Hlavní nákladní koridor do Německa bude mimo provoz nejméně týden
Poškozený most po povodni v Dolním Žlebu, který zcela paralyzoval nákladní dopravu do Německa. Foto: Správa železnic
Po mezinárodní trati údolím Labe mohou jezdit zatím jen osobní vlaky.
Docela mě překvapuje, že se u takové stavby s přívalem vody nepočítá a není na to konstruovaná. Přece není tak těžké si zjistit velikost spádové oblasti ani statistiky úhrnů srážek a jejich extrémy, na hydro výpočty existuje software.
No jenže taková analýza asi ukazuje hladiny, průtoky, nezjistí vám to, kde voda podemele základy.
Však taky podle průtoku se zvolí taková konstrukce, aby se proudící voda k základům nedostala. Tady to evidentně nemělo ani vybetonovaný spodek, jenom šutry, to je tak na sezónní potůček.
Akorát třeba s takovým slejvákem na tomhle potoku před 170 lety nepočítali, třeba si to vůbec neuvědomovali.
No vy vidíte mostek ve stavu, kdy to vše co tam bylo, voda odnesla. Voda odnese i beton, když na to dojde, stačí aby se vydala jinudy než se plánovalo. Co že jedna dvě, naplaveniny a kde to co přinese se blbě simuluje.
To je cesta! https://mapy.cz/s/mekabekobo
Dolnožlebský potok teče ve středním otvoru. Regulace se opravila po povodni v r.2012 a víkendovou skázu to přežilo bez úhony. Potok se ale nad mostem ucpal bordelem z vesnice a přetekl do prvního otvoru kde byla dlážděná cesta. Vyplavil se terén do hloubky až 1,4 metru a vzalo to i podzákladí opěry.
Aha, tak to je pak jiná. Já doteď viděl jen fotky toho vymletého otvoru a myslel jsem, že to je v tom místě jediná díra pod tratí. Díky za nakopnutí, po kouknutí na panorama je situace jasná.
Hlaně že dáváte doporučení stavařum….
Vycházel jsem z fotek (tady, SŽ, K-report), na kterých byl zabraný jen ten jeden tunýlek. Že v něm žádná voda být nemá, že je to jen cesta pro pěší a že potok (normálně) teče vedle jsem se dozvěděl až potom. A připomnělo mi to situaci jinde, kde taková díra pod tratí je jediná, taky vydlážděná, něco tam občas teče, ale je nad ním velká spádová oblast, před asi deseti lety tam navíc svedli odvodnění z dálnice a poslední roky kvůli kůrovci padly lesy, takže retence se výrazně zhoršila. Teď už bude stačit, že přijdou průtrže a dopadne to stejně. https://mapy.cz/s/defunazebe… Číst vice »
Tohle je přesně situace, kdy by kvůli živelné katastrofě měl dopravcům pomoct stát a na odklonovou vozbu v dieselu přispět. Když může zaplatit postrky na vysočinské magistrále, mohl by na čtrnáct dní zaplatit přetahy Cheb – Marktredwitz – Hof. Jenže stát radši utrácí za nesmysly, třeba polní nemocnice za 100 milionů, která nikdy nebyla použita, protože jaksi chyběl personál.
Přesně tohle mi napadlo. Postavit několik mašin na konec zatrolejované trati a přetahovat vlaky do Německa (a zpátky). Zrovna česká ekonomika napojení na Německo potřebuje víc, než je tomu obráceně a podobná akce by alespoň trochu ukázala, že když už je infrastruktura špatná, tak stát se alespoň snaží vybruslit a nenechat dopravce na holičkách. Jak chceme přesouvat náklad z cest na koleje, když jedna povodeň kompletně odřízne veškerý provoz na západ?
A nechceme se k SRN raději rovnou připojit?
Like.
Ona snad ta moznost existuje?
Proč by nebyla? Třeba jim vyhlásíme válku a kapitulujeme, nebo tak něco. Na rozdíl od Rakouska to nemáme zakázané.
a to by nás chtěli?
Až budou jezdit na řepkový olej, ta možná…
Ano. Jen natahovat ruce ke státu. Jak zjednodušene myšlení…..
A proč ne Vojtanov???
A podle fotek z Bad Schandau a vyjádření DB to nepojede minimálně 2 týdny. Koleje ve vzduchu, částečně bez pražců a pod nimi potok…
A to mluvíte o trati na Sebnitz?
Dopravci nezačali jezdit včera a neumí-li, vzhledem ke smutným poměrům na síti SŽCZ, odklonovou trasu Horka – Bielawa – Wegliniec – Miedzylesie/Chalupki, je to stejně smutné jako stav optimalizované, koridorizované české železnice.
Ano, dopravci okamžitě získají desítky strojvedoucích s oprávněním jízdy v PL. Techniky je dostatek.
Nějaký další nápad?
Nezlobte se, mám jiný názor. Když to stavíte celé na každé koruně a do posledního haléře, tak bude dráha vždy jen náhodný dopravní prostředek.
1. Vectron i Traxx umí jak CZ, tak PL.
2. Jsem-li významný evropský dopravce a soustředím-li se jen na jednu trasu, je to jen můj problém. Jakoby mezi Děčínem a Drážďany nebyl problém s kapacitou i za normálních okolností bez mimořádností…
A já Vám opět opakuji, že každý dopravce si drží s mírnou rezervou takový počet spojů v jednotlivých státech, aby držel normální provoz. Nebo má snad v daném odklonovém státě zastavit normální provoz, aby si rozvrátil obchod i zde???
To už jsem někde slyšel na začátku COVID krize – když nemáte rezervy pro případ jakékoli ne moc pravděpodobné pohromy, tak nepodnikejte.
Mašina to umí, nemáte na to lidi. Pokud chcete plnou záměnnost, orodujte za jednotné předpisy v celé EU, nebo alespoň po nějakých grupách zemí. Ale to vás nejspíše ultras ubijí výpravkou, nebo pověsí na návěstidlo. A pak orodujte buď za to aby státy posílily kapacitu, speciálně ČR dělá aby nemusela nic dělat (proč jsou na Moravu jen dvě hlavní tratě? Proč nejsou dráty do Lubawky? Proč není posílený koridor alespoň na Ostravsku když tam na to snad i jsou připravené opěry mostů? Proč nejsou triangly v Opavě a Krnově a drát do Nysy? Triangl v UnO také není a stejně… Číst vice »
Myslím, že Vectron ani TRAXX nejsou jména strojvedoucích s oprávněním řídit v PL, o kterých tu byla řeč.
Výborně, místo neschopného majitele a provozovatele infrastruktury (postavené na každé koruně a nadoraz) obviníme z problému dopravce.
Ještě bych k dotazu Petra Šimrala přidal další….i v případě použití interoperabilních lokomotiv….Jak chcete vyřešit věčně ucpané Chalupki?
Miedzylesie
Nízký normativ hmotnosti i délky, omezená nápravová hmotnost a výluková činnost.
A navíc se přes to Międzylesie přes všechny klopoty i jezdí. Ale jaksi je rychlost a kapacita oproti Děčínu úplně někde jinde.
Suma sumárum – naše (nejen) železniční infrastruktura je doslova a do písmene tragická. Drtivá většina staveb je pouze rekonstrukcemi stávajících tratí, s často nevyhovujícími směrovými parametry. Zdvoukolejňování jde neskutečně pomalu, o vyšším počtu kolejí v zatížených příměstských kolejí se ani neuvažuje. Jen v podstatě flikujeme a udržujeme tady skanzen a pak se divíme, že banální poruchy (Poříčany 17. 7.) a kdejaká bouřka nám naprosto ochromí provoz. A protože pořádná koncepce není v dohledu, budeme se tady v tomto stavu plácat dlouhá desetiletí. A i kdyby se nakrásně teď hned začalo s velkorysými A velmi potřebnými) stavbami (tunel do Berouna, pod… Číst vice »
Tady je potreba aby volic vzal rozum do hrsti a patricne ohodnotil praci stavajiciho ministra dopravy (respektive ministru dopravy).
Jenže pro hlavní voličskou skupinu jeho strany je nákladní doprava něco obtížně pochopitelného a hlavně z jejich pohledu nepotřebného. Pro tyhle lidi je klíčové, čím si je před volbami koupí, třeba další slevou na osobní dopravu nebo rozdáváním peněz z cizích kapes na dluh. Že jsou tady v průseru dopravci i exportéři, to tyhle lidi absolutně nezajímá, vždyť oni dostávali peníze v plné výši i v době, kdy se ve formách škrtaly prémie a rušily benefity.
Tak ona ani ta osobní doprava nemá patřičnou infrastrukturu- A jak píše jmenovec, že je potřeba ohodnotit ministra dopravy, tak zrovna v oblasti jeho bydliště je železniční infrastruktura tragická. Tratě 200 a 210, nejsou schopné obsluhovat dané území, jihozápadně od Prahy a tak se vymýšlí na D4 páteřní autobusové linky a P+R na Dubenci.
Horka – Zhořelec – Liberec prostě chybí! A nikomu se to nechce řešit
Přes přechod Horka/Węgliniec povolila PKP PLK celých 15 (!) nákladních vlaků za den….
Důvod (oficiální/předpokládaný) prosím nevíte? Přece DB a PKP nesypaly před pár let prostředky do masivní obnovy této trati jen tak? Osobní doprava tam snad dokonce ani žádná nejezdí…
DB uvádí max. kapacitu 160 vlaků délky až 740m denně. Domnívám se, že smyslem nebylo, aby většina jela pouze do „stanice“ Horka.
https://bauprojekte.deutschebahn.com/p/knappenrode-horka
Buď jak buď, jestli se na tu trať z Česka dobře nedostanu, je to jedno. Situace v Chalupkách by se ale snad mohla zlepšit po ukončení výluk v Petrovicích.
Praha – Česká Kubice se přeci může řešit současně s Praha – Milovice – Liberec – Zhořelec. 4 města s více jak milionem obyvatel jsou v Německu přeci Mnichov , Berlín, Hamburk, Kolín nad Rýnem. Nebude náhodou za 10 let potřeba řešit Berlin i Mnichov extra?
Že vy už neděláte ředitele zeměkoule a přilehlé části Mléčné dráhy, při vašem rozhledu a schopnostech.
Přechodu by bylo dost jen nejsou dieselové lok. a jezdit po 2 TK. do Žandavi taky není nic moc když tam pravidelně nejde měnit traťoví souhlas.
Passau, grüß Gott! Fakt smutné, že až podobné katastrofy donutí obě strany jednat o nějakém posunu stavby přes Kubici (a to ještě kdoví jestli)
Protože na varování předem nebyl brán zřetel. Jak často se to stává, jaká je pravděpodobnost že se to vůbec někdy stane, stálo by to moc peněz, budou potíže s EIA i pozemky atd. atp. Kupy keců a důvodů, proč je to zbytečné řešit předem.
Minimálně na české straně příprava stavby Nová Hospoda – Česká Kubice st.hr. běží.
Řekněme… vyklusává.
Dobrý den, Petře, řešíte rameno směr Hamburk odklonem přes jiný přechod? Děkuji
Ano, Cheb – Marktredwitz – Hof.
A také se jezdí přes Lichkov-Międzylesie
Triangl v Ústí nad Orlicí byluz taky projektován, ale “ paní investoři“ ho prohlásili za zbytečný tak to je potom těžké řešení……
Děkuji za odpověď. Podnikání v železniční dopravě není jednoduché, ale trochu jsem nabyl dojmu, že vymyslet odklon podle zde diskutujících je snadné. Předpokládám, že je pro vás důležité mít dostatek zdrojů, tedy lokomotiv ale hlavně strojvedoucích, kteří jsou seznámeni s odklonovou trasou a samozřejmě musí být kapacita železniční sítě. Kudy přesně trasujete v Čechách (přes Plzeň nebo Chomutov)? Ještě složitější mi připadá trasování v Německu. Můžete, prosím naznačit přesnou trasu v Německu (směr Hamburg nebo Bremerhaven). A za jak dlouho jste byli schopni vykomunikovat kapacitu sítě na DB Netz či SŽDC pro odklonové trasy? O kolik procent je odklonová trasa… Číst vice »
Promiňte, ale nemám čas to zde vypisovat.
I tak mnohokrát děkuji. Časem třeba najdu na Youtube cabview video z vašich lokomotiv a bude na nich odklonová trasa. Krásný den
V elektrické trakci použitelné přechody Bohumín – Chalupki, Petrovice – Zebrzydowice, Břeclav – Hohenau. Jde jen o to, zda se taková objížďka vyplatí ekonomicky. Přechod H. Dvořiště – Summerau snad nejde ani brát v úvahu, tam přes veškerou přeúdržbovanost při poslední bouřce popadalo v úseku Nemanice – Hluboká n. Vlt.-Zámostí přes 60 stromů a nejezdilo se několik dní.