Hledání jména Šalingrad pro brněnské nádraží vyšlo na milion korun
Brno utratilo přes milion korun za anketu, na základě které chce pojmenovat nové nádraží Brno–Šalingrad. Anketu vymyslelo končící vedení města
Brno utratilo přes milion korun za anketu, na základě které chce pojmenovat nové nádraží Brno–Šalingrad. Anketu vymyslelo končící vedení města v čele s primátorem Petrem Vokřálem (ANO 2011)
Vyplývá to z odpovědí magistrátu na dotaz deníku Zdopravy.cz na celkové náklady. Ty dosáhly 823 tisíc korun bez DPH. Se započítáním DPH ve výši 21 % město zaplatilo 995 tisíc korun. Další peníze zaplatí městské firmy, které poskytnou ceny: například dopravní podnik věnuje autorovi vítězného návrhu roční jízdenku.
Podle mluvčí brněnského magistrátu Zuzany Šrámkové šly peníze v rámci kampaně Náš novej nádr například na návrh a tvorbu kreativní a mediální strategie pro komunikaci, přípravu soutěže včetně analýzy právních dopadů nebo spravování facebookové stránky soutěže. „Výhry pro soutěžící jsou řešeny bezplatně prostřednictvím partnerů a městských firem,“ dodala Šrámková.
V registru smluv je ke kampani jediná smlouva na PR aktivity v hodnotě 409 tisíc korun se společností ArkAdiA.
Anketu spustilo Brno v červnu. „Zajistíme výstavbu moderního nádraží, které Brno nutně potřebuje, a na lidech je, aby si ho pojmenovali a poté i díky názvu, který sami vyberou, rádi využívali,“ řekl brněnský primátor Petr Vokřál. Brnané nakonec vybrali název Brno-Šalingrad. Zatím stále není jasné, kdy a za jakých podmínek se nové nádraží začne stavět.
Za co vše Brno platilo v případě kampaně Náš novej nádr:
- Návrh a tvorba kreativní a mediální strategie pro komunikaci schválené varianty projektu Modernizace ŽUB vůči občanům Brna a metropolitní oblasti, včetně grafického zpracování klíčových vizuálů
- Příprava zadání soutěže – zpracování variant řešení, analýza právních dopadů (ve vztahu k GDPR), řešení otázky kdo může hlasovat, kdo finálně vybírá atd.
- Realizace soutěže o název nového brněnského nádraží, včetně správy FB stránky Náš novej nádr, inzerce na soc. sítích, podklady pro média, kompletní programování soutěže (pro zajištění všech kol)