Navzdory pokutám přibývá projetí návěstí zakazujících jízdu
Strojvedoucí, ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Podle ministerstva je zatím příliš brzy vyhodnocovat přínosy nového systému.
Podle ministerstva je zatím příliš brzy vyhodnocovat přínosy nového systému.
Od února, po rozdrobení směn, jsem v práci o šest dní měsíčně více nežli loni…to je bezpečnostní opatření. Více dnů v práci a méně volna.
Zásahy ,,shora“ do tvorby směn a turnusů nikdy nevedly ke zlepšení pro obyčejný lid. Stále jsou směny, které ničemu neodporují, jsou se vším v souladu a přesto skoro nejdou jezdit!
Já bych řekl, že kvůli nesystémovým pokutám přibývá projetí.
Dopravci měli své systémy (sesazení z mašiny, přezkoušení) a nahradila je jen pokuta. (Místo třeba přezkoušení a zákazu vedení)
Vězte, že jezdím pořád stejně a pokuty mne nestresují. Pokud bych měl usednout za reostat a neustále myslet, jak mne kdo chce potrestat, zbláznil bych se za pár šichet, nebo bych šel rovnou distribuovat Nový prostor.
Reostat? V jaké lokomotivě se pro řízení používá potenciometr?
Pokuta je trest, ne prevence. Prevence může být jen technické opatření.
A co zpožděni vlaků? To nikdo neřeší? Měli by se zaměřit i na to i aby mohli jet místy rychleji.
Zpoždění vlaků si v cizině nedovolí. Ale tady je skoro fůrt.
V kterém zahraničí ? I v tom, mnohými idealizovaném Neměcku, tu a tam i ve Švýcarsku ….
Pokud musí vlak jet kolem pracovního místa 50 místo160, tak nutně musí zpoždění vznikat ….
Nemusí vzniknout zpoždění.
Dá se udělat výlukový jízdní řád, který počítá se sníženou rychlostí nebo co hůř propustností přes staveniště.
No tak sice zpoždění nevznikne. ale roztrhají se přípoje, které by jinak na ten zpožděný vlak třeba čekaly. Nebo se udělá výlukový jízdní řád i pro ty přípoje? A pro přípoje těch přípojů taky???
Výlukový jízdní řád dělat i pro přípoje. Ale pokud někam doprostřed trasy přihodím 5 minut, nemusí to být i na konečné. Tento GVD se kope Praha (Dobřichovice) Beroun, tak si dovedu představit, že rychlíky budou mít pro cestující Smíchov – Beroun prostě o deset minut více. Že podle fáze stavby se těch deset minut použije jinde (stání ve Smíchově, stání v Chuchli, pomalá jízda do Chuchle, pomalá jízda do Radotína, odklon přes Krč, motoráky přes Rudnou) to se nemusí cestujícím říkat. Ale pokaždé ten rychlík dostane trasu tak aby nebyla kolizní, a aby se dala vyjezdit. Časy osobáků taky udělat… Číst vice »
Výlukový jízdní řád dělat i pro přípoje.
A pro přípoje těch přípojů taky? A pro jejich přípoje…?
Ale pokaždé ten rychlík dostane trasu tak aby nebyla kolizní, a aby se dala vyjezdit. Časy osobáků taky udělat nekolizní a funkční
Kvadraturu kruhu a trisekci úhlu jste už, koukám, úspěšně vyřešil.
I pro přípoje. (Akorát jak říkám, není důvod pohnout časem příjezdu, když bude vata)
Nekolizní trasa je docela snadno řešitelná.
Tak kolega jel včera z Říma, do Florencie jeli odklonem, nabrali dvě hodiny zpoždění. Ještě že Itálie je vlastně skoro tuzemsko a v cizině si to nedovolí.
že by se panu náměstkovi Kopřivovi něco nepovedlo? kolik set tisíc za tento zákon dostal jako odměnu?
možná by se už konečně mohli pořádně zaměřit na SŽ. Tohle totiž taky není v pořádku:
https://youtu.be/xu3wkBbADgM?t=3281
Nebo pohození v Krči a dalo by se pokračovat. Začne to už taky někdo řešit, začnou jim taky dávat pokuty???
Ostravan se 150 pošleme na Kutnou Horu a je nám to jedno …
Protože vlaky se furt říděj jako France Jozefa, akorát se místo točení klikou kliká.
Kdepak udělal soudruh superministr KH chybu?
Nikde, pan KH není odborníkem na železnici … že to nesmysl mu měli vysvětlit odborníci z jím řízeného úřadu.
Problém je, že v úřadu zvaném Ministerstvo dopravy tam řádní odborníci, kteří by znali železniční provoz tam nejsou. Ti, co kdysi začínali na „na štrece“ a pak se karierním postupem na MD dostali jsou už dávno v železničnímm nebi nebo v důchodu … Ze zaměstnanců ČD / jiného dopravce / SŽ tam za „ty peníze“ a za podmínek zaměstnání nemá nikdo zájem pracovat.
Kdysi byla práce na MD vrcholem kariéry, dnes …..
Že se kariérní modrogumové už automaticky nepropracovávají na ÚŘ ČSD a FMD je obrovská výhoda dnešní doby.
Všimněte si, jak Zikmund odvádí pozornost od podstaty věci: MLS byl politickou objednávkou nemající nic společného s odborností, ale vyřvanou všemi těmi „řádnými odborníky“ z odborových centrál a manadementu ČD. Takže v čem je problém, že Vondrovic, Nekola, Kupec atd. nesedí přímo v úřadu na nábřeží, v budově s géniem loci ÚV KSČ?
A jestli si myslíte, že práce na MDČR je jen otázkou „za ty peníze“, tak se zkuste zamyslet, proč by si skutečný odborník (ne nějaký ten kariérní zasloužilý modrogum na předdůchodovém „vrcholu kariéry“) měl zadat s něčím takovým, jako byly minulé populistické vlády a ministr na vedlejšák, kdy hlavním kritériem rozhodně nebyla odbornost, ale ohebnost a loajalita? Proč by si měl ničit svou odbornou reputaci za jakékoli peníze? To přece nedává smysl, nést si do budoucna takový cejch – ledaže by to opravdu byl nikoli vrchol, ale KONEC kariéry.
ono taky,někam vletíte a najednou les návěstidel…a některé i vlevo…a teď rychle vyber si…někdy se stane že se to smekne,či neodhadnete účinek brždění ,přejede se o nějaký metr a průšvih je na světě.co se týká toho titulku pod fotografií,ono se koukat pomalu každému přes rameno,nikdo vám nebude na den roztahovat záclonky a večer zas zatahovat.němci nikdy moc v soupravě nesvítili,tak to jde,u nás se svítí naplno.zkuste si ve tmě v autě rozsvítit.uvidíte ven??asi ne že?
Nerozumím, kdo dobrovolně jezdí tak, že mu každý čumí přes rameno viz tady GW a AŽD a navíc mu svítí oddíl do stanoviště
Tramvaj, bus, trolejbus taky jezdí se světly …
A též tam každý kouká řidiči „pod ruky“…
Otázka také je, zda pod vlivem mezinárodní situace nedochází ze strany strojvedoucích k bojkotování návěstidel SSSR.
Až na to, že u nás už snad žádná originální návěstidla SSSR nejsou, většinou se bude jednat o AŽD vzor 65 (byť z těch sovětských vycházely).
Určitě aspoň vložák na Smíchově na 2. koleji je ještě originál.
Na Smíchově je stále sovětská reléovka ….
Ano, dříve se jim honosně říkávalo, „návěstidla sovětského vzoru“, mezi lidem též „rusáci“.
Co tam projet se MHD do ústavu MUDr. Chocholouška v Bohnicích a tam vystoupit – a zůstat ????
Ono se na návěstidlo kouká špatně když ho soudruhové umístili na krakorec a nedošlo jim, že mezi fírou a návěstidlem na krakorci je takzvané trakční vedení :D. Viz Vysočany – Satalice/Počernice
Tam jsou i další špeky. Naopak zas tam nejsou návěstidla nelogicky.
V zahraničí krakorce nejsou ?
On se snad našel nějaký blázen, který na základě pokut čekal jakékoli zlepšení…? Předpokládám, že kdyby raději v případě zastavení vlaku kratšího než je délka koleje o méně než – řekněme – 30 metrů, byla podmínka postavit posunovou cestu nejméně této délky (aneb jakési „manuální ETCS“, které ne náhodou těsné přiblížení ke stůj nedovoluje), hned by projetých červených tak o polovinu méně. Opravdu zásadně pochybuju o tom, že větší než zanedbatelná část případů jsou sebevraždy ve stádiu pokusu na způsob „na výstrahu kašlu“, kde by snad pokuta mohla být jakousi motivací. Jo a výrazně by taky pomohlo zkracovat zábrzdnou vzdálenost… Číst vice »
Tak „mirel“ je nesmyslný důvod, ale pokud náklad s nějakými brzdícími procenty skutečně začne brzdit už od výstrahy, proč by tam nebyla?
Kdo čekal, že MLS, sazebník pokut a trenažér bude mít okamžitý vliv na vývoj MU, byl značně naivní.
A kdo čeká, že MLS bude mít nějaký dlouhodobý vliv na vývoj počtu MU, je ještě naivnější.
Ve svém nejbližším okolí jsem vysledoval, že nejčastěji dochází k projetí návěstidla v situaci, kdy není zajištěn přenos návěstí na HV nebo se jezdí na přivolávací návěsti, cestová nebo odjezdová návěstidla jsou v oblouku, příp. ještě na lávce, vlak dojíždí k návěsti stůj nebo již stojí a na sousední koleji se rozsvítí návěst dovolující jízdu. Svůj podíl na tom má někdy i přestavba stanic a změny v umístění návěstidel. Další příčinu vidím v rozvrhu služeb, kdy zejména v nákladní dopravě, jsou nástupy naprosto nepravidelné v průběhy celých 24 hodin. To rozhodí biorytmy naprosto dokonale. Ze svého okolí neznám nikoho, kdo… Číst vice »
Máte naprostou pravdu, jen doplním, že nepravidelné nástupy po celou noc jsou i v osobní dopravě. A rozhodně jich neubývá.
Bohužel ….
no…les návěstidel….
Vy asi nepamatujete dobu „směnného obsazení s volnou vazbou“ v nákladní dopravě ? Nastupovalo se v noci … nějakým must nebyl, každe depo to mělo jinak, podle toho, kde se nacházelo … V osobce se taky nastupovalo v noci, k údivu dnešních „odporníků“ se chodilo u jednoho dopravce z noční na noční, dokonce s tím počítaly vzorové turnusy schválené ROH …. Z projetí návěstidla – bez následků – se začala dělat velká politika, což odpovídá tomu, že ti, co jí začali dělat, jsou nýmandi potřebující si ukájetsvoje bebíčko ješitnosti … Ve velkém depu nebyl měsíc, aby TO někdo projel …… Číst vice »
Směnné si pamatuji, ale jestli se nepletu, byl to normální turnus. Domnívám se, alespoň podle sebe, že problémem není klasická noční (např. 18:00 – 6:00 h.) nebo i dvě po sobě, ale řada nepravidelných nástupů (viz níže kolega Koro). Například první směna s nástupem v 10:00 h., následující 16:00 h. a další třeba 0:30 h. (při délce směny např. 12 h.).
Jak může někdo chtít 100% koncentrace po člověku, který nastupuje do práce např v 1:15 ráno? Skončí v 10 ráno, druhý den znovu a třetí den zase nastupuje ve 3 odpoledne a jezdí do 1 ráno? Biorytmus, soustředění, může být sebelepší strojvůdce, může umět opravit upadlý kardan, ale tohle prostě nejde ošálit. Nejsme roboti. A trapné pokuty, aby se oklamala veřejnost nějakým řešením…
ano…imrvére na tom…..
A proč někdo bere takový rozvrh?
Třetí den neberu, nebyl bych na směnu odpočatý.
Tohle jsou turnusové směny. Vše naprosto legální. A u leťáků taky naprsto standardní.
Rozvrhář, který tohle podepsal, asi nic neporušil, protože hodiny mezi tím sou.
Ale fíra který nastoupil jinak než řádně odpočatý, se moc podle zákona nechová.
Druhý den mám 1:15 až 10, tak neberu třetí/čtvrtý den 15-1. Pokud chceš abych šel na odpolední, dej mi den před tím taky odpolední nebo volno.
Proč, protože skladba vlaků je taková, jako je … Pokud chcete mít jako strojvedoucí, coby kompenzaci nepřetržitého provozu více dní ucelého volna, tak se to nedá jinak udělat …
Tedy dá, po částečné noční budete mít další kalendářní datum volno, pak další částečná noční a tak dále … v praáci budete obden někdy na vás vyjde šichta s nástupem v poledne a koncem ve 23.00 …. Pak den volníčko a třetí den nástup ve 2:50 …
Přál bych vám vidět „parní turnusy“ z druhé poloviny 50. let minulého století …
Z dnešního pohledu „nezákonné“ …
Vysvětlete to ODPORNÍKŮM na MD vydávajícím se ODBORNÍKY, odporníkům v Parlamentu, kteří „kvalifikaci“ rozumět železnici získali když je vezli v povijanu coby kojence vlakem. A nvinářské obci …
Dříve šel fira za projetí návěstidla na rok z mašiny dolů,dnes dostane pokutičku.Na post strojvedoucího vezmou co má ruce a nohy, školení jen pro formu,hodin jako máku, bordel v informacích.Neni divu že dochází k nebezpečným situacím a nehodám.
Výše trestů se vždy odvíjela od toho, zda bylo lidí hodně, nebo málo. Když bylo strojvedů dost, nebyl problém hříšníka převést na půl roku na posun v depu. Ale vězte, že výše trestu má pramalý vliv. Jak už zde bylo snad 100x řečeno, nikdo neprojede návěstidlo úmyslně. Nebo myslíte, kdyby bylo za projetí ,,stůj“ třeba doživotí, že by se neprojíždělo?
Na železniční přejezdech má podle některých pomoct střílení provinilců, navíc bez možnosti obhajoby. Aby se řidiči konečně začali bát.
Tak se nedivte, že to pak někdo uplatňuje i na strojvedoucí s očekáváním stejného efektu: Vystrašený človek neprojede červené světlo.
Jasně, ale kolik je nemuslných vjetí na přejezd ve výstraze? Skoro žádné, většina je úmyslná, protože se někomu nechce čekat, znám jeden vlečkový přejezd s PZZ, kde kdyby se postavili policajti, tak za den vyberou pěknou sumu, a to by mohli dávat nejnižší možnou pokutu.
To je nesmysl. Vyhodnotili jsme několik tisíc případů a polovina i více vjezdů do přejezdu ve výstraze je taktéž neúmyslná. Buď to řidič duševně „zasklí“, nebo je rozptýlen vším možným, případně jsou i situace, kdy je světelná výstraha špatně viditelná, např. následkem špatně směrovaného výstražníku. I já se sebekriticky přiznávám k tomu, že jsem včera na Moravském náměstí coby chodec přešel na červenou, protože návěstidlo pro mne platné bylo asi o 30 stupňů ohnuté do boku a červeného panáčka bylo vidět až poté, co jsem přešel na druhou stranu. Střílení nepomůže, i infrastruktura musí být v pořádku.
Tak snad, když je světelná signalizace z nějakého důvodu špatně vidět (typický výmluva – slunce), tatam bez rozmyslu nevjedu, ale nejdříve se přesvědčím. A hlavně, přejezdy mají ještě zvonky, ty taky nebyly slyšet? Duševně zasklí? To je nějaký nový pojem, když se člověk nevěnuje řízení? P10571 – Trnávka, vlečka ELNA Chvaletice Trnávka, Pardubický kraj, Česko https://mapy.cz/s/guveraluzu A zrovna tento přejezd určitě ten případ není, že to je omyl není, tam totiž červená světla nerespektuje skoro nikdo. Já rozhodně nikoho střílet nechci, ale řeči typu slunce, špatně natočený výstražník, atd… Jsou jen výmluvy, nebo odkdy se smí vjíždět na přejezd, když… Číst vice »
Pokud se chceme dobrat výsledku, nutno připustit možnost selhání řidiče i infrastruktury. Představa, že „všechno jsou výmluvy“, je velmi zavádějící a nevede k funkčním opatřením. Znám řadu přejezdů, kde je výstražník směrován nevhodně a řidič na něj hledí mimo osu, kdy svítivost padá na zlomek původních hodnot. Výsledkem pak může být, že výstražník přesvědčivě působí „nic nesvítí“, přestože může být ve výstraze. To byl třeba případ nehody srbského kamiónu v Uhříněvsi v září 2019. Klíčový výstražník od Benic místo k řidiči směřuje pod úhlem cca 30 stupňů k ose vozovky, kdy je ale svítivost pro řidiče na sotva jedné desetině.… Číst vice »
Nehoda srbského kamionu měla úplně jinou příčinu. Řidič nevyčkal konce výstrahy na přejezdu a vjel na něj, mezitím se závory opět spustili dolů, PLUS pan řidič dle záznamů OPAKOVANĚ cestou PORUŠOVAL co mohl. Tak jaké pak copak…
To jste mne opravdu rozesmál, tuhle nehodu jsme spolu s kolegy vyšetřovateli analyzovali po vteřinách. To, co říkáte, je opravdu kravina. Račte si přečíst veřejně dostupnou zprávu o šetření příčin mimořádné události.
Něco k chování řidičů na přejezdu: Nedávno byla nepřetržitá výluka z Berouna směr Rakovník. PZZ bylo vypnuto a před přejezdem byla STOPka na zvýrazněném podkladu. Na stopce zastavil zhruba každý desátý řidič. Alespoň za jízdy se rozhlédl zhruba každý pátý řidič. Ostatní jezdili přes přejezd stejně, jako by blikalo bílé světlo. Že je výluka a jezdí jen pracovní vlaky, nemohla drtivá většina řidičů vědět. A i kdyby, stejně je to neopravňuje k nerespektování stopky. Tak asi tak!
omlouvám se, dle zprávy to přes minutu nebylo ve výstraze, nicméně to nemění ostatní fakta, viz výpověď jednoho svědka. A s vaším názorem určitě souhlasit nebudu.
Řidič vjel do přejezdu prokazatelně na konci předzvánění, je to doloženo i záznamem tzv. černé skříňky. Jinak si samozřejmě demokraticky nesouhlaste, s čím chcete, máme názorovou pluralitu.
Slovo do pranice – co tak osadit přejezdy místo blikající signalizace klasickým třísvětlovým silničním semaforem – červená, žlutá, zelená …
Např. v Německu mají místo „kmitaček“ dvousvětlový semafor – červená / žlutá … Velké červené světlo zakazuje jízdu po celou dobu „uzavření“ přejezdu … K oslnění nedochází ….
Nic nového, Vámi zmíněný systém a la Německo jsme doporučovali již jako výstup projektu pro MD v roce 2017. Dle psychologie řidiči trvale svítící červenou vnímají jako „závaznější“, resp. mají k ní větší respekt než k blikačkám. Ovšem zatím to narazilo na odmítnutí hlavně kvůli tomu, že skoro jako poslední v Evropě máme i pozitivní signalizaci a tu si chceme za každou cenu zachovat. Ovšem bratři Slováci myšlenku zavedení zmíněné dvoupojmové signalizace (inspirováni Rakouskem) sledují rovněž. Váš návrh na opakování výstražníků vlevo je rovněž vysoce produktivní, i v tomto je v ČR velký deficit. Bohužel, můžeme pouze navrhovat a iniciovat,… Číst vice »
Tak proč s tím něco neděláte ?
Místo „neviditelného“ světla typu bim – bam „díky“ žárovkám tak dosadit záblesková světla mající daleko větší svítivost než žárovky a osadit světelnou signalizaci na obě strany vozovky ….
Ono by stačilo, kdyby svítivost výstražníkových světel na přejezdech byla normově stejná jako svítivost světel na běžných semaforech SSZ. Zatím je o řád nižší, byť se to v posledních letech aspoň trochu zlepšilo.
Výstražná světelná signalizace je snad umístěna podle „nějaké“ normy, odzkoušena a kolaudována …
Tudíž neměla nastat situace, že je řidič oslněn … jinak oslnění se předejde použitím zábleskových světel, případně světel umístěných na obou stranách přejezdu … Ve Švýcarsku jsou přejezdy se světly oboustrannými = majáček svítící na obě strany, takže na přejezdu současně signalizuje 8 světel, tudíž osvětlení je z podstaty věci vyloučeno …
Norma automaticky nezaručí, že se při realizaci či během provozu nějaký parametr nezk.. nezkazí a může pak činit potíže. Přitom jde často o odstranitelné banality, jen se musí pracovat. Nic proti všesměrovým švýcarským majáčkům, např. na některých účelovkách či MK si to představit dokážu.
Projede a to snadno. U přejezdu jsou jen dvě světla stejného významu, na železnic je těch světel násobně víc a každé má svůj význam. Strach není nejlepší motivací pro zabránění neúmyslného jednání. Ten funguje jen při úmyslu, což je cca 90% vjetí na uzavřený přejezd a 0% při nezastavení před návěstí zákazníci jízdu
Vy asi nepamatujete znění zákoníku práce z roku 1965 a následně vydaný disciplinární řád …
Za „prosté“ projetí klacku / zastávky / stanice = bez následků se na rok „dolů“ nechodilo …
To spíše v případě, že zaměstnanec byl v podnapilém stavu …
Nehod způsobených opilým strojvedoucím bylo na prsty rukou, možná i jen jedná …
Tak nějak tam chybí příčina, jsou ta projetí opravdu pouze lajdáctvím strojvedoucích, nebo mají něco společného, třeba sníženou viditelnost apod. Nevím o tom nic bližšího, ale bylo by zajímavé to vědět. Takhle je to čistě statistický údaj, který nevypovídá o ničem.
Příčin bude celá nůše. 🙂
Lajdáctví je hlavně na straně SZ a jejich úchylně dlouhé rozkazy. To bude jedna z největších příčin.
Hele a co takhle dopravci domluvit se se SŽ a konečně stanovit a zavést jednoduchý elektronický zpravovací systém? Ono to totiž nevisí jen na SŽ. A znění rozkazů si z části vyrvaly firovské odbory. Ono totiž těch protichůdných názorů je víc nejen u SŽ, ale i dopravců.
Jak s tím rozkaz souvisí? Pokud se nedá přečíst, tak ho nepřevzit 😀 a ne číst za jízdy.
takové Poříčany by už mohly vyprávět…
Znám mnoho případů a dost často je tam jen o několik metrů ať už kolegové na nákladu nebo na osobce…
A stejně se to tam děje…
To je překvapení, že pokuty nezabrání chybám. Řešení bude předpokládám buď žádné, nebo zvýšení pokut a zabavování vlaků…
reseni je vlakovy zabezpecovac. 🙂
To je nesmysl. To je asi jako kdybyste řekl, že řešením pro vyšší bezpečnost na přejezdech je instalace PZS se závorami :-). Statisticky je to sice jednoznačné, ale většina diskutujících se z toho pohoršením zhroutí.
ale ten je jen někde a chodí na kodovaných tratích.jinak jen bílá pro tlačítko bdělosti
To je opravdu zvláštní . Ať si každý z těch chytráků jde jezdit na naší infrastrukturu. Rozkazy kde je tisíc nesmyslnych informací mezi kterými se za zásadní ztratí . Stav trati a podobně . Divím se že jich je projetých tak málo v tomto bordelu SŽ.
A čímpak se fírové zabývaj ? Že by studiem rozkazů od Sprželu, plných nesmyslů a vzájemně si odporujících informací ?
samozřejmě….v jedné ruce služební tablet,vlevo vysílačka,uprostřed poruchová obrazovka,vpravo infosystém…a do toho občas i sledovat trať před sebou
Zaráží mne zdejší argumentace, že přece nikdo neprojede Stůj schválně.
Bylo by to fajn, kdyby to tak bylo. Ale například strojvedoucí, který místo sledování trati a návěstidel čučí do mobilu, je klasickým příkladem. Takový strojvedoucí schválně nevěnuje pozornost trati, je v tom zcela jasný úmysl.
Prakticky všechny vážné nehody na šumavských lokálkách měly tuto příčinu. To samozřejmě drážní inspekce nijak nemůže prokázat, shodují se ale na tom kolegové zdejších průšvihářů.
Vy jste strojvedoucí?
Jezdil jsem před lety za jako pomocník. Proto si opravdu nedělám žádné iluze o kvalitě strojvedoucích.
Většina strojvedoucích byla a je odpovědná, ale je bohužel i hodně takových, kterým bych nesvěřil ani dětskou mašinku na klíček.
Vzhledem k tomu jak dávno je profese „pomocník strojvedoucího“ zrušena jste jezdil před pěknými pár lety… Takže o tom víte prd. Užívejte si důchodu a nesuďte druhé když tomu nerozumíte.
:-))
Jo jo. Za to vy tomu určitě rozumíte.
Do důchodu mám sakra daleko. A píšu jen o tom, čemui opravdu není problém rozumět.
máte pravdu…lokomotiva je stroj složitý.v dnešní době ovládaný počítačem.stejně tak obrazovka vysílačky,poruchová obrazovka a infosystém pro cestující…no blázinec…do toho tam pořád něco bliká,nebo pípá…
Trošku tady cítím zášť z toho, že se z pomocníka nestal pan strojvedoucí a teď berou prvního i posledního, což se Vám tenkrát asi nepovedlo. Máte svoji pravdu, strojvedoucí akorát koukají na filmy za jízdy a píšou si s kamarády a přitom mají za sebou stovky lidí, za které nesou zodpovědnost. Z těch aktuální rychlokvašek, které berou jak píšete všechny, protože mají všichni ruce i nohy, znám dost. V našem PP jich je již polovina všech strojvedoucích a ani u jednoho nemám pocit, že jde do práce, aby projel někde stůj a nedej bože někoho či sebe zabil. Nikdo z… Číst vice »
Strojvedoucího jsem tedy opravdu nikdy dělat nechtěl, proč také?
Jinak mi ovšem vkládáte do úst to, co jsem rozhodně nenapsal. Takových nezodpovědných strojvedoucích je samozřejmě jen minimum, ale rozhodně existují a to i vy víte moc dobře.
Bylo to tak vždy a ve všech profesích. Žádné profesi se nezodpovědní jedinci nevyhnou.
A nemá v mobilu sjř? A jiné služební pomůcky?
Strojvedoucí má v mobilu mnohé. Ale píši o tom, co opravdu k jízdě nepotřebuje ani v nejmenším.
A důkazy máte, nebo to je jen vaše JPP?
A upřímně bych chtěl vidět strojvedoucího, který by při jízdě proti stůj koukal do mobilu, ono obecně bych chtěl vidět strojvedoucího, který by se za jízdy, místo věnování řízení, koukal na film, nebo hrál hru na mobilu.
Neříkám, že se to stát nemůže, ale pokud tomu tak skutečně je, tak to bude jeden člověk z dvouset lidí.
Kdyby bylo možné získat v těchto případech důkazy, tak by dotyční strojvedoucí ještě asi seděli.
Já si také tu situaci neumím představit. Jenže, jak sám píšete, jeden člověk z dvouset lidí, to opravdu není málo. Tak pesimistickým ani snad nejsem.
Když jsem jezdil na dráze, jeden fíra byl prakticky tak každou třetí směnu ožralej. Všichni (včetně cvičných) o něm věděli, přesto to dotáhl v pohodě pod vlivem až do důchodu. Také to byl možná jeden člověk z dvouset.
Já tu nehaním obecně lidi v profesi mašinfíry. Píši jen o těch, kdo jsou pro toto povolání ostudou.
Tak samozřejmě tím 1 z 200 jsem chtěl říct, že takových lidí bude mizivě málo.
Ona to může být pravda, ale klidně to může být i tak, že dotyčný je jen neoblíbený, tak pak jdou takovéto fámy, jakože se nevěnoval řízení, apod…
To samozřejmě možné je, o vztazích se člověk zvenku naštěstí nic nedozví.
před asi 10-12 ůety jsem hrál kvízovou soutěžní hru online na serveru dobyvatel.cz a jedním ze soupeřú byl fíra SC , který si krátil cestu klábosením na herním chatu. Čímž ho zdravím. Můj nickname tady je stejný jako v dobyvateli.
A to víte jak, že přitom řídil?
Trať Praha M.n. – Kladno. Viděl jsem to několikrát na vlstní oči především Arriva s proskleným stanovištěm srojvedoucího občas i ČD, když šel průvodčí na stanoviště strojvedoucího.
:-)))
Ono těch vážných nehod tu naštěstí moc nebylo, ale pro kolegy těch rádoby mašinfírů jsou příčiny dost jasné.
v tabletu!..ten fasuje dnes každý fíra..papírové už nejsou
Čekal jsem obhajobu oněch posvátných mašinfírů. Zajímavé, že tyto o těchto nesmyslech jsou přesvědčení právě strojvedoucí.
Zprávu jsem žádnou nečetl, alespoň v posledních letech ne, jak bych se k ní také dostal.
Nebudu tu konkrétně uvádět, které nehody mám na mysli.
Jednou třeba byla sice prvotní příčina jiná, ale strojvedoucí mohl zabránit bez problémů srážce, kdyby koukal na trať. Času na to měl dost. Jindy bylo zase prvotní příčinou právě nesledování návěstidel.
V obou těchto případech to bylo i prokázáno.
Tak si pane Petře najděte třeba tento web: http://www.dicr.cz/zaverecne-zpravy-z-mimoradnych-udalosti
A tam můžete číst až do alelujá. Pokud jste pomocničil někdy v osmdesátkách, jako já, tak jste zcela jistě viděl mnoho neuvěřitelných věcí.
Jenže ona se nám železnice přece jen o dost posunula, obzvláště v bezpečnosti…
Asi si to číst nebudu, to by mne nebavilo. Ale děkuji za odkaz.
Samozřejmě máte pravdu v tom, že v bezpečnosti je železnice dál. Lidský faktor se ale v čase nezměnil, to se nijak ovlivnit nedá. Asi naštěstí nedá.
Můj bývalý kolega, nyní kontrolor vozby, je občas docela zděšený, co se hlásí na pozici strojvedoucího. Naštěstí ti největší exoti sítem doufejme neprojdou. Je také pravda, že on to vidí z pozice starého dědka perfekcionalisty a že si jen někdy vzpomene, že za nás to o moc lepší nebylo, leckdy i horší.
Od těchto starších „pardálů“ většinou člověk slyší: Ty naděláš, to za nás se jezdilo kolikrát za horších situací, s mašinami v horším stavu, atd…
Ono se bohužel občas ukáže až v zácviku, jaký dotyčný bude.
To přehlížení nově nastupujících staršími je klasika a většinou to je neschopnost sebereflexe, že i mezi pardály byla dřeva, jen se časem vyjezdila. (Cimrmanovci to zparodovali známou scénou tady je to samej debil, blbeček, debil, blbeček…) Nikdo učený z nebe nespadl. A samozřejmě to vždy zkoušeli lidi, které síto zachytilo. Jen jsou zapomenuti.
souhlasím!!!
jak bych se k ní také dostal.
Web Drážní inspekce vám nefunguje?
P. Šimral byl rychlejší.
Zaměňujete úmysl a vědomou nedbalost.
Já prostě tu vědomou nedbalost vnímám jako úmysl.
možná,ale taky ještě do toho obsluhovat plno jiných zařízení v zorném poli
To je „překvapení“, kdo by to čekal, že hrozba pokuty ten problém neodstraní (a ani v nejmenším neomezí)? Ten kdo tu pitomost vymyslel, by evidentně sám neprošel psychotesty, protože nemá dostatečné IQ. Přece nikdy žádný ze strojvedoucích neprojede návěst úmyslně. A na neúmyslné projetí hrozba pokuty nemá sebemenší vliv. Jinak monitoring licence to samozřejmě taky nevyřeší, protože práce pro víc dopravců se týká nejspíš jen nepatrného procenta strojvedoucích. Takže stát to hodil na lidi, přitom ta příčina případné únavy je systémová, v naprosto šílené skladbě směn. Pokud chtějí monitorovat dobu práce a dostatečný odpočinek strojvedoucích, tak by se měli inspirovat… Číst vice »
Vymyslely to odborové organizace na Českých drahách a smyslem samozřejmě nebylo zabránit projíždění návěstidel, ale mít možnost „teplého bonzu“, když by někdo z jejich kolegů tzv. „zanášel“ = jezdil u jiného dopravce, protože samotné ČD to nejsou schopné kontrolovat. Po vážných nehodách v létě 2022 potřeboval tehdejší poloministr dopravy Havlíček vykázat nějakou činnost, že jako řeší jak nehodám zabránit, a protože technicky nelze nic převratného vymyslet (LVZ akorát ukazuje barvičky a ETCS je daleko), protlačil do novely zákona o drahách MLS za jásotu odborářů, managorů ČD a dalších pochybných existencí přisátých na státní vemínko. Že to nebude mít žádný smysl… Číst vice »
Létě 2021 samozřejmě (hlavně výhybna Radonice)… fuj, nechci být prognostikem.
Jsou přirozenější opatření než kontrola licence,nařpř.zrušit nástupy mezi 22 00a 5 00,zkrátit pracovní týden což by umožnilo zkrátit směny,omezit noční práci na max. 60 hodin za měsíc,umožnit pří zpoždění opravdu čerpat pdjo a hlavně zlepšit komunikaci s cdp někdo zavolá a předá informace,jiný nepostaví vjezd,dokud vlak nezastaví.Změny na trati-zkrátit dobu seznání na pul roku jako kdysi,ale to vše stojí peníze,tak se radši budou kontrolovat licence,to je téměř zadarmo,ale asi k ničemu .
Mluvíte mi z duše.
.zrušit nástupy mezi 22 00a 5 00,
Sice se to poslouchá hezky, ale první (a nejen první) ranní vlaky poveze kdo? Ten, co je na mašině od 21.50? Nebo ten, co ve 21.50 nastoupí a od 21.51 má přerušení do 4.30?
Ukončení přerušení (třeba ve 4.30) berete jako „nástup“ nebo ne?
zkrátit pracovní týden
Potřebné další strojvedoucí vezmete kde, když nejsou? Nebo sice zkrátíte pracovní týden, ale zkrácení přesunete do přesčasů? Za kratší pracovní dobu bude strojvedoucí brát stejně nebo úměrně méně?
A náklady budou jezdit jak, když se přes den na trať nedostanou? Nebo se budou nesmyslně zvyšovat stavy, když už teď fírové chybí.
Navíc samotná noční není problém, pokud to je opravdu noční a ne takový polostav, jako nástup v 1 ráno, apod…
A co třeba zatracený Poříčany? Zůstaly prachy, tak proč neudělat lávku a dát návěstidla nahoru místo na klacky (odjezdová na Pečky). Co na tom, že je to do oblouku a ještě tam přidali kolej… A počet projetí najednou stoupá…
Odjezdy do Peček už nejsou na lávce? (kromě 6. SK) Kdy je sundali? 😉
Monitoring licencí v podobě HRY na sledování pracovní doby strojvedoucích (ve skutečnosti se nic nesleduje), nemůže zabránit projetí návěstidla s návěsti zakazující jízdu …
Pokud si tuhle naivitu někdo myslí, tak by měl projít podrobným znaleckým zkoumáním duševního stavu – vysvětlit, jak „sledování“ souvisí s projížděním – a podle výsledků podat návrh na omezení svéprávnosti ….
Kdyby hloupost nadnášela ….
S tím jak stoupá počet stanic s JOP a podobných elektronických zabezpečení tak zákonitě stoupá i počet projetí. Dříve když fíra projel a nic jiného se nestalo tak to fíru stálo jen kafe nebo tekutý kolek a nikdo víc neřešil, dnes při projetí spadne JOPka a to už nikdo nezatluče i kdyby chtěl.
Oproti loňsku máme o polovinu víc stanic s JOPkou???
Nejezdilo loni méně vlaků kvůli kovidu?
Ono se toho zatlouklo více, i ze strany „červených“ čepic, když to někdy blbě postavil … nesměl to ovšem vidět „dopravní kontrolor“, co byl na nedělní procházce s pejskem ….
Ale dalo se z toho vylhat a výpravčího „podržet“ … RBŽD sice věděli, že lžeme jak když tiskne, ale bylo to minimálně 2:1 ve prospěch výpravčího (nic jsme neviděli), pokud se sám nepřiznal.
Politici a další úředníci jsou dost mimo, když si myslí, že strojvedoucí schválně jede na červenou. Pro mě osobně by byl větší trest to, že se mi to stalo, než nějakých hloupých 10 tisíc peněz.
Ještě jedna poznámka. Pokuty můžou být jakkoliv velké a stávat se to prostě bude. Nadpis, že navzdory pokutám se počet zvýšil je dost hloupý, žádný postih to neeliminuje na nulu, jsou to prostě nehody jako když se na silnici srazí dvě auta, tohle by taky udělal schválně jen hlupák.
On nikdo (na dráze) nejede na červenou schválně. Cílem MLS bylo podchytit ty, kteří do práce nastoupili neodpočati po odkroucení směny u jiného dopravce a kteří by mohli uvažovat stylem „vyplatí se mi vzít šichtu u druhého dopravce, když mi pak hrozí pokuta větší, než si na té šichtě vydělám?“
Samozřejmě, můžete být neodpočati po tisíci jiných věcech…
Když to prasklo, bez následků – tak to stálo jedny prémie, jedno přezkoušení, na jeden až tři měsíce na točnu / posuvnu / do dílny. Než se to vyšetřilo, tak to bylo okamžité stažení a přčevedení na jinou práci – ovšem za průměr, takže se to finančně trochu kompenzovalo.
Návěstidlo projeli i „borci“, kteří tvrdili, že umí předpis i pozpátku. Alespoň jim spadl hřebínek „mistra světa“ …
S následky to bylo horší, to už vycenila zuby hladová justice ….
A co jste čekal? Že justice nebude haldová a nechá plavat i smrťáka, maminka už dětem vysvětlí, že tatínek … má dlouhou směnu?
„nepřinesl zatím pokles počtu případů projetí návěstí zakazujících jízdu“
To je ale PŘEKVAPENÍ!
Hele, to fakt nebyla jen odborářská a ministerská propaganda, aby to vypadalo, že se něco dělá, ale někdo tomu MLS opravdu věřil, že může něco změnit k lepšímu???
Tak motivaci neprojet stůj má asi každej tak nějak automaticky. S tim se do tý pozice prostě jde. Sankce leckdy nastavil už zaměstnavatel. Přezkoušky, převedení na jinou pozici atd. Ty projetý návěstidla maj nejspíš důvod, a ten se tady zřejmě neřeší. V ČR ani neni potřeba si hrát s mobilem, abych se dost nevěnoval okolí, uplně stačí rozkaz, stav infrastruktury, výluky, umístění návěstidel…Ajo, tam je vše ok, i kdyby to stokrát nedávalo smysl. A běda jak nepřevezmeš rozkaz, to jsi vyvrhel, protože zatim si přece nikdo nestěžoval a všichni na to odjeli…
Jako na silnici. Když počet dopravních nehod klesne, je to díky dobré práci dopravní policie. Když stoupne, je to navzdory dobré práci dopravní policie.
#mynic. 🙂
Taky by mě zajímaly ty důvody. Kolik byl odjezd na červenou, a kolik nedobrzdeni. Případně další rozbor, co ja vím, zelená pro kolej vedle, projetí o par metrů nebo celý vlak, ignorování predvesti, zmatky v komunikaci….
To by mě zajímalo taky. Nedobrždění je úplně jiná věc než odjezd proti stůj.
Návěstidla, stanice, zastávky se projížděly v době, kdy na stanovišti byli dva strojvedoucí, později jen „pomocník“, v době, kdy žádné mobily nebo „jiné vynálezy ďábla …
Nikdo to neudělá úmyslně … z mentálního hlediska bych to přirovnal k situaci, kdy strojvedoucí ztratí „z nějakých“ důvodů koncentraci, stejně tak jako cestující zapomene vystoupit tam kde míní vystoupit – třeba jen v MHD ….
Super. Podepisuji..
Kde máte statistiku dokazující počty dojíždění k červené za každý rok a jejich poměr ku počtu projetých červených. Aspoň za 30 posledních let. Pak byste možná zírali, že poměrný počet projetých červených klesá.
Ale tu by mělo mít „přemoudřelé“ ministerstvo dopravy, se svými „odporníky“ ….
Rozdíl je ten, že kvůli projetému klacku na kolejích se v lepším případě vlak jen odřekne, a cestující odkopnou na další nebo se na několik hodin zastaví provoz …. , aby se mohlo vyšetřovat … především se čeká, až přijede „vyšetřovatel“ ….
MLS zrušit bez náhrady.
Vy mínusáři, dejte do placu svoje názory a jejich obhajobu.
To je zajímavý. Já sem myslel že se na projíždění červené(modré) lidi už vy*erou, když sou za to pokuty..
no když to nestačí tak se musí zvýšit pokuty 🙂
Ale to neni o pokutách.
A zabavit lokomotivu. 🙂
„Podle ministerstva je zatím příliš brzy vyhodnocovat přínosy nového systému.“
Nebudu jim lhát, ono se docela těžko hledá něco pozitivního a jakékoliv přínosy v absolutní kravině. Ale tak od tohoto populistického ministra dopravy neočekávám zrušení takové kraviny jako je toto… Zvlášť když mu to dává kačky do kasy, být to naopak, tak už to je zrušeno…
MLS je práce bývalého populistického ministra (resp. té poloviny, která ministrovala na dopravě).
Spíše tlaku, kterou na něho vyvíjela populistická opozice výroky o tom, že jeden „neznámý“ strojvedoucí měl dvě noční u dvou různých dopravců a tudíž nemohl být odpočatý … že mít dvě noční u svého kmenového dopravce za sebou je normální u všech tuzemských dopravců, tomu pánovi s titulem zemědělského inženýra – dneska je ministrem „sociálních věci“ – nikdo nevysvětlil ….
Doložte tlak „populistické opozice“ (SPD? 🙂 ).
Hlavní tlak byl od odborových organizací na Českých drahách (viz Obzor, Nářky) a manadementu ČD:
https://tn.nova.cz/zpravodajstvi/clanek/414096-strojvedouci-jsou-pretizeni-zni-z-odboru-delaji-i-pro-vic-dopravcu-naraz
https://www.youtube.com/watch?v=0H0BkK1F4F0
Fajn, víme, že nemáte rád nynější vládu. To ale neznamená, že musíte automaticky lhát.
Abychom nezapomněli na federanty, ti si rovněž neopomněli přiložit své polínko: https://www.denik.cz/z_domova/pribyvajici-nehody-strojvudci-jsou-pretezovani-vede-to-k-chybam-rika-federace-20190306.html
Tohle jsou ty tlaky, které vedly k zavedení MLS (koncipovaného jako „policajta“ pro ČD a ne hlídače projetí návěstidel), nikoli nějaké fabulace o opozici (u které Zikmunda nejvíc štvou tituly, protože sám se k němu nedopracoval…)
Takže pokuty – projetí je ještě více
Systém monitoringu – Tenhle nám nejde zadat, takže se monitorovat nebude.
ETCS – musí být všude a hlavně tam, kde projede pár vlaků ročně.
Jako chápu, že chtějí zlepšit bezpečnost. Ale zatím to vypadá na pravý opak…
Tedˇto jsou jakštak fírové. Až bude ETCE, budou moci jezdit s mašinama třeba zedníci.
Na ten předposlední odstavec jste přišel jak?
Nedávné zprávy. Na ETCS, byť značně osekané na několik lokálek se peníze najdou, na vytížených tratích (Praha – Lysá např.) nejsou záhadně finance.
praha lysa se snad nejdriv zrekonstruuje a pak se na celou spousti etcs, ne?