Hledání dopravců na poslední chvíli. Stát o rychlících rozhodne až v říjnu

Motorový vůz 843 u Staré Paky. Foto: České dráhyMotorový vůz 843 u Staré Paky. Foto: České dráhy

O novém dopravci pro tři rychlíkové linky se rozhodne nejdříve v říjnu.

234 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
cestujici Veronika

Ze by ho.na rohodla? Politici nezklamali. Najdete si jinou vymluvu, aby vyhrala Arriva svymi modernimi vozy, jak jsou nekterymi prezentovany. Pres 30 let stare moderni vozy. Vazne? Novy lak, zmodernizovany interier. Tak jo no. Moderni vlak si tedy predstavuju jinak a asi spatne. Nezapomente uvest, jak se Arrive povedl start, jak se Arrive nepovedl start busu u Plzne, jak maji zbabeli a nevyskoleny pruvodci (nebo stevardi?), jak rezervace kol je tragicka, jak jsou 845 poruchove a nevyjely, jak maji nedostatecne vetrani, jak maji kazdou chvili zpozdeni, jak u strojvedouciho mivaji party jak u baru. Maji vlastne motor Mercedes. Tak to… Číst vice »

Miloslav

zkrácení R Liberec-Ústí nad Labem jen do Děčína z důvodů ETCS znamená značnou komplikaci pro cestující z Podkrušnohoří směřujících za Děčín – přestup navíc! A to může znamenat odliv cestujících

roxy

Já to vidím tak,že mělo zůstat pouze ČD a ne tam „nastrkat“kohokoliv,pak to podle toho tak vypadá.Hold moc „kašparů“ v kancelářích a nula nula nic na trati

Jindřich

Arriva nemá vyškolené lidi, jde do soutěže vyloženě jako do sportky. Osobně bych za Arrivu nejezdil. Jenže víme, že obsazování linek je vlastně politická hra. A ČD jako státní podnik je v nevýhodě, protože stát se o dopravu starat nechce. Dopadneme jako v Anglii, kde soukromníci náhle zkrachovali a bude po dopravě.

Jiří Kocurek

Dopravce především potřebuje spolehlivé stroje, nikoliv servisní interval 1200 (tisíc dvě stě) km. Tím pádem mu nevadí zázemí na druhém konci linky nebo i v jiném kraji.

Koneckonců i ten kamion přejede tam a zpátky půl Evropy a nepotřebuje servisní zázemí každých 100 km. A když už náhodou dojde k poruše, tak mají předem nasmlouvánu pomoc a ta neřeší, jestli je kabina pruhovaná nebo putíkovaná.

Tomuhle sotva může konkurovat něčím, co by raději nemělo opouštět okres, aby to nebylo příliš daleko od zázemí.

Avlaky

RegioJet chce mít taky společně depo

Zdrasa

Tuší někdo více zasvěcený, proč mají ČD vždy vyšší cenu? Mám pocit, že furt v soutěžích kvůli tomu prohrávají a o linky přichází jak na běžícím páse. Tímhle tempem to můžou společně se schopností svých úředníku ohledně zařizování nových vozů zabalit a Arriva může spokojeně jezdit po celém Česku s 845…

Axel

K výše uvedenému článku dosud nemám dostatek ověřených info. Tj. Váš závěr je IMHO předčasný a to do doby až budou zveřejněny nabídky.

Ohledně Vašeho názoru, že „mají ČD vždy vyšší cenu“ … To není pravda. IMHO spíše o některé linky firma ČD příliš nestojí, tak napálí přemrštěnou cenu (či horší podmínky) než konkurence. Viz např. způsob jakým Ariva získala zakázku na regionální dopravu na jiho a východě Zlínského kraje – ČD v tomto případě byla dražší a s horšími vagony. … v níže uvedeném přehledu nabídek jsou vlakové linky na JV Zl. kraje označeny jako „soubor B“
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2019/01/Zlin_ceny.jpg

Avlaky

Právě že jo, však ČD má zázemí všude tak proč by nemohli i ostatni

Marcel Pánek

Protože na to nemají prostředky. Možná zatím, jen si to zkouší. Než by do toho investovali.

Avlaky

Mají jinak by to asi nefungovalo už ted

Marcel Pánek

Covid tomu nepřímo pomůže. Je to vše hodně neudrzitelne. Dojdou prachy. Čeká všechny těžké období. Základní dopravní obslužnost dojde velkých úprav. Přestane plýtvání. 🙂 Vsadite se?

pkajetan

naprostý souhlas!

Jedine vlaky

Bože.

Patrik

Do rakví doplnit zásuvky a wi-fi a každý bude spokojený. Vezměte příklad hyder.

Dan

A odhlučnění. A nízkopodlažnost 😀

Cesta

Jednotky 845 jsou nízkopodlažní?

Dan

Nesnažil jsem se porovnávat jednotlivé popelnice mezi sebou, ale s nároky na cestování v 21. století.

Avlaky

Nejsou ale umožňují přepravu vozíčkářům

Jiří Šrámek

Ještě přidat trochu výkonu.

Marcel Pánek

Myslím že zasuvky a WiFi připojení bude v příštích měsících a letech velký luxus. Jako při hledání si zaměstnání cestou vlakem? 🙂

Jenda

Do vagónu ještě nápojový automat na kávu, a není si nač stěžovat z pohledu cestujícího. Hlučná je podobně jako jiné vlaky, nízkopodlažní nejsou stejně jako diskovlaky Arrivy. 843 má navíc plošinu.

Axel

S ohledem na spotřebu elektriky pro kávovar bych zůstal u klasických (hloupých) automatů na balené potraviny a balenou vodu. Kávovar by sice byl fajn, ale náklady na modernizaci by možná přesáhly rozumnou mez.

To myslím platí u všech starších vagonů s vlastním pohonem.

P.S. Co to je „diskovlak Arrivy“?

Leinad

A musí mít automat na kávu rychlý kávovar? 😀
Na táborech sme mívali čaj v barelu, který držel nastavenou teplotu. 😀 Když jsem si natočil, nebyl horký na opaření, ale akorát teplý na pití.
Způsobů jak tam „místo rychlovarky dát bojler“ snad lze konstrukčně vymyslet víc.

Axel

Určitě to nějak jde. Ale když vidím jak obrovský problém pro ČD je dát do vagonů (bez vlastního pohonu např. Bmz) bezdrátový wifi, tak jsem skeptický i k instalaci nějakého promakaného kávovaru. Přitom je snad všem jasné že do vagonu s pokovenými či jinak upravený skly se cestující blbě dostává k signálu mobilního internetu od své TelCo firmy. Tj. já bych radši „vrabce v hrsti, než holuba na střeše“. Tj. např. na lince z Veselí n. Moravou bych radši kdyby ČD dali aspoň nějaký automat na balené jídlo, pití. Protože když člověk jede ráno, tak nádražní zastávky jsou obvykle bez… Číst vice »

Petr Zdobinský

Co se týče WC ve vlacích, tak tam má MD máslo na hlavě. Zdá se, že typický úředník MD vůbec, nevyměšuje. Úředník neví nic o stárnutí mužů, o prostatických problémech některých mužů, že menší děti potřebují na WC hned. Dříve třeba ČD na relaci Praha – Rakovník – cca 6 – 8 WC v soupravě, nyní v Arrivě max 2 WC. Landerbahn měl na relaci Lužná Chomutov výmluvu, že WC nefunguje, ale trasa je krátká, tak co sprostý cestující prudí. Pseudoliberalizace znamená na kolejích, že já cestují mám nulové možnosti ovlivnit, čím pojedu. Např. v autobusu třeba Praha – Louny… Číst vice »

ABC

V letadle jsou taky obvykle 2 – 3 WC (pokud to není zaoceánský let). Holt do sebe nesmíte před cestou naklopit tři piva. A jinak jako čekáte že v Lužný budou čekat čtyři vlaky do Chomutova a sličné vlakušky vás budou přemlouvat abyste jel zrovna s nima?

Petr Zdobinský

Můj milý, já pivo skoro nepiju, trochu to zosobňujete. Ale jako rodič jsem zažil dětskou příhodu po špatné zmrzlině a byl jsem rád, že jsem v City Elefantu uspěl na 4. pokus (tam je toalet dost), jinak by si úklidové firmy fakt užily …. Pokud živím ze svých daní úředníky, tak bych čekal, že počet WC ve vlakové soupravě bude dostatečný a bude to jedním z kritérií. Takový 1 alternativec, co jezdí z Prahy do Prešova, často řeší ucpaná WC, kterých je v soupravě málo, protože obvykle snědí cestující z východního Slovenska, je často ucpou. Soudil bych, že Vy vlakem… Číst vice »

Leinad

Počet WC na soupravu je taky parametr ve výběru, jedno WC v railjetu by nestačilo.

idk123

U lenderbahnu jsem nefunkční wc zažil zatím jednou asi z pěti cest, ale je možné že je to častější…

Jiří Šrámek

U DLB (Trillex) jsem zažil nefunkční WC asi třikrát. Je moc prima, když jedete z Liberce do Rybniště, nepočítáte s nefunkčním WC ve vlaku a v Rybništi, kde přestupujete, v rámci rekonstrukce nádraží, hajzly zrušily také. K nezaplacení.

Vašek

On ten úředník vyměšuje. Ale toaletku má na chodbě 20 kroků od stolu, pravidelně gruntovanou, voňavou, s papírem, mýdlem a dnes i s desinfekcí. A pozor, voda teče vždy.

Jiří Kocurek

Výzva k podání nabídek loni. Tedy nejméně před 9 měsíci. A za tu dobu to nedokázali zpracovat. A bohužel v tom není žádná Havránková, na kterou by se to dalo hodit. Tak za to můžou ti, kteří se na výzvu ozvali. Asi se ozvat něměli.

AVL

ČD přišly s výrazně dražší nabídkou, tak jim dáme ještě měsíc… Slib na nové motoráky za pár let a se smlouvou na pár let …. :)))) Dobrej nesmysl, který svět neviděl a bohužel neuvidí. Teď stačí naslibovat hory (kvalitou) a doly (cenou, i když podsekávat už se dneska bojí, zaplaťpánbůh), aby měli kolegové z kanceláří na další chodbě důvod jim to přiklepnout. No a Odbor výmluv GŘ ČD za 2 roky zdůvodní, proč sliby chyby a že gravitační WC zase není pro cestující tak špatný… A spousta zaměstnanců ČD a dráhofilů bude spokojená, že se podařilo ustát další ohrožení osvědčených… Číst vice »

Ondra L.

Zapominate na to, ze pri poslednim kole liberalizace novi dopravci take dostali zakazky s cestnym slibem, ze si pozdeji poridi lepsi vlaky a zakazku na vlak do harrachova ziskala firma s motorakem, o kterym vedela, ze tam nevyjede. Ale abysme si rozumeli: pochopitelne chyba je tradicne na strane zadavatele: opet se o dopravci rozhoduje pozde a tak se rozhoduje mezi usmudlanou jistotou ČD a krokem do neznama s firmou, ktera to do mesice mozna nejak zaridi.

Georg

pardon, jaka ze firma ziskala zakazku na „vlak do harrachova“?

Ondra L.

@Georg: Je mi jasny, kam tim mirite, ale ten vlak jednoduse drive koncil v harrachove a ted konci v tanvaldu, protoze to dal nevyjede. Je na tom neco nepravdiveho?

Jarek

Samozřejmě, dost jste to zamlžil. takže to vypadá, že se kvůli Arrivě zkracovala rychlíková linka, což je blbost.
R21 je Praha–Tanvald, prodloužení dvou párů o víkendu do Harrachova si platil kraj a celé to byl experiment na hraně kapacity trati i použitého hnacího vozidla, které tam bylo schopné vyjet jen sólo.

Ondra L.

@jarek @jan sůra: o tom ale muj puvodni prispevek nebyl, zase jste me tu zatahli do jakesi mistni sektarske valky mezi modrym gangem a bojovniky proti skrytemu sotoustvi.

Ondra L.

Maji prece (nekteri) do urcite doby zacit pouzivat vozidla, ktera se teprve maji vyrobit, zatimco jiz jezdi s necim jinym. To byla reakce na vetu v prispevku diskutujiciho AVL, ktera znela: „Slib na nové motoráky za pár let a se smlouvou na pár let“ – tedy tim jsem chtel rict, ze to v nasich podminkach neni neobvykly postup. Cely muj prispevek je o tom, ze opet muze dojit k podpisu smluv na posledni chvili, coz je samozrejme riskantni.

Axel

Pro Ondra L…. byl by příklad toho o čem píšete? U nás ve Zlínském kraji Ariva nabídla starší vagony. 3 typy. Dva typy už používá (vagon 845 a Lint). Třetí typ vagonu (Stadler GTW) měl být v používání od září … se používáním tohoto třetího typu Arriva má zpoždění, prý svůj slib splní během několika týdnů (do října). Nejsem si jistý, jestli mimo velké aglomerace se najdou peníze na používání zbrusu nových vagonů na regionálních vlakových linkách. Myslím, že jedinou výjimkou budou nové vlaky na části linek v Jihomoravském kraji. Tj. já jako cestující vnímám slibování nových vagonů na venkovské… Číst vice »

Ondra L.

Ale ja prece arrivu nekritizoval. Na zacatku byla moje reakce na vetu zakladatele tohohle vlakna, ktera znela:„Slib na nové motoráky za pár let a se smlouvou na pár let“, tak si to prectete.
Nato jsem psal, ze to neni u ceskych uradu neobvykly postup. Ani jsem arrivu vyslovne nejmenoval, jen jsem zminil – a mozna jsem byl spatne informovan – ze trasa jednoho vlaku musela byt zkracena, to ale prece nebylo podstatou sdeleni. Co s tim porad mate? O zadnem zlinskem kraji tady ani nebyla rec.

Axel

Ale přece nejde o kritiku/obdivování firmy xyz. Podstatou mé reakce na Váš názor bylo to, že na regionální vlakovou dopravu na venkově jsou zánovní ojetiny maximum možné. Jako např. vagony typu RegioNova či 845. Sem tam doplněné něčím lepším. Na těchto venkovských linkách očekávat velký počet zbrusu nových vagonů (tím myslím i vagony tažené za loko) je IMHO nereálné. Nejsou na to peníze. Na co by měly být peníze, tak je vylepšení interiéru vagonů, a v nočních/ranních opilce bez milosti vysadit. Plus zkulturnit okolí nádraží: – herny pryč, – zřídit improvizované parkoviště, třebas vydlážděním prorůstající dlaždou na místě dosavadní zeleně… Číst vice »

Ondra L.

V tom s vami souhlasim. Mne skutecne slo jen o to, ze si myslim, ze by kraje a ministerstvo nemeli riskovat s uzaviranim smluv na posledni chvili, protoze pak muze dojit s vysokou pravdepodobnosti ke zbytecnym problemum nebo k docasnemu poklesu komfortu. To je cele Pak jsme se v te diskusi do toho trochu zamotali.

Axel

Pro Ondra L. Ad Nenechávat vše na poslední chvíli … v tom s Vámi naprosto souhlasím. Já se pouze snažil vrátit do reality sny o nových vagonech na venkovských regionálních linkách (např. z Olomouc do Krnova). Tj. proto jsou mi podezřelé ty nabídky od firmy xyz, že začne za rok, dvajezdit linku z „Horní abc“ do Dolní abc“ s novými vagony. Nevěřím. Radši chci drobné zlepšení, ale reálné. Slibů bylo dost!!! P.S. Proto jsem tak opatrný na povídačky pana Jančury. Ze Slovácka jezdil 2 linky do Prahy. Pak to zabalil protože linka do Vídně byla lukrativnější…. fajn, ale proč vůbec… Číst vice »

Krušnohorec

Jste si jist, že Arriva s 628.2 vyjede z Rynoltic do Zdislavy a z Růžodolu do do Kryštofova údolí?

Džamel

A jaký je rozdíl mezi tím dojet z Liberce na kopec a dojet na Jedlovou?

zaosai

Na této trati nemají co dělat motorové vozy.I velké lok(750) občas měly problémy.Z Rynoltic nahoru se vypínalo topení,aby ny to byl výkon a nešustrovalo se.

Krušnohorec

Když na Ploučnici jezdil T478.4 s pěti kočáry, tak po zastavení před Zdislavou u klacku byl na podzim velký problém s rozjezdem. Ještě dříve strojvedoucí LD Chomutov a LD Děčín se modlili aby jim neshořely M262.0

Od lesa

A ještě se u toho bude dloubat v nose.

Axel

Pro AVL – s finálním názorem na nabídku ČD (či jiné dopravní firmy) bych si počkal, až budou nabídky zveřejněny. Prozatím nemáme dost ověřených informací.

AVL

Já nehodnotím nabídky, ale kritizuju prodlužování výběru a říkám si, pro koho je to dobrý. Požadavky zadání jsou známy už cca rok?, tak proč je potřeba nastavovat hru o měsíc po tom, co jedna z nabídek ty požadavky přestřelí úplně do jiných mezí a ta druhá levnější jim vyhoví (vycházím z informací z článku). Ať teda najmou Arrivu, protože splnila zadání a byla levnější, začnou okamžitě dělat na novým výběrku, za 4 roky smlouvu s Arrivou vypovědí a nový dopravce ať jsou třeba ČD. Místo toho budou ohejbat za chodu požadavky, aby mohli ospravedlnit výběr, který měli předem naplánovaný. Viz… Číst vice »

AVL

Prodlužování není dobrý ani pro současný provozní zaměstnance, který by už taky rádi věděli, kde budou od prosince nebo ledna pracovat, ani pro SŽ stran tvorby JŘ, ani pro cestující v poslední řadě (o ně jinak nejde). Kromě toho to nahrává současnému provozovateli, vivat fair play.

Cesta

Nabídky obou dopravců.jsou někde zveřejněny? Rád bych si je přečetl. Nebo snad pracujete na ministerstvu?
..

Jenda

A to velké výběrové řízení na motorové jednotky co ČD teď opakují kvůli cenám je co?

kom

proboha jen ne 845, je hrůza tím cestovat, horší už je snad jen regiosprinter…

noerf

No vzhledem k tomu, že GWTR na Šumavských linkách roste počet cestujících, tak to tak špatné určitě není. Já chápu, že zastánci 810 (Strakonice – Volary) a 814 (Číčenice – Volary) to těžko zkousnou, ale statistika hovoří jinak.
To je stejné jako 845 a 843. Někdo radší nový interiér, wifi, klimatizaci i když je stáří jednotky větší. Ale na příkladu vagónů Regiojetu na dálkových linkách, se ukazuje, že stáří vagónu a odpružení podvozku je vedlejší, protože hlavní je dobrý servis, klimatizace, wifi, přijatelná cena.

Avlaky

Za mě i ty sedačky co má RJ tak jsou hodně fajn

kom

nejsem zástance ani 810 ani 814, na šumavě ted taky jezdí menší vlaky než předtím…. GW train a komfort se vzájemně vylučuje… klimatizace v 845 bud nefunguje nebo není, v regiosprinterech je slabá, a přijatelná cena? RJ na R8 dost zdražuje… Mě je úplně jedno který dopravce to bude jezdit ale musí to mít uroveň, tu 845 nemá…

Axel

Pro kom

… Pokud se nemýlím, tak R8 jsou vlaky Bohumín-Přerov-Brno. Jste si jistý, že na této lince jezdí vagony 845? Já myslel, že v minulosti (firma ČD) jezdila s loko+vagony bez vlastního pohonu. A stejný model (loko+tažené vagony) má i nynější provozovatel linky firma RGJ.

Pletu se?

P.S. Srovnáváte vagon 845 s čím? S RegioNovou? Na krátké vzdálenosti (cca 15 minut) a pro kočárky je pro cestující o něco lepší RegioNova. Na delší vzdálenosti jednoznačně vyhrává vagon 845 v podobě v jaké je provozuje Arriva (s 845 jezdící v RGJ nebo v GWTR nemám zkušenost).

noerf

Na lince Strakonice – Volary jezdila 810, nyní Regiosprinter, na lince Číčenice – Volary jezdila regionova, nyní Regiosprinter, občas dvě 816 s cyklovozem mezi. Na trati České Budějovice – Volary jezdila 843 + vlečnák, v létě brejlovec nebo bardotka s dvěma patřičnými vagóny a jedním klasickým. Nyní Regiosprinter nebo dva, popřípadě 626 (845). V létě i čtyři Regiosprintery s dvěma cyklovozy nebo dvě jednotky 626 s dvěma cyklovozy.
Takže si nemyslím, že by kapacita byla nedostatečná. Hlavně poptávaná kapacita na tratí České Budějovice – Volary dle dat od ČD byla výrazně nižší než skutečnost.

Jerry

Na Volary určitě nejezdila 843ka.ono taky záleží estli gwt má dost regiosprinteru ..

Avlaky

Ale každý dopravce má jinou 846/628

Axel

A v čem je konkrétně rozdíl? Máte máte odkaz popisující konkrétní vylepšení na původních vagonech 628 od Deutsch Bahn? Myslím vylepšení které zaznamenají cestující při jízdě (tj. nikoliv venkovní nátěr a ani např. komunikační spojení řidiče a dispečera dopravní firmy). Ideálně včetně aktuálních fotek.

Například fotky cca z roku 2017 s vagony 845 (628) – řazeno abecedně dle dopravní firmy:
Ariva https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/ARR_845.php
GWTR https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/GWTR_628.php
RGJ https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/RJ_628.php

Od lesa

845.0,1,2,3 a 628.2 je trakčně totéž, jen GWTR mají 628.4 a to jsou trakčně 2 motory 845 spojené (ne 845/945, tedy motor a řidičák).

Axel

Aha, zajímavé. Chápu správně, že 628.4 má výrazně vyšší akceleraci? Nebo v čem spočívá efekt spojení obou motorů?
Či mám Vás chápat tak, že v 628.2 má jeden motor (přes 400 kW), zatímco 628.4 má 2 motory (tj. dvojnásobný výkon = 2x přes 400 kW)?

P.S. GWTR uvádí, že na lince Plzeň-Most provozuje 628.2
http://www.gwtr.cz/cs/r25-plzen-most/nase-vlaky/vozidla-628-2

idk123

GWTR má ty dvoumotoráky na Šumavě, na R25 má ty „normální“

Axel

Díky za upřesnění.

Lukáš F.

Možná hloupý dotaz: nemohly by se ČD přihlásit s 854 + Bdtn757/954, které vakuové WC mají?

Vbb

A vezmou je kde? Nebo chaotickým přesouváním vozidel mezi jednotlivými depy jejich počet naroste?

Jiří Kocurek

Ano, samozřejmě! Jinak je to velmi vhodná jednotka na horskou trať, v motrovém prostoru je dostatek místa pro umístění balastu, čímž je možno zvýšit adhezní hmotnost pro sestavu MV+VV+ŘV, kdyby nestačily 2 hnané nápravy z celkových 12.

Twix

Což o to, před nástupem „rakví“ na rychlících z Liberce do Pardubic a Ústí „hydry“ jezdily (s jedním vlekem zpravidla), jestli měly delší jízdní doby, to už nevím. A dostatečný počet by se asi našel, už tím že by je mohly na současných výkonech vesměs nahradit ty uvolněné „rakve“. A nějaká další rezerva asi bude, počínaje tímto GVD přišla spousta „hyder“ a „kvater“ o své výkony, ale nově se zase tolik neobjevily (akorát ten Broumov, Tábor – Strakonice, nějaké posiláky na Kladno, Štramberský cyklovlak atd.), on to už nikdo moc nechce, to si tam raději nechají částečně nízkopodlažní vratnou Regionovu.… Číst vice »

idk123

Nějaké posiláky na Kladno? Tím myslíte téměř výhradní vozbu spěšných vlaků na Kladno řadou 854?

Jerry

Kladno potažmo Rakovník jezdila na SP 750 + vozy a řidičák takze lepsi než ušmudlané 845.

Lukáš F.

Jak už tu někdo psal, s nástupem Arrivy na rychlíky do Rakovníka, Turnova a ČB přes Písek se nějaké 854 a vozy uvolnily. No a protože 854 není dobré vozidlo do hor, pak je ještě možnost vyměnit 843 za brejljety, které teď vozí osobní vlaky z Prahy do MB. Alespoň je to návrh a ne jen brečení, že ministerstvo ČD diskriminuje.

Axel

RegioNova na nynější lince z/do Liberce? Myslím, že předloni jsem absolvoval jízdu z/do Liberce jak přes Pardubice, tak přes Ústí nad Labem. Tj. asi jde o linky o kterých je článek. V obou případech jsem absolvoval jízdu RegioNovou. Jsem si tím jistý (protože jak z Pardubic do LBC, tak z LBC do UnL jsem seděl zhruba v témže místě, ale hlučnost obou RegioNov se velmi lišila – jedna jízda byla v pohodě, druhá jízda druhou RegioNovou byla strašně hlučná). A teď s překvapením čtu, že ČD chce na obou linkách jezdit s vagony 843. Proč? V čem je lepší vagon… Číst vice »

Džamel

Tak na těchto rychlících co pamatuji, jezdili jen 843 , 854 nebo klasika… Regionova z Pardubic do Liberce je hodně velká šotouš legend…

Axel

Pro Džamel… bylo to v létě. Měl jsem jízdenku „Na léto“ a jel jsem okruh přes Liberec jako turista. Tou RegioNovou z PCE do LBC i z LBC do UnL jsem si jistý. Ale díky za info, že RegioNova je raritní na lince z Pardubic.

A mezi LBC a UnL jezdí RegioNova standartně? Podle webu http://sledovani.55p.cz/decin_861_2020/?disp=9-2020 to vypadá že jezdí vagon 844 (což je myslím RegioShark). Tj. firma ČD chce vagon RegioShark do budoucna nahradit vagonem 843 na lince LBC-Děčín-UnL. Chápu to správně?

Michal

RegioShark jezdí na osobácích, 843 jezdí na rychlících

Axel

Děkuji. Takže toto rozdělení má zůstat zachováno, pokud bude vyhodnocena jako lepší nabídka firmy ČD?

Ve výše uvedeném dnešním článku se píše jen o vagonech 843 (a poté by mělo dojít k jejich výměně).

Dominik

Z Pce do Liberce určitě nikdy 814 nejela, když nemohla 843, tak přívěáky táhla 742. Nepletete si to s tratí Pardubice – Havlíčkův Brod?

Axel

Jel jsem na té lince jen jednou. RegioNovou jsem dřív jezdil dost často, takže jsem pravidelně měl vytipované místa kde hlučnost bývá menší. Proto si to pamatuji, protože ten rozdíl v hlučnost RegioNovy z PCE do Liberce a z Liberce do UnL byl velký

Jestli se pletu? Je to možné.
Smyslem mého dotazu bylo jestli ČD pravidelně jezdí na obou linkách do Liberce převážně s vagony RegioNova. Jak vidno z reakcí znalejších, tak do Liberce RegioNovy příliš nejezdí.

Díky všem znalejší za aktuální info.

Cyklista

tak už jsem viděl i na rychlíku Olomouc Brno místo pantera, dvě spřažené regionovy…

Vbb

V čem je lepší vagon 843 lepší než RegioNova?
4 nápravy (tj. poloviční „drncání“, které jde dolů s kvadrátem počtu náprav a nahoru s počtem náprav), vzduchové vypružení (podstatně zlepšuje kvalitu chodu). Negativem 843 proti RN je vysoká podlaha.

Axel

To vzduchové vypružení na vagon 843 je v čem konkrétně dobré pro cestující? Při rozjezdu/brždění se vagon míň chvěje/cuká? Chápu to správně?

Nebo vzduchové vypružení má nějaký jiný příznivý efekt?

P.S. Znám systém vzduchových měchů na (starších) Citroen (např. na XM nebo na C4). Má vzduchové vypružení na 843 podobný efekt na komfort cestování?

ABC

pozor, citroen neměl vzduchové měchy ale hydropneumatický systém (a C4 měla už jen klasická péra)

https://cs.wikipedia.org/wiki/Hydropneumatick%C3%A9_odpru%C5%BEen%C3%AD

Axel

Aha. Z hlediska komfortu cestujících tedy starší citroeny a starší vagony (tj. 843) jsou zhruba stejně komfortní? Na zhruba stejně nekvalitní silnici/železnici?

Nebo v čem je konkrétní praktický přínost toho „vzduchového vypružení“ na vagonu 843? Myslím pro komfort cestujících.

Dominik

Nevím jak linka na UnL, tam jsem snad nikdy nejel, ale do Pce opravdu určitě nikdy 814 nejela, za prvé slabší výkon, a za druhé byste z toho musel vytvořit Ropovod, kvůli kapacitě (a vydržet v tom 3 hodiny by byl um).

Od lesa

Tak možná když jim něco zdechlo…
Pamatuji kdysi na742 + 4x baafx na rychlících Liberec – Kolín, to byl opruz! V létě peklo, v zimě sibiř, za Turnovem už člověk nevěděl, jak si má sednout, protože byl naklepanej jak řízek a na příšerných sedácích chtěl po výstupu v Kolíně jít žádat o ZTP/P a invalidní vozík.

cestující Veronika

Jednoznačně jsem pro 843 a následně nové stroje. Radši současné novější 843 (než starší 845) a následně nové stroje. Jestli někdo uvažuje opačně, tak si přesuňtě 845 na nějakou vlečku a zařiďte si nostalgické jízdy. Měl by být trend omlazovat vozy a ne se stářím vozu vracet zpět. Když už se začalo omlazovat (viz. 845 vs. 854), tak ať se omlazuje (nic proti 854 už proto že 854 vyjede do Harrachova a 845 nikoliv).

Džamel

Některé Béčka jsou novější než mz vozy z Rakous, věk je jenom číslo…

Avlaky

Jenže nové stroje jen tak nebudou když ČD pořád říši vyberka

Dan

Jestli je to na 7 let, tak se těch nových vlaků v případě ČD dočkáme tak možná na poslední 2 roky z té sedmiletky. Vždyť teprve teď vypsaly výběrko…to máte lhůtu pro podání nabídek, výběr vítěze, odvolání,… možná do toho skočí zas ukončení výběrka ze strany ČD, jak mají poslední dobou ve zvyku… no a i kdyby ne, ještě se to musí vyrobit a schválit. Ty ojetiny Arrivy jsou alespoň trochu tišší a klidnější, ale ideální to taky není. Arriva bude nepříjemná v tom, že na úsek PCE – HK bude potřeba kupovat si jízdenky podle toho, čí vlak člověk… Číst vice »

Dominik

Neříkám, že 843 je nějaký super stroj, ale furt je natom výkonově lépe, jak 845 a kapacitně menší jak 843 + 2 x 043. No i když, když odpadne část cestujících Pardubice – HK – Jaroměř, tak se třeba ukáže, že sólo 845 stačí kapacitně, protože obecně je tento úsek nejvytíženější.

asdfg

Až na to že s 843 je doporučeno jezdit na 70% pt (snad to stále platí, učili nás to kolem roku 2010 při autorizacích). Takže ona ta 845 o tak moc výkonější taky není.

Dominik

To neříkám, ale narozdíl od 843 nedokázala vyjet ani do Kořenova. Pravda, po 2 průserech, tam raději 843 zakázali, ale pokud vím, tak strojvedoucí nedodrželi postup pro jízdu na té trati, ale evidentně je 843 stále výkonnější nejspíš.
Doporučené, ale záleží zda se tak jezdí, to je i u 742 doporučeno jezdit na max 7 stupeň, kvůli přeotáčkové ochraně, ale když to člověk nehrotí a stroj zná, tak se dá jet v určité míře i na 8 stupeň a nic se nestane.

asdfg

Jenže na 843 to není kvůli přeotáčkový, ale kvůli tomu, že se pak rakev mín se*e, podobně jako brejlák, který na 8 taky trpí. S nástupem rychlokvašek to začíná být vidět. Objevují se závady, co tu ještě před pár lety nebyly. Třeba přeskoky na TM to byla vzácnost.

Dominik

To vím, že u 843 to není kvůli přeotáčkový, to jsem uváděl jako příklad u 742. Jasně, pokud s tím jezdí jak prase, tak je to špatně (přibylo i obutých mašin a rozbitých BP, protože s tím třískají). Jen říkám, že není důvod nepoužívat 8. stupeň (100% Pt), pokud svůj stroj dobře znám a vím, že u daného vozidla si to ve vhodnou chvíli mohu dovolit, když je to potřeba.

Divočák

vidím to na obálkovou metodu .. na uvozovky není čas..

koracino

..naposledy jsem zde prispival loni v prosinci,kdy se arr.rozjizdela-to bylo jedno velky nestesti,coz asi uznate vsichni…-„nove stroje“,novy personal,atd.jejich management zrejme veskery tlak cestujicich ustal a ted si sebevedome brousi zuby na dalsi spoje…-malo z nich ale tusi,ze se blizi podzim a zima.zacit jezdit v prosinci(kdy uz zadne listi nehrozi)a v zime(ktera tady vlastne uz par let nebyla) umi kazdy jouda.vlaky ridim teprve nejakych 25 let,ale verte,ze neni na draze vetsi adrenalin,nez sychrave podzimni rano…:-)…-na podzim je (nebo bylo) uplne bezne,ze prvni ranni rychlik z pardubic do liberce tahal kocour…-co bude tahat arrivu?neznam jejich probehy od udrzby k udrzbe,ale kazdy dopravce… Číst vice »

Avlaky

Tak bylo to způsobeno tím že se Arriva 10krat z ničeho nic rozrostla, takže komplikace byly na místě
Ale teď už to mají v pořádku

asdfg

Jenom dotaz, kde ČD vezme kocoura v Liberci? 210 je KO, v HK je možná provozní 113 a jinak kde nic tu nic. Jinak vloni na podzim sem si toho kocoura v čele „užil“ na 100%. Přijedu do Starý Paky na přestup na první rychlik do Pardubic, tj. ten z Paky v 5.30 a vlak nikde. Rakev zůstala viset v kopci nad Libercem. Rychlik zrušen bez náhrady a za hodinu jel osobák do Jaroměře.

Od lesa

V KO jakože v kopřivách? To možná, ale v KOlíně už v podstatě ani depo není, natožpak nějaká 742 ČD. Ale možná jsou myšleny jiné KOtěhulky.

asdfg

V KO, jako navržená na zrušení.

Od lesa

Tak v Boleslavi to vrčelo protože nebyla páka donutit smluvního poskytovatele k fungování zásuvek. Pár nedobrot se při jejich rozjezdu stalo, ale to by se v takovém objemu stalo každému, hold měli smůlu, že byli trnem v oku režijkářům, odborářům a jiným zabedněncům, tak se každá kravina rozmazávala. Kolik neschopností, MU, nevytopených vozů a jiných věcí měly v zimě ČD? Jen se o tom nemluvilo. Vzpomeňte na jejich první větší průser, projetý klacek v Debři… ano je to špatně, ale nic by se jinak nestalo, žádný vlak proti nejel. ČDmani hned měli o čem drbat jak že je ta Arriva… Číst vice »

Dalibor

Systém je nastaven správně a vyhovuje. Jinak by přeci byly změněny pravidla a dělalo se to jinak, ne?

Juraj

Ten Jablonečan musí huliť dobrý matroš, keď tak čítam ten blogís. Rétorické cvičenie ako z Haló novin, spústa emotívnych slov, spletené myšlienkové vlákna dohromady… holt kvalitný ideologický tréning sa odborárom musí nechať.

Od lesa

Má jen poněkud vypitou budku, ale když ho tak budeš brát, tak v podstatě už jen neškodnej psychopat.

Leden

A tihle by chtěli řídit i regionální dopravu…

Hezky česky

Nedávno byly znevýhodněny režijkama, nyní to jsou hajzle, příště bych to viděl na nátěr vagonů, že modrá je dražší než žlutá..

ABC

no to jo protože musí za správnej odstín platit Najbrtovi!

Georg

Podle něj jde například na požadavek uzavřeného systému WC, který motorové vozy 843 nemají, na rozdíl od 845 Arrivy
to je opravdu diskriminace jako brno…

Avlaky

Tak ATI si ty záchody předělání

Avlaky

Predelají*

Martin V.

Taky nestačím valit voči! To jako když mám na nějakou službu KVALITATIVNÍ požadavek, který jedna nabídka nesplňuje, tak to je DISKRIMINACE? V tom případě já při nákupech diskriminuju dnes a denně.

Laik

„Ministerstvo samozřejmě aktuální stav nepovažuje za ideální a je si vědomo časového prostoru pro přípravu rozjezdu provozních souborů. Toto časové pnutí vychází ze vzniklé situace“ – není to skvělé že Ministerstvo je si vědomo? A jak by to vypadalo kdyby Ministerstvo mělo ministra na celý úvazek? Konalo by Ministerstvo?
Kdo že má Ministerstvo už sedm let pod kontrolou? Ti co makají a nekecají, že? Tohle se jim teda nepovedlo.

BoH

No nechci se MD zastávat, protože podle mělo již dávno postupovat jinak (cestou liberalizace), nicméně si musíme uvědomit, čím tato situace vznikla. MD počítalo s přímým zadáním těchto rychlíkových tratí ČD (toto je v podstatě ta hlavní chyba). Arriva ale podala relativně nedávno protinabídku, kterou se musí MD zabývat. Jenže to nejde hned a celkové vypořádání jsou prostě stanoveny určité parametry, které se prostě musí dodržet. Jinými slovy pochybilo MD tím, že nedává prostor ostatním dopravcům, ale zároveň si Arriva měla uvědomit, co chce a hlavně podat nabídku dříve.

bkp

Arriva využila zákonný termín. Nic víc, nic míň.

BoH

Jistě. To stejné MD, takže pak nemáme moc o čem diskutovat, no ne? 🙂

bkp

Můžeme se bavit o tom, proč MD za nějakých 15 let nezvládlo žádné řádné výběrové řízení, a to nejen v případě těchto tratí.
Tento průšvih jde zcela za MD, protože to je vypisovatelem, to drží v ruce klíč.

BoH

Jistě, taky se můžeme bavit o tom, co mohlo udělat MD lépe, když ta nabídka přišla v červenci…

BoH

P. S. MD právě nic nevypsalo. Já se bavím o tom, že vypsat mělo, nicméně nevypsalo a počítalo s přímým zadáním ČD a v červenci přišla nabídka od Arrivy. Co podle Vás konkrétně mělo následně MD udělat, aby se nerozhodovalo v říjnu.

bkp

Vyhlásit v roce 2018 řádné výběrové řízení.

BoH

No ale vždyť o tom píšu úplně ve svém prvním příspěvku 😀 … No ale já vycházím z realitu, že to soutěžit nechtěli a v červenci jim přišla nabídku. Co tedy podle Vás měli následně udělat?

BoH

pardon za překlepy – jsem nepoučitelný a vždy si kontroluji, co jsem napsal, až po odeslání 🙂

bkp

To ale je typické falešné dilema – nemohl jsem jednat jinak, protože problém, který jsem sám vědomě způsobil. Tak to ale nefunguje. Teď samozřejmě nezbývá než improvizovat doufat, že problém nebude ještě větší.

BoH

Není to falešné dilema, ale reálné dilema. Ano, řešením by bylo se nabídkou Arrivy vůbec nezabývat a také by to problém vyřešilo. Ale bylo by to skutečně lepší?

BoH

Mimochodem, nikdo vědomě ten problém nezpůsobil. Znovu opakuji, ta trať neměla být soutěžena. Nepočítalo se s tím. Ale ano, jak poznamenal kolega David, mohly to s ČD uzavřít rok dopředu a neměli bychom se tady o čem dohadovat. Ale znovu opakuji, co má MD udělat nyní jinak a lépe, aby se nerozhodovalo v říjnu?

David

Měli mít zajíštěnou smlouvu na provoz již rok dopředu.

kom

akorát to odnesou pak cestující…

tecka

To je jako počítat s tím že budu mladý a krásný. A divit se že stárnu a že již nejsem mladý.

Filemon44

Tady jde o to,zda ARRIVA nepodala tu nabídku na poslední chvíli záměrně.Jako soukromník moc dobře ví,že má většinu veřejného mínění i médií na své straně a tudíž nemá co ztratit.Pokud zakázku dostane,bude to jedinečná možnost ukázat,jak se dokáže připravit i v téměř nereálně krátké době.A pokud ne,bude to jen doklad toho,jak MD drží ochrannou ruku nad monopolem zastaralých a zkostnatělých ČD a nedává prostor novým dopravcům.

Axel

Pro Filemon44 – Arriva nemá automaticky veřejné mínění na své straně. U nás ve Zlínském kraji jezdí 4 skupiny regionálních vlaků. 3 (elektrická loko sever jih, linka Otrokovice-Zlín-Vizovice a linka Kojetín-Hulín-BpH-ValMez) jezdí ČD. Čtvrtou skupinu linek jezdí firma Arriva. Na této čtvrté (jih a východ Zlínského kraje) totiž firma ČD pravidelně nasazovala krom RegioNov i stařičké vagony 460 a 854. Tím firma ČD odradila cestující. A firma Arriva s nabídkou mnohem kvalitnějších vagonů přilákala cestující zpátky do vlaku, například mě a moji rodinu. Naproti tomu u jiné linky ve Zlínském kraji. přes Hulín a BpH jezdí firma ČD s RegioNovami… Číst vice »

Džamel

Tak na Chrudim by asi s Arrivou nebyl problém domluvy. To je jen o nějakém papíru navíc…

asdfg

Nebyl, ale „chrudimáky“ vozí ČD, takže to nepůjde, protože se to tak nikdy nedělalo (spolupracovat se soukromníkem)… no jistě modří najdou dostatek argumentů proč ne.

Josef Trögl

Dělalo. Teď při výluce Oldřichov-Bílina jezdily vlaky ČD odklonem přes Úpořiny za Regiojet a naopak Regiojet zajišťoval náhradní vlakovou dopravu ÚL-Teplice. Vzájemně na sebe čekali a uznávali si jízdenky.
Je to pořád dotovaná doprava, co objednatel nařídí (a zaplatí), to bude.

asdfg

Tak to čumim.

Ano, dokud ČD někdo nedonutí, sama od sebe tohle neudělá.

Marek Kováč

Není to o papíru navíc, je to o odpovědnosti dopravce, způsobu odbavení, rozúčtování poplatku za DC,…

Džamel

V době konkurenčního pravěku se povedlo ve svátek napsat z Liberce ČD a RT, dopadlo to spojením. Proto dnes u vlaků v ZDO to je opravdu jen o tom papíru, kde bude vše sepsáno, kdo co, kdo jak, kdo za co, co za co a pod…

švestka

Tak snad z těchto rychlíků konečně zmizí hnojiče kolejí. To je neskutečná ostuda, že na rychlících jezdí hnojící WC.

ABC

A co na to oddělení Stromy u trati? 🙂

ten strom, kterej jsem zasadil vlastními ústy, kropil vlastním potem a hnojil, Kamile, vlastníma hnojivem!

Georg

pan berounsky hnoji rad. z rychliku i ze svych webovych stranek… 🙂

cestující Veronika

hroooozně velkááááá ostuda! Strašné! Přes ho.na nejede vlak. Hold někdo výše z toho má pupínky. :-)))

ABC

kolo rovno hovno tak se to rýmuje, kolo jelo rovno, rovnou přes to hovno, kolo rovno hovno tak se to rýmuje

ModráGuma

Arriva = Palec dolů

ModráGuma

Nehledě na to že vstoupit někomu do smlouvy už po uzavření je trochu drzé. Takže kdyby teď probíhalo výběrko na BA – Komárno a MD by jednalo jen s RJ a pak ZSSK vstoupily na trat 6 mesicu predtim tedy logicky jeden da nejakou cenu a dalsi uz pak da samozrejme nizssi cenu. Nebranim se klasickym vyberku ale toto fakt ne. Arriva = Palec dolů

švestka

Žádná smlouva nebyla dosud uzavřena, lžete.

Pražák

Umíte číst? Žádná smlouva uzavřená nebyla, Arriva jen podala protinabídku, na což MD reagovalo tím, že vyzvalo oba uchazeče k podání finální nabídky dle MD požadovaných parametrů. A srovnalo tak oba na stejnou startovací čáru.
Problém je v tom, že MD mohlo naprosto v pohodě v roce 2017 vyhlásit regulérní tendr.

David

Spíš MDČR palec dolů.

ModráGuma

To taky…

Miloš

Zajímavé,ale když je soukromník dražší, odkazuje se na lepší ,, komfort,,

švestka

Tady hlavně žádný soukromník není. A a Arriva je levnější, takže i tak kopeš naprosto pitomě.

Dominik

Ale ČD následně nabízí nová vozidla. Ale jak ukázala poslední výběrová řízení, u objednavatelů je cena na prvním místě.

švestka

A stejná, která už tři roky jezdí do Kladna? To teda radši ty ojeté, než si platit za vlaky, které svět ještě neviděl.

Georg

pletete se, do kladna jezdi uz pres 10 let.

švestka

Nojo vlastně už 10 let jezdíme do Kladna výhradně novými desiry, časem doplněnými ještě novějšími žraloky. Kam se na to hrabe zlý soukromník.

Luboš Beneš

Jistě nová vozidla budou…..máme super nový šukafon verze 7.0-:)
Slibem neurazíš…..

Greta

Následně, později, výhledově, na svatýho Dyndy, zkrátka nikdo vám nedá to co ČD slíbí.

Josef Trögl

Ale až za kdovíkdy. Dnes jsem jel rychlíkem z ÚL do LIberce a i když jsme dojeli včas, tak 843+043 už moderní dopravě neodpovídá. Motor strašně řve, klimatizace není, wifi není, zásuvky nejsou. Navíc je vozidlo také poměrně líné (i když to jsou to modernizované Arrivy asi taky).

Dominik

Uznávám, že 843 ve velkém prostoru pro cestující řve (v menším už to je docela snesitelné), klimatizace ano je fajn, ale osobně to pro mě není nic tak důležitého (špatné nastavení, či špatné čištění – takže zdravotní problémy), WiFi už vůbec nic pro cestu důležitého (data docela zlevnily, já mám teď 100 GB za 300,- O2 to mělo v letní akci bez jakýchkoliv dalších podmínek), zásuvky ano nejsou, ale to by asi nebyl zas takový problém dosadit. Co považuji za vcelku důležitý prvek pro dopravu – IS a ten 843 má. Ano 843 nepatří zrovna k rekordmanům, ale 845 je… Číst vice »

Lektor

Ukončení vlaků v Děčíně kvůli tomu, aby se do vlaků nemuselo investovat je na ránu. Ale jinak to potvrzuje moje slova, že všechny neelektrifikované tratě míří k zániku.

Twix

Toho bych se nebál, zvlášť se začínajícím zájmem o bateriová vozidla. Ale samozřejmě by to zkrácení po Děčín bylo pitomé, když je tam teď zajištěný přípoj v relaci Cheb – Liberec (pokud se Krušnohor někde moc nezaseká, což se bohužel stává).

Jiří Šrámek

A kde chceš v těchto relacích ty baterie nabíjet???

Twix

To byla obecná odpověď na to, zda všechny neelektrifikované tratě míří k zániku. V případě těchto konkrétních relací by to samozřejmě bylo k ověření, jakou by to znamenalo kapacitu baterií, aby ty zatrolejované koncové úseky (plus asi nějaký kus troleje v Liberci) stačily na dostatečné nabití. Aneb aby vozidlo po stažení smetáku v Opavě dojelo s rezervou někam k Dětřichovu, dál na Olomouc už si vystačí s rekuperací.

Avlaky

Kolik je vůbec potřeba jednotek na jednotlivé tratě, Arrive se uvolní 9 jednotek, ale nevím jestli to není málo

medvěd

Ví MD , co chce? Aby jezdil starý šrot nebo nový vlaky? Inu v ČD se střídali “ odborníci“ a takhle to dopadlo. Nemají vagony, mašiny, lidi lítaj směny ……….. a postih manažérů……..nic , jen tam dosadí dalšího…..

Avlaky

Jenže podle toho co ČD předvádí tam nové motoráky jezdit nebudou

bkp

Požadavek na vakuové WC je v roce 2020 diskriminační? Proč tomu pošukovi vůbec dává někdo prostor?

None

Nešel by pod vagon zavěsit kyblík? Sice by to nebylo vakuové, ale účel by to splnilo.

David

Kdybychom neměli Berounského museli bychom si ho vymyslet.

Adamgolias

O uzavřeném oběhu wc by se vubec nemelo mluvit . To je samozrejmost . Ovsem , skuzte se podivat mezi koleje , kde arr pravidelne zastavuje. Ty jejich 845 masti koleje urcite vic , nez 843 a spol. ( Roztoky, č lipa , odstavna kolej v koline) Nemelo by byti standartem i lapaci vana na olej z prevodovky – motoru?

ABC

kdo maže ten jede!

koleyy

Zatímco motory ČD nic nemastí a nikde jediný flek… vy máte pane dobře vymytou dutinu lebeční!

Adamgolias

Ve 21.stol chtít eliminovat litrové úniky ropných látek znamená že mám vymytou dutinu lebeční? Možná mám , ale asi je to lepší než jako vy žít v technologickém dávnověku.mimochodem , nemáte stejnou nemoc jako Nick ,,u lesa,, . ? Já o motorech nenapsal jediné slovo . Jen jsem popsal co vidím . Tam kde byl občas nějaký mastný dle je dnes olejem prolité kamenivo. Přesně v místech kde 845 zastavuje pohonem . Když jsme u toho cd , třeba brejlovec ( není li to pravda , omlouvám se) má pod motorem vanu . Takže pokud kape , jako že ano… Číst vice »

X 1

Podívej se v Děčíně u perónů do kolejiště. Natažený hadry a komplet prolitý.
Ne jenom teď, co tam začal jezdit Regiojet do Střekova. Bylo to vždycky.

Peeetr

Požadavek na složité WC jen pokud budou zahrnuty i mastné pokuty za nefunkční WC.
Jinak to dopadne jako u těch zbožňovaných klimatizací, které pak soukromníci odmítají často zapínat, aby ušetřili naftu a za opravy.

Filemon44

Jinými slovy se čeká,až ARRIVA nabere těch 60 strojvedoucích…proč to neřeknou rovnou.Ale co,někdo tomu říká výběr….

koleyy

Arriva na Pardubice má lidí dost.

Gajda

Je hezký, jak někdo brečí jak jsou ČD znevýhodněny uzavřeným WC, ale že ty stejný ČD pak znevýhodní všechny ostatní, když požadují nesmyslnou šířku dveří mu nevadí. A kdyby tomu stejnýmu protěžovanýmu výrobci neplatily miliardu za pozdní dodávku lokomotivy co se nepovedla, třeba by vylo i uzavřený WC. Nehledě na to, že hodně dlouho se dělalo všechno ve prospěch ČD, holt se jednou ta karta musí začít otáčet…

ModráGuma

Takhle. Predstav si ze nejaka firma uzavre s jinou firmou snlouvu a dalsi se podiva hm ja chci taky ! Podiva se za kolik to nabidla konkurence. Rekne si hmm. Da nizsi cenu a easy no… to byvh rekl ze je diskriminacni. Nebranim se normalnim soutezim ale toto fakt ne.

švestka

Žádná smlouva uzavřena nebyla, tak tu nemel dokola svoje lži.

Gajda

Jsem si na 100% jistej, že pokud by se to týkalo čehokoliv co v životě využíváš, byl bys za to rád a bral levnější. Ale tady je to trošku jinak, MD ještě nic nepodepsalo …

Peeetr

Jenže zvýhodňování ČD se dělo převážně vlastenectvím, což trestné ještě stále není ani v EU, ale s tím WC nejpravděúpodobněji nějakého úředníka podplatila Arriva, což trestný čin už dlouho je.

Pražák

Vy jste dnes vynechal medikaci?

X 1

To je stíha. Už to nehul. 🙂

Domorodec

Všechno zestátnit, vyhodit papáláše a dát dráhu do pořádku !
A né ji furt roz..dávat!!

Dalibor

a on top ten vseznaly a premoudry stat zaachrani. Ja teda dobu, kdy vsechno bylo statni (a majetkem vseho lidu) zazil. Prozil jsem v teto dobe polovinu zivota. A nemam pocit, ze by stat umel cokoliv ridit efektivne.

Zapa

Zajímavý názor, že pokud to bude státní, tak zmizí papaláši.

David

Spi dál, komouši!

Radim Cenek

Čemu to pomůže? Obě ty firmy jsou státní.

koleyy

Zapomněl jsi na vyvěšení rudých praporů a poslání všech soukromníků do gulagů.

David

Takže místo aby tam jezdili v Česku vyrobené 25 let staré motoráky , který by nebyli problém zrekonstruovat, tak tam budou jezdit 35 let staré z Německa, u kterých se rekonstrukce vůbec nepovedla a tím jsou stejně odsouzený cestující v tom jezdit na dalších 7 let, oproti ČD, který buď právě zrekonstruují ty nynější a nebo koupí nové. A to se ještě nebavíme o technické stránce jednotlivých vozů.

noerf

843 je novější než 628 respektive 845, nicméně 845 jsou po rekonstrukci, která u 843 není plánovaná.
A nové jednotky byli již dříve slíbeny na jiné tratě.

cestujici Veronika

Souhlasim, ze 843 je novejsi. A dodavam, ze interier v 845 je povrchne z velke casti novejsi, ale v 843 ten interier neni spatny, vypada dobre. Hledela bych na vek vlaku.

koleyy

Tak si v tom udělejme trochu pořádek. 843 oproti originálu má navíc jen předpotopní informák a tu a tam modrý lak, jínak nic. 845 má komplet vykopaný interiér a dosazen zcela nový. Dílčí rozdíly jsou mezi 845.0, 845.1, 845.2 a 845.3 – je to vidět zejména u wc. Pak dostaly český rychloměr, vysílačku, info, VZ, tablet (ten se sjř atd.) a nový lak. Toť ale vše. Agregáty pohonu včetně jejich řízení jsou původní, topení též. Takže bych slovo rekonstrukce nepoužíval. Motory asi nelze srovnávat 2x 6 válců od Liazu vs. 12 válců od Mercedesu, byť má 843 výkonově navrch, tak… Číst vice »

cestujici Veronika

A rám 845 ma od Porsche jste zapomnel napsat :-))) A ten vas Mercedes vam uz xkrat nepomohl a vlak stejne nedojel a nebo nevyjel vubec. Stari je stari a z toho se nevykroutite. Kdyz jste odstavili 854 ze dvou trati, tak tim stejnym metrem nedavat saunove a line 845 misto 843.

bkp

Když to vezmeme po technické stránce tak zjistíme, že 843 je slabej a hlučnej krám, u kterýho se žádná rekonstrukce nevyplatí.

Martin

Když to vezmeme po technické stránce, tak kromě hlučnosti to samé platí u 845 (628DB)

asdfg

To není, 845 sem jel minule náhodou z Paky do Turnova a proti 843 je to mnohem tišší. Ale je to jen vlastní pocit.

Martin

A já píšu asi co????

asdfg

Matka dráha měla spoustu času 843 vylepšit. Ať už odhlučněním, dosazením wifi, zásuvek, dosazení vakuového wc. A za posledních 25 let nic, jen se dosadil IS.

bkp

…a přesto to neudělala. Takže asi tak.

cestujici Veronika

Nymyslim si, ze se slaby kram. Jela jsem v jednom dni soupravou 845 do Turnova z Mlade Boleslavy takovy pomalejsi. Nasledne jsem jela 843 s dvema privesnymi vozy a rozjel se mnohem lepe z Turnova smerem na Liberec.
Nejaky hluk v v 843 je ale v 845 v motorove casti taky a naooncich spupravy taky. A 845 neni kram podle vas?

bkp

Jedna věc je mít nějaký výkon, jiná věc je ho použít.
845 taky nic moc, ale jako ucelená jednotka a tím odpadající posun v obratových stanicích jsou přece jen o kousek napřed.

Zrzek

K 843 jsou i 943 a 043 jen se jich tenkrát nevzalo tolik, aby se utvořily komplety. A nízkopodlažnost by šla vyřešit jednoduše k 842 a 843 udělat nízkopodlažní RV, který by mohl být spojitelny i např. s 841 a 840.

Avlaky

Rekonstrukce vůbec není jistá a navíc, jak známe ČD, tak zase zruší vyběrko

Ty motoráky Arrivy měli jen stařeckou nemoc, už jsou více spolehlivější než na začátku

Zapa

Aniž bych chtěl posuzovat spolehlivost, tak nebylo by lepší to nazývat dětskými nemocemi? Po stařeckých dost často přichází už jen smrt.

David

Pobavilo, ale je to pravda.

Avlaky

Jasně, ale dětské bývají u nových vlaku ne u repasovanych

cestujici Veronika

Prijde vam v poradku nakrazatovat novejsi vozy starsimi?
Vyberove rizeni neni jednoduche. Kdyz se treba peihlasi jen jeden a nebo se treba zmenila situace

watslaw

Když mohla Arriva nainstalovat WC do 845, které je původně neměly vůbec, tak by snad ČD mohlo zvládnout v 843 ty existující upravit na nehnojící.

noerf

Tento článek ukazuje několik zajímavých věcí: 1) ČD slibují nové motorové jednotky, přitom všechny soutěže na ně zatím zrušili mimo jedné, kde se očekávají nabídky dodavatelů 2) u linky Liberec – Ústí nad Labem jezdí dieslová jednotka v úseku Děčín – Ústí nad Labem pod dráty a bude zde vyžadováno ETCS od roku 2025. Tak je několik možnosti, buď ukončení v Děčíně a přestup hrana/hrana na elektrické vlaky do Ústí (ekologická) nebo jednotky mající zabezpečovač ETCS nebo smlouva na 4 – 5 let než bude ETCS v části trati povinné a vypsat standrdní výběrové řízení na 10 – 15 let… Číst vice »

bkp

ETCS bude i z České Lípy před Jablonné.

Kuba

Ale určitě ne výhradní provoz během trvání této smlouvy.

Avlaky

A za ty záchody může kdo? No přeci

Mirek111

Tento článek ukazuje zejména to, proč MD a ČD sídlí v jedné společné budově….Je tu zjevná snaha, to uhrát, pro Moloch, toť vše…Jinak, ne jen toalety na ůrovni 21. století, ale, očekával bych, nízkopodlažní jednotky….

Jerry

Ministerstvo to totálně posralo..a jejich výmluvy jsou k pláči.jo dají to arrive,

Jerry

Protože je levnější ale pokud ČD nabízí 843 v současném spojení s 043 a 943 tak mají větší kapacitu .jasně že ČD budou dražší když nabízí posléze nové motoráky.

M&R

Třeba ty co jezdí z Prahy na Kladno? 😂

Jerry

???

Jiří Šrámek

Jo, přesně ty.

Bespi

Praha – Kladno chce v prvni rade novou trat. Na stavajici kupovat nove vlaky je blbost. Vic lidi to neprilaka a nove vlaky si na te trati akorat tak „znicime“.

Dalibor

akorat nikdo nevi, jaka doba je „posleze“. Pozoruje ruseni vyberovych rizeni na nakup v CD mam obavy, aby tato doba nebyla “ jeden furt“.

Jerry

Tak na to jsou smlouvy.

ABC

jo to byly na vyjetí reko Stadlerů taky

ModráGuma

Rekl ze zejmena to budou drazsi. Nevim jakou castku kdo podal ale priklad CD nabifnou 100 000 000kč a Arriva se mrkne hm Soudruzi z CD to maj za stovku tak my to dame za devadesat. A samozrejme novej srot. Jako by ho tady uz nebylo dost od Všech dopravcu.

švestka

Nové motoráky jako na linku do Kladna? Teda takové, které svět ještě neviděl.

Twix

Ano, už někdy v roce 2008 jsme se mohli těšit na Desira na rychlících ČD do Kladna. Nakonec tam tedy ojeté motoráky z Německa teď jezdí, ale takhle to asi ČD neplánovaly 🙂

Luboš Beneš

A o tom to je…. o těšení -:))