Hlídač strojvedoucích dorazil do sněmovny. Za překročení doby jízdy pokuta 10 tisíc
Stanoviště strojvedoucího v novém Regiopanteru. Foto: České dráhy.
Úprava klíčového zákona, který řeší provoz na české železnici, spěje do finále. Nový zákon o dráhách, který předložilo ministerstvo dopravy,
Bude to čisté řízení lok,nebo to bude o pracovní době? Co režijní jízdy budou se započítávat?…Už teď tam vidím jednu díru za druhou…
Budou mít pánové v parlamentu něco podobného.Sedí na deseti židlích,potom mají plno činností v dozorčích řadách, ještě mají hodiny pro své voliče a také parlamentní bufet není k zahození.Tak,by si měli zkrátit funkce,aby nebyli unavení a dělali pořádné zákony.
Ať je důvod jakýkoli, jsem pro zrušení dvoudenek, protože v aktuální podobě si často na druhý casti, kdy už mam za sebou třeba 18-20hod výkonu, je léto, horko atd. Připadám jak po 3 pivech.. Je to prostě na hranici lidských možností, ne vždy ale často ano.. A když se sejdou dve dvoudenky po sobě tak to volno po nich stejne člověk dospava.. Rodinu a děti nejde vypnout jako počítač, když člověk potřebuje dospavat, ježdění je super práce, ale díky dvoudenkam, a špatný skladbě směn to víc bere než dává.. P. S. Skoro všichni víme kde kdo a pro koho jezdí… Číst vice »
No, bylo by dobré si uvědomit, že dvoudenky by mohly být nahrazeny: – nočními směnami, které budou buď krátké, takže s bídou dají normu na dva dny (anebo ani nedají…), anebo budou dlouhé, ale s tím, že budou sotva jezditelné (násup ve 22.00 hodin konec v 11.00??) – nástupy před 4. hodinou ráno, takže spousta lidí bude muset najíždět do práce stejně už večer… Nemám rád dvoudenky s krátkým, s bídou 6ti hodinovým spaním, ale pořád to beru jako menší zlo než to, co by mohlo vzniknout, pokud dojde k jejich zrušení… Za sebe bych byl pro udělat takové směny,… Číst vice »
Já nevidím jiné řešení (pokud to schválí) než snížení pracovní normy. Což zas narazí na to, že nás je málo. Je to bludný kruh.
Nevěřím tomu, že to v téhle podobě projde. Přijde mi to zmatečné. Co to je doba řízení? Budou se tam započítávat i pauzy v obratových stanicích? Když ne, co s tím, když strojvedoucí bude muset v té době udělat mimořádný (neplánovaný) posun? Budeme fasovat stopky, abychom věděli, jestli ještě můžeme jet dál, nebo už ne? Co když strojvedoucí bude mít část směny na vlečce (v depu)? A co třeba, když vlak zůstane z nějakého důvodu (porucha zabzař) trčet u vjezdu a strojvedoucímu padne 13 hodin? Dnes se to dělá tak, že strojvedoucí ty poslední třeba dva kilometry prostě dojede (ano,… Číst vice »
Obávám se, že vzroste byrokracie i lidem v provozu. Hovoří se o začátku doby řízení na dráze celostátní a regionální. Depo je oficiálně vlečkou. Čili bude se muset do nějakého systému zadat čas vystavení na hranicích depa. A to samé při konci směny. Pak se hovoří o celkové době řízení. Tedy i s posunem na vlak/od vlaku a především mezi vlaky. To mi dokonale zapadá do kontextu s evidencí posunu (číslo posunu a vztažná dokumentace jako při PMD), které SŽDC chystá údajně na základě požadavku Úřadu pro přístup k dopravní infrastruktuře. Čili nebude se dělat nic jiného, než jenom psát… Číst vice »
Tak to soukromníci a agentury zkrachujou. Tam sedět na mašině dva dny v kuse je považováno za standard. Kdepak 13 hodin…
Nevíš co meleš. Dělá to hrstka kaskadérů a soudruzi z ministerstva chtějí paušálně všechny hodit do jednoho pytle. Měli by hlavně prověřit do krve utažené směny našeho nejlepšího dopravce, zakázat dvoudenky s 6ti hodinami na příšerných nocležnách, zakázat přerušené či dělené směny přes den a další paskvily.
zruseni dvoudenek? takze pro dojizdejici misto jeden a pul dne v praci 2 dny od rana do vecera mimo domov a na te noclezne budeme stejne. fakt dobry napad.
Neříkám zrušit dvoudenky, říkám zrušit dvoudenky s 6ti hodinovou pauzou, která zahrnuje přesun k posteli dlouhý třeba i 30 min., hygienu atd., což odkývali m.j. i páni odboráři (chápu, na prezidiu FS je nesloužej). Klidně udělám dvoudenku (jako dojíždějící rád, abych najednou udělal víc hodin, když už tam jedu x km autem), ale ať mám 8 hodin čistého spánku na slušné nocležně!
Já jsem si to vyzkoušel, takže vím sakra dobře co melu.
Nikdo tě nenutil, abys to dělal. Většina firem to nedělá. Občas jezdím vedle (s oficiálním svolením) pro různé firmy a nic takového se tam neděje. Stane se, že se občas přetáhne 13h. (ne o moc, třeba o 2h.), ale když to hrozilo vždy jsme jeli ve dvou, jeden jede, druhý klimbá a střídají se. U jiné firmy mi šéf řekl, že jakmile na mě půjde únava, ať se nechám ve vhodné stanici odstavit pro poruchu stroje, dám si třeba 2 hodiny „do oka“ a pak pokračuju. Pro firmu je levnější zpoždění, než MU. Pokud někdo jezdí 2 dny v kuse,… Číst vice »
No jsem zvědav co to udělá s trhem.. Podobně jako ve zdravotnictví. Tak ať stát řekne na rovinu 16 hodin, ale evidovat by se to mělo. Ne mít nefunkční zákon.
Fíru jsem dělalal patnáct let v době „kdy to ještě stálo za h…o“. Do dnešního bordelu na dráze bych tedy už nevlezl. Spíš se divím, že těch nehod není ještě víc.
Taky by novináři měli uvádět, že do těch stovek nehod jsou zahrnuty střety na přejezdech, sebevrazi, chyby zaměstnanců SŽDC atd., nejen strojvedoucí.
Že to není žádnej šlágr, to máš pravdu.
No tak teď jsem měl dva dny volna mezi šichtama ,který jsem prospal a po novém zákonu budu rád možná za jeden den,po denní 13 h.nebudu moct jít na noční,jako teď, šichty budou rozhazený a budem ještě víc utahaný. A jsem zvědavý,až budu mít zpoždění po 13 h.,to jako vyženu lidi z vlaku a končíme? Protože vystřídání z Prahy dorazí až dorazí. A zamknout vlak v každé stanici nejde.Kdyby se radši řešilo,abychom si kde měli umýt ruce,kulturně se najíst a vyspat,aby byli na nádražích posunovači a my nedělali práci za ně. Viz Praha hl.n.,kde je pouze jeden. A aby, když… Číst vice »
A když máš dnes zpoždění po 13 hodinách tak jedeš dál? … jinak se zbytkem souhlas. Oni to stejně nikdy neschválí pže by museli zrušit dvoudenky a bez nich by dráha zkolabovala.
Jinak ještě k tomu volnu jak si psal… tam by nebyla snad jiná možnost než snížit měsíční normu hodin. A tohle už musí řešit federace pže těžko někdo bude jezdit s tím, že má 3 dny volna v měsíci. Ja určitě ne.
Neměla by spíše seřvat vlakvedoucího než dispečera DOZky (oficiálně výpravčího DOZ)? Ten s autobusem neujel, ujel vlakoš. A samozřejmě primární telefonní číslo při takovém fičáku se jenom vaří a volá na něj kde kdo…
Je to docela k smíchu vidět ty pány, co ničemu pořádně nerozumí schvalovat tyto nesmysly. Tady vidím snahu o další špehování profese strojvedoucí. Navíc, k čemu to je? Ano dobrá, zakážeme těm pár desítkám, možná několika stovkám strojvůdců jezdit u jiné firmy brigádně. Takže mají si udělat papíry na náklaďák? To pak budou páni poslanci v příští novelizaci zakazovat řízení kamionu? No a co když dotyčný bude jezdit s taxíkem? Příště zase přidáme další a další položky v seznamu zakázaných činností až vlastně z těch lidí uděláme nevolníky přikované k té správné modré firmě (ano, z jejích řad a hlav… Číst vice »
Každý ví, že problémy nejsou kvůli tomu, že někdo jezdí někde jinde. Ale mocipáni musí lidu ukázat, že s tím něco dělají. Máme federaci, tak s tím musí něco dělat..
To jsi ještě tak naivní?
Jarine. Jak seš stare, tož furt seš blbé jak vánoce.
Neremcéé ;-(
🙂
Nikdo ale brigády zakazovat nechce, či pracovat ještě pro jiného (pokud s tím zaměstnavatel bude souhlasit), jen se chce hlídat zákonem daná pauza, co je natom špatně? Váš příběh je zbytečně přemrštěný a vyvedený do takové absurdity, jen abyste mohl říci, ten zákon je špatný. MU to asi moc neomezí, jelikož jich asi bude minimum, které způsobila únava, většina bude spíše způsobená nedbalostí strojvedoucího, který porušil nějaký předpis. Tak bych klidně bych nainstaloval na stanoviště kamery, aby bylo vidět co strojvedoucí dělal (záznam použitelný v případě MU).
Zase poslední věta jako vytržená z bizardního příběhu o neposlušných strojvedoucích, kteří se za jízdy dívají na filmy a nebo hrají hry. Kamera na stanovišti, aby mě mohl někdo sledovat jestli jsem si prdnul v pravý čas? Až budou mít kamery piloti letadel, řidiči kamionu a v neposlední řadě bude mít akční kameru uklizečka na GŘ , jestli vymetla i poslední kout ředitelského kanclu tak ANO! Jsem pro kamery, ale na čelech HV, které stejným způsobem odhalí to proč se něco stane a např. na případné sebevrahy, když následně kriminálka chce vědět detaily jako kdybych ještě měl volant a na… Číst vice »
Otázkou je, proč by to vyvolalo nelibost, když by záznam byl dostupný jen v případě MU.
Ano navezou se sami tím, že něco porušili, něco se snažily urychlit, apod.. A vymlouvat se na předpisy jde jen těžko, když valná část je převzata z doby jednotných drah, takže mi přijde docela trapné, když se fírové začnou ohánět předpisy, že jsou obšírné a kdesi cosi. Přitom nejsou staré týden, ale x let.
Lidé obecně nemilují špehování. Argumentem, že se toho nemusí bát ten, kdo nic špatného nedělá, neobstojí. Lidé prostě špehování uráží a ponižuje, bez ohledu na to, jestli je rozšířené nebo není.
asi jste dlouho zadny predpis nevidel, v roce 2013 vysel novy spojenim d1 +d2 ktery se dlouho pripravoval. mel byt dokonaly, bez oprav, a hle mame rok 2019 a uz jsou tam 4 velke zmeny, ta prvni dokonce asi pul roku po vydani, a ty vselijake opatreni a gestorske vyklady uz ani nepocitam.
Viděl, sám jsem se jej nedávno učil, ale vy asi neumíte číst, psal jsem valná část předpisů, nikoliv všechny. A je starý už 6 let a zvýšený počet MU je až nyní, takže předpisem to asi nebude.
Důležitý je, že se opravuje a dovysvětluje, to ale není vysvětlení porušování předpisů ze strany strojvedoucích a díky tomu spojení je to naopak lepší, že člověk to má při jednom a nemusí zároveň listovat v D1 a D2.
Dominik:
KAMERY, jo? Co to je za blbost? Ty mi připomínáš jednoho blbýho nadřízenýho, kterej taky chce všade kamery, na hajzlech, v sprchách, u rozvaděčů, v kuchynce, kde teče pitná voda atd. Co jsi za profesi? Úředníček, co?
piloti sice kamery nemají, ale zvuk z kokpitu se nahrává už dávno. U lokomotiv, kde je mašinfíra sám, to asi smysl nemá. Video se dělá v mnoha firmách – viz obchodní řetězce.
Vážený Domčo, klidně s Vámi budu souhlasit, ale až v okamžiku, kdy toto stejné zavedete v silniční dopravě u všech řidičů z povolání, tedy autobusů, kamionů, nákladních vozů, služebních vozů, vozů Policie, Hasičů, Záchranek a taxikářů nevyjímaje. Garantuji Vám že tak budete mít nekonečný zdroj dokumentace porušení předpisů a to i záměrných, což u strojvedoucích vylučuji. Navíc řidič vozu na pozemní komunikaci je trestán za držení mobilu klidně za 200,- a to řídí autobus plný lidí, má k dispozici veškerou myslitelnou audio a video techniku, taktéž může za jízdy jíst, pít či kouřit a přitom všem k neštěstí stačí jeden… Číst vice »
Myslíte že strojvedoucí jsou vždy předpisoví? To by bylo méně MU.
To s udávaním již trochu přeháníte, jen jsem řekl že strojvedoucí asi mají důvod odmítat kamery, že i ta by mohla při MU prokázat, že něco zanedbal, i když komentující přede mnou tvrdí, že nic neprokáže.
Naopak myslím že to v některých případech i fíru zachrání.Tak jako el.rychloměr kdy bylo tvrzeno že fíra nestáhl ,nerespektoval atd a záznam ukázal že povel zadal ale lok nezareagovala….
Prostě musím, strojvedoucí rozhodně nejsou předpisoví, to by totiž nejelo ani kolo, jak po dopravní, tak po technické stránce!
Tlačí je do toho snaha uspokojit cestující, přepravce. Ví o tom jejich nadřízení od KV , strojmistry, až po vedení OCP, OCU, odbor 10, 12 a věřím že i pan Kupec.
Řešení ja ale jako vždy nákladné a muselo by se jít proti kamarádíčkům.
K technickým předpisům jen tolik, že naprosto chápu ty vykulené oči kandidátů na strojvedoucí, když přijdou plní předpisů a teorie na skutečnou lokomotivu a vidí „in natura“ jejich stav!
řidič autobusu nesmí za jízdy pít, jíst a kouřit.
Autobusákem jsem nikdy nebyl, ale fíra za jízdy často musí pít a jíst, protože mu nic jiného nezbývá, protože někdo, kdo si to nikdy nevyzkoušel, vyrábí turnusy a jiní, kteří si to i vyzkoušeli to schválili.
no přihoďte také i další fiziologické činnosti holt příroda …:-)
Návrh nespecifikuje co to je řízení-okamžik vstupu na hnací vozidlo,nebo okamžik rozjezdu vozidla to může dělat v reálu i několik hodin.Proč se někdo nezajímá o to,že se soustavně nedodržuje přestávka na jídlo a oddych…tak se to jmenuje,ve skutečnosti to není ani přestávka na základní životní potřeby.Proč se někdo nezajímá o kvalitu spánku při „spacích“směnách?Možná by se zákonodárci divili co člověk potažmo fíra vydrží.
po přečtení všech diskuzích se zeptám, mají fíři placenou pohotovost na telefonu, jak jel domů a po telefonátu se třeba vracel?
Nařízení vlády také říká, že Rg jízdy se započítávají do směny. Právě proto, aby nebyli pracovníci na dráze unavení a vydrželi se soustředit.
Dopravci na to z vysoka kašlou a politici taky. Lidi jezdí na směny od čerta k ďáblu auty či vlaky a utahaní sedají do mašin. Pak je od nich vyžadována jízda 13 hodin. A zase se harcují domů. Sotva se vyspí a šup zas do práce…
Na Cargu se Ti počítá rg do směny.Mám nástup a hotovo.
S Rg jízdou dle PKS ČD směna nesmí přesáhnout 15 hodin. V tom nevidim problém.
No jo, ale co je to doba řízení, je napsané tak nějak , no jak bych to napsal, blbě. Nemluvě o tom, že ve stávající legislativě se řeší jen u mazinárodní drážní dopravě a v tuzemsku ne. A v tom aby se čert vyznal.
Roman G…zabývá se tím PKS a odbory striktně odmítli i hlídání vlaku…tzn 13 hodin řízení a pak už jen max RG do 15 hodin šichty…
By! jsem autobusem na lyžích ve Francii.Autobusem.Jak je dodržována pracovní doba řidičů,jen jsem se smæl.Bus vyjížděl v pátek večer z Prahy.V Alpách jsme byli kolem poledne v sobotu.Řidiči se střídali po 3 hodinách.Doteď všechno Ok.Do Alp přijeli dva noví,služební octávii a šli řídit jak odpočatí bus zpět.Ti,co vezli nás si vzali auto a jeli domů.To stejné,když jsme se vraceli.Zákony se dají obcházet různě.
A proč myslíte, že přijeli z ČR a odjeli tamtéž? Klidně mohli nocležit někde na ubytovně mimo turistická střediska.
Stačí je poslouchat,z Prahy tam byli za 11 hodin
jo tak to chodí, je to normálka a ten řidič zájezdáku může jezdit ještě kde nemá tachograf.
A brali lidi zpět? Pokud to vezli prázdné ještě půl bídy. Ale plný bus:-)
Další byrokracie? A nechtěli by raději zrychlit a lépe zabezpečit tu železnici?
Takže dle Vás za porušování předpisů může zabezpečení železnice?
Pokud by jsi měl na našich tratích funkční PZB, tak snad kromě připadu rozjetého Rs1 u Vel.Mezu, by všechny Mim. Události z poslední doby, nebyly.
Ano Dominiku, nejzásadnéjší problém na České železnici je ten, že NEMÁME funkční vlakový zabezpečovač.
jaká byrokracie? já bych jenom nedával 10tkč, ale třeba 50% platu z měsíce nazpět. 10tkč je málo a budou na to spoléhat, že když je nechytí každý měsíc, tak se jim ta pokuta vrátí za čtrnáct dnů.
Vložím se diskuze, za mě je to celé od samého počátku nesmysl a důkaz toho, že odpovědné osoby nedokážou správně využít, či účelově z nějakého důvodu nechtějí současnou právní úpravu ZP. Zde si vypůjčím příspěvek z diskusního fóra jedné základní buňky odborové organizace OSŽ, jež jsem pochopil a poměrně se s ním názorově shoduji. Doufám, že vyhraje zdravý rozum takový pozměňovací návrh neprojde. Naopak se dopravci výrazně vyzvou k dodržování a uplatňování již současně platných legislativních norem a ustanovení. V daný okamžik je to pouze vytvoření dalších kancelářských míst bez efektu ze státních peněz! Nebo si snad myslíte, že pokuta… Číst vice »
Pane pirát, prosím ozvěte se mi na mail pajamrkev@seznam.cz , potřeboval bych s Vámi něco probrat. Děkuji.
Nebude od věci si vypůjčit i předchozí příspěvek z téhož fóra, který doposud zůstal bez odpovědi, ale třeba se pisatel nakonec dočká 🙂 . Vše kopírováno autenticky bez úprav. PS: o čem chcete mluvit, alespoň rámcově? Příspěvek: „Malý dotaz: Ve vyspělé společnosti se již několik let řeší problém, vlastnost spojená se zdrojem světla, respektive jeho modré složky, která má podlo dostupných studijí negativní vliv na lidské tělo, které se tou dobou má připravovat na odpočinek, nebo spánek. Tyto studie zjevně bere celý svět vážně, neboť moderní operační systémy Windows, Android a jejich další varianty nyní obsahují softwarová nastavení spočívající v… Číst vice »
Cesta správným směrem. Předpokládám, že se to vůbec nebude líbit většině soukromých dopravců a jejich strojvedoucích v nákladní dopravě. V podnikání je ale potřeba nastavit rovné podmínky a kontrolovat jejich dodržování. Bude to takové drážní EET.
Ono se to vůbec nebude líbit hlavně u ČD (a následně u FSČR, až jim podle toho udělají takové šichty, že budou furt v práci) – maximálně 13 hodin z 24 po sobě jdoucích nedá takové ty šichty „dvoudenky“ = 12 výkon + 6 odpočinek + 12 výkon (to je zcela legální podle ZP, takže by tam muselo být „maximálně 18“).
Za mě by se mělo dbát taky na to, aby se dodržovalo PDOJ, tak jak to mají řidiči. Prostě po 6ti hodinách povinná přestávka, i za cenu toho, že vlak prostě zpozdím. Autobusák to taky zapíchne na benzince, když má hodiny, tak proč bych to nemohl zapíchnout na půl hodiny taky já.
Tak to aby zrušili dvoudenky…
A dopravce pokutu nedostane? Ten přece vytváří prostředí a plánuje služby a výkony.
Však je to jen rovnák na ohejbák.
Přečti si to ještě jednou (nebo víckrát)
Dostane. Strojvůdci pokuta až 10 000 Kč, dopravce může dostat pokutu až 10 mil. Kč, pokud bude nutit strojvedoucího k delší jízdě, než má.
A co je myšleno „řídit HV 13 hodin? Je to 13h od nastupu na směnu, na HV, hranic depa, odjezdu z výchozí stanice…?
Hlavně by se tam mělo pamatovat, aby SZDC na požadavek „jsem na hodinách, potřebuji do boku“, nereagovala „nemám misto, musíš jet dál“, aby i SZDC byla případně penalizovana.
To tedy nemusím. Můžu to nechat na rovné koleji a nazdar.
Ano, nejkrajnější možnost, nechat vlak na průjezdný. Kolega to nedávno nechal takhle v Kostěnicích.
Chtěl do Pardubic, tam „nebylo místo“, a v Kostěnicích to taky „nešlo do boku“, tak jim to tam odpoledne zapíchl, než dojelo vystřídání, tak mu to tam stálo přes dvě hodiny.
No to se toho stalo. V 80-tých létech se takto odstavovaly vlaky ve stanicích na „rovné“ koleji celkem běžně. A 0-tá kolej z Poříčan do Běchovic sloužila na tento účel taky běžně.
To by na SŽDC museli vědět předem, kdy měl fíra nástup. Ještě před pár lety to v systému bylo, ale pak přišla ochrana osobních údajů a tento údaj dopravce poskytovat nemusí, tak to nedělá
Kolikrát strojvedoucí chrastí klíčema a do konce směny má dvě tři hodiny.
Což je naprosto v pořádku, protože např. strojvedoucí ČDC má dle interní normy informovat dispečera o odstavení vlaku z důvodu blížícího se konce směny, a to tři hodiny před jejím koncem. Ty tři hodiny má na návrat do místa nástupu na směnu.
Jenže někteří těmi klíčemi chrastí na staniční záloze s nástupem na směnu na shodném místě a s koncem v šest se jim už v půl třetí nechce makat…
„To by na SŽDC museli vědět předem, kdy měl fíra nástup.“
Však to vědět budou:
(2) Dopravce, který provozuje drážní dopravu na dráze celostátní nebo regionální, zajistí, aby neprodleně po zahájení řízení drážního vozidla strojvedoucím na takové dráze byly jejímu provozovateli v elektronické podobě a způsobem stanoveným v prohlášení o dráze oznámeny tyto údaje:
a) údaj o okamžiku zahájení řízení drážního vozidla,
b) číslo licence strojvedoucího a
c) evidenční číslo drážního vozidla.
„Údaj o okamžiku zahájení řízení drážního vozidla“ není údaj o začátku směny podle zákoníku práce…
Jenže v tom návrhu se nic neříká o „začátku směny“.
Říká se tam o době řízení hnacího vozidla, a právě začátek řízení HV je v datech předávaných provozateli dráhy.
(1) Strojvedoucí nesmí řídit drážní vozidlo… po dobu, která v souhrnu přesáhne 13 hodin během 24 hodin po sobě jdoucích.
V čem vidíte problém?
Vidím problém ve vašem nesprávném tvrzení, že
„(To by na SŽDC museli vědět předem, kdy měl fíra nástup.) Však to vědět budou“.
Nebudou – budou pouze vědět, kdy začal řídit drážní vozidlo, což je sice podstatná, nikoli však jediná součást směny strojvedoucího od jeho „nástupu“ na ni (což je to podstatné z hlediska zákoníku práce – tam se definuje délka směny, nikoli délka řízení).
Takže tu jsou omezení dvě: jedno délkou směny (ano, o tom SŽDC nic neví) a druhé délkou řízení HV (o které naopak SŽDC ví).
I když je délka směny nepochybně také právně závazná, tak zákon, o kterém se tady bavíme, se zabývá pouze délkou řízení HV.
Ale porušení zákoníku práce ze strany ČD nemusí SŽDC vůbec zajímat.
řidiči silničních vozidel nad 3,5 tuny evidují také dobu řízení a nikoli délku směny. Za větší problém považuji, že pokud bude mimořádnost a strojvedoucí zkysne na trati několik hodin, bude jej muset odtáhnout někdo jiný, protože tato doba se bude počítat do řízení vozidla. Měla by tam být „záchrana“ v podobě souhlasu SŽDC s pokračováním nad limit do nejbližší určené stanice
Protože tyto údaje ( čas nástupu a ukončení směny a domovské depo ) je pro SŽDC utajovaný údaj dle nesmyslu z EU, tak výpravčí – dispečeři nemají žádnou šanci aby poznaly že fíra má za hodinu konec. A ptát se na každý vlak jejich dispečera v kolik bude fíra končit, není vždy z časových důvodů proveditelné.
Hlavně strojvedoucí by to měli oznámit dříve, než do té stanice přijedou (věřím, že se jedná o výjimky a ostatní to tak dělají). Aby výpravčí zase nebyl ten poslední, kdo se o tom dozví, s vlakem na první kolejí a klíčemi na stole…
Limity pracovní doby dnes řeší NV589, se kterou si hodně lidí vytírá zadní část těla. Proto jsem přesvědčen, že hodně firem (i konkrétních strojvůdců) bude hodně pištět.
No právě. Vytírali si s tím zadní část, protože NV sice něco nařizovalo, ale nebyly stanovený žádný saknce. A jak známe český národ, že… 🙂 Teď by si to mohli rozmyslet.
Musím do toho vstoupit. Těch pozměňovacích návrhů je řada od několika poslanců. Ke všem se teď bude do konce března vyjadřovat MD ČR. A 3.dubna je zasedání Hospodářského výboru. Na všech těchto úrovních může dojít ke spoustě změn a nebo při hlasování o nich může cokoliv spadnout pod stůl. Čili bych teď z jednotlivých návrhů nevyvozoval vůbec nic, protože tady můžeme diskutovat do aleluja a ve finále to bude jinak. 😊 Platí pro jakýkoliv článek na základě čtvrteční uzávěrky přijímání těchto pozměňovacích návrhů poslanců. A to, že to těm poslancům někdo připraví, je snad dobře, ne? Poslanec nemůže znát všechno… Číst vice »
Smutné akorát je, že všechno je to střelba zcela mimo terč, akorát další byrokracie a navíc hrozí nebezpečí, že do toho nějaká lidová tvorba pánů poslanců vnese ještě bůhvíco, když je teď politická objednávka na „přísnost“.
Nikde jsme se navíc nedozvěděli stanovisko Žesnad, pane Sládek?
Ani nemohli, když si to sami teprve čteme. V těch PN jsou samozřejmě nějaké naše návrhy, jsou načtené, ale viz výše – teď to projde revizí z strany MD ČR a budou o jednotlivých návrzích hlasovat poslanci na zasedání HV.
No a konkrétně návrh úpravy §46s už načtený máte? A jaké je stanovisko Žesnad?
Máme nějaké orgány, třeba Předsednictvo. Je nás 25 firem. Takže se to musí nejdřív asi logicky probrat s nimi a rozhodně to nebudu ventilovat mediálně a dopředu. To bych musel být magor.
Takže nic, resp. tichá podpora (protože hlasitá nepodpora by už byla dávno slyšet). Čili dopravci to tak chtějí, potom není co řešit.
No právě, poslanec nezná všechno (to by až tak nevadilo), ale mnozí si nechají nakukat kde co. Zákony (zde v dopravě) má primárně předkládat příslušný resort a ne skupinka poslanců v přílepku (např. zákona o víně). Bohužel, lobbisti krouží kolem nábř. Ludvy Svobody ve velkých hejnech a u Ťoka mají zpravidla dveře otevřené…. Tato novela je podezřele rychle předkládána ve vztahu k nedávným železničním událostem… Sázím se, že to bude v případě MDČR horká jehla…. Za poslance pochopitelně nikdo neručí….
Ale houby. Ta novela se připravuje už od loňska, jsou v ní i jiné, daleko důležitější věci a hlavně – hned vzápětí se bude připravovat další novela, kam se budou implementovat technické věci 4. želez. balíčku. A to o těch lobbistech mě dojalo 🙂
to víte, já jak udělám s někým (něčím) zkušenost, tak už nevěřím. No ať to dobře dopadne….
Zrusit licence strojvedoucim, kteri prekroci povolenou dobu.
Zrovna tohle je ten poslední problém.
Doufejme, že dopravci v osobní dopravě nebudou dělat směny dlouhé 12:59, aby pak zpožděný vlak s cestujícími nezůstal stát v poli. 🙂
Však se směny zkrátí, aby náhodou nepřekročil a o to víc se bude chodit do práce, aby ten strojvedoucí neměl náhodou trochu volna ve volném čase rekonstruovat dům nebo okopávat brambory na záhonku a nebyl unavený.
Zajímavé téma, u Regiojetu projel návěstidlo strojvůdce v zácviku, u ČD byl jeden po dovolené, druhý měl předtím volno (viz. články na tomto portálu), takže ta příčina bude spíše nekoncentrovanost.
A ta nekoncetrovanost potom vychází z čeho?
Chytré mobily? Třeba firove četli zdejší diskuse…
A opravdu jen mobil? Nebo je za tím i něco víc, a mobily slouží jen jako zástěrka? Já bych to tak jednoznačně neviděl… 🙂
Třeba ženská na stanovišti? 😀