Hledání jména Šalingrad pro brněnské nádraží vyšlo na milion korun
Brno, hlavní nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Brno utratilo přes milion korun za anketu, na základě které chce pojmenovat nové nádraží Brno–Šalingrad. Anketu vymyslelo končící vedení města
To je dobře, že na takovéto blbiny Magistrát má… 🙂
To bude v kasičce ještě spoustu zlaťáků na další utrácení
Pojmenovávat za milion něco, co nikdy nebude.
Palec nahoru za transparentní utrácení
Brno do toho…
Co na to říct. Fraška. Nechápu, jak někdo mohl o něčem tak důležitém nechat rozhodovat občany v jakési xy anketě a ještě očekávat, že z toho vyjde něco vhodnějšího než ono obligátní „hlavní nádraží.“
Tak to moc nepovokřál pan primátor 😀
Něčí konto naopak hodně pookřálo 🙁
Ano.
Takto maká Anofert. Někomu bude líp.
Prostě to zařídíme…
Milion v háji a vylezl z toho Šulingrad. Bravo vesničko Brno! Když máte milion na hledání názvu, určitě máte i těch 60 giga na váš novej nádr!
Přesné. 🙂
Nutno podotknout, že to byla spíše marketingová kampaň za zviditelnění přemístění nádraží potažmo celého Brna. V prvé řadě se o přemístění nádraží doví více lidí. Ono to totiž Brňáky moc nezajímá, jak bylo vidět na referendech (i přes spamovou kampaň skoro všude). Takto se aspoň zase zviditelnilo Brno. Na to, že o tom píší všechny noviny i zde o tom je článek, to byla skvělá a levná investice. Jinak k samotnému přesunu. Ještě před rokem jsem byl ostře proti, pak jsem si přečetl analýzy (děkuji KAM a Onemanbrnoblog) a v podstatě neexistuje moc argumentů proč jej nepřesunout. Ono to je… Číst vice »
Pokud se zprůchodní skrz, město se otevře i bez přesunu. Naopak, pokud se přesunuté nezprůchodní, uzavře město o kus dál. Logické, ne? 900 metrů je pořád 900 metrů (pro leckoho nově nutnost použít MHD), u nového nádraží nebude uzel MHD. Navíc přesunuté nádraží využívá trasu nákladního průtahu, takže musíte odečíst kapacitu pro náklady. Moc kladů v tom nevidím.
Že pár obyvatel dojde na nádr pěšky je nevýznamné, i o 900m dál je pořád v centru skoro 400 tisícového města.
Co je horší je ten dopravní uzel MHD.
Naše hlavní město má podobnou špatnou zkušenost, jen v opačném gardu, protože nádraží tam byl dřív než dopravní uzly MHD. Na Muzeum je to 500m na Florenc 900m, tramvaj taky nestaví před budovou a pro to nádraží je to již skoro 50 let problém.
Tak v Praze není problém těch 500 a 900 m, které by šly pro drtivou většinu obyvatelstva v pohodě ujít … problém je Magistrála, kvůli které to „v pohodě“ ujít nejde.
Nevím, jakou zásadní výhodu by měla tramvaj stavící před nádražím oproti metru stavícím pod nádražím (kromě „zálohy“ trati při nefunkčnosti metra), těch 24 kč za těch pár metrů cesty zaplatíte tak jako tak, když se to nedá rozumě ujít (hlavně na Florenc).
To nebyla žádná kampaň, to se jen zase někdo napakoval. Co chceš furt dělat za kampaně ? Nádraží musí být nové – to.je prostě fakt. Toto bylo jen vyhození milionu a jedné roční salinkarty pro nějakého blbce Boleslava, který trpí zastydlou pubertou.
Naštěstí pro Brno, Drážní úřad, který schvaluje názvy stanic, má sídlo v Praze. Z důvodu eliminace ztráty důstojnosti Brna doporučuji do budoucna místní samosprávě organizovat ankety ve věci Brna v jiném městě.
A to se vyplatilo 🙂
Vymýšlet název nádraží, které doufejme nikdy přestěhováno nebude, to byl opravdu dost dobrý nápad…
Za projektování toho nádraží, které doufejme nikdy přestěhováno nebude, už se utratila o tři řády vyšší částka. Mega za zábavu pro ovčany (staří Římané říkávali ‚chléb a hry‘) je jen taková legrace.
Jo presne. At si ovcane hraji s novym nazvem aby zapomneli ze se za 50 mld se odsunem do kopriv nekomu zhodnotili pozemky…
A hlavně leckomu zhorší doprava po kolejích jako taková…