Hlavní mladoboleslavská třída dostane nové pruhy. Rozšíření vyjde na 336 milionů, cyklostezka je nejistá
Třída Václava Klementa, Mladá Boleslav. Zdroj: Mapy.cz
Nově rozšířená třída bude směrově rozdělená, vždy s dvěma až třemi pruhy v každém směru.
Český Detroit.
Jednoho dne to všechno praskne a budou bulet.
Chytré by bylo se za současné bohatství připravovat na budoucnost. Vybudovat vizionářské město.
To by bylo ale potřeba vizionářských politiků, to ale fakt nejsou. Podívejte se, jak dlouho tam sedí primátor, a co jsou největší investice posledních let (=nic/parkoviště)
To je ten primátor, co každoročně porušuje zákon že má zveřejnit své příjmy či majetek, nikdy to nedělá a státu je to putna? A dělá to tak často a tak ignorantsky, až jsem z toho přesvědčen, že tím skrývá nějaké lumpárny?
Jo, to je skvělý primátor. Takový.. typicky ODSácký. A reakce státu je taková typická česká, no.
Zajímavé, že narozdíl od Prahy aspoň postaví ty cyklostezky v křižovatkách. Praha jde posledních 10 let opačným směrem – namalovat cyklopruhy a cyklochodníky na rovince, a jakmile přijde 6 proudá křižovatka, cyklisto vezmi kolo na záda a skákej přes svodidla, obrubníky, bahno, koleje, neno veď kolo po přechodu… (a pro rejpaly: například Praha-Východ je v tomto naprosto notorická. A44 a křižovatka s Kbelskou jsou klenoty v pražské síti „cyklostezek“)…
Plno lidi neni schopno rozlisit mezi cyklostezkou a cyklopruhem. Buh vi, jak to ma byt.
Takže si tam udělají magistrálu lite a nezbyde jim tam místo pro nejvíc eko dopravu. To se vyplatí.
Město má v projektové dokumentaci úpravy silnice včetně cyklostezky. V pohodě zaplatí 100 mega za úpravy silnice, ale úpravy pry cyklo JEN když dostane dotaci? Trochu nesoulad, ne?
Kdyby nedostalo dotaci, tak celou projektovou dokumentaci a vydané územní rozhodnutí a stavební povolení letí do koše? Nebo si město preventivně udělalo dvě varianty?
Nějak nerozumím..
No doufám, že když město dotaci nedostane, tak jen pro nedodržení jejích podmínek – čili zhotovitel uvede stavbu do původního stavu na své náklady, úředník co dal razítko a jeho šéf dostanou padáka a pokutu a zkusíme to ještě jednou a tentokrát lépe 🙂
„hotovo by však mělo být už příští rok“, ale stavba má trvat 25 měsíců?
Hlavně doufám, že křižovatka s Průmyslovou ulicí zůstane v podobě kruháče a nehrozí semafory, o kterých se šuškalo. Pokud by se udělal turbokruháč, bylo by to dokonale plynulé a 1000x lepší než semafory, to by to stálo ještě víc.
A teda ta cyklostezka, to bude zase nějaká snaha odrbat fondy EU. V podstatě celé délce zmiňovaného úseku (krom menší části mezi posledníma dvěma křižovatkama, kde se ale chystá výstavba) už je cyklostezka. Je vedle chodníku v samostatném pruhu, nevím, co na tom chtějí měnit (vlastně tuším).
Kdyby se udělal jeden z těch pruhů v každém směru turbo mhd a zároveň se zredukovalo množství parkovacích míst včetně rezidentských, mělo by to skutečný dopad na plynulost dopravy. Rozšiřování a kruháče v těchto počtech aut absolutně postrádají smysl…
Směrově rozdělený mnoha pruh?
Mladá Boleslav se připravuje na 20. století.
Třída Václava Klementa je v tomhle úseku v podstatě obchvat města. Při pohledu na mapu se sice zdá, že vede přímo jeho středem, ale po jedné straně stojí naprosto neprostupný obří areál fabriky. Nikdo, kdo nejde zrovna na směnu do Škodovky, nemá sebemenší důvod přecházet na opačnou stranu téhle silnice, čili je úplně jedno, kolik má pruhů.
Přecházet sice moc ne, tedy kromě Bondy a budoucího nejdůležitějšího nádraží (proč by ale přece měli lidi chodit na nádraží pěšky 🙂 ), ale podél ní ano.
Nechci být na Boleslaváky hrubý – MHD je pro nikoho (asi 100 linek s intevalem 2x za den, mimo tří „páteřních“ s intervalem na MHD nic moc), příměsto s trvalým úbytkem, v zásadě funguje jen ex na Prahu a Mn.Hradiště, navíc busem téměř bez pardonu jezdí jen penzisté, kteří se již bojí řídit a děti do 17 let, těch několik zarytých příznivsů veřejné dopravy a těch co zrovna přišli o řidičák nepočítám. Vlak je mrtvý na všechny strany, do integrace byla nejsilnější trať na Bousov, ale díky autobusodromu i zde je silný úbytek. A nejdůležitější nádraží bude pro nákladku, ty… Číst vice »
Až budou hotové obě železniční spojky a vlaky na hlavák budou časově odpovídat busům na ČM, tak věřte, že o ně zájem bude. Navíc nejde jen o Boleslav
To já očekávám, že „převedení R vlaků přes díru“ davy přitáhne, myslím že kapacitu těch R bude potřeba pak klidně ztrojnásobit. Samozřejmě k tomu dojde, až bude i Všejanská spojka, a mezitím doprava po D10 nadále zhoustne.
Na mapách ještě vidím uprostřed areálu hřbitov. Což je teda velmi zajímavý a pojedu se tam příležitostně podívat, ale na věčnost tam nechci.
Obchvat města je spíše D10