Hlavní mladoboleslavská třída dostane nové pruhy. Rozšíření vyjde na 336 milionů, cyklostezka je nejistá

Třída Václava Klementa, Mladá Boleslav. Zdroj: Mapy.czTřída Václava Klementa, Mladá Boleslav. Zdroj: Mapy.cz

Nově rozšířená třída bude směrově rozdělená, vždy s dvěma až třemi pruhy v každém směru.

Středočeští radní schválili vypsání zakázky na opravu a rozšíření hlavní mladoboleslavské třídy Václava Klementa. Na projektu spolupracuje kraj, město i mladoboleslavské vodárny. Třída totiž zároveň tvoří krajskou silnici III/0167.

Délka celého úseku je 1,14 kilometru. Vede od Bondy centra, jehož součástí je i autobusové nádraží, až ke křižovatce s ulicí 17. listopadu. Tam se napojí na silnici I/38, která tvoří výpadovku na Českou Lípu či k dálnici D10, kde u Kosmonos pokračuje další etapa přestavby mimoúrovňové křižovatky.

Město věří, že na rekonstrukci třídy Václava Klementa naváže ŘSD dlouho chystanou úpravou kruhové křižovatky s Průmyslovou ulicí.

Nově rozšířená třída bude směrově rozdělená, vždy se dvěma až třemi pruhy v každém směru. Součástí stavby budou i nové autobusové zálivy, které však nebudou součástí jízdních pruhů. Oddělení protisměrných pruhů zajistí pásmo zeleně, provoz na křižovatce zjednoduší bypassy a ostrůvky.

Termín zahájení stavebních prací bude závislý od průběhu soutěže, hotovo by však mělo být už příští rok. Zakázka by měla vyjít na 335,55 milionu korun, přičemž o náklady se podělí Krajská správa a údržba silnic, město a vodárenská společnost.

Kraj má zajištěné finance ze SFDI a zaplatí 231,7 milionu korun, město 103,13 milionu korun a Vodárny a kanalizace Mladá Boleslav pak 1,25 milionu korun.

Zrychlí se vyjíždění z parkovišť

Vlastní stavba by měla trvat 25 měsíců. „Hodně si slibujeme především od toho, že se urychlí vyjíždění z parkovišť Škoda Auto. Silnice zůstane oficiálně čtyřproudá, součástí ale budou odbočovací pruhy, které zaměstnancům usnadní vyjíždění z parkovišť a přimějí je tak parkovat na firemních plochách, a nikoliv v ulicích města, jako je tomu doposud,“ uvedl primátor Raduan Nwelati.

Město zajistilo projektovou dokumentaci včetně vydání územního rozhodnutí, stavebního povolení, autorského dozoru a komplexní majetkoprávní přípravy.

Platit bude stavební objekty, které nejsou součástí komunikace, a pozemky pod třídou převede bezúplatně na kraj. Zavázalo se také udržovat dešťovou kanalizaci.

Součástí projektu je i cyklostezka, na kterou chce město žádat dotaci 29 milionů korun. Předem ale avizuje, že pokud dotaci nezíská, nebude cyklostezka provedena v plném rozsahu, s dokončí se pouze nejnutnější návaznosti v křižovatkách.

Stavba bude rozdělena do devíti etap. Vede kolem právě dokončovaného nového rozsáhlého administrativního centra Škoda Auto. Komplex čtyř bloků vzájemně provázaných budov poskytovat kancelářskou plochu 27 000 m2.

Třída Václava Klementa, Mladá Boleslav. Zdroj: Mapy.czBudova Škoda Auto, foto: Zdopravy.cz/Jan Sůra
Tagy KSÚS Mladá Boleslav ŘSD ČR Středočeský kraj
18 komentářů