Hledá se nejhorší železniční přejezd. Deník Zdopravy.cz začal sbírat tipy od veřejnosti
Nehoda lineckého expresu na přejezdu jižně od Českých Budějovic. Pramen: Policie ČR
Deník Zdopravy.cz chce přispět k diskusi na téma, jak zvýšit bezpečnost české železnice.
Nechci se vyjadřovat ke konkrétním přejezdům, spíš se vyjádřím k některým častým závadám v přehlednosti: 1. Trať je v zářezu, silnice taky a ještě se kříží pod ostrým úhlem, takže řidič nemá šanci zjistit, zda se neblíží vlak, dokud nevjede do průjezdného profilu dráhy. Jak příklad uvádím přejezd P2688 mezi Dolním Slivnem a Střížovicemi. na něm jsou už pár let sice závory, ale když nesvítí pozitivka, tak můžu jen doufat, že strojvedoucí má OP a bude houkat. 2. Vedle přejezdu je roští / hromada štěrku / domeček ZZ, přes které není vidět na trať. Jak příklad uvádím přejezd P1932 na… Číst vice »
Já nevím co učili v autoškole Vás, mě učili (a už je to drahně let nazad), když nevidím, tak zastavím, stáhnu okénka, vypnu rádio a poslouchám. Když neslyším vlak – jedu. Ve škole off road jízdy mě navíc učili: když nevidíte jak to vypadá před vámi, vyžeňte zkrátka toho spolujezdce ať vás jistí; spolujezdec tam není pro parádu, to svezení si musí nějak odmakat… 😉
Jasný, pokud bude někdo za Vámi, tak si asi bude klepat na čelo a troubit jak zběsilý, ale tak ať si troubí, život máte přeci jen jeden…
Tak tohle me teda v autoskole fakt neucili. Ne snad, ze by me to nenapadlo samotnyho, ale v ramci vyuky jsem to nedostal.
Ono to tak nějak víceméně vyplývá ze zákona. A stejně tak je zřejmé, že takový přejezd je prostě nepraktický a nebezpečný.
Se zavorama je Horní Slivno Střížovice a tam je rozhled docela dobrý. Bez závor je Dolní Slivno Střížovice tam je rozhled totálně od Dolniho Slivna od Střížovic máš šanci vidět vlak, který vyjíždí z Vrutice (cestou vidíš na trať), ale přímo u přejezdu je to s výhledem na 2 věci. Den před Lutyni moc nechybělo a měl jsem 1 ranni hydru v návěsu, ještě že mě něco osvítilo a uvědomil jsem si, že první v tudle dobu má jet a na tom náledí jsem to jen tak zastavil a počkal až začne výstraha a projede vlak, potom jsem to s… Číst vice »
P6652 u Postřelmova. Super rozhledové poměry přes protihlukovou stěnu, když sjíždíte z hlavní. Ale po poslední havárce o tom snad SŽ ví…
Jaké rozhledové poměry na přejezdu se světelným zabezpečovacím zařízením (tam se řeší jen rozhled na 10 km/h při vypnutých světlech, což je úplně minimální rozhled)?
Co máte na mysli konkrétně?
Na tomto přejezdu je také zákaz odbočení vlevo pro auta z vedlejší a zákaz odbočení vpravo z hlavní.
Původně se tu měly nějaké přejezdy zrušit s vybudováním náhradní komunikace, ale obec, vlastníci byli proti, takže zase bez výsledku. Takže zase za vše může dráha. Poslední nehoda to byl gumokol, který odbočoval proti zákazu odbočení na silnici. Prostě to vzal na sebe značky neznačky, světla nejsvětla.
trochu offtopic ale rikam si jaka je to parada kdyz na trati Plzen-Zdice zadnej ofiko prejezd neni – zmizely jedine dva – gen v Chrastu po vystavbe tunelu Ejpovice, a ten ve Zbiroze po vystavbe nadjezdu………jinak je to v puvodni stope po zdvojkolejneni z prvni republiky
respect
Nechci vám kazit radost, ale přes nádraží v Kařízku jeden zbyl P284 a u Holoubkova je přejezd jen pro pěší P285.
Karitek je aktualne na rade – nahrada mimourovnovym krizenim……..P285 bude zrusen bez nahrady
Jestli je to pravda, tak to jsou dobré zprávy.
I/20 – P1367 – skokanský můstek u Sedlice
Jeden z nejlepších přejezdů na počet nehod je P2739 u Záp. V poměru k obvyklé rychlosti vlaku (je tam omezení asi na 10 km/h) v tom místě by možná i vyhrál.
A přitom když člověk zastaví na stopce, která zde je, je krásně přehledný…
Mělo by to být jako s podobnou anketou o nejabsurdnejsi bankovní poplatky.. Většinou ty co daný rok zvítězily tak je banky zrušili.
Prosím, s anketou vytvořenou Patrikem Nacherem nás nesrovnávejte, to dost bolí:-)
at uz toho Patrik Nacher spachal leckde leccos, pruzeni ban skrze poplatky mu jednou PanBuh pripocita k dobru
HOWGH
Každý přejezd se nedá zrušit jenom proto, že je nebezpečný. Třeba proto, že je třeba tudy jezdit, ale ne tak frekventovaný, aby aby se přestavěl na mimoúrovňové křížení.
Co se ale dá udělat, zlepšit jeho zabezpečení.
Tohle je fajn anketa. Doufám však, že SŽ k tomu přistupuje systematikcky a po tom průseru v Lutyni, projde všechny rizikové přejezdy a tam, kde najde rizikové faktory (nedostatečný rozhled, nevhodný sklon vozovky za/před přejezdem atd.) okamžitě provede nápravné opatření. I kdyby se tam mělo dočasně jezdit 5 km/h, stojí to za další nezmařený lidský život.
Proč všichni chcete zpomalovat železnici? Vždyť jejím zpomalením zabíjíte konkurenceschopnost. Přejezdů je tolik, že se mohou zavírat. Jen to bude pro motoristy o o kousek dál.
Zakázat pro auta je jedna věc, když se to dá objet.
Ale zrušit přechod pro pěší znamená akorát že tam lidi budou chodit načerno (málokdo půjde o 5 km delší cestou po silnici první třídy) a zvýší se odpor obcí k dráze (nechceme rozpůlit neprůchozí bariérou)
Ne. Zákon stanoví jasně, jak je to s předností v jízdě.
Přesně tak. Zákon stanoví, jak je to s předností. A proto ty přejezdy, kde takovým způsobem přednost zajistit nelze, jsou prostě nevyhovující. Někde ji lze zajistit alespoň stanovením omezené rychlosti drážních vozidel.
Taková trať 064 z Libuně do Lomnice nad Popelkou, tam je jeden unikátní přejezd vedle druhého.
Ty nejlepší jsou:
P4705 – Kyje u Jičína
P4706 – Ploužnice
P4718 – Lomnice nad Popelkou – zde je prozměnu přejezd vybavený zrcadly (což oceňuji) – ale hned vedlejší P4717, ta nemá ani stopku a rozhled ze směru z kopce je 0.
P3414 – ul. Cvikovská, u vj. náv. před žst Jablonné v Podještědí. Je tam dopravní značka STOP, přejezd je bez závor.
Musíte to napsat na mail uvedený v článku…
Ale tam to nebude volně ke čtení SŽ. 🙂
SŽ to tady možná čte, ale rozhodně si myslím, že by nikdo nedostal úkol to odsud opisovat.
V principu velmi vysokou rizikovost vykazuje segment přejezdů zabezpečených jen PZS bez závor. Zde je statistická úmrtnost posádek automobilů 20-30x vyšší než v segmentu PZS se závorami. Tj. stále platí naše doporučení, PZS bez závor evidenčně minimalizovat a za základní a preferovanou formu považovat PZS se závorami. Stav, kdy PZS bez závor bývají i nově zřizována, nutno považovat za neudržitelný.
Na to nemáme. 😉
Vysvětlete to dříve drážnímu úřadu, který stanovoval způsob zabezpečení žel. přejezdu. Když DÚ napsal na místním šetření jen světla bez závor, jak tam může dát samovolně SŽ také závory? Nemůže, protože má hospodařit efektivně. Pak přijde NKÚ a řekne milému SŽ, že rozhazují státní peníze na vyšší stupeň zabezpečení, přestože kompetentní úřad řekl, stačí jen světla.
Nyní se to již trochu systémově pohnulo a někde se vrcholově rozhodlo o doplnění, řešení závor na vybraných přejezdech. Avšak nejde to všude, je to o financích.
Po rekonstrukci vznikl na I/15 u Libesic velice podobny problem, jako stal zivot strojvedouciho minuly tyden. Tam az pojede souprava s nizkym valnikem tak se tam zlomi a zasekne.
Dvoukolejný železniční přejezd na frekventované silnici I. třídy (I/64) v bezprostřední blízkosti nepřehledné úrovňové křižovatky dvou silnic I. třídy (I/64 x I/21) s vysokým podílem kamionové dopravy. To je i na poměry České republiky smutný unikát! Trať křižuje silnici v ostrém úhlu a zároveň je v oblouku, takže auta přejíždí přes nebezpečný dvojitý „hup“. Na přejezdu a v jeho blízkosti došlo už k bezpočtu DN. Přejezd je nebezpečný zejména pro kamiony, kterých rok od roku přibývá. Po silnici I/64 směrem na hraniční přechod Aš už jezdí víc vozidel než přes silnici I/6 směr Pomezí (kterou chce ŘSD přestavět na dálnici)!… Číst vice »
Tak logicky, pokud by tam byla dálnice, nemohl by tam být přejezd.
A co značka “konec dálnice” 50 metrů před přejezdem, a po 50 metrech zase další značka “dálnice”? Když to jde s cyklostezkama…
„Řidiči, veď vozidlo.“
A co naopak? Přejezd, jehož zrušení silně zkomplikovalo někomu život? Jeden známý takto přišel o příjezd k trvalému bydlišti, protože dle katastru k jeho domu vedla ještě jiná „cesta“(lesem terénem, sjízdná možná tankem ve směru z kopce dolů, zpátky ne)
Zajímavé, přitom takové zvěrstvo jako P556, kde by aspoň PZZ bylo přínosem zůstalo.
Kroměříž, ulice Veleslavínova, přejezd zrušen, neboť pohledem od stolu se zdál zbytečný, na nesouhlas města nikdo nebral zřetel. Obejít přes nejbližší přejezd činí 1,5 kilometru a lidí chodí výrazně víc než za den projede vlakem na Zborovice. Řešení problému namísto podchodu či nadchodu je poslat tam pokutující četníky.
A na hulin taky?
Všetaty, přejezd na ulici Byšická
P2928
I velbloud by záviděl tak krásný hrby.
No za mě jsou opravdu pěkné přejezdy P6824 v Březové nad Svitavou a P6823 v přilehlém Brněnci/Moravské Chrastové. První vede přes svitavské zhlaví ŽST Březová nad Svitavou, takže kříži 4 koleje, z toho dvě hlavní v převýšeném oblouku, zároveň je nepříjemně úzký kde se dva osobní automobily tak tak vyhnou s tím, že zde projíždí klasické 12 metrové busy a obsluha místního mlýna Penamu je tak odrzlá, že jsme nejednou v těch kolejích malém skončily. Vše podtrhuje ostrý úhel příjezdu jak směrem od Březové, tak od Brněnce, v obou případech má člověk mizerný přehled o situaci na přejezdu (v jednom… Číst vice »
P6823 – vozovka je vlevo trati nešťastně zalomená z důvodu existujícího vjezdu do bývalé Vitky (dnes již zdemolované) a souběžné komunikace. P6824 – existence je nutná. V případě uzavření P6824 je tudy vedena objízdná trasa pro bus. Pro Správu železnic by bylo vhodné se zbavit nájemníků a dům zbourat.
Dále zde někdo zmiňoval přejezd P3945 v Troubsku. Ten byl pro delší busy opravdu problém. Zde se mnoho let čekalo na realizaci stavby Horní Heršpice – Střelice. Dříve to nešlo dělat, neboť by bylo nutné řešit i přilehlá nástupiště žel. zast.Troubsko.
Oba přejezdy by se při troše snahy a dostatku financí šli určitě nahradit podjezdem. O tom proč se silnice před tím v Brněnci stáčí samozřejmě vím, nicméně busy jezdí přes oba přejezdy pravidelně (ač teda přes ten přejezd v Březové pouze linka 273..)
Já spíš reaguji na to, že v Březové je nebezpečně úzký a nepřehledný, ten v Brněnci je zas skrz ten oblouk, že tam škrtá prakticky všechno.
A kde by prosím šel umístit kapacitní podjezd nebo nadjezd. Na tom by musela být všeobecná shoda (SÚS, obce apod). Je zde nevhodná konfigurace terénu, existence Svitavy …
A jak lze řešit případně P6822. Mostem přes Svitavu ten by musel být na Q100.
Ono vůbec konfigurace terénu, zastavěnost území a existence Svitavy v okolí trati Blansko – Svitavy je pro rušení přejezdů dost nepříznivá situace.
Souhlasím, zejména na tom přejezdu přes zhlaví je úzká přejezdová vozovka a při míjení vozidel hrozí, že někdo spadne pravými koly do kolejiště a tam uvázne. Mezitím bude zahájena výstraha, za pár vteřin spadnou závory a za pár vteřin je tu vlak. Chodci zde běžně chodí štěrkem, neb nemají proti autům moc šancí. Řešením by bylo rozšíření přejezdové vozovky a pokud možno (to platí obecně) zavedení kontroly volnosti přejezdové plochy před jízdou vlaku.
Rušením přejezdů je u Správy železnic obdobná disciplína jako kácení stromů kolem trati. Správa železnic je označována buď za ničitele životního prostředí když kácí, nebo je obviňována z nečinnosti při nekácení. A ještě hůř, když si dovolí oslovit majitele překážky v rozhledu u žel. přejezdu – nevhodná zeleň, nevhodně postavená stavba plotu apod. Takže, když taková překážka (protože s původcem překážky se nejde domluvit a na úřady nedbá) má za následek umístění DZ „STOP“ tak je taky zle. S rušením je to obdobné . Zveřejnění záměru na rušení vyvolá odmítavou reakci veřejnosti, neboť dojde ke zcela „flagrantnímu“ omezení vlastnických práv… Číst vice »
Většinou bohužel ředitel agroholdingu, nebo mástní soukromý zemědělec je člen zastupitelstva nebo rovnou místostarosta. Přitom by někdy stačilo obnovit cestu, kterou v minulosti právě zemědělci rozorali.
a co třeba Slatiňany, přejezd na Presy – https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=87389674&newest=1&yaw=3.656&fov=1.257&pitch=0.723&x=15.8159759&y=49.9241046&z=18
Bezva nápad, díky. Ještě bych si dovolil navrhnout souběžně jednu soutěž na hledání přejezdů, které už mohly být zrušeny, ale Dobrá správa se tomu urputně bránila.
Daleko horší je když SprŽel zrušit chce, ale obec je proti. Pak je přejezd jak jehelníček, samá značka.P553
Hypotetická možnost. Máte nějaký konkrétní přejezd, který SprŽel prokazatelně chtěla zrušit? Bývávaly doby, kdy se SprŽel snažila a někde na odpor obcí narazila. Teď už bych věřil spíše tomu, kdyby to bylo obráceně – obec chce zrušit, ale SprŽel nikoliv.
P553 je přejezd který nechtěl městys Jince zrušit.
Tak pardon jedná se o přejezd P555 „rada nesouhlasila se zrušením přejezdu P555 v Rejkovicích.“ Str 18 zpravodaje https://www.jince.cz/evt_file.php?file=13665
https://zlinsky.denik.cz/zpravy_region/obyvatele-bojuji-proti-zruseni-prejezdu-vsude-by-museli-oklikou-20230329.html
A co natáčet řidiče, kteří nerespektují PZZ?
Takže mínusáři podporují ty, kteří nerespektují PZZ. Dobro došli.
Asi proto, že diskuse je primárně o rizicích přejezdů vyplývajících z jejich dispozice či uspořádání, ne o ježdění „na červenou“.
Na některých přejezdech kamery již jsou.
To neuškodí, ale pochybuji že by statisticky významné množství řidičů naschvál vjíždělo před jedoucí vlak.
A navíc, pokud se kamera montuje, tak by kromě fotky do správního řízení měla i zastavit vlak (gs)
Než by tu fotku někdo začal řešit, tak by ten řidič pravděpodobně již na tom přejezdu nebyl.
Při troše štěstí by byl vidět ksicht řidiče. Když ne, mohla by být vidět aspoň RZ.
Ale souhlasím, mělo by to i zastavit vlaky (a zase pustit jakmile se přejezd uvolní).
Všeobecně bych řekl, že na hraně zákona, jsou přejezdy zabezpečené pouze kříži + u kterých navíc nejsou dodrženy rozhledové poměry a proto jsou doplněny značkou Stop. Uvádí to řidiče do paradoxní situace, kdy nejsou dodrženy rozhledové poměry na přejezdu, ale závoreň značka Stop přikazuje řidiči zastavit na takovém místě od kud má náležitý rozhled 😀. Myslím, že každé překonání takového to přejezdu je porušení silničního zákona a vždy vede k potrestání řidiče silničního vozidla v případě nehody. V podstatě se vždy jedná o „Vjezd na vlastní nebezpečí“
Je to stejné jako s vjezdem do křižovatky, kde stojí špatně zaparkované auto.
„nejsou dodrženy rozhledové poměry a proto jsou doplněny značkou Stop“
Proč zde uvádíte nepravdivé, zavádějící informace?
Když zastavíte, tak vidíte, rozhledové poměry jsou splněny. Stopka plní podobnou funkci jako na křižovatce – z dálky vidět není, při zastavení vidět je, jak má.
To si trochu nerozumíme. Rozhledové poměry se týkají přejezdu a definují (normou) v jakém prostoru a jak daleko od přejezdu musím jako řidič silničního vozidla vidět vlak, abych mohl přejezd buď bezpečně přejet povolenou rychlostí (v případě křížů 30km/h) nebo měl dostatečný prostor pro to, abych vozidlo bezpečně zastavil před přejezdem v případě, že v prostoru definovaným rozhledovými poměry spatřím vlak. Na mnoha přejezdech, ale nejsou normou stanovené rozhledové poměry dodržené, prostě na přijíždějící vlak nevidím a proto je to ošetřené tou Stopkou. Jenže často je to tak, že i když před Stopkou zastavíte stejně na trať nevidíte. Nehledě na… Číst vice »
Jak tedy správně jet přes přejezd, kde je bílé světlo a k tomu zároveň stop.
https://mapy.cz/turisticka?pano=1&pid=86706694&newest=1&yaw=6.259&fov=1.420&pitch=-0.033&x=15.1529819&y=50.7277976&z=19
Zajímavý…myslím, že stopka platí jen v případě, že nesvítí bíle světlo – tak jako kříže…ale jistý si teda nejsem.
Tohle je myšlenkový nonsens. Buď je přejezd zabezpečený PZS a jezdí se podle signálů PZS. Nebo není a jezdí se dle rozhledu. Nemohou v principu současně platit značky upravující přednost a světelné signály.
To je stejné, jako na křižovatce se semafory. Bude svítit zelená a na sloupu semaforu bude stopka. Jak se zachovám?
Platí semafor. 😀
Tedy záleží jestli je to kulatá nebo směrová zelená 😀 na kulatou najedu do křižovatky a dám všemu přednost(tramvaji, protisměru, chodcům). Na šipku jedu.
Budeme rádi za příklady takových přejezdů a jejich fotky. Děkuji
Fotky z ledna – února, nebudou vypovídající. Přejezdy bez dvoumetrové kukuřice na sousedním poli, či olistněných stromů a keřů budou vypadat mnohem lépe. Mě osobně napadá třeba P5940.
A co třeba diskuze na téma mlha, hustý déšť nebo husté sněžení?
Jak se chováte na přejezdu s kříži za velmi ztížené viditelnosti?
Jestli jsou nebo nejsou dodrženy rozhledové trojúhelníky nevím, ale jednou jsem tam skutečně potkal vlak a rozhodně to není příjemný zážitek. Zvlášť v když je vzrostlé pole na druhé straně než je Třemošnice. P3762
A proto je dobré i takovéto přejezdy nahlásit. Mnohdy to spraví jen odbagrování části zeminy tam, kde je komunikace utopená v zářezu, kde z traktoru je vidět a z osobního auta už nikoli.
Nezbývá, než znovu zopakovat, že je to jako na silniční křižovatce, kde je stopka, protože bez ní to nejde jednoduše vyřešit.
Princip chování řidiče na Stopce je stejný u křižovatky a také u žel. přejezdu. Rozhledové poměry, tedy čas na reakci a bezpečné opuštění nebezpečného pásma je stejný a je splněn. Nebo snad znáte přejezd se Stopkami, kde tomu tak není? Tak šup uvést na uvedený e-mail, aby deník zdopravy pomohl zlepšit bezpečnost.
A co třeba diskuze na téma mlha, hustý déšť nebo husté sněžení? Jak se chováte na přejezdu s kříži?
Rozdíl je v tom, že většina nehod na silnicích nikoho nezajímá. Denně jich je desítky a neštěkne po nich ani pes. Většina nehod na přejezdech je důkladně prošetřena, mediálně vyzdvižena, statisticky zaznamenána, podrobně analyzována a po té diskutována proč nehodovost stoupá. Proč tomu tak je se mě neptejte. Podle vašeho komentáře ale chápu, že jste ochotný připustit občas nějakou tu nehodu na přejezdu, zrovna tak jako se stává na silnicích, když je pro vás stopka na křižovatce stejná jako stopka na přejezdu. To ale ovšem trochu odporuje tomu o co se tu spousta lidí snaží a to je bezpečná železnice.… Číst vice »
V tomto kontextu užití DZ „STOP“ či jiné zákazové značky lze chápat jako selhání správce příslušné infrastruktury, který není schopen situaci řešit odpovídajícím způsobem s maximálním bezpečím a pohodlím pro uživatele.
On je to spíš takový odkaz z minulosti, kdy tento způsob „zabezpečení“ byl na tehdejší poměry dostačující. Silniční doprava nebyla tak intenzivní jako dnes a železniční dopravě zase nevadilo, že přes každý přejezd jede 10 km/h. Ale myslím, že k tomu správce železniční infrastruktury přistupuje celkem aktivně a každý rok se podaří mnoho takových přejezdů modernizovat na světelné. Pozitivní vývoj i aktivní přístup v tom myslím je vidět.
Na přejezdu jenom doplním, že nemáte zastait doslova před stopkou, ale před křížem.
Nicméně zákon mi nezakazuje zastavit dřív a pak se pořádně rozjet 😀
V tomto kontextu užití DZ „STOP“ či jiné zákazové značky lze chápat jako selhání správce příslušné infrastruktury, který není schopen situaci řešit odpovídajícím způsobem s maximálním pohodlím pro uživatele.
Ale vždyť k tomu ta STOPka je, ne?
A co takhle anketa o lidech co nerespektují červenou a závory na přejezdech.
Velké množství důležitých přejezdů má již kamerový systém.
A ten kamerový systém automaticky rozesílá pokuty?
P3652 na silnici 410 u Čechočovic na Třebíčsku je taky slušne hrbatej…
při rekonstrukci IV tranzitního koridoru na Slovensko se SŽDC naskýtá jedinečná možnost zrušit dva přejezdy v obci Bystřička jedná se o tyto přejezdy P 8055 a P 8054 za stanicí je nahradit podjezdem pod tratí,i za cenu že by se železniční násep musel přisypat cca o dva metry nahoru… zabily by se dvě mouchy jednou ranou…nehledě na fakt ,že nová silnice 1/57 která povede na Vsetín se má v těsné blízkosti přejezdu P 8055 překlenout násypem a mostem přes stávájící starou silnici 1/57 a násypové těleso bude tak bránit ve výhledu na trať–VYSOKÉ RIZIKO BUDOUCÍCH NEHOD NA ŽELEZNICI!!! na P… Číst vice »
2 metry by dost možná nevyšly z důvodu normového stoupání tratě. Trať tam stoupá konstantně vysokými hodnotami.
Jen formalita, Bystřička není na IV. tranzitním koridoru ale na nákladním Rýnsko-dunajském koridoru (RFC 9).
Takto by se měla řešit situace v obci Bystřička podjezdem pod tratí ČD a podjezdem pod novou silnicí 1/57 bohužel mi připadá, že aby spojily síly SŽDC a ŘSD tak to je nadlidský úkol…Odpadly by dva přejezdy P 8054 který by zůstal jenom pro chodce a také P 8055 na bývalé hlavní silnici…jíž Dvacet let se plánuje nová kapacitní čtyřproudá „dálnice“ pokud by se zvolilo toto řešení odpadla by i nutnost nového mostu -přemostění přes silnici 1/57 v těsné blízkosti železničního přejezdu P8055 tot vidím taky jako riziko pokud se nová silnice takto postaví…těsně za novým přemostěním přejezd na IV… Číst vice »
Svůj tip dávám přejezdu P2106 na trati do Velvar severně od Olovnice-zastávky, přes který se trať dostává na druhou stranu silnice, podél níž pokračuje směr V. Bučina. Vzhledem k tomu, že v tomto místě svírá trať v dost ostrém úhlu a přejezd není zapezpečen závorami ani světly, není z auta směrem od Kralup vidět na přijíždějící vlak. Viz https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=82872097&newest=1&yaw=5.754&fov=1.257&pitch=-0.095&x=14.2537024&y=50.2474846&z=18
A viděl jsem na mapy.cz plánovanou přeložku trati?
jenom pro upřesnění -Hledáme TOP 10 nebezpečných přejezdů hlavně těch v klopených v zatáčkách!!!
Obec Bystřička- P 8054 přejezd k přehradě pokud se bude modernizovat IV tranzitní koridor a dojde k naklopení zatáček i zde tak tady máme dalšího adepta, vjezd na přejezd je do kopce ve směru od obce!!!
https://mapy.cz/s/conodetezo příjezd do obce směr od nádraží
https://mapy.cz/s/gavumarade výjezd z obce směr k nádraží
Řekl bych že Studénka je jasná
Vlečkový přejezd P11176 v Brně-Černovicích. Přejezd nemá pozitivku, řidiči jsou povinni dát přednost vlaku, přičemž výhled je mizerný. Dráha se ovšem v praxi využívá jednou za uherskej rok, což místní znají, takže nezpomaluje nikdo, ani šoféři MHD. Jde o ukázkový příklad, jak vychovat řidiče k ignorování výstražných křížů.
https://mapy.cz/s/jatobofohe
Pokud se tam jezdí jen zřídka, byla by „pozitivka“ nejspíše stejně vypnutá, protože by nikdo nebyl schopen zaručit správnou funkci zařízení a ochoten odpovídat za ni. V takovém případě by asi bylo lepší, pokud ty výstražníky nelze obsluhovat při obsluze vlečky ručně, nařídit v technologii obsluhy vlečky střežení toho přejezdu a výstražníky úplně zrušit, aby zbytečně řidiče nemátly.
Ono to tak nejspíše bude, že přejezd bude střežen zaměstnancem v rámci posunu. V takových případech se nelze spoléhat na řidiče.
Ano, v praxi to tak bude. Ale berte to z pohledu řidiče, ne ajznboňáka. Když přijíždím k přejezdu, jak mám tušit, že je to vlečka, a bude tam případně regulovčík s praporkem?
Za mě lepší značení: bez křížů, červená světla zapnutá při posunu, výstražná značka semafor, zákaz zastavení, žluté šrafy.
V takových případech je při jízdě přes přejezd souprava střežena obsluhou vlakové soupravy. Případně je obsluha PZZ místní.
Nicméně z historie zde žádná nehoda není známa. Navíc přejezd je zabezpečen PZS, takže primárně se jezdí dle návěstí, nikoli dle rozhledu. Dovolená rychlost na komunikaci činí 60 km/h, vyjádřená místní úpravou pravidel provozu, takže ke zpomalování není žádný důvod.
To takto jde, že pokud je před přejezdem značka 60, můžu přes něj jet takovou rychlostí? Rozhodně si ale nemyslím, že jsou na to takové rozhledové poměry jako kdybych takto propálil z vedlejší silnice…
Myslím, že by bylo dobré aby tento super nápad neskončil úplně nějakým termínem. Myslím, že by mohl vzniknout nějaký dlouhodobý přehled problematických přejezdů. Jako zpětná vazba o problémových místech pro správce dráhy, komunikací, Drážní úřad nebo někoho dalšího. Prosím zvažte to.
Co čekáte od tvůrce článku, který vyhlásí pojem „nejhorší“ přejezd s příspěvky za necelých šest dní? Co to je „nejhorší“ – podélný profil ve světle aktuálních událostí nebo absence světel nebo že se mi tam jezdí blbě autem či na kole? Vzhledem ke komunitě návštěvníků zdejšího webu je výsledek celkem predikovatelný vzhledem ke krátkému času. Budou dotazy na ojedinělé případy bez systémového podtextu. Takže akorát dotazy novinářů na několik stran, které budou nadšené, že musí odpovídat na neodborné až hloupé dotazy k věcem, které se řeší jinak a dlouhodobě dle zákonů, předpisů, norem. Možná se budete divit, ale takové tabulky… Číst vice »
Rozhodně víc, než od někoho, kdo má pocit, že úkolem novin je suplovat práci SŽ a zřejmě netuší co znamená anketa.
A ty rýhy v asfaltu tam máte zanesené také?
Kdo se chce podívat na jízdu z loko 151.016, EC Ostravan, přes přejezd v Dolní Lutyni, možnost je níže. Záběry z loňského roku, kdy rychlost je ovlivněna pomalou jízdou v Dětmaroviích. Úsek těsně před přejezdem je v čase cca 1:18:27.
https://www.youtube.com/watch?v=WNNbKCxoG7U
Děkuji za tento počin 🙂
Tomu říkám „Nauč Orla létat“
Jen kdyby tahle anketa zachránila 1, slovy jeden život, můžeme být v klidu.
Za mně super nápad.
Ještě suplujeme práci někoho jiného , protože takové vyhledávání rizik je určite naplní práce někoho , a pokud ne tak je alarmující . SŽ by mohla autory nějak odměnit . Ale odměnou nám je pocit ze třeba zachranime něco . Akorát ty záchrany se nedají spočítat , počítají se pouze ztráty .
Spíš změnit normy pro bezpečnost. Není přece normální, aby se přejezd, který nemá závory ani signalizaci, dal považovat za bezpečný. Ukázkový příklad je P7953 (https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=104291954&newest=1&yaw=5.356&fov=1.257&pitch=0.024&x=17.4246511&y=49.0003560&z=17&base=ophoto)
Tento rok to bude deset let, co zde došlo ke smrtelné nehodě, jehož výsledkem bylo pouze přidání STOPky, což je v případě nedostačujících „rozhledových podmínek“ (nebo jak to správně říct), zavádějící.
A tam není vidět?
Přesně tak. Jestli jede něco zleva, není až do poslední chvíle zcela jasné (z obou stran). Ono je to ještě umocněno tím, že je to součástí osvětlené cyklostezky, proto bych očekával, že tam lidi půjdou i v noci a proto bych očekával, že tam bude alespoň signalizace.
Když to srovnám s přejezdem P7944 (mezi Veselí a Bzencem), jedná se polňačku, kde toho asi moc nejezdí a tam signalizace je.
Neznám to tam a tak nevím, jak často tam bývají husté mlhy. Přes les je Morava a kolem řeky mlhy bývají, proto mě to napadlo. Už jsem totiž zažil bílou tmu, kdy nebylo vidět na 30 metrů.
V plánu je už dlouho jeho nahrazení podjezdem, mělo by to být i v mapě staveb SŽ.
Ale nebezpečný je – na náspu v oblouku, silnička na obě strany prudce klesá, na uvíznutí jako dělaný. Na trati je rychlost 100 km/h. Je to jeden ze dvou posledních přejezdů pouze s kříži na t340.
Cyklisté na stopce nezastavují, ani bych jim to nezazlíval – pomalý rozjezd bicyklu do kopce před kolejí je nebezpečnější, než opatrné přejetí s rozhlédnutím.
Ano, o tom se mluvilo ještě před Covidem. Realita je však taková, že se doteď neudělalo nic (ani jsem nenašel, že by úprava tohoto přejezdu byla vůbec v plánu)
Vlak je lehčí slyšet než vidět, když nejsem v autě. Chvění kolejí…
A víte prosím za jakých okolností ke střetnutí došlo? V mnoha případech jsou okolnosti nehody nesouvisející s rozhledem na konkrétním přejezdu. Osobně jsem zcela nedávno zažil, kdy dvě auta přede mnou řidič osobního vozidla zcela ignoroval přejezd ve výstraze a uzavřenou závoru. Těsně před projíždějícím vlakem zlomil závoru a ujel. A to na světla výstražníku jde vidět minimálně z cca 200 m a na trať jde vidět cca kilometr. A bylo pod mrakem. Takže kde má Správa železnic v tomto případě chybu.
To si můžete přečíst zde – https://zpravy.aktualne.cz/regiony/jihomoravsky/dva-lide-neprezili-stret-s-vlakem-na-uherskohradistsku/r~bf07249c42a911e5b440002590604f2e/
Jak je řečeno, řidič vlak očividně přehlédl. Jiné vysvětlení asi není, když na přejezdu nejsou závory ani signalizace. Navíc to bylo přes parné léto, což mohl otupit jeho reakce v kombinaci s rádiem, při kterém se dá troubení snadno přeslechnout.
A tak, aby si každý mohl pustit nahlas rádio, necháme sanitky houkat tak, až lidem na ulici prasknou bubínky, a vlak bude pro jistotu před přejezdem raději úplně zastavovat… Jinak jo, nepozornost bývá někdy svině, to uznávám.
Na úřední desce UH byl vyvěšen plán na změnu značení před přejezdem, konkrétně klasický závorový přejezd
Ja nemam rad tento v trebici (https://mapy.cz/s/javodoguja)
Od loňska už tam (konečně, po skoro 25leté pauze) jsou závory.
Nevím zda je nejhorší ale určitě zajímavý je P525. Nejen, že na něm musíte dát přednost kolejové dopravě, ale i protijedoucímu vozidlu. Takže se Vám může stát, že na něm musíte zastavit.
dobrý kandidát, ale myslím si, že budou větší perly.
Také myslím, jen na Protivínce je několik ještě lepších kousků. Přes které je i PJ. Tenhle je spíš raritka, než nebezpečný.
Spíš trochu víc u řízení přemýšlet. Ale to už se v současné společnosti nenosí.
A řidič bude tedy donekonečna kompenzovat nedostatky u projektantů, provozovatelů a správců pozemních komunikací? Mj. prošli jsme několik set přejezdů a ani jeden nemá úplně v pořádku dopravní značení. Vychovejme nadčlověka, který si i tak vždy spolehlivě za volantem poradí.
Myslím by redakce získala nehynoucí zásluhy, kdyby všechny sebrané podněty přeformulovala do oficiálních doporučených dopisů, které by pak datovou schránkou zaslala do SŽ a založila se je i s datem odeslání.
Zabránilo by se tím podobným trapným kecům, jako má vždycky tiskový odbor SŽ „my nic, nikdo si nikdy nestěžoval“.
Přejezd v Úvalech, je na tříkolejném koridoru, kde je 160km/h, závory jsou většinu dne dole. Navíc je z jedné strany náměstí, které je kvůli přejezdu věčně ucpané a špatně průjezdné. Přejezd přitom v místě vůbec není nutný, asi o 300m dál je podjezd.
Tam 160 km/h není. Což ale neznamená to, že zrovna tady by být přejezd neměl být.
Máte pravdu, v místě toho přejezdu je 140 km/h. I tak je to hodně a když existuje velmi rozumná alternativa, kterou stejně většina lidí využívá, tak přejezd je jen na obtíž a dopravu pouze komplikuje.
115, ale i tak tam máš 3-5 vteřin na útěk, pokud by tam něco stálo, díky oblouku. Velmi podobně jako v Uhříněvsi.
Jestli se pátrá po rýhách, co mě napadne okamžitě: P3212 – přejezd Anželína u Bělé pod Bezdězem. Rýhy viditelné.
Jinak samozřejmě pražská Chuchle, legenda mezi přejezdy, kde nic na tom nemění, že je zrekonstruovaný. Nebezpečnost jde tedy spíš za tím, co je bezprostředně okolo nebo jaké blbosti tam někteří tropí (třeba vzdání se přednosti jízdy a pouštění, nebo přebíhání).
Aha, ono se to má poslat někam na mail… Každopádně palec nahoru za tuto iniciativu.
Super počin. 👍
Obávám se ale, že i tom nejlépe zabezpečeném přejezdu to opět ztroskotá na slabomyslnci za volanty…
Nejlepší zabezpečení je žádný přejezd.
Souhlas Tondo. Nicméně si myslím, že každý přejezd by měl odpovídat stavu vozovky před i za ním, tedy umožnit přejetí každému vozidlu, které je k přejezdu fyzicky schopné přijet…
Každému vozidlu, které je k přejezdu fyzicky schopné přijet, na tom bych rozhodně netrval, ale každému vozidlu, které k přejezdu přijet smí (není mu to adekvátně zakázáno), to by splněno být mělo vždy.
Přejezd by měl patřit mezi lépe sjízdná místa. Pokud má něco úváznout, tak ať uvázne někde před ním nebo daleko za ním. Alespoň tak daleko, kde je dovoleno zastavit a stát.
Neměl by tenhle článek být i v sekci Silnice? Je to 50/50 a každý další podmět bude přínosný.
měl, díky za upozornění
Super počin, asi se zapojím.
Tohle bude zajímavé. Možná jste ještě mohli anketu rozdělit na názory strojvedoucích a ostatních.
P5338 u Slatiňan je po rekonstrukci trati 238 SŽ před pár lety taky solidně hrbatý. Kamiony tam sice formálně nesmí, ale zašprajcly by se tam asi slušně…
Tady u tohohle občas nastavají zajmavé situace:
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=102158445&newest=1&yaw=3.129&fov=1.571&pitch=0.730&x=17.0831271&y=49.4929411&z=18
Prostějov – všude vidět na obě strany široko daleko, jen se nesmí kreténi cpát hned za koleje a nejlépe když jsou dva za sebou, první zastaví mimo koleje na hranici křižovatky a druhý blb si stoupne hned za něj v domění že ten první hned odjede. A kamiony? Je tam zákaz a proto tam jsou. Tento přejezd bude zrušen, už je o něm rozhodnuto. Teď je na trati zavedena pomalá jízda…..protože řídiči
Ájé. Další rekrutování udavačů.
No jo, dneska to celkem vynáší, naprášit kaufland kvůli schnilým banánům do TV Nova, do estébáckého okýnka „Na vaší straně…“
Tak proč si nevychovat další udavače, že.
A už někdo konečně udál Vás Vašemu ošetřujícímu lékaři v Bohnicích, že jste zase utekl a dostal se na internet? Jestli ne, rád Vás udám já a zbytek komentujících 🙂
Pane Žatecký, vydržel jsem vaše výplody číst přesně 27 dnů od amnestie. Musel jsem se hodně držet, ale má tolerance hlouposti není nekonečná.
Schnilý banány tak to se mi už dlouho nestalo. Už dlouho jen nezralý a předražený.
Jací udavači? Pokud je něco technicky špatně, tak proč se to nemá opravit/vylepšit?
Nejhorší asi ne, ale nejzbytečnější určitě. A na koridoru.
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=104336035&newest=1&yaw=1.196&fov=1.257&pitch=0.105&x=17.9705161&y=49.6697224&z=13
Taky je to jeden z mých „oblíbených“. Ale musím uznat, že TOP10 to asi nebude.
přesně, zejména pak když se takřka vyžadují fotky.
To se manekýn po*ere, až zjistí, že probíhá soutěž na jeho šlendrián.
Skvělej nápad, fandím…
Máte nějaký tip na problémový přejezd nebo jen potřebu ukazovat styl vaší komunikace?
Tip samozřejmě mám. Ono je povinné ho sem uvést?
Domnívám se, že *kdokoliv* to z mnoha důvodů zdědil po předchůdci. Důležité je pouze to, jak se k tomu postavil a co s tím dělal.
„Výsledky pak nechá okomentovat odborníky. Chce tak přispět k diskusi na téma, jak zvýšit bezpečnost české železnice.“
Jak konkrétně chce deník zdopravy.cz přispět? Kteří „odporníci“ budou osloveni? Na co máme drážní úřad, drážní inspekci? To jsou orgány, které mají, mohou řešit systémové změny ke zlepšení stavu nejen u žel. přejezdů.
A očividně, dle stavu mnoha přejezdu konají nedostatečně :). Respektive drážní inspekce nejezdí zkoumat přejezdy jen tak, z rozmaru, to až po MU. Řeší je DÚ, správce komunikace a Správa Železnic, kde jaksi nastali „menší“ komplikace, které čas od času končí smrtí…
Jaké komplikace máte na mysli, můžete být konkrétní s takovým obviněním?
Tahle teorie bohužel v praxi nějak nefunguje…
Zatím jen zdechaj lidi a místní SŽbijci při každém průseru ostudně hází vinu na vše kolem…
V ČR primárně fungují zákony, které určují odpovědnost a případnou vinu. Mediální samosoudci jsou spíše nekompetentní klavesoví „odborníci“.
Uvidíte. Ci by to bylo za novinařinu, kdyby vám autoři předem prozradili všechno. Úřady nejlépe fungují, když jsou vystaveny permanentnímu tlaku. Pokud na ně nikdo netlačí, nedělají nic. Nátlak na úřady ze všech stran je tedy žádoucí. Obzvláště v tomto případě, kdy úřady zarputile setrvávají na svžch dogmatech a problémy popírají. Zveřejnění toho, co je špatně, s odborným zdůvodněním je proto velmi žádnoucí. Polemika se záměrem je podivně předčasná, pokuste se vydržet a polemizovat až s hotovou prací.
Oslovíme především odborníky z řad internetových vyšetřovatelů nehod. Máme jich tu hodně.
V tom případě nejsou fotografie přejezdů potřeba – čím méně informací, tím více odborníků.
Navrhuji tedy vybírat přejezdy losem… 🙂
Umíte na konkrétní, vážně míněnou otázku odpovědět obdobně, bez zbytečné ironie? Možná by se tím zvýšila důvěryhodnost vaší snahy.
Mě třeba zajímají ti odborníci, kteří budou sdělovat názor.
Je to ryze technická a právní disciplína. Primárně mířená na DÚ, který provádí kontrolu konání SŽ.
Takže oslovit DÚ mi připadá logické.
Umíte na konkrétní, vážně míněnou otázku odpovědět obdobně, bez zbytečné ironie? Možná by se tím zvýšila důvěryhodnost vaší snahy.
„odporníci“
Řešil jste někdy cokoliv s drážním úřadem?
Hodně špatný býval celé roky přejezd v Troubsku – umístěn v dolíku. Autobusy (pravidelně tudy jezdí 2 linky IDS JMK) tudy jezdily velmi pomalu a „štrejchaly zadkem“ o asfalt.
Vyřešeno až v letech 2020/21 při modernizaci tratě, v rámci které byla zvýšena niveleta kolejí o více než půl metru, takže ten dolík už tam není takový.
Ano, současný stav je opravdu velký pokrok. Léta jsem trnul hrůzou, až se tam některý z autobusů s nízkou světlostí zasekne doopravdy. I tak každý druhý dřel převisem o vozovku ve zlomu nivelety. Zde pochvala SŽ též za dosazení závor a sekvenční sklápění. Dokonce i viditelnost výstražníků a dopravní značení jsou zde přijatelné.
První etapu tipování by mohli dělat rovnou z kanceláře už v pondělí ráno. Kliknutím na přejezd na Panorámě v Mapách.cz ty rýhy tam uvidí,včetně těch hrbů. Navíc lze přepínat mezi jednotlivými roky jaký byl vývoj. Následně mohou vyrazit do terénu a mudrovat co s tím.
Jak složité to bude určovat strojově? Domluvit se s Mapy.cz, vzít všechny panoramy z přejezdů a identifikovat na asfaltu rýhy?
Btw. Vzhledem k tomu, že v AI pracuji, tak k tomu klidně přispěji, nejvíc práce je na tom z mého pohledu s Mapy.cz a pak s DI, nebo SZ.
Mapy o všech přejezdech vědí, takže vygenerování obrázků v daném místě by nebylo až tak složité, i při lidské kontrole a průměrné minutě na jeden přejezd je ve dvou lidech za dva týdny hotovo 🙂
Ty rýhy mohou být taky po vyfrézování.
Jistě, ale to už může vytřídit člověk, co je od frézy a co ne.
Kolik je limit nominací na jednoho? Mám asi pět přejezdů, které by za to stáli 🫡
Asi žádný?
Aniž bych si chtěl kopnout do mrtvoly v podobě Ministerstva dopravy, nemohu než konstatovat následující – tento rezort, jenž se vyznačuje až neobvyklou indolencí ve vztahu k řešení čehokoliv, co má v působnosti, by zde mohl bez větších obtíží přistoupit k radikálnímu řezu, neb má pod jednou střechou jak pozemní komunikace, tak dráhu (odlišně např. od stromů rostoucích v obvodu dráhy nebo jejím ochranném pásmu). Namísto toho máme až neobvykle komplikovanou soustavu správních řízení při zřizování (silniční správní úřad), rozhodování o způsobu a rozsahu zabezpečení přejezdu (drážní správní úřad), z hlediska veřejného stavebního práva pak ještě Dopravní a energeticky stavební… Číst vice »
Ono by “stačilo” projektovat přejezdy podle platných norem.
MD má tak možná tak nejak pod sebou
dálnice a jedničky(ŘSD). „Nižší “ komunikace jsou kraje a obce.
Nepochopil jste mě – jedná se mi o neuvěřitelnou komplikovanost v oblasti správního rozhodování, kterou může a musí řešit vláda (jakákoliv, netahejte sem bahno politiky) svou zákonodárnou iniciativou, kdy reálně předlohy aktů vycházejí od MD.
Prejezd na silnici Trebusice – Slatina. Z hlediska prehlednosti, zda se blizi vlak, na tom zas tak spatne neni. Ale ty hrby pred a za nim stoji za to. A po rekonstrukci je to snad jeste horsi.
Všichni vidí, že přejezdy jsou průser, ale je zajímavé že je nikdo ve velkém prioritně neodstranuje. Co hůře, dokonce se pri prelozkach železnice na CB postavili nové a to už vůbec nechápu. Na koridorech vážně nemají co dělat závory. Už je více jak 30 let po revoluci a stále se zde mysli cestou úspor nákladů. Nechápu celou SZ. Prostě zde ve vedeni chybi generační obměna.
To souhlasím. Když jsem jel Polskem do Gdaňsku, všímal jsem si rozesetých podjezdů pod koridorem, které byly zjevně relativně nové a všechny stejné jeden jako druhý, ale byly tam. Kde je vůle, tam je cesta.
Výstavbu nadjezdů a podjezdů místo přejezdů má ve své kompetenci ovšem ŘSD, tak jestli nehledat problém spíše tam.
Hledal bych raději tam, kde se to přímo nabízí, a to v legislativě. Pokud budou přejezdy společně a nerozdílně spravovat z hlediska nákladů železnice a silnice v poměru 50 na 50, pak to může být významnou silou, jak přejezdy rušit nebo je nahrazovat mimoúrovňovým křížením. Jednodušší ovšem je nynější stav, kdy železnice přejezdy poškozené silniční dopravou musí na své náklady opravovat a ještě je mnohdy kritizována nejen za jejich stav anebo i proto, že: „zase opravují přejezd a my to musíme objíždět“.
ŘŠD je jen o jednu „kancelář“ vedle od SŽ. Asi by mohli věci nějak koordinovat, nemyslíte?
Kde se postavil přejezd na přeložkách trati 220?
Kdo (co) rozhoduje o existenci přejezdu? Je to platná technická norma. Ta existenci přejezdů na Českých tratích umožňuje
Můžete zkusit vysvětlit dotčeným starostům, že jim jdete zrušit v katastru přejezd. I když vám neoficiálně sdělí, že by ho zrušil, tak oficiálně zamítne, bude dělat obstrukce, protože starosta je volen a jakýkoliv zrušený přejezd vždy nasere menší či větší skupinu jeho voličů.
Jde o to ať existuje legislativa, kde bude psano napr, ze na koridorovych tratitich, nebo treba tratích +100 nebo 120 kmh neexistují přejezdy.
Existuje, to číslo je 160 km/h. Formulováno to je „nelze zřídit“ tudíž stávající stav před vydáním zákona je tolerován. Zákony nemohou být uplatňovány retroaktivně.
Třeba Pelhřimov v ul U Agrostroje. Past na kamiony…
To je zbytečné. Dle dobré správy jsou stejně všechny přejezdy v naprostém pořádku…
A nemyslíte, že přejezd je věcí SŽ, ale napojení komunikace na přejezd věcí úplně někoho jiného?
Jako fírovi se mi zdá to věčné kopání do SŽ už docela oblidné….
Nejsou, ale nejde to říct na plnou pusu.
To není vůbec špatný nápad. Nevyhovující přejezdy pak zatarasit betonovými bloky proti kamionům a autům, aby se nemohlo opakovat další neštěstí.
A neprojede IZS a máš to na triku jako obecné ohrožení.
A když se hasičské auto sekne na přejezdu?
Hasiči mají terénní stroje, takže ve kterém vesmíru se to stalo?
A že si ehm silniční superpřepravci taky nezajistí vozidla schopná překonat terénní nerovnosti. Viděl jste někdy jak Tatry přepravují tanky na podvalech v terénu?
Takže se pomstíte hasišům a případným obětem neštěstí, protože se někdo jiný zasekl na přejezdu. Že se ze sebe nezblijete.
Taky se divím, že viníci kamionových nehod hasičům a doktorům přidělávají tolik práce. Kašle se na bezpečnost, v tom je ten problém. Nedodržují vzdálenost, jezdí kde nemají, atd.
Napadlo tě, že spousta strojvedoucích i výpravčích jezdí z/do práce autem?
Že při tvé kolektivní vině to odskáčou taky?
Máš někde potvrzené, že žádný z těch zraněných/mrtvých fírů nikdy neřídil na silnici?
Kdy a kde se za posledních 50 let zaseklo jakékoliv auto hasičů na přejezdu??
Zato se mnohokrát stalo, že hasiči jeli k hořícímu vlaku, který zahořel kvůli chybě v elektroinstalaci nebo tak něco. Mstít se na nich, aby zůstali bezmocní, to fakt ne…
Jako třeba včera před 15hod hořící kamion na D1.
Škoda, že Vás tenkrát nepozvali ke stvoření světa, mohlo to být úplně bez chybičky 🙂
Ze by ukecal Evu at neposloucha hada ?
Z těch co znám, tak Osek nad Bečvou, P6491 na koridoru.
Železniční provoz jako málokde, přitom řešení by se nabízelo přeložením místní komunikace tudy, z velké části po existujících polňačkách: https://mapy.cz/s/nodapakoce Přejezd nechat jen pro pěší a jednostopá vozidla, sloužil by i nadále pro příchod k vlakům.
Myslím, že takových možných „odklonů po polňačkách“ by se našlo plno napříč celou republikou – a kolik z nich je ve výsledku realizovatelných… 🙂
Já bych tam teda určitě dal podmínku, že to musí být křížení železnice s asfaltkou. Jinak se to utopí v hlíně :), která každý měsíc vypadá jinak.
Zápy na trati 074, co měsíc, to nehoda…
Přejezd v Zápech u mlýna ještě docela ujde, je tam jakž takž vidět ze silnice na trať. Horší jsou dva přejezdy v nedaleké Toušeni.
SŽ už samozřejmě taky začala konat a bude sama tipovat a vytipované přejezdy proměřovat a případně snad i upravovat do normového stavu.
Teď jsem se hodně nasmál 🙂
Za mě jednoznačně přejezd ve Velké Chuchli. Jak tam auta musí stát přímo na přejezdu a dávat přednost jiným autům na křiživovatce hned za přejezdem, dost se divím, že tady se ještě žádná srážka s vlakem nestala. Tenhle přejezd zrušit je víc než žádoucí.
Tak už je v přípravě nadjezd.
Už mohl být postavený. SŽ se proti tomu nepostavila
Chybu hledejte ve Velké Chuchli.
Kdyby bylo po Chuchli, tak je tam podjezd již dávno.
Ale ano. Chyba v Chuchli byla. Když se proti podjezdu postavily TSK, policie is islniční správní úřad, pak by myslící tvor začal o přemýšlet, zda jeho svatá Pravda je opravdu v pořádku. Proti bezpečnostnímu stanovisku (od policie) už bojuje jen zavilý bezohledný egoistický šílenec.
A když je podjezd po většině stránek (ekonomika, technika, bezpečnost, a asi i další věci) blbost?
Ten mě napadl taky a bude nás víc. Jenže je již ve fázi stavby, Správa vybírá zhotovitele, tady už jen vydržet.
Spíš bych to chápal jako snahu vybrat ty málo známé špeky, které jsou dlouhodobě přehlížené.
Podobný fenomén spatřuji i u několika přejezdů na trati z Otrokovic do Zlína a z Valašského Meziříčí do Rožnova pod Radhoštěm, samosebou, že v menším měřítku. Ale průšvih při snaze o rychlé vyklizení křižovatky nebo při dávání přednosti delším vozidlem si představit dovedu.
Ale z Otrokovic do Zlína už je přece příprava rekonstrukce v plném proudu, už asi dvacet let…
Tam jednou vlak sestřelil autobus. Byl to 12m na lince 244, následně se předělávalo se linkové vedení aby přes přejezd jezdily jenom midibusy co se vejdou mezi něj a křižovatku.
Jinak tam za přejezdem je hlavní doleva, není proč zastavovat/koho pouštět, jenom tam ne každý dodržuje předpisy a bere vážně blízkost přejezdu.
Možná že hlavní vede přes přejezd, ale někdy je tam takový provoz ze všech stran, že se prostě na přejezdu zastavit musí.
Někdy tam situaci někdo neodhadne, nedomyslí(to stihnu) nebo co hůř, zachová se drze s tím „tak von počká.“
Nicméně model jak při téhle intenzitě provozu nenechávat zastavovat, by se dal vymyslet.
Chtělo by to i podělanost ve smyslu auto předemnou jede, ale já zastavím před přejezdem protože nemám jistotu.
Zní to jako hon na čarodějnice. Všichni přece ví, že dobrá správa má všechny přejezdy v perfektním stavu a podle norem.
To že je přejezd v perfektním stavu neznamená, že je nebezpečný. Obzvlášť jsou problémové přejezdy s velmi malým úhlem křížení, kde aby jste viděli je třeba vykroutit si hlavu.
Třeba tenhle: https://mapy.cz/turisticka?source=traf&id=15629&x=17.0546497&y=49.6807949&z=19&base=ophoto
Myslím, že je to p4927 ve Velimi. Není tam jediný způsob, jak mimoúrovňové překonat dráhu.
Ale je. Použít I/38 a pro pěší udělat podchod.