Hlídka na každé příměstské lince. ČD chtějí posílit bezpečnost ve vlacích kolem Prahy
Hlídka ve vlaku. Pramen: České dráhy
Hlídky budou zároveň střežit vlaky před vandaly ve všech obratových stanicích.
Hlídky budou zároveň střežit vlaky před vandaly ve všech obratových stanicích.
No, západní vymoženosti přišly a dráhy si musí pomoci samy -přišla doba sobecká. Pro tohle jsme klíčema necinkali.
No takové IC směr Cheb ve 20:43 to je taky „lahůdka“
Viděno v Paříži – SNCF policie železniční . S e zbraněmi , dvoučlenná hlídka . Naprosto chápu . A nevím proč to nemůže být i u nás . Zrušení Železniční policie nebyl dobrý krok .
„Viděno v Jeruzalémě. S e zsamopaly , tříčlenná hlídka hlídka . Naprosto chápu . A nevím proč to nemůže být i u nás .“
Aneb takový to, když nejsi schopen pochopit, že věci mají nějaký kontext, takže to, co někde smysl dává, je jinde naprosto zbytečné….
Krvavý fantazie různejch pošuků v místní diskusi vs. holej fakt, že Česká republika už asi 20 let nevypadla z žebříčku top 10 nebezpečnějších zemí světa.
A co jako? To neznamená že zrovna ve vlaku nenarazíte na pošuka, který vás domlátí….pak se můžete ohanět statistikou …. když budete ležet dolámanej a celej sešroubovanej v nemocnici, je vám také hodně platné, že na tom přechodu jste měl podle zákona přednost…
Zato když vás na tom přechodu zaklekne půlpolicajt a nedovolí vám h opustit, tak je o bezpečí postaráno. Půlpolicajta v civilu by přece nikdo nesrazil, natož osobu jím
přepadenouzadrženou.Jasně. Sice to není pravda, ale mohla by být. A „logika“ toho vašeho výkřiku je tak hluboká, že by dle ní musel stát policajt všude, neb zmlátit vás nějakej pošuk může i jinde než třeba ve vlaku. Neměl by třeba nějakej černej šerif sedět v každý hospodě, čekárně u doktora nebo u každýho rybníka?
Připomínáte mi pitomé biomatky od nás ze vsi, který neustále řešej bezpečnost dětí při pohybu po ulicích. Sice tu statistiky 20 let zpátky nezaznamenaly jedinou nehodu, který by bylo účastný dítě, ale co kdyby!!!
Já už jsem narozdíl od vás krvavého a polomrtvého průvodčího viděl…volal jsem mu sanitku a policii…. mimochodem je zajímavé že fetky, bezďáky a zločince spíše bez čekárny u doktora a rybníky přitahují pravě nadraží a vlaky…. ale vy to stejně nejspíš nepochopíte…vy biomatko😂🙈
„Tweety, co se nestaly“
Když myslíte…ten průvodčí z pohledu podlahy vagónu to viděl jinak…ale debata s někým vašeho formátu je fakt zbytečná….
Ono to ve skutečnosti nemá zvyšovat bezpečnost, kdoví, jestli ji to reálně nesníží. Má to zvýšit pocit bezpečnosti.
A to si stěžujete? Máme toho snad litovat? Nebo usilovat, abychom byli úplně nejbezhpečnější?
Jak na té ilustrační fotce ten ČD – FBI příslušník prochází prazdný vlak a hledá ukryté cestující, které ještě nezastřelil….😂😂
Vždyť tam jezdí průvodčí. 🙂
(Lehce narážím na argumenty některých lidí, že plány např. Jihomoravského kraje na jezdění bez průvodčích = plány na zhoršení bezpečnosti, protože průvodčí tu bezpečnost umějí ohlídat.)
V Rakousku je možný si tlačítkem přivolat pomoc a v další stanici tam většinou jsou…ale tam ty vlaky nejezdí někam do polí.
No přál bych panu Boreckému aby se někdy projel CityElefantem na trase Praha hl.n. – Praha – Uhříněves (tuším linka S9???- jel jsem si prohlídnout ty nové/opravené stanice Vršovice, Eden, Zahraďák, ) a myslím, že hodně rychle změní názor – tak strašně špnavé vlaky jsem ještě v životě na české železnici neviděl – tam jsou taggy = „čmáranice“ od podlahy až po strop v celém vlaku a špína a smrad na záchodech taková že se tam štítíte zajít, nedejbože ten záchod použít i třeba jenom „na stojáka“…!!!! Ano vím že se připravuje výběrko na nové EMU 400 – ale první… Číst vice »
A myslíte si, že s tím ochranka válející se v jedničce něco udělá???
Minimálně na S1 a S7 soupravy procházejí.
Na S9 je potkávám právě v první třídě…
pššt, neberte mi pocit bezpečí při cestování první třídou… Víte jak je tam nebezpečno? Vozejkář na mě může chrstnout horkou vodu, a ten dobře oblečený pán s notebookem může být hacker, nebo terorista.
No, vozíčkář na Vás v „blešáku“ rozhodně nic nechrstne, pokud nemá geniální vozík schopný jízdy po schodech 🙂
Nové jednotky EMU 400 ze své podstaty být počmárané nemohou…
Počkejte – to, co píšete, je dokonalý popis toho, jak vypadala železnice za bolševismu, tedy v dobách, na které tady půlka pacientů vzpomíná jako na staré zlaté časy, kdy dráha byla ještě v pořádku (a né jako dneska!!!).
Nechápu že ty olítané City Elefanty někam neprodají a nepořídí Regio Pantery apod. drží se toho jak hov.košile. Sice by nebyly patrové ale pokud by se spřáhly 2 jednotky tak by to možná bohatě stačilo pobrat lidi ve špičkách.
Nebylo by na škodu vytáhnout myšlenku z minulosti – obnovení železniční policie
A to by jako každý podnikatelský obor či projekt měl mít svoji vlastní policii?
Ne. Každej člověk by měl mít svýho osobního policajta. A ten policajt pochopitelně taky.
Když ji muže mít SNCF – tak snad to ve Francii s demokracii a bezpečnosti mysli vážně . Sice tady nemáme ty co slušně zdraví lidi v sousedství a pal najedou do lidi na pěší zóně ale i tak takové fotbalové derby umí pocuchat vagon .
A protože takové fotbalové derby umí pocuchat vagón, tak budou jezdit na příměstech každý den černí šerifové.
To dává smysl.
Už takhle máme nadprůměrný počet policistů na obyvatele v rámci EU, méně jich má např. Německo, Francie, ale i Rumunsko, Polsko nebo Švédsko. Kriminalitou naopak rozhodně nevyčníváme, nabírat další policajty kvůli čmárání ve vlacích tedy opravdu nepovažuji za šťastný nápad, kamery a ochranka jsou více než dostatečné řešení.
Vypadá tohle lépe nežli – byť uniformovaná – agentura ? :
https://www.bundespolizei.de/Web/DE/03Unsere-Aufgaben/02Bahnpolizei/bahnpolizei_node.html
A funguje to, s pravomocemi a zákonem.
U nás by to jistě nebylo tak, že by část stávajících policajtů byla převelena na tento účel. Byli by prostě nabráni další. Německo má 307 policistů na 100 tisíc obyvatel, my 377.
https://ec.europa.eu/eurostat/databrowser/view/crim_just_job/default/table?lang=en
Máme, ale neumíme je efektivně využívat.
Počet policistů se blbě porovnává, protože nejsou stejné kompetence atd.
Kterou fázi vyšetřování trestnáku dělá policajt, kdy státní zástupce? Vyšetřovatel vslíkne uniformu, bude dělat tu samou práci, ale bude to civilista na SZ = hurá počet fízlů klesl.
Počítat měšťáky? Svozový autobus na záchytku řídí záchranář schopný zpacifikovat rváče nebo měšťák schopný rozeznat curkovkáře?
Co takhle se do toho vašeho bolševismu s fízlem pro každého vrátit komplet?
Takže ozbrojit partu individuí, který se k policii nedostaou, nebo nechtějí ?
Ano. Co by se na tom tak asi moho pos*at, co?
Počin hodný objevení Ameriky. To už tady jednou bylo – v devadesátkách doprovázela hlídka policie, příměstské noční vlaky v okolí Prahy – diskotéky a noční pitky. Personál na vlacích byl často napadán.
Ale byla to policie, ne agentura !
Padlo tenkrát i pár trestů, chodilo se k soudu.
Bez ochrany veřejného činitele, budou tyto hlídky bezzubé. Psychologický efekt tady ale bude. A bude to drahé.
To je ovšem chyba zákonů, že při ochraně vlastního majetku jsou firmy i občané bezzubí. Řešením asi není, že z nádražáků, doktorů, prodavačů, řidičů, průvodčích, revizorů, pořadatelů, údržbářů a hlídačů naděláme veřejné činitele.
To není pravda, institut nutné obrany se vztahuje i na ochranu majetku, normálně lze zakročit, nemusíte se nijak vyhýbat konfrontaci. Jediné omezení je, že nesmí být ta obrana zcela zjevně nepřiměřená k útoku a chráněným zájmům, což ale neznamená, že nemůže být intenzivnější než útok, máme na to judikaturu.
Navzdory tomu co se lidově traduje, naopak historicky ta formulace byla upravována tak, aby umožňovala intenzivnější obranu.
Bohužel se bojím že to tak snadné není a pokud uvidíte ve vlaku nějakého pacholka čmárat fixou, tak to že mu dáte pár facek a tu fixu mu vrazíte do chřtánu (nebo někam jinam) vám asi neprojde. Bohužel u nás má stále zdraví zločince vyšší prioritu než škoda na majetku.
Jen v týhle jedný diskusi vyhrožuješ vrážením fixy někam, rozbitím telefonu, lámáním zápěstí.. A samozřejmě se, jako každej takovejhle duševní chudák, považuješ za slušného člověka.
Pokud se něco „lidově traduje“ mezi vyšetřovateli a soudci, tak se pak podle takové lidové tradice i soudí a dostane se to do judikatury. Zákon dostává konkrétní obsah právě touto lidovou tradicí.
Na S7 jsou celkem často a jednou se mě průvodčí ptala co tam dělají. Podle některých průvodčí jsou celkem otravní a o současném výskytu můžeme jedině spekulovat.
Jezdím S7 pravidelně (denně) ráno i odpoledne, ale ještě jsem je nepotkal. Netýká se to spíš berounského ramene?
Jo, jezdí z Hlaváku směr Dobřichovice/Beroun, ve směru Český Brod jsem je taky ještě neviděl
Jednou jsem s nimi měl spor, protože nastavovali klimatizaci na nějnižší teplotu. Průvodčí byla od rány a nemilosrdně je seštěkala, tak že si z Teplic až do Chomutova sednout vůbec netroufli.
Jak „nastavovali klimatizaci?“ Jestli měli čtyřhran a vlezli bez oprávnění k nastavení, doufám že „seštěkání“ mělo i nějaké dopady(cestující by platil přirážku, co zaměsnanec dodavatele) A jestli je přiměla místo zababušení v kupéčku aktivně peocházet a hlídkovat, dobře udělala.
Výborně…
Je potřebné zvyšovat využití oddílu první třídy v Ešusech, aby někoho nenapadlo jí pro nás, platící zrušit 🙂
Opravdu je levnější zaplatit hlídače, než zaplatit rychlejší umytí a nenechat to jezdit počmárané několik měsíců?
Kdyby šlo jenom o čmáranice, tak asi jo.
Co pojede v době odstraňování čmáranic? Vlak zrušen bez náhrady a cestujícím se za vzniklé problémy omlouváme?
Co takhle započítat čas na úklid do turnusu souprav?
Úklid už je započítán i dnes. Interier, myčka z venku,……
Tak v tom případě nebude nutné rušit vlaky kvůli čištění.
Kvůli běžnému určitě ne. Trochu je rozdíl běžný úklid anebo odstranění grafiti a to nelze předvídat a turnusovat.
Výskyt čmáranic lze statisticky předvídat podobně jako výskyt pozvracené podlahy, rozlitého piva nebo roztrženého potahu. Jsou to prostě situace, které běžně nastávají.
Když myslíte,……
Ale budou nutné větší zálohy vozidel a tím se zase doprava podraží.
Bez náhrady se zrzší maximálně pár vlaků. (Pokud čmáralové trefí soupravu na odjezdu z Prahy, tak nebude kolečko Praha – Benešov- Praha, ale na další oběh už bude dispečerka. Na další den bude normální souprava, protože turnus přeci počítá s mytím)
Dílo uvidí daleko méně lidí, protože souprava ještě s čersvou čmáranicí jede do myčky – autor se nebude moc chlubit, že jeho dílo jezdí už rok.
Tomuto rozhodnutí tleskám!
Škoda, že je potřeba.
Takže jestli to dobře chápu, tak na bezpečnost každého vlaku bude dohlížet nějaký tragéd, co nesehnal jinou práci, než ostrahu za 120 na hodinu, a kterej reálně nemá naprosto žádnou pravomoc cokoli dělat. Člověk velmi pravděpodobně se základním vzděláním, bez jakékoli odboprné průpravy a velmi často sám agresivní a s kriminální minulostí (ne, nefabuluji, stačí se podívat na to, co dělá černý šerify např. na Hlaváku).
Jistě, to dává smysl.
Tak jsi nám řekl jak to bude špatně. A teď tedy prozraď svoje řešení. Dáme tam chirurgy nebo atomový vědce?
na S4 jezdi atomovi vedci kazdy den 😉
Tak to samý, ale dát ochrance víc peněz 😀 vedoucí pracovníci ať maj podmínky jako policajti(testy, maturita).
Uvidíme jak to bude fungovat.
S maturitou určitě lépe a s titulem přímo excelentně.
Experty na cestování vlakem.
Nedáme tam nikoho, protože to naprosto není potřeba.
Pravomoce nejsou vůbec problém, on si je sám přivlastňí 😀.
Při styku s takovým individuem vytahuju mobil a dotyčného upozorním, že budu volat policii. Zatím to stačilo na to, aby se dotyčný zklidnil.
Tak stačí nesqotovat nebo jezdit s jízdenkou, jinak mě nenapadá, proč by jste se měl dostávat do sporu s ochrankou.
Tak třeba na pražském hlavním nádraží jsou docela rušivým prvkem ti pokřikující hulváti v černých uniformách, co sami vypadají jako smažky a kriminálníci.
Tak v tom případě na místě ochranky bych vám ten telefon sebral. A bylo by mi jedno, jestli vám u toho zlomím jen tři prsty, nebo celé zápěstí.
Tak určitě. Jistě si i rád odsedíte 2 – 10 let za loupež, že.
Plus za ublížení na zdraví.
Ale čemu se divit, panáček je profláklá místní nahnědlá špína.
Mate pravdu , je to jedno , soud vás nemine ani v jednom případě .
Strážní mají „zkoušku“ (68-008-E), jinak to nemůžou dělat. A taky nesmí mít záznam v TR. Takže… blbost.
Bohužel. Jako častý večerní až polonoční tvor nezůstávám ušetřen pohledů, co taky leze na Smíchově v tu dobu do vlaku (velice často rovnou odvrávorají na záchodek, kde se zarýglují). Skoro nejde ani tak o gastarbeitery (dominuje bulharština – ale nejen), kteří se jen vrací kamsi na ubytovny, a za každým zakuklencem v kapuci, pod níž skrývá spíš mírnou únavu z objevování kouzla prvních pivních tahů, nevidím hned sprejera. Přesto, kdo má dceru, nejspíše vydává doporučení, aby nejela z toho divadla, srazu s kámoškami a tak podobně, sama, nebo se volí jiné řešení dopravy domů než večerním vlakem. Že je nutné… Číst vice »
Jezdím přes Smíchov večer taky. Opilců tem člověk večer pár potká, stejně jako kdekoli jinde, a to je asi tak všechno. Básnit tu pohádky o tom, jak jsou večerní vlaky (kterejma jezděj normální lidi normálně z práce) hrozně nebezpečný až tak, že by jimi neměly jezdit samotné ženy, jsou k smíchu a mimo asi tak, jako představy chasníků z Moravy o dění v Sherwoodu.
A ještě úsměvnější je představa, že něčemu pomůže přítomnost nějakých panáčků v černých hadrech, kteří sami často byli ještě před půl rokem v lochu za ublížení na zdraví.
Oceňuji u některých jedinců odvahu veřejně se přiznat jak jsou dementní.
Jako neříkám, že tam takové osoby nelze potkat, ale že by to byla nějaká norma ze své zkušenosti tedy také říct nemohu. Dost častí jsou lidí pod vlivem, třeba i s plechovkou piva, ale ve většině případů tam usnou na sedačce, v horším případě se teda hlasitě baví se spolualkoholiky, ale feťáka zamykajícího se na WC jsem viděl snad jen jednou. A mimochodem ho přišla tahle ochranka vyhodit, na některých spojích byli už nyní.
Z pohledu vlakvedoucího který vlak prochází nalezení feťáka, agresivního alkoholika, černého pasažéra, onanistu nebo jiného úchylaka zejména v nočních hodinách opravdu žádná náhoda není
Prostě něco jako obligátní osazenstvo průměrné šotodiskuse. Chyběj akorát nácek a komouš.
Konečně. Díky Boreckému!
Záleží, kdo to platí
Duše prostá, intelektu navíc nemaje, že….?😂
Borecký změnil taktiku a začal si přivlastňovat cizí zásluhy. Začalo to tím slavným projektem Čtyřmezí, který vznikl jenom díky tlaku sousedních krajů. Proti tomu, aby něco takového vzniklo, sám předtím bojoval a chtěl naopak spojení mezi kraji zhoršit.
Nevím, jestli si přivlastňuje cizí zásluhy i v tomto případě, ale nedivil bych se tomu.
A protože všichni vědí, že Borecký chce zrušit všecky vlaky, tak může i za spadlý sloup trakčního vedení na trať u Berounky!
Podívej, broučku, Borecký je krajsky radní pro dopravu a jako takový rozhodl o tom, že naklady za opatření, coby objednavatel reg.dopravy zaplati. A bavíme se o milionech korun.
Zdražovači se dohodli se škrtači, že na hlídky se peníze najdou… Možná se část nákladů vrátí ve snížených nákladech na úklid, ale mám tedy dost pochybností.
Zase se tě nezeptali jak to maj dělat, co?
Nezeptali, jen krafali o tom jak se musí šetřit a vybírat víc peněz. Aby ne, když je vyhazují oknem.
Ta železniční policie nebyla tak špatná…
Bohužel jsme v době kdy jsou tato opatření potřeba lidí si neváží cizích věci ,když se něco děje tak radši kouká do mobilu, ani se nedivím zločinec má větší práva než oběť…jak z toho ven??
Jedna z nejvíce potěšujících zpráv, co jsem na serveru zdopravy.cz v poslední době četl. Díky všem moudrým hlavám, které tento nápad dovedly do praxe! 🙂
Mně osobně je z toho spíše smutno. Smutno v tom smyslu, že už to zase potřebujeme. Podle mě to svědčí hlavně o úpadku společnosti.
My jsme to potřebovali vždycky. Jen díky tomu že to fungovalo, jsme získali pocit že to bude fungovat i bez toho, prostě jen tak. No, nebude
V mnoha regionech mimo Prahu to funguje i bez přítomnosti ochranky v každém vlaku.
Bohužel Praha je v tomto specifická. Těch „nepřizpůsobivých “ ( bezdomovci, fetky, ..) je tam mnoho. A počkejte na zimu, až se ochladí a budou si hledat teplé místo.
a brzy budou mít i příměstské autobusy, až řidiči přestanou kontrolovat jizenky
jak se bezdomovec „přizpůsobí“, když jednoduše nemá na bydlení? neříkám že nejsou obtěžující, ale to je chcete střílet nebo co?
Hlavně musí chtít a to je jejich hlavní problém. Bydlení si může sehnat ( azylové domy nebo i zaměstnavatelé nabízí ubytování), zajistit si přes sociálního kurátora doklady. Ale musí dodržovat nějaká pravidla a nebýt opilý nebo pod vlivem OPL. Většině z nich stačí pár drobných na alkohol nebo OPL, žijí ze dne na den a svoji budoucnost neřeší a okolí je nezajímá.
Musí začít pracovat, vydělat si na bydlení a žít normálně. Pak nebudou mít problémy.
Desítky let hledaj odborníci způsoby, jak problém bezdomovectví řešit a přitom by stačilo, kdyby vlezli do první šotodiskuse a zeptali se tam prvního Hurvínka.
Nojo. Víra, že pravda a láska zvítězí jen tak, sama od sebe, byla trošku naivní.
Přesně tak. A stojí to peníze, které se pak nedostávají jinde.
Tato zpráva zpráva ze Středních Čech hodně kontrastuje se snahou jihomoravského Kordisu vypravovat vlaky i bez průvodčích…
Ani moc ne, zhruba od konce minulého roku mi přijde, že potkat průvodčího ve vlaku ČD je docela vzácné (a na příměstě kolem Prahy to vzhledem k naplněnosti platilo už v předchozích letech). Buď je jich celkově míň nebo se někde zašívají.
Je to o lidech. Někteří chodí poctivě, někdo nepřijde ani ve 4vozovém poloprázdném osobáku. Rozdíl ve mzdě je v obou případech žádný.
Místo průvodčího přijde revizor. Otázkou jen bude jak často.
Otázka zní, kolik lidí dělá nepořádek ve vlaku, kolik jich bylo vyloučeno z přepravy a v případě jaký byl následný trest. Zrušení předplatné jízdenky, vymáhání podílu na úklid.
Od doby, co se začali tyto hlídky objevovat pravidelně na určitých spojích, tak je na nich klid. A to byl předtím pořád nějaký problém – jízda bez jízdenky či nedodržení platnosti, agresivní a hlučné chování, obtěžování. Různé pochybné existence zmizeli.
Máte snad pocit, že se tyhle situace na příměstské dopravě kolem Prahy nedějí? Ujišťuji vás, že jak nepořádek tak lidé bez jízdenky na denním pořádku.
Odpověď zní desítky, desítky a vyhození z vlaku. Není zač. Další otázka zní, jak by měl v praxi vypadat podil na úklidu? A taky lehká naivita že bordel tam dělá někdo s předplatní jízdenkou je dobrá…
Takže jinými slovy to nejsou ani promile z celkového počtu přepravených, který jde denně do stovek tisíc. Tedy nic, kvůli čemu by bylo třeba vozit vlakem nějakého pologramota s tomfou či trousit do světa směšný nesmysly vyvolávající v nezasvěcencích pocit, že pražský příměsto je něco jako Medelín v půlce osmdesátých let.
Myšlenka hezká, ale trochu naivní. Ti, se kterýma jsou největší problémy, žádnou jízdenku nemají. A pokud z nich chcete něco vymáhat, tak si můžete stoupnout na konec hodně dlouhé fronty lidí a institucí, kteří se snaží o totéž. Kromě nákladů z toho nic nevzejde.
Takže raději nebudete dělat nic? Nejste vy „manager“?
Ano, tohle se nevyřeší ve vlaku. Musela by být doprava uzavřena turnikety a bránami a ploty – někde to mají a je to docela drahé.
Na neexistující či marginální problém vymyslíme pseudořešení, které sice nic neřeší, zato všechny zbuzeruje. A jehož implementace bude stát o dva tři řády víc než jsou škody, které má ‚dajně řešit.
Země příběhů a Country for the future v jednom, fakt.
Tohle jsem viděl v Itálii – brány na perónech, několik průvodčích ve vlaku, etc. A když ve vlaku někdo dělal bordel, byl to obvykle rumunský Rom nebo afričan bez jízdenky, rodilý Ital nikdy…