Hlavní mladoboleslavská třída dostane nové pruhy. Rozšíření vyjde na 336 milionů, cyklostezka je nejistá
Nově rozšířená třída bude směrově rozdělená, vždy s dvěma až třemi pruhy v každém směru.
Středočeští radní schválili vypsání zakázky na opravu a rozšíření hlavní mladoboleslavské třídy Václava Klementa. Na projektu spolupracuje kraj, město i mladoboleslavské vodárny. Třída totiž zároveň tvoří krajskou silnici III/0167.
Délka celého úseku je 1,14 kilometru. Vede od Bondy centra, jehož součástí je i autobusové nádraží, až ke křižovatce s ulicí 17. listopadu. Tam se napojí na silnici I/38, která tvoří výpadovku na Českou Lípu či k dálnici D10, kde u Kosmonos pokračuje další etapa přestavby mimoúrovňové křižovatky.
Město věří, že na rekonstrukci třídy Václava Klementa naváže ŘSD dlouho chystanou úpravou kruhové křižovatky s Průmyslovou ulicí.
Nově rozšířená třída bude směrově rozdělená, vždy se dvěma až třemi pruhy v každém směru. Součástí stavby budou i nové autobusové zálivy, které však nebudou součástí jízdních pruhů. Oddělení protisměrných pruhů zajistí pásmo zeleně, provoz na křižovatce zjednoduší bypassy a ostrůvky.
Termín zahájení stavebních prací bude závislý od průběhu soutěže, hotovo by však mělo být už příští rok. Zakázka by měla vyjít na 335,55 milionu korun, přičemž o náklady se podělí Krajská správa a údržba silnic, město a vodárenská společnost.
Kraj má zajištěné finance ze SFDI a zaplatí 231,7 milionu korun, město 103,13 milionu korun a Vodárny a kanalizace Mladá Boleslav pak 1,25 milionu korun.
Zrychlí se vyjíždění z parkovišť
Vlastní stavba by měla trvat 25 měsíců. „Hodně si slibujeme především od toho, že se urychlí vyjíždění z parkovišť Škoda Auto. Silnice zůstane oficiálně čtyřproudá, součástí ale budou odbočovací pruhy, které zaměstnancům usnadní vyjíždění z parkovišť a přimějí je tak parkovat na firemních plochách, a nikoliv v ulicích města, jako je tomu doposud,“ uvedl primátor Raduan Nwelati.
Město zajistilo projektovou dokumentaci včetně vydání územního rozhodnutí, stavebního povolení, autorského dozoru a komplexní majetkoprávní přípravy.
Platit bude stavební objekty, které nejsou součástí komunikace, a pozemky pod třídou převede bezúplatně na kraj. Zavázalo se také udržovat dešťovou kanalizaci.
Součástí projektu je i cyklostezka, na kterou chce město žádat dotaci 29 milionů korun. Předem ale avizuje, že pokud dotaci nezíská, nebude cyklostezka provedena v plném rozsahu, s dokončí se pouze nejnutnější návaznosti v křižovatkách.
Stavba bude rozdělena do devíti etap. Vede kolem právě dokončovaného nového rozsáhlého administrativního centra Škoda Auto. Komplex čtyř bloků vzájemně provázaných budov poskytovat kancelářskou plochu 27 000 m2.