Hlavní železniční koridor stál. Kvůli stržené troleji a sloupu v Pardubicích

Železniční stanice Pardubice hl. n. před zahájením modernizace. Pramen: Správa železnicŽelezniční stanice Pardubice hl. n. před zahájením modernizace. Pramen: Správa železnic

Vlaky jezdí přes Hradec Králové nebo Havlíčkův Brod.

Po noční nehodě u Otrokovic komplikovala provoz na české železnici další mimořádná událost. V Pardubicích dnes došlo k poškození trakčního vedení a následnému zastavení provozu.

Událost se stala dnes v 16:15 ve směru na Prahu u rychlíku Českých drah 886 z Luhačovic. Souvisí se stavebními pracemi v pardubickém uzlu. Při výkopových pracích se naklonil trakční stožár a následně rozkmitalo trakční vedení.  Do takového situace vjel rychlík s lokomotivou 371.002, u které došlo k poškození sběrače. Stržením troleje se současně vyvrátil sloup, kterým se napíná trakční vedení.  Kolem 20. hodiny došlo k obnovení provozu alespoň po jedné koleji.

Hasiči evakuovali asi 150 lidí, kteří cestovali ve vlaku, jenž strhl vedení. „Poslali jsme je osobním vlakem do Hradce Králové, kde si přestoupili na dálkové spoje na Prahu nebo na Moravu,“ řekl ČTK ředitel Regionálního obchodního centra Českých drah Pardubice Tomáš Netolický.

Podle stránek ČD mimořádnosti jezdí část vlaků odklonem přes Hradec Králové a Choceň. Spoje do Brna jedou přes Havlíčkův Brod. Vlaky nabírají zpoždění přes hodinu. K plnému obnovení provozu došlo po půlnoci.

Stržený sloup v Pardubicích. Stržený sloup v Pardubicích.
Tagy České dráhy pardubice porucha trakčního vedení
85 komentářů