Hloubětínská vozovna možná zůstane, Praha přehodnocuje její demolici
Vozovna Hloubětín. Foto: Metroprojekt
Téměř přesně před rokem ji musel Dopravní podnik hl. města Prahy z velké části uzavřít kvůli špatnému stavu střechy a
Pokud by se stavěla nová vozovna (nevím, jak by se betonový skelet dal opravit bez jeho trvalého podepření, které by omezilo provoz nebo bez jeho kompletní výměny), pak by se mělo počítat s využitím prostoru nad vozovnou ať už pro komerční nebo bytové prostory tak, jak je to v moderním světě běžné.
Praha neni skanzen. To zaprve. Za druhe – co jit cestou outsourcingu? Pozemek pujci DPP, halu a vse ostatni postavi soukromik co to pak pronajme DPP. DPP pak ma halu jako sluzbu a nemusi resit udrzbu, bezny provoz atp. Myslim, ze zazemi DPP potrebuje fungovat a kdyz to podnik/magistrat neumi, tak at to necha na soukromikoj. Takovy nazor mno …
Ta hala je krásná, ale i krásné věci odcházejí. Vozovna i železniční most a taky ten Liběňák, který ani nijak zvlášť krásný není, ale ten pan odborný zachraňovač to o něm na všechny strany říká. Horší je, že odcházejí dobří lidé. Ale na to jsme si nějak už zvykli, to nikoho nebere. Zato kus betonu…. nedáme… přitom i ten kus betonu má čas, kdy musí odejít.
Mám opravdu radost, že je v Praze konečně koalice, která respektuje odborníky a architektonické skvosty, které se v tomto městě nachází ❤❤
Já bych zase tak nejásal, protože hloubětínslá vozovna má střechu podepřenou, což jaksi brání ji jako vozovnu požívat. Fakt mi není jasné, jak by se staticky narušený betonový monolit dal opravit, aby zase začal plnit nosnou funkci (kromě zbudování repliky).
Nějaká ta prohlášení o předběžných vyjádřeních bych bral s rezervou, protože dokud se pod to někdo nemusí podepsat, může si politikům i do médií nakecat co chce. Třeba si chtějí jen přihřát polévku a za nějaký obolus nakonec také dojdou k závěru, že ta střecha je neopravitelná. I to je konkurenční boj.
Doufám jen v nepovedený vtip…
A už je to tady. Tahle banda diletantů od Čižínského přes Piráty udělá ze všeho skanzen, místo funkčních a moderních věci. Však ono to není jen o barabizně, ale s novou stavbou by přišlo nové vnitřní zázemí pro nové tramvaje 21.století. Jenže to tahle banda prostě nikdy nepochopí.
Lol, je to architektonicky velmi cenná stavba, takže jestli tomu nerozumíte, tak se nevyjadřujte! ❤
Není. Je zajímavá (sovětská technologie v ČR), to ano, ale nijak zvlášť cenná není. Není to ani technická památka. Ale hlavně je to funkční stavba. Pokud nefunguje, je to problém, i kdyby byla sebecennější. A to říkám přes to, že zbytečné bourání nepodporuji, ale už roky výdřevami podepřené stropy jsou jaksi dost problém.
Možná cenná jako ukázka jak se to dělat nemělo. Taková Cimrmanova slepá ulička.
Když už sem, Tomáši, zavádíte aroganci, přes co jste odborníkem Vy, že se vyjadřujete? Troufl byste si definovat (objektivně, bez neurčitých či rovnou náboženských pojmů) „architektonicky cenná stavba“? Slyšel jste někdy pojem „hierarchie hodnot“? Jak jste s tím vyrovnal? Když mi odpovíte bez arogance, tak se Vám rád přizpůsobím.
Jde ti o to, jak to vypadá, nebo o funkčnost? Není to architektonická cennost typu Pražský hrad, takže klidně bych se nebál udělat kopii. V každém případě nemůžeme zachraňovat všechno. Prostě nemůžeme!
Dejme tomu, že konstrukci lze opravit – proč by v tom případě i do stávajících prostor nebylo možné osadit „nové vnitřní zázemí pro nové tramvaje 21.století“? Nevím, ptám se!
Tak hlavně že hvězdná banda okolo Krndy se k architektonickým skvostům chovala skvěle a doprava v Praze jen vzkvétala 😀 …
To mi připadá,že si dělají legraci. Jak dlouho bude trvat nový posudek a jak chtějí prokazatelně narušenou konstrukci opravovat? To nakonec dopadne jak s Libeňským mostem, prostě se léta nic dít nebude a bude se jen dělat jeden posudek za druhým. Tramvaje tak budou stát dál pod širým nebem, to jim bude určitě hrozně svědčit.
Odstavná hala je v dnešní době přežitek. Tramvaje přes den jezdí a v noci se provádí údržba.
Na dvoře v mrazu, že?
Běžná/denní údržba se provádí v hale určené pro údržbu (obvykle stačí hala s jednou až dvěma kolejemi) a tramvaje, když mohou venku v mrazu celý den jezdit, mohou v mrazu tu chvíli v noci stát. Zajímalo by mě, jestli se vůbec prověřuje ekonomická návratnost stavby odstavné haly a jejího vytápění vůči nočnímu temperování vozidel, bráno obojí pro těch pár dnů v roce, kdy opravdu mrzne a je to potřeba.
V ekonomických počtech jste cvičený dobře, ještě by mě zajímala doplňující informace a sice: Zdalipak máte garáž? (Pokud tedy máte nějaké vozidlo.)
Garáž nemám, nevyplatí se mi to. Auto stojí venku před barákem.
Odpověď je konzistentní, v pořádku. Děkuji.
Na Vašem pozemku? Pokud na veřejném, platíte za jeho zábor?
Na druhou stranu, kdyby to mělo ušetřit třeba (necelou) miliardu Kč, kterou by bylo možno věnovat třeba na vybudování TT na Václavském náměstí – nebylo by to lepší?
Ušetřit? Posudky budou drahé a oprava bude nakonec dražší a déle trvající, než demolice a výstavba nové budovy. Viz. Libeňák – žádný hmatatelný výstup zatím není patrný. Jen se utrácí peníze za posudky, jejichž výstupem má být zachování mostu.
Na základě čeho můžete tvrdit, že oprava bude dražší?! Naopak já se domnívám, že bude dobře řádně prověřit co nejvíc smluv, které vznikly za původního vedení DPP M.Gillara. Mělo by to být v zájmu všech Pražanů, jedná se o velké peníze. O situaci v DPP, zde byl nedávno rozhovor a lze najít i další zdroje, kde se píše o podezřelém zadávání zakázek v DPP za Gillara…
https://www.lidovky.cz/domov/zakazku-v-dopravnim-podniku-ziskala-firma-v-niz-reditel-martin-gillar-v-minulosti-pusobil.A181104_155510_ln_domov_ele
Z jedné strany, jestli mají být na povětří 14, nebo 24 hodin denně, možná není velký rozdíl, a je otázka, zda tento rozdíl stojí za stavění/udržování hal; ze strany druhé např. při/po mytí jim může být v teple lépe.