Hlavní železniční koridor stál. Kvůli stržené troleji a sloupu v Pardubicích
Železniční stanice Pardubice hl. n. před zahájením modernizace. Pramen: Správa železnic
Vlaky jezdí přes Hradec Králové nebo Havlíčkův Brod.
Vlaky jezdí přes Hradec Králové nebo Havlíčkův Brod.
Už mne to neudivuje. Už se 5x stalo, že byl překopnut kabel k úsekovým odpojovačům a několikrát se tam dělala spojka na kabely.
Nehledě na to, že občas, bohužel, neví kam a jak hluboko kopají.
Opět za vše může strojvedoucí ??
Miloši, kápněte božskou. Že jste to tam podhrábl?
No podle té fotky to vypadá na to, že ten stožár z jedné strany podbagrovali. Málokdo si uvědomuje, že vrcholový tah v může být v tunách.
Přesně tak. A to je řetězovka na železnici ještě v pohodě. Vrcholový tah stožáru na trolejbusové křižovatce může být 2 až 3 tuny.
Když se daří, tak se daří.
Tady se jasně ukazuje jak moc chybí koridor přes Týnistě a Hradec..Snad se někdy dočkáme…
A co VRT?
Expresy budou jezdit přes Hradec Králové, ale rychlíky přes Pardubice…
Z Hradce Králové pak MV do Polska…
Jak by v této situaci pomohla VRT? Lidé nebudou jezdit z Pardubic do Brna nebo Olomouce?
Až bude dokončená VRT, tak lidé budou moct jezdit do Olomouce přes Brno.
Až bude v ČR dokončená VRT, tak už bude běžná teleportace:-)
Správně. A proto naše prozíravé a moudré MD dvojministra Havlíčka se zahájením stavby nespěchá, aby se chovalo dle zásad řádného hospodáře.
Já se těšil na vyhlídkovou jízdu s 517 horem, no a oni to zprovoznili – škoda, tak příště. Berte to pozitivně – člověk zažije něco netradičního a někam se podívá. Jezdím Hranice – Praha a za poslední 4 roky snad teprve 4. větší mimořádnost
už to jede?
Ano po jedné koleji. 517 jede místo R 895, takže údajně budeme zastavovat všude, ale úsekem prý projedeme bez větších problémů. I podle GRAPPU to vypadá průjezdně… Momentálně jsme v Kolíne a čekám co bude dál 🙂
Jé tak těm komentářům se musím smát ,někdo píše ,že dvě hodiny sedí v rj pár metrů před nástupištěm ,to nedokáže vystoupit ,dojít to a najít si jinou dopravu ?A druhej pitomec píše ,že hlavně ,že je ve vlaku teplo ,když vlak přerval dráty a porazil bránu ,ale na nádraží bude zima.Oni tam asi dají na topení Barču ,když bude vypnutej celej úsek a že nejde otočit hned ,či vypravit soupravu proti na obrat ,jde ale musíte mít i vlakovou četu a strojvedoucího se seznáním .Přemýšlejte mozkem a ne plackou v kapse a nesedte 100 metrů od nástupiště několik hodin… Číst vice »
Centrální ovládání dveří vám něco říká?
Nouzové otevírání vám něco říká?
Tak si nouzově otevřete, zlomte si v té vánici a mrazu nohu a pak se ještě suďte o odškodnění.
Myslíte, že by jim otevřeli dveře u vlaku, kterej není u nástupiště? Tak se to přece nikdy nedělalo… Nebo měli vzít kladiva a rozbít okna?
Kdyby šlo vystoupit, tak tam rozhodně dvě hodiny nesedím. Víc se ke Tvému inteligentnímu komentáři vyjadřovat nebudu, nechci být sprostý.
Budte v klidu, Iveta je místní nevychovaný troll. Mimochodem, ne moc zdatný troll, občas zapomene a píše o sobě v mužském rodě.
V ženském rodu o sobě nepíše nikdy.
Pocit vlastní geniality je prvním stádiem jiného duševního stavu.
To už nám ON předvádí jako ONA.
Z něj by měl Docent Chocholoušek radost.
🙂
Naprosto nezvládnutá mimoradna situace. Lide v Brne cekali na rj 78 směr Praha s odjezdem v 16:39, o mimořádnosti se vi minimalne od 16:15 a hlaseni o odklonu pres Vysocinu v 16:38 minutu pred prijezdem vlaku, cehoz si vetsina lidi ani nevsimla a vesele nastupovali dal, ac chteli do Trebove/Pardubic.. aktualne stojim v R 862 v Kostenicich a hadam ze jeste dlouho budu.
Obcas se opravdu stydím za to, ze pracuji u Správy zeleznic….
To je hrozné.
Ale se zaměstnavatelem toho člověk v tomto případě moc nenadělá…
Tak to nechápu váš komentář.
Ale o odklonu vlaku nerozhoduje SŽ ale dopravce. A speciálně ČD rozhodují dlouho a pomalu.
Jo, ty sou nejhorší!/ Tomu se říká populismus./
No já jedu právě z Pardubic do Kolína autobusem do Heřmanova Městce, pak dalším busem do Čáslavi a pak vlakem, místo 20 minut jedu 1 hodinu 40 minut, ale dorazím aspoň domu, lepší než tvrdnout 3 hodiny v Pardubicích.
Taky je moc vtipné, že 886 stojí dvě hodiny v Pardubicích s urvaným sběračem pod utrženou trolejí. Je jasné, že tam zkysne dlouho. Přesto nikoho v Praze nenapadne, že by se hodilo na obratový 897 připravit náhradní soupravu. Takže souprava není a 897 má aktuálně 50 minut na odjezdu z hlaváku. A kolik bude mít ve skutečnosti, to je jedna velká otázka. Předchozí 375 je zrušený, následující 523 je zrušený. Takže si nejspíš všichni počkáme na 517. Pokud pojede.
A přitom síťový dopravce, s dostatečnými zálohami starších, ale oblíbených vozidel. Nevídano.
Kubrt: Je třeba postupně připravovat veřejnost na plánované výluky na korytě.
Až spadne trolej apd. v té době, to bude teprve zážitkový….
Ten dnešek v Pardubicích bylo možná jen takové malé upozornění „zhůry“. Na jaře se k rekonstrukci Pardubic přidá i rekonstrukce úseku Brandýs/ O. – Ústí/ O. a na podzim ještě rekonstrukce Blansko – Brno. Na odklonové trase do Brna přes Vysočinu si užijí zátěž, na kterou tam dlouhá desetiletí nebyli zavedení.
Pro SprŽel, dodavatele stavebních prací, dopravce i jejich klienty to budou dlouhé strastiplné tři roky. Funkční krizové plány všech zúčastněných stran by měly být dobře připravené, aby nezačal platit pozměněný reklamní slogan: „Vlaky stojí, auta jedou…“. V opačném případě by to bylo možné prodávat jen jako zážitkovou turistiku.
a potom Třebová
Ano, když budou končit Pardubice, měla by se, pokud nezasáhne vyšší moc, rozjíždět rekonstrukce uzlu Česká Třebová. Tam jsou troleje, na rozdíl od Pardubic, uchyceny docela netradičním způsobem. Jsem zvědavý , jak si s tím poradí v přechodové fázi.
Vyřešeno, 897 je dnes bez náhrady zrušen. Geniální řešení.
7 minut před odjezdem. Neuvěřitelné!
810 ?
Už dvě hodiny sedím v rj256 pár metrů před pardubickým nástupištěm… Naprosto nezvládnutá mimořádnost. Nejprve nikdo nic nevěděl, pak slibovali evakuaci s hasiči, aktuálně by pro nás měla dojet motorová lokomotiva…
V pátek to obzvlášť……. zamrzí. Dnes je nějaký začarovaný den už od noci. Snad už dnes nebude další prů…. mimořádka
Aspoň jste v teple ve vlaku a ne na studeném nádraží, kde nevíte, jestli se pojede za hodinu, nebo za tři.
Hurá, po dvou a půl hodinách jsme venku. Rj256 zde končí, dál do Prahy lze pokračovat osobákem přes HK.
Docela by mě zajímalo, jak se budou řešit cestující, co chtěli jet z Prahy dál. Do Berlína se dneska nedostanou určitě, kdo ví, jestli při cestě přes Hradec stihnou v Praze aspoň poslední přípoje do jiných směrů. Kdepak je asi ČD ubytují, když jsou hotely zavřené?
Kdo má co při morový epidemii jezdit do Berlína?
Sice to nebudou davy, nicméně lidi jezdí. Ono je snad zakázané jezdit přes hranice?
Zatím ne…😁
Co třeba návraty že služební cesty? Pokud si myslíte, že se dá všechno vyřídit online, tak jste mimo realitu.
Nedejbože, aby třeba tím vlakem jel strojvedoucí pro vlak do Drážďan. Dojede s nákladem do Třebové a je doma – to byl původní plán. Pak ale přišel úřad s banánem v ruce – je morová krize a tak by se dozahraničí jezdit nemělo. A loupal u toho ten banán.
Nevím, jak se to jeví ostatním, ale na můj vkus je těch mimořádných situací na naší téměř nepatrné železniční síti nepředstavitelně mnoho. Začínám se oprávněně obávat, že jízda vlakem rovná se hazardu se životem…
To můžete říct i o jízdě autem. Mám-li srovnávat jízdu vlakem či autem, z hlediska bezpečnosti vyhrává vlak.
Já jsem tím příspěvkem chtěl jen a pouze naznačit, že už opravdu a v žádném případě nejde o jednotlivá lidská selhání, tady začíná selhávat systém. Nejsem železniční odborník, ale někdo by se tím měl začít vážně zabývat než dojde k opravdové katastrofě…
Probiha nekonecna modernizace/oprava/vylepseni/rekonstrukce a tak je jasny, ze se neco po….
Jen me udivuje, ze nejde nejak jednoduse uklidit sloup, protahnout vlaky a v noci to opravit.
Dovolím si být troufalý a oponovat. Většina těch mimořádných událostí z poslední doby se stává na již zrekonstruovaných a modernizovaných tratích, kde by měl být provoz bezpečnější a není…
To ano ale Otrokovice – Tlumačov probíhá konverze ze 3kV ss na 25kV str.
Pardubice rekonstrukce uzlu.
Rekonstrukce resp. modernizace, má být zabezpečena tak, aby se provozu nedotkla vůbec nebo jen minimálně. Cestující má vidět, že se za jeho daně staví ale nemá být při tom vůbec omezen.
Kdysi jsem toto četl v nějakým Švýcarským eisenbahnrevue.
Ano, mě loni vyšlo, že smrt v autě je
(promiňte) 600x pravděpodobnější než ve vlaku…
V přepočtu na osobu nebo tunu nákladu?
,,Do takového stavu vjel rychlí s lokomotivou 371.002, u které došlo k poškození sběrače.“ Rychlík. 🙂
To se jako fírovi nelíbí nějaký sloup u trati, tak ho prostě sejme?
Jo, škubne za ručku, vezme to smykem a jaký byl sloupek.
To všechno dělá na dobře udržované trati, kde není žádná bezdůvodná stahovačka. Pár míst s důvodem ke stahovačce má správně návěsti.
Už
Nevím, úroveň zdejších trollů poněkud upadá. Nic lepšího by nebylo?
Něco lepšího, než že dopravci můžou za pád trolejí SŽ. (Vlak strhnul trolej) A že by to vyřešila pokuta 50 000 za projetí červené.
No moc mě toho nenapadá.
To není jen stržená trolej, ale hlavně vyvrácený sloup u 3. nástupiště. Sloup, na kterém je napínání troleje směr Přelouč.
A hlavně vyvrácený sloup nebyl důsledek nýbrž příčina 😉
A příčina vyvrácení sloupu?
Čtěte článek 🙂 . Probíhají tam stavební práce. Je to tam celé rozkopané. Zřejmě nějací odborníci způsobili uvolnění základu toho sloupu. Ten je dost namáhaný a došlo k jeho naklonění a následnému vybočení troleje.
Ale nejlepší by bylo potrestat strojvedoucího, že pane ministře 🙂 .
Já jsem článek četl, ale explicitně tam důvod uveden není.
Aha, teď už tam je 🙂
Bohužel podkopli sloup.
Děkuji za konkretní info.
Neznám to tam, takže je to způsobený právě tím sloupem co napíná trolej směr Přelouč?
Foto onoho sloupu: https://www.k-report.net/ukazobrazek.php?soubor=1407600.jpg&httpref=28/316
A ještě jak dopadl „Bastard“: https://www.k-report.net/ukazobrazek.php?soubor=1407601.jpg&httpref=28/316
Hezké foto. To ještě dopadl dobře. Tě strženy uvážou a na přední odjede. Já jednou najel s peršingem do provešené troleje a zadní sběrač vypadal také takto a na předním bylo utržené smykadlo. A bylo vymalováno.
To tam slušně poddolovali, byla to jen souhra náhod, že to byl zrovna tento sloup nebo by to třeba za určitých okolností šlo „objet“ přes jinou kolej?
Tohle objet nejde. Trolej byla poškozena pravděpodobně na celém Přeloučském zhlaví.
Tak v Pardubicích zůstali na Přelouč – Kostěnice pouze tři koleje, na jedné stál poškozený rychlík a na Hradec se nedá kvůli poškozené trolejí z těch zbylých dvou odjet.
Obávám se, že to nebyla poslední mimořádka v průběhu rekonstrukce, protože zatím, co vidím, tak je vše založeno na písku.
A co jste čekal u Labe, žulový masiv?
Třeba Labské hrčáky https://www.horydoly.cz/vodaci/labske-hrcaky-u-prelouce-na-kajaku.html pod Přeloučí jsou už zhruba 100 let vybagrované až na rostlou skálu, která je překvapivě blízko povrchu. Kdo ví, jak hluboko je skalní podloží pod Pardubicemi?