HN: Škoda Transportation má zájem o alsaskou továrnu Alstomu
Jednotka Coradia Polyvalent z továrny v Reichshoffenu. Pramen: Alstom
Česká strojírenská skupina Škoda Transportation patří mezi zájemce o továrnu společnosti Alstom ve francouzském Reichshoffenu. Napsaly to páteční Hospodářské noviny
PPF ví co dělá, tak asi opravdu expanze na západní trhy nebo nákup know how jak vyrábět lepší jednotky než Panter family. Nákup jen výrobní kapacity v zemi kde stávky patří k běžnému koloritu a mzdové náklady jsou vysoké by nedával smysl.
Cílí dlouhodobě PPF na trh přeprav objednávaných státem/regiony? Ještě koupit nějakého dopravce který už je v tom zaháčkovaný a máme jak dopravce, tak dodavatele vlaků.
Škoda Transportation má zájem i o závod v Hennigsdorfu a projekt Talent 3, který se tam vyrábí. I ostatní zájemci jsou totožní jako ve Francii.
Logika by v tom byla, Talenty oproti Panterům existují v mnohem více exemplářích a s mnohem menšími problémy. Otázka jedna ale je prodej fabriky a jiná výrobní program know-how atd..
Právě, to, co se tam vyrábí teď, neznamená pro kupce asi nic jiného, než nějaké výrobní vybavení a specializaci lidí. Těžko můžou začít vyrábět kopii Talentů…
Přesně tak.
Na prodej je dokumentace, výrobní hala a lidské zdroje.
Řekl bych, že součástí prodeje továrny ale není i licence na výrobu jejich produktů.
V tomto případě je.
Máte potvrzené informace? Nic ve zlém, ale v diskuzi je vždy mraky zaručených informací. 🙂
Psali to na railcolornews.com 🙂
Dvě ze čtyř podmínek akvizice:
The divestment of the 780-employee Alstom production facility of Reichshoffen in Eastern France and the Alstom Coradia Polyvalent regional multiple-unit platform to another company.
The divestment of the Bombardier Talent 3 regional multiple-unit platform and the associated production facilities in Hennigsdorf, Germany, to another company.
V tom případě dobrá možnost pro Škodu dostat se k hotovému produktu s možným prodejem po Evropě. A ty fabriky po pár letech můžou zavřít když to nepůjde, know-how zůstane a bude se vyrábět u nás.
Tím, že by Škoda ty fabriky zavřela, tak by si úplně na západě nejlepší jméno neudělala.
Ty fabriky určitě nekupuje pro to, aby do Čech dodávala Corodii/Talenty, ale aby expandovala na západ. 🙂
Navic by to byla hloupost, kdyz vyrabene vozy tam maji jmeno,… totez transtech,…
Ano, byli se tu na to v srpnu podívat zástupci ŠT. K prodeji je jedna výrobní hala, lidské zdroje a dokumentace.
Je to samozrejme otazka, ale muze to tak byt, pokud je to podminkou fuze, aby nevznikl defacto monopol,…
Totez, kdyz fuzovaly Leciva, nove vznikla spolecnost Zentiva se musela zbavit i casti know-how…
Ono se to prodává i s výrobním programem, jako kdysi VarioBahno?
Ano.
Nová lávka je jen o 20 cm širší, tzn. skoro stejně široká jako původní 🙂
A co na to říká Škoda?
Zavolejte Staníka!
Ten má alespoň dobrej nálev. Nebo udělá čulibrka.
😉
Došly gumičky
Takže všechno vylít !?!
Dobře´s mu to nandal!
Rozkaz zněl jasně.
Jsem zvědav, kdo bude mít zájem brzo o Lípu…
Ta zřejmě není na programu dne… a taky není vlastnictvím pouze Bombardieru.
A kdo je ještě spolumajitel?
Prodej – včetně výrobního programu – Hennigsdorfu a Reichshoffenu je podmínkou celé akvizice. Česká Lípa v podmínkách přímo nefiguruje.
Lípa má i malé množství drobných akcionářů. Ostatní fabriky nevím.
Tak to by byl Kellnerův dobrý počin . Ještě aby tam zůstaly výkresy na stole a to by zase mohla Škodovka vyrábět vlaky . Tramvaje už jedou , podvozky na vlastní trolejbusy jsou a teď podpořit tu nejsilnější komoditu.
Hlavne se tam vyrabi v obou zavodech elektricke jednotky… Otazkou je, ktery zavod je lepsi, … Reichshoffen mel problemy s rusenim zakazek, zamestnanci se tam bali o praci…
Motor nebo elektriky je v případě Škody asi jedno. Pro normální trhy neumí nic moc takže v obou případech výhra a jméno továrny dokáže Kellner zúročit. Hlavně umí podvozky i skelet , škoda jakž takž výzbroj – to půjde. To , že se tam lidi bojí o práci a Kellner poskytne nějakou jistotu je další deviza .
To si nemyslim, prave Reichshoffen totiz mel nasmlouvane zakazky, ktere Francie zrusila, to byl veky duvod problemu… dokonce firma lobovala u ministra, ale nepochodila… to je dostava do velkych problemu… Kellner bude nejprve muset zakazky ziskat jinde…
Nemam rad oligarchy napojene na vladu, tedy ani kellnera, ale Skode by akvizice pomohla…
Ale bude to tezke, CAF je zralok, vyhrava radu zakazek po Evrope…
Pravda. Ještě horší je oligarcha ve vládě
Není to o ničem jiném než se dostat na západní trhy. Na kolejích je pro naše západní sousedy Škoda tak nějak v Asii (mnichovské expresy moc reputace nepřidaly). Když budou tvrdit, že výroba je ve Francii v bývalém Alstomu, tak to “možná” některé názory změní.
Ty soupravy u Mnichova už jezdí ?
Ještě dlouho ne…
V budoucnu je se slevou koupí žlutý nebo modrý na linku Rněco. 🙂
A k tomu ještě zaplatí konverzi tratě na 15 kV a zvednutí peronu na 760 mm 🙂
Má někdo novější info?
https://railcolornews.com/2020/07/13/de-in-the-picture-the-nim-express-on-troublesome-tests-yes-again/
Nema duveru, a dost si ji poslapava, takze akvizice v zahranici ji umozni dostat se na zapadni trhy, stejne jako s tramvajemi, ty vetsinove na zapade pro skodu vyrabi prave finove…
Nejenom. V dnešní době fůzí bude čím dál tím těžší konkurovat velkým hráčům. Jedinou cestou je táke se zvětšovat a to buď pohlcením dalšího konkurenčího výrobce podobné či menší velikosti nebo aspoň odkupem závodu konkurence. Nejlépe na velkých trzích, kde nemají zastoupení a bez výrobního závodu ani šanci se prosadit. Takže jako v tomto případě.
By tam mohli započít vývoj nějakýho motoráku, když už tam s nimi mají zkušenosti 😏
Nejprve jsem četl, že Škoda má zájem o Alstom 😃
No ale i továrna je zajímavá, nicméně musím říct, že mě to celkem překvapuje. ŠT sice potřebuje další kapacity, zakázek má hromadu, ale ta lokalita mě udivuje. Jednak je to tak trochu „z ruky“ vzhledem k jejím ostatním výrobním závodům (a i zákazníkům), ale taky zrovna Francie se silnýma odborama na mě nepůsobí z hlediska zaměstnavatele jako ideální lokalita. No nicméně nepochybuji, že vědí, co dělají. Jsem zvědav 👍
To by bylo zajímavý, ale spíše by tam museli psát, že PPF má zájem o Alstom.
Alsasko a Lotrinsko tedy region Grand Est patří oblasti s trošku vyšší nezaměstnaností a tak tam budou rádi za práci . Myslím , že by to nebyl špatný krok. Ale jak řká feldkurat Katz parafrázují :To se nám to hoduje , když nám arbitráž dala miliardu ….
Odlehlejší než ta fabrika ve Finsku to není.
To je pravda, ale tam převzali celého výrobce, ne? A do Finska také dodávají. To mi přijde jako něco jiného, pokud by šlo o převzetí konkurence, je samozřejmě umístění továrny až druhotná záležitost. Ale pokud jde vyloženě jen o výrobní prostory (a lidi), tak mi to přijde jako docela významný parametr. Ale třeba to chtějí použít, jak tu někdo poznamenává, k expanzi na západní trhy. Pak by to dávalo smysl víc.