Autobusy

Hlučínsko obslouží autobusy TQM. Vítkovsko a Opavsko dala firma k soudu

Autobusy TQM. Pramen: TQM
Autobusy TQM. Pramen: TQM

Autobusovou obslužnost Hlučínska zajistí v příštích deseti letech společnost TQM, která vyhrála druhý tendr Moravskoslezského kraje. Deníku Zdpravy.cz to řekl náměstek hejtmana Jakub Unucka. Podrobnosti budou zveřejněny dnes. Hlučínsko bylo nejspornějším souborem v kraji.

V prvním tendru zvítězilo ČSAD Vsetín, jenže firma TQM celou soutěž pohnala k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, kde se svou stížností uspěla. V podání si stěžovala na to, že kraj podstatným způsobem doplnil zadávací dokumentaci ve vztahu k platbám bankovními kartami, aniž by současně přiměřeně prodloužil lhůtu pro podání nabídek. Antimonopolní úřad dal firmě za pravdu, kraj se zároveň vzdal možnosti podat rozklad. Místo toho vypsal nový tendr, zakázka má hodnotu zhruba miliardu.

Na Hlučínsku aktuálně jezdí provizorně Arriva a ČSAD Karviná a bude tomu tak až do června příštího roku. Pak převezme linky TQM.

Antimonopolní úřad řešil na podnět společnosti TQM i výběr dopravce pro Vítkovsko a Opavsko, kde rovněž v tendru zvítězilo ČSAD Vsetín. Úřad stížnost zamítl a kraj uzavřel s ČSAD Vsetín smlouvu; autobusy ČSAD Vsetín vyjedou za týden a vystřídají právě vozy TQM, které oblasti dosud obsluhovaly. TQM nicméně už oznámila, že se obrátila na soud. „Určitě boj za spravedlnost nevzdáváme,“ napsala firma na svých stránkách.

Přes některé peripetie tak Moravskoslezský kraj definitivně zajistil v tendrech dopravu ve všech svých oblastech. Asi největším překvapením byl průnik nadnárodní skupiny Transdev na český trh; z Moravskoslezského kraje vytlačil Transdev Arrivu.

6 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
zerro

První dny nového dopravce. Autobusy nového dopravce jezdí dle navigace, řidiči neví, kde mají jezdit. Řidiči autobusu se musí jezdit otáčet na kruhová objezd, který je vzdálen od zastávek 2,8 km. To se vyplatí. životni prostředí trpí a lidé Opavy Kylešovic musí trpět hluk, prach projíždějících autobusů. A co doplňování plynu, nejbližší stanice doplnění Krnov nebo Ostrava. To se vyplatí.
Kolik kraj zaplati za takové prázdné kilometry přejíždění a otáčení autobusů dopravce, který není z dané oblasti.
Obyvatelé této země to zaplatí, jako všechny ostatní tunely, které nadělají neomylní poslanci a krajští úředníci.

Roman Svačina

Zdá se mi to, nebo tenhle nechci říct bordel ve veřejné dopravě ať už silniční, nebo železniční je tak cca 3 roky a to ve všech krajích? Jako přijet do Jablunkova a sednout do autobusu ČSAD Vsetín mi přijde divné. Asi jsem jiný.

Michal

Arriva do června jezdit nebude. Od září nastupuje Transdev.

Banan151

Ve všech ne – brzy se bude soutěžit poslední a relativně velká oblast. Havířovsko s realizací od prosince 2020.

PetrD

Tak to jsem zvědavý kdo vyhraje, jestli naše stálice 3CSAD.