjimkou právě přistávajícího červeného Air Baltic YL-CSL).

Máte někdo info, jak se týmy na místo přepravují? Američani přijeli ze Slovenska busem, ale co Francie nebo Kazachstán?

Zbyněk

Zítra v 11:50 přilétá charter ze Stockholmu (Švédi hrají v 20:20), ale jestli je to s týmem nebo s fanoušky, to netuším.

Zbyněk

Na právě přiletěný Air Baltic se daly normálně koupit letenky, takže nemyslím, že to byl let s týmem.

KrizeVychodniSpolecnosti

Švédský team přijel do Ostravy včera z Prahy v SC503. USA team už je relativně dlouho v Evropě, hrál tady i nějaké přípravné zápasy.

KrizeVychodniSpolecnosti

Švédi přijeli včera v SC503 z Prahy.

Permonik

Mohu zjistit. Ale prý přílety proběhly. Několik mánčaftu použilo letadlo….

Avoda

Od víkendu sleduji FR24 celkem dost, ale nic jsem nezaznamenal. Ale mohlo mi to samozřejmě uniknout.

Permonik

No na flightradaru toho moc není. Jen pravidelné linky (LOT, Ryanair), chartery (Smartwing) Cargo (Uzbek, IGA). Ostatní je tam uvedeno z 50 procent.

Teď mě napada jestli si to známi nespletli s přílety americké narodní gardy 2x 763 o víkendu a během prac. dnů zas 2x 763

Samo

Mňa fascinuje že niekoho vôbec napadne na takú akciu ísť autom. Aktuálne som na rádovo väčšom evente v SE a je to až paradox že cesty okolo haly sú úplne prázdne (hoci jedna show má účasť cez 12 tisíc ľudí), a parkovacie domy vo veľkom propagujú ako výhodné tam je zaparkovať lebo dopyt je okolo nuly a všetci idú verejnou dopravou by default. Úplný mindfuck potom čítať tieto problémy východnej Európy.

troglj

V roce 2000 jsem byl v Amsterdamu na MS Evropy na památném zápase Česko-Nizozemsko (které jsme prohráli 1:0 v poslední minutě z penalty). Vstupenka na zápas tehdy platila v den zápasu na veškerou VHD v celém Nizozemsku.

Madu

Taky jsem tam byl, parkovali jsme auto „někde u vody“ a pak jeli busem na metro a ke stadionu, po zápase pak po návštěvě pubu taxíkem.

Michal

Tohle chtít od DPO, to by Morys řval smíchy ještě na podzim.

superhero

Zkoumali už třeba hygienici vliv takových akcí na akutní respirační onemocnění v okolí těchto několikadenních megalomanských akcí?
Možná někdy začneme kvůli IAD požadovat EIA na organizaci megalomanských akcí (i když časově omezených).

Na druhou stranu by bylo v Ostravě fajn prozkoumat pozitivní vliv na zdravotním stavu obyvatel Radvanic a Bartovic v souvislosti s vypnutím Liberty před půl rokem.

troglj

Praha má kvůli automobilové dopravě dlouhodobě nejhorší ovzduší v ČR.
Studii na ovzduší okolo hromadných akcí si nevybavuji, ale určitě se dělala studie v okolí škol v ranní špičce a moc dobré to nebylo.

Jiří Kocurek

Běhávali tam průvodčí ve vlaku zavírat okna kvůli smogu? Okolo Dětmarovic bežné a fak je to rychna. 🙁

Gouda

Jak je to možné, vždyť v posledním vydání indexu kvality života má Praha 8,8 z 10 bodů za „zdraví a životní prostředí“!

xD

Jiří Kocurek

Ostrava má 350.000 obyvatel. Kdyby každý 50. nechal auto doma, tak je to nějakých 7.000 jízd. Na hokej se nejezdívá po jednom, ale ve více lidech, takže by se ze 7.000 aut nevešli na stadion a ani kdyby nikdo nepřijel MHD.

Jinak řečeno: Méně než 2% oproti bežnému zatížení, pravděpodobně neměřitelné.

Ovšem jako zámikna ticísům lidí zkazit závabu se hodí i hodnoty hluboko pod statistickou odchylkou.

Jiří Kocurek

Totiž: Bude to hluboko pod 2 %, jelikož nejsou jen osobní auta, ale taky nákladní auta, autobusy MHD, vytápění a v neposlední řadě ještě průmysl.

Hádám, že z větších měst budou na hokej zájezdové autobusy, takže tak tisícovka aut, sem tam někdo elektromobilem.

Vedle je uhelná elektrárna Dětmarovice se spotřebou 1600 tun uhlí denně. To je 48.000.000 dávek po 30 kg. Plná nádrž je nějakých 30 kg paliva.
https://www.cez.cz/cs/o-cez/vyrobni-zdroje/uhelne-elektrarny-a-teplarny/uhelne-elektrarny-a-teplarny-cez-v-cr/elektrarna-detmarovice-58185

PetrD

Dětmarky už více nejedou než jedou. Přímo v Ove je uhelná elektrárna/teplarna.

superhero

Proto mají elektrárny vysoké komíny, aby se takové množství zplodin rozptýlilo na co největší oblast (nijak neobhajuju provoz uhelných elektráren nebo jiných podobných provozů). Auta mají výfuky přímo u dýchacích cest – stejně jako u všudepřítomných kuřáků.

Jiří Kocurek

Koho by to zajímalo, tak tady jsou i grafy ročního průběhu emisí: https://www.msk.cz/kraj/zastupitelstvo/soubory.html?id=19826

U PM10 to lítá mezi 15 ug/m3 a 40 ug/m3, jedna lokalita dokonce přes 65 ug/m3.

V tom se zvýšení o 0,1 – 1 % před a po zápase fakt nedá rozeznat od běžný fluktuací.

PS: Ale diktatura by povinnou EIA pro shromaždování lidí doslova milovala: Povolení nedat a rozehnat protivládní demonstraci, to je sen každého Dyka Tátora.

superhero

Poněkud jste rozšíříl oblast. Perimetr 500m kolem haly vs celá Ostrava. O tom, že se na hokej nejezdí po jednom je fajn, ale také se ten poměr obsazenosti oproti situaci před 10 lety zhoršuje, takže obsazenost aut je čím dál tím nižší. Hrají se 2-3 zápasy za den. Pozitivní změna, která by měla výrazně pomoct k rozptýlení vlivu dopravy:…Oficiální Fan Zóna totiž roste přímo na dvou parkovištích před stadionem. „Právě na těchto plochách tedy nebude možné parkovat, proto jsou pro návštěvníky zajištěna záchytná parkoviště, a to jak pro osobní auta, tak i pro autobusy,“ přiblížila zástupkyně prezidenta ostravského OV MS… Číst vice »

Michal

Ostrava má kolik že obyvatel? Jak jste k tomu číslu došel?

Madu

Zdraovtní stav Obyvatel se zlepšil na úkor psychycko zdravotního stavu podobného počtu obyvatel co přišli o práci.Ale skladníky do šedých hal berou všude, a ani nemusíte nic umět.

Erik85

Autobusy Airport expres? Já myslel, že si tam postavili železnici, aby se používala…

Pavel Vavříček

Vlaky na ty lety nenavazují a odbory na železnici na to zvysoka kašlou. Nebudou upravovat jízdní řády kvůli tomu a nebudou dávat čekačku pro vlak na letadlo. Ten vlak je tak vhodný pro zaměstnance letiště nebo blízkých fabrik.

roman

odbory? vlaky si objednává Kraj

Jiří Kocurek

Záleží, kudy ten aubus jede, někomu může vyhovovat, že nemusí objíždět Ostravu naokolo. Linka 670 jede okolo nemocnice v Hrabůvce…

Martin

Ty vlaky tam vozí vzduch. I do těch okolních fabrik se jezdí auty nebo autobusy. Nádraží je daleko.

Martin

Patřilo pod Pavla Vavříčka

Tomas

Linka číslo 18 jede jen v noci…. Přes den jen linkou číslo 2….

Martin H.

To i 19ka jezdí jen v noci, ale v textu je „napsali pořadatelé šampionátu“. Pěkně to vystihuje jejich práci „od pražského stolu“.

Zbyněk

Však po skončení večerního utkání je celkem pravděpodobné, že někdo využije i noční linky.

Tube

Z Havirova to ma lepsi jet primo na Nadrazi O-Vitkovice.
Ale asi chapu, proc ho nepropaguji

Zbyněk

Třeba RJ ze Slovenska přes Havířov stojí až na hlavním, tak ten Havířov zmínili asi proto

PetrM

tohle nádraží se SŽ zcela logicky rozhodla se začátkem šampionátu rozkopat

Roman Svačina

Z Havířova do Ostravy na hlavní nádraží a následně tramvají? Nějaká tisková chyba pořadatelů tipuji.

Permonik

Proč by to měla být tisková chyba?

Igor

Prostě jen šťourá do toho, že přes Vítkovice a tramvají je to rychlejší než na hlavní a tramvají. Nic víc v tom nehledejte.

Permonik

To mě napadlo. Ale jelikož je věta v množném (pomnožném) tvaru…..

superhero

Pro S9 nesmysl, ale RJ z Čadce jezdí přes hlavák.