Doprava ve městě Infrastruktura Železnice

Hledání jména Šalingrad pro brněnské nádraží vyšlo na milion korun

Brno, hlavní nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Brno, hlavní nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Brno utratilo přes milion korun za anketu, na základě které chce pojmenovat nové nádraží Brno–Šalingrad. Anketu vymyslelo končící vedení města v čele s primátorem Petrem Vokřálem (ANO 2011)

Vyplývá to z odpovědí magistrátu na dotaz deníku Zdopravy.cz na celkové náklady. Ty dosáhly 823 tisíc korun bez DPH. Se započítáním DPH ve výši 21 % město zaplatilo 995 tisíc korun.  Další peníze zaplatí městské firmy, které poskytnou ceny: například dopravní podnik věnuje autorovi vítězného návrhu roční jízdenku.

Podle mluvčí brněnského magistrátu Zuzany Šrámkové šly peníze v rámci kampaně Náš novej nádr například na návrh a tvorbu kreativní a mediální strategie pro komunikaci, přípravu soutěže včetně analýzy právních dopadů nebo spravování facebookové stránky soutěže. „Výhry pro soutěžící jsou řešeny bezplatně prostřednictvím partnerů a městských firem,“ dodala Šrámková.

V registru smluv je ke kampani jediná smlouva na PR aktivity v hodnotě 409 tisíc korun se společností ArkAdiA. 

Anketu spustilo Brno v červnu. „Zajistíme výstavbu moderního nádraží, které Brno nutně potřebuje, a na lidech je, aby si ho pojmenovali a poté i díky názvu, který sami vyberou, rádi využívali,“ řekl brněnský primátor Petr Vokřál. Brnané nakonec vybrali název Brno-Šalingrad. Zatím stále není jasné, kdy a za jakých podmínek se nové nádraží začne stavět.

Za co vše Brno platilo v případě kampaně Náš novej nádr:

  • Návrh a tvorba kreativní a mediální strategie pro komunikaci schválené varianty projektu Modernizace ŽUB vůči občanům Brna a metropolitní oblasti, včetně grafického zpracování klíčových vizuálů
  • Příprava zadání soutěže – zpracování variant řešení, analýza právních dopadů (ve vztahu k GDPR), řešení otázky kdo může hlasovat, kdo finálně vybírá atd.
  • Realizace soutěže o název nového brněnského nádraží, včetně správy FB stránky Náš novej nádr, inzerce na soc. sítích, podklady pro média, kompletní programování soutěže (pro zajištění všech kol)

17 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • To je dobře, že na takovéto blbiny Magistrát má… 🙂

    To bude v kasičce ještě spoustu zlaťáků na další utrácení

    Pojmenovávat za milion něco, co nikdy nebude.

    Palec nahoru za transparentní utrácení

    Brno do toho…

  • Co na to říct. Fraška. Nechápu, jak někdo mohl o něčem tak důležitém nechat rozhodovat občany v jakési xy anketě a ještě očekávat, že z toho vyjde něco vhodnějšího než ono obligátní „hlavní nádraží.“

  • Milion v háji a vylezl z toho Šulingrad. Bravo vesničko Brno! Když máte milion na hledání názvu, určitě máte i těch 60 giga na váš novej nádr!

  • Nutno podotknout, že to byla spíše marketingová kampaň za zviditelnění přemístění nádraží potažmo celého Brna. V prvé řadě se o přemístění nádraží doví více lidí. Ono to totiž Brňáky moc nezajímá, jak bylo vidět na referendech (i přes spamovou kampaň skoro všude). Takto se aspoň zase zviditelnilo Brno. Na to, že o tom píší všechny noviny i zde o tom je článek, to byla skvělá a levná investice.

    Jinak k samotnému přesunu. Ještě před rokem jsem byl ostře proti, pak jsem si přečetl analýzy (děkuji KAM a Onemanbrnoblog) a v podstatě neexistuje moc argumentů proč jej nepřesunout. Ono to je sice do kopřiv, ale kopřiv, které jsou na dohled nynějšímu nádraží. Vzdušnou čarou tak 900 m. Navíc se tím otevře město. Doporučuji se podívat na jiná města, kde dráhy tvoří jejich hranici a města se rozvíjí opačným směrem.

    Pokud někdo tvrdí, že se někomu zhodnotí pozemky, tak je to zavádějící, možná bych to označil za lež. Pozemky pod novým nádražím patří státu, státním organizacím nebo městu a městským organizacím. Pozemky okolo budoucího nádraží mají mimo výše jmenované i developeři a samozřejmě se jim zhodnotí, pokud do nich investují a tím také zlepší bytovou situaci v Brně. To zhodnocení bude mít velký společenský přínos. Argument proti nádraží tím, že někdo vydělá je mimo.

    Jinak ano, nádraží bude drahé, nicméně varianta Petrov by byla stejně drahá (navíc s velice problematickým napojením na VRT, kde by beztak Děti země, které vehementně podporují Petrov, určitě zdržovali stavbu tunelů chráněným územím). Nutné podotknout, že ŽUB je nutné postavit. Ty peníze do toho půjdou tak jako tak. Stavba na zelené louce (kopřivách, chcete-li) je však méně riziková.

    • Pokud se zprůchodní skrz, město se otevře i bez přesunu. Naopak, pokud se přesunuté nezprůchodní, uzavře město o kus dál. Logické, ne? 900 metrů je pořád 900 metrů (pro leckoho nově nutnost použít MHD), u nového nádraží nebude uzel MHD. Navíc přesunuté nádraží využívá trasu nákladního průtahu, takže musíte odečíst kapacitu pro náklady. Moc kladů v tom nevidím.

      • Že pár obyvatel dojde na nádr pěšky je nevýznamné, i o 900m dál je pořád v centru skoro 400 tisícového města.
        Co je horší je ten dopravní uzel MHD.
        Naše hlavní město má podobnou špatnou zkušenost, jen v opačném gardu, protože nádraží tam byl dřív než dopravní uzly MHD. Na Muzeum je to 500m na Florenc 900m, tramvaj taky nestaví před budovou a pro to nádraží je to již skoro 50 let problém.

        • Tak v Praze není problém těch 500 a 900 m, které by šly pro drtivou většinu obyvatelstva v pohodě ujít … problém je Magistrála, kvůli které to „v pohodě“ ujít nejde.

          Nevím, jakou zásadní výhodu by měla tramvaj stavící před nádražím oproti metru stavícím pod nádražím (kromě „zálohy“ trati při nefunkčnosti metra), těch 24 kč za těch pár metrů cesty zaplatíte tak jako tak, když se to nedá rozumě ujít (hlavně na Florenc).

    • To nebyla žádná kampaň, to se jen zase někdo napakoval. Co chceš furt dělat za kampaně ? Nádraží musí být nové – to.je prostě fakt. Toto bylo jen vyhození milionu a jedné roční salinkarty pro nějakého blbce Boleslava, který trpí zastydlou pubertou.

  • Naštěstí pro Brno, Drážní úřad, který schvaluje názvy stanic, má sídlo v Praze. Z důvodu eliminace ztráty důstojnosti Brna doporučuji do budoucna místní samosprávě organizovat ankety ve věci Brna v jiném městě.

  • A to se vyplatilo 🙂
    Vymýšlet název nádraží, které doufejme nikdy přestěhováno nebude, to byl opravdu dost dobrý nápad…

    • Za projektování toho nádraží, které doufejme nikdy přestěhováno nebude, už se utratila o tři řády vyšší částka. Mega za zábavu pro ovčany (staří Římané říkávali ‚chléb a hry‘) je jen taková legrace.

Newsletter

Partneři