Hlášení v každé dopravně zpomalí vlaky. Správa železnic mění od soboty předpis D3 i jízdní řád
Železniční stanice Mšeno. Foto: Michal Chrást
Kvůli častějšímu ohlašování strojvedoucích dispečerovi se na některých tratí prodlouží jízdní doby.
Změnové listy ke změně JŘ naleznete na prelepky.wz.cz
Zase vymejšlíme Ameriku! Proč prostě nepoužít osvědčenný způsob který naprosto vylučuje lidskou chybu a používá se někde až dodnes – železniční žezlo.
Kvůli jednomu selhání jednotlivce to zase odserou všichni. Klasika.
Takže to mám chápat tak, že z extrémně pomalých lokálek se stanou ještě pomalejší??
Na trati Mar.Lázně-K.Vary dolní nádr. dispečer v Bečově n.T. o denní směně „jen“ minimálně 102 x bude komunikovat se strojvedoucími. Z rutiny,po které volá pan Jasenčák, se může stát, že se zapomene na „drobnost“, že se vlaky křižují buď v Bečově,nebo Krásném Jezu.Jak dlouho bude trvat,než se něco stane?
ta trať je ale přece dle SŽ dokonale zabezpečená!!!! Přece nechcete SŽ křivdit, že dělají nejzabezpečenější trať ještě zabezpečenější.
Vžijte se do role strojvedoucího, lidské bytosti. Když nahlédnete do TJŘ vlaků mezi Karlovy Vary dolní nádraží a Mariánské Lázně tak po změně, aplikaci „bezpečnostního“ opatření Svobody za jednu cestu bude žadat o svolení k další jízdě neuvěřitelně 8x, když to stihne dvakrát tam a zpět, to už máte krásných 32 telefonických hlášení za směnu a dost možná to otočí i třikrát. Jízdní doba jedním směrem je cca 73″ a k tomu těch 8x meldování. To je bezbřehý risk, jsem si téměř jist, že při posledním vlaku už nebude strojvedoucí pomalu vědět čí je a zda se už hlásil, nebo… Číst vice »
Kterého, pardon že to slovo použiju, debila napadlo zrušit ohlašovací povinnost ve všech dopravnách. Na D3 jsem jezdil a to konkrétně na trati Děčín hl. n. – Teplice Lesní brána. Sice v každé dopravně musel vlakvedoucí dojít do dopravny a přesným zněním se dirigujícímu dispečerovi ohlásit a požádat ho o svolení k další jízdě, ale bez svolení se vlakvedoucí nevrátil na motor a ten tím pádem nemohl pokračovat v jízdě. Nejlepší zabezpečení. Šlo také i přeložit křižování do následující dopravny při zpoždění protijedoucího vlaku, protože všechno měl pod kontrolou dirigující dispečer. V době vysílaček, mobilů, GPS sledování a dalších vymožeností… Číst vice »
Já bych to udělal jako na začátku století ve staré dobré Anglii .Chlapa s praporkem a tlampačem před mašinou…
Třetí odstavec článku“ Až dosud se musí strojvedoucí ohlašovat jen tam, kde jim ukládá jízdní řád. „.
A když mě to nařídí PVD3 dirigující dispečer by bylo taky dobře doplnit pane Sůro
Když jezdí Mn dejme tomu v Po, St a Pá. A nebude na ten den zátěž, pojede Lv lokomotiva, aby nenarušovala stereotyp ? Kdo to zaplatí tu Lv jízdu ?
Teď do mě.
pojme se to jako jízdy z cvičných důvodů a vypíše se na to nějaký dotační titul.
Tohle má jeden moc hezký vedlejší efekt: Jasně vyčíslitelný přínos do CBA na DOZ (časová úspora). Ne sice moc velký, ale kapka ke kapce… Takže zpomalení D3 je vlastně žádoucí/dočasně nutné zlo, které kromě akutního dílčího zlepšení bezpečnosti zároveň může napomoci tomu, aby aspoň část tratí byla ze spárů D3 vysvobozena. 🙂
A nebo to dopadne úplně opačně a trať bude zrušena, protože je časově nekonkurenceschopná a zrychlení vyžaduje velkou investici do zabezpečovače.
Myslím, že takových případů bude minimum. Jakkoli je jistě možné, že někde bude třeba změnit provozní koncept, protože udržet schéma křižování se již nestihne (byť ono zase kde je víc jak řekněme 2 mezilehlé dopravny na půl hodiny jízdy, bavím-li se o špičkově hodinovém intervalu, tak je otázka zda některé spíš nezrušit / nepřevést na nz i pod D3).
Tak je třeba v zásadě prodloužit jízdní doby, aby zbytek cestujících, kteří ještě dobrodiní SŽ nepochopili, konečně vypadnul.
Ohlašovací povinnost v každé dopravně je jedna z možností ,jak zlepšit bezpečnost na tratích D3.Rušení v některý den v týdnu a pod. bych tipnul na úředníky,kteří toho o železnici moc neví . Ale bohužel někteří mají moc rozhodovat a to je velmi nebezpečné .Nějaká minuta navíc nikoho nerozhází.
Vlak má jet tak pomalu, aby motýli mohli otevřenými okny svobodně létat dovnitř a ven…
Přesně tak. I pan premiér je pro ty motýle, přeci.
A co když strojvůdci v telegrafním přístroji dojde děrná páska? Jak se pak bude prokazovat, že se opravdu ohlásil?
Pro tento případ bude trať vybavena poštovními holuby.
v telegrafu děrná pásky není….Pisátko a rolička papírové pásky. místo pisátky někdy takový „rydlo“
Použije se papír toaletní 😉
Nekrepovaný
Tak o tomhle asi Andrej nesnil, kdyz vlhnul. Ta Sprava zeleznic je brzda provozu.
Ohlašovací povinnost v každé dopravně D3 jednoznačně ANO. Aby bylo líp, měla by Dobrá správa přijmout koncepci, jak na tyto tratě dostat co nejdřív nějaké technické zabezpečení. Pokud ovšem tímto zabezpečením má být jakási verze ETCS-Light, tak proces zvyšování bezpečnosti na tratích D3 zamrzl na dlouhou dobu u tohoto administrativního opatření. Ale kdo ví – možná že nejmenovaný výrobce na 3 písmena něco zkouší a podaří se mu to nasadit s větším úspěchem, než radioblok.
To je hezké ty komentáře ale zajímá mě kolik z vás ví více než že vlak jezdí po kolejích o železnici?
Jak je možné, že náměstek provozu Miroslav Jasenčák po svých hloupých vzjádřeních zůstává stále ve funkci?
Koblížky chutnají.
Protože je obklopem lidmi, kterým to připadne rozumné?
Vstava uz ve 2 rano. Pak sice blouzni, ale zatim to na udrzeni funkce staci.
Jak je možné, že Kare Vojtíšek po svých hloupých dotazech stále píše do diskusích? 😂😂😂😂 Zná toho náměstka osobně? Vsadím boty, že nikoliv, protože jinak by něco podobného nemohl nikdy napsat.
No mě stačí jeho benevolence v přístupu k chybám na cdp při řízení provozu.
Tímto opatřením se nezmění nic. Kdysi měli ohlašovací povinnost vlakvedoucí, kteří byli zainteresováni do bezpečnosti a řízení dopravy a vlastně o všem dění věděli na trati tři lidé (dispečer,vlakvedoucí,strojvedoucí). Dnes je to o komunikaci dispečer-strojvedoucí, který má mimo hlášení i další povinnosti (prodej jízdenek,řízení posunu,vyvěšování atd.). Úspora zaměstnanců a kumulace zodpovědnosti na strojvedoucího bylo krokem vedle.
Mohu dotaz? Jízdenky prodávají strojvedoucí jen na sólo vozech ř. 809, nepletu-li se. Co se u sólo motorového vozu svěšuje a kde se s ním posunuje, kromě z/do depa na začátku/konci dne?
tak pod tento příspěvek se podepisuju také.
Prostě tohle je směšný, za pár let se stejně dostanou do stavu , že s tím nikdo jezdit nebude, pár turistů přes léto to těžko vytrhne, tak ať to zruší, vykopou a je klid. Na vsi stejně má dnes každý auto a ne jedno v rodině, pro babky k doktorovi se nějaký minibus dá taky zavést a je po problémech a celý ten cirkus bude stát o hodně míň peněz.
Viděl jsi alespoň mapu, abys věděl, kde jsou D3 provozovány? Ale s tvým IQ pochybuji, že bys koukal do mapy ČR.
Viděl, právě že viděl, a spěje to doufám a je to i znát ke zdárnému konci těchto přežitků železnice
Harrachov interval 30 minut, v sezoně obsazeno. Vytrhat, nechat kdejakou D1 s intervalem 120.
Ne, tam patří návěstidla a jezdit podle D1. Jenže je to pohraničí 40 let uřečené k likvidací po němcích. Vždyť za hranicemi žije nepřítel! A rozhoduje se v Praze. A Polsko je dneska módní nepřítel ve všem. Od uhlí, přes klobásy, po vlaky.
Za toto palec nahoru, bezpečnost především.
Před dvěma dny jsem psal, že si vsadim na včasnost vlaku. 10min v Otrokovicich a následně neodjel kvůli poruše…. Zábava 😁
Otázkou je jestli jste si vsadil… a jakej byl kurz!
Ne, protože bych prohrál. Asi budu muset jezdit už prvním ranním ze Zlína a mít rezervu tak 2,5h se dostat do Prahy.
Jo a náhradní lokomotiva zůstala za Brnem stát 😂 a všichni přestoupili z R888 na vlak do Olomouce ( 310mist a vlak z Brna do Olomouce 322 míst ), takže to bylo jako na koncertě (hlava na hlavě ) a teď všichni jdou do EC z Varšavy s 410misty.
Na denní dojíždění je regionální železnice pomalá (nyní ještě pomalejší) a nebezpečná. Turistické vlaky zase nevoní SŽ. Náklady dostaly další restrikci. Tak si říkám, k čemu tedy ty regionální tratě budou..!?
Takhle, ne všechny tratě jsou pomalé pro denní dojíždění. Ukazuje se např. Při náhr. Aut. Dopravě.
Pro všechny ostatní normální lidi , kteří se pořád nehoní aby někde byly o deset minut dříve ( které ve finále prokvákají na asocialnich sítích )
V časoch, keď železnica nutne potrebuje zvyšovať svoju konkurencieschopnosť, dobré meno a byť „customer friendly“, potenciálni zákazníci sa od mnohých súčasných alebo bývalých železničiarov dočkávajú akurát tak arogantného osočenia, že nie sú normálni, lebo normálnym ľuďom na čase dopravy predsa nezáleží. Je úplne jedno, čo si myslíte o ľuďoch a ich honení za minútami. Ľudia sa rozhodujú na základe svojich preferencií a kombinácii rôznych faktoroch. Ak jazdenie vlakom bolo doteraz na hrane prínosnosti, 10 minút navyše to preklopí v prospech auta, autobusu alebo kola. A buďme úprimní, mnohé lokálky (nie všetky, ale mnohé áno) už teraz vozia najmä vzduch. Ich… Číst vice »
Jenže tady se nebavíme o 10 minutách ale o nemalých desítkách minut, o které je lokálka pomalejší než jakýkoliv jiný druh dopravy. To už opravdu začíná mít od běžného použití daleko..
Nebezpečná oproti chůzi ano, ale vůči IAD (auto, kolo) určitě ne.
Na škole nás učily, že dopravu na dráze lze zastavit striktním dodržováním všech předpisů, které někdo mnohdy vymyslí i ve slabé chvíli, aby to nevypadalo, že nevykazuje žádnou činnost. Přijde mi, že toto pravidlo je nezávislé na politických režimech.
U Vás byly jen paní učitelky?
Tak u nás byl učitel jenom na tělocvik no a tohle se v tělocviku fakt neprobíralo
Špatné písmeno jsem úplně přehlédl, polepším se. Navíc na technologii dopravy jsme měli jenom učitele, učitelku jsme neměli žádnou.
Ohlašovací povinnost v každé dopravně bych ještě dokázal pochopit, ale zákaz jízdy nákladních vlaků s náskokem, to už ne. Asi jen snaha znechutit nákladním dopravcům ježdění na různé lokálky, aby se Dobrá správa nemusela starat a měla argument pro zrušení. Na tratích kde v podstatě nic jiného nejezdí to bude pěkně absurdní a maximálně to dopadne tak, že se trasy budou zavádět na poslední chvíli ad hoc před odjezdem vlaku, nebo s hodně velkým předstihem, aby jel vždy vlak zpožděný. Což fakt pomůže bezpečnosti.
Jízda s náskokem ne, ale adhoc trasa půjde? To mi taky příliš rozumu nedává..
To nemusí.
No tohle má jednoduché řešení – naplánovat všechny nákladní vlaky brzo ráno a pak jezdit podle potřeby se zpožděním.
Na blbce na Dobre sprave nenarazis.Nez řešit bezpečnost systémove,tak se zavede ohlašovací povinnost všude.Hlavne,ze FS souhlasí…
ANO. Bude Líp. Už se vracíme s touto garniturou s podporou komunistů v reálném životě do minulosti. Huraaaaa
Jako ze za nedodrzovani zakladnich povinnosti typu zastavit na cervenou muze Babis? Muze i za to,ze je dneska vedro a poti se mi zadek?
Může (systém zemědělských dotací, podpora plodin jako řepka a kukuřice, tepelné ostrovy na polích…)
Jasně, Babiš může za všechny problémy světa 😀 😀 😀
Za všechny ne, ale za vyjmenované zčásti ano.
MÝLÍTE SE. Každý přece ví, že za všecko může Kalousek. Říkal to Babiš, přece!
Dle imbecilu jako je Rosťa ano.
Jak souvisí zastavování na červenou s ohlašovací povinností na tratích D3? Aha, to bude ten pot…
Nejsem si jistej, ze tohle pomuze. Kdyz muze strojvedouci zapomenout, co je za den, muze stejne zapomenout se ohlasit. Lidi jsou nejslabsim clankem zeleznice. Proc nejsou zadny srazky v Kralovstvi zeleznic? Protoze tam zadny zeleznicari nejsou. Autonomni vlaky jsou jedinym resenim a na rozdil od aut je to na kolejich pomerne jednoduchy.
Souhlasím. Přesto to tento stát v souladu s EU zavede primárně na silnice, protože železnice ve skutečnosti nechce.
Jak víte, že tam žádné nehody nemají? Jinak modely určitě nejsou autonomní, mohou být automatické, ale to je něco jiného.
I Stalin říkal, Jesť čelověk, jesť problema. Nět čelověka, nět problemy.
Dostávám občas do mejlu dotazy, jestli si na Správě z lidí děláme legraci. Tedy většinou je to vyjádřeno výrazně expresivněji. Abych nemusel odpovídat jednotlivě: Ano.
A není legrace spíš někde makat a namísto prosazení svých údajně dobrých nápadů psát ironické komentáře na internet?
Dostávám občas do mejlu dotazy, jestli si na Správě namísto prosazení svých údajně dobrých nápadů psát ironické komentáře na internet.
Abych nemusel odpovídat jednotlivě:
NE 🙂
Já myslím že s dělením si legraci začali páni strojvůdci.
Taková gramatická záludnost – stavět dům (4. pád), ale stavba domu (2. pád). Dobíhat autobus (4.), ale dobíhání autobusu (2.). Zkuste si to taky, většina dětí to zvládá tak ve 4 až 5 letech.
Hele, Luďku, mluv laskavě jen za ministerstvo, jo? Meloucha v Dlážděné ještě nemáš 😂
To by se mělo zdražit. Když kaštani dostanou delší zážitek.
30 kilometrů se ve 21 století pojede hodinu. No to se nádražákům bude klientela jenom hrnout. Možná tak kochat se na výlet někde, pro denní dojíždění do zaměstnání časově naprosto nepoužitelné.
Dát do vlaku noviny, WiFi, LCD displeje a něco promítat. Kolem tratě bilboardy. Určitě by šlo něco vymyslet. No a ti co budou pospíchat, můžou jít část cesty pěšky
Tak určitě, proflákat tam půl dne, to většina chce. Ba ne. Dostanou samořiditelná auta a budou se dál zabíjet na silnicích. Vždyť už dnes není problém koukat do notebooku či knížky, přesto vlaky používá jen asi 17 % všech cestujících.
Zplať pánbůh za to. dovedete si představit situaci, že by se rozhodlo dalších 20% se přidat? dyk by si nebylo kam sednout 🙂
Kdo chce sedět ať si zaplatí první třídu!
což zpravidla činím, nicméně na výše zmiňovaných tratích nebývá až tak často řezena.
Právě turisté používají vlaky v severovýchodních Čechách nejvíce. To je všeobecně známo. A je to tak na všech tratích. Kokořínsko a Český ráj jsou velmi vyhledávané, zvláště letos.
Přesně, jízda vlakem je prostě zážitek. To není na nějaké ježdění, když chce být člověk někde včas.
Jízda vlakem, to je o tom vyhradit si den, dva a dojet z Prahy do Lomnice nad Popelkou. Dát si pivečko a kochat se.
Nooo :)) každý taky nemá to štěstí že dělá v kanclu a ty dva dny může datlovat do notebooku ve vlaku. Nevím jestli si takový pekař začne zadělávat na kvásek někde v kupé.
Však pro takové železnice není.
Jízda vlakem, to je dneska částečně adrenalin pro mladé, částečně pro fanoušky a částečně doprava pro režisty. Člověk, co musí být včas v práci samozřejmě jede autem. I když i tam…
Co to, Luďku, meleš? Na Florenc ti jezdí metro🙂, stejně u vody nemáš kde parkovat 😉
Trochu smutný, že naše železnice muže být využívána tak na turistiku a poslední dobou i s nejistotou návratu domů.
Smutné to je. Nicméně železnice je pro Kokořínsko a Český ráj i tak naprosto klíčová. Proto tam kraje objednávají dopravu. Od jednotlivých nádraží vede množství turistických tras na mnoho zajímavých míst. Dotováním vlaků se rovněž podporuje i podnikání, protože turisté v regionu utrácí peníze.
Přesto je to trochu málo, dokud i z těch míst mají lidé potřebu někam dojíždět. Jenže to je přesně ta preference silnic. Když už se opraví železnice, tak pro jistotu v původních parametrech, třeba i s „desítkou“ přes přejezd se světly (a pak se diví pokusům to projet ještě před ploužícím se vlakem).
silnice se taky obvykle opravují v původních parametrech. ještě obvykle po opravě přibude sedmdesátek, plných čar a zákazů předjíždění
Ale pozor, kochání je turistika. Takže objednat po celý týden nebo nic! To je dobrá správa
Křivdíte jim. O takové rychlosti se nám může tak akorát zdát:
10:0815.8. soCelkový čas 53 min, vzdálenost 20 km
České dráhy, a.s.osobní vlakOs 15505
10:08 Rokytnice n.Jizerou
11:01 Martinice v Krkonoších.
Nějaké oblouky tam jsou, ale stejně si myslím, že by tam rychlé vlaky měly jezdit do 20 minut, a zastávkové pod 35 …
no když je na takový „štrece“ 10 zastávek, pak je to těžký. pokud vlak zastavuje co 2 kilometry….
Tento konkrétní vlak stojí 9 minut v Jilemnici.
Jistě, zbytečné prostoje a „vata“ v jízdním řádu může dělat tak čtvrt hodiny, další zdržení rychlostními omezeními na přejezdech zabezpečených nejmodernějším zabezpečovacím zařízením – výstražnými kříži se stopkou; nevím, jestli jsou tam koleje klopené v obloucích, no a nakonec aby nebyla zbytečně podseknutá stanovená traťová rychlost …
no je tam pěkný okolí, no, tak ať se lidi mohou chvíli kochat!
Je divné, že vydali jř jen pro 2 tratě. Na tratích: 012, 236, 223 došlo ke zrušení některých zastávek na znamení a jř nevyšel. To jako není změna pro cestující?
díky za tip. na odpovědi, kterých dalších tratích se ještě změna týká, zatím od SŽ stále čekám.
Na uvedených tratích dochází „pouze“ ke zrušení znz a to takto (nemusí to být nutně u všech vlaků, ale není to 1, 2, 3 vlaky, ale vždy alespoň 10): 012, kde Bošice již nejsou zastávkou na znamení, bez časových posunů 236, kde Hronov n.D., případně Skovice nejsou zastávkou na znamení, bez časových posunů 223, kde Štětkovice u vybraných sudých vlaků nejsou zastávkou na znamení, bez časových posunů Ale to jsou jen tratě, které mě zajímají, asi jich bude daleko více, myslím (nezkoumal jsem), že všechny D3, právě kvůli telefonku v sjř. ty 2 v článku mají i časové posuny v… Číst vice »
I to je změna jízdního řádu a proto nechápu, že dosud není zveřejněná na stránkách SŽ
Ano, přesně tak. Já ty dva zveřejněné objevil na webu až toto pondělí, což podle mě také není úplně OK, když ke změně dochází za 5 dní.
Opravdu se ruší zastávky na znamení, nebo se naopak právě ruší jen nutnost toho znamení?
80 tratí s D3 nelze ani při dvojnásobných výdajích pro SŽ předělat na vyšší zabezpečení ani za 15 let. Na to prostě nejsou peníze. Nemluvě o tom že už teď chybí téměř 400 výpravčích.
Nemuselo by tam být ETCS. Stačilo by v každé dopravně návěstidlo kryjící mezistaniční úsek a jeden počítač náprav, plus samovraty. V podstatě to stejné, co je na tramvajové trati Liberec – Jablonec. Plně automatický systém bez potřeby obsluhy.
A to návěstidlo zabrání projetí? TT Liberec – Jablonec aspoň vypne napájení troleje.
Pokud červená bude znamenat stůj, tak alespoň normální člověk zpozorní. Jestliže však nově znamená i podmíněné volno, tak už to může být problém.
Hlavně dneska už nebude nikdo soudný likvidovat D3 tím, že tam vrátí výpravčí a přednosty chovající holuby, ale udělá z toho dálkovinu.
Ono jakmile cokoli je bez dozoru, je to riziko, které je třeba zvážit.
I dálkovina / CDP potřebuje výpravčího, být sedí jinde.
Přičemž to co ušetří tak uvali za dráty a technologie….
Osobně bych tam raději viděl toho přednostu s holuby. Ale já jsem zpatecnik….
V 21. století by šlo mluvit s dirigujícím dispečerm například mobilem či vysílačkou a bylo by to rychlejší, protože by strojvůdce nemusel chodit nikam do kanceláře, kterou musí odemknout a zamknout.
Z hlediska mobilu, který by byl ve vlaku, by SŽ za paušální poplatek mohla dávat sim karty s tím, že by měla s vyhrazenou síť (podobně, jako funguje přenos u antén zařízení dálkového přenosu u elektronického požárního systému. A v případě výpadku by alternativa mohla být pevná telefonní linka v ohlašovně.
Proč další číslo navíc, snad všichni dopravci dávají svým strojvedoucím služební telefony.
No na druhou stranu, ohlášení z dopravní kanceláře dává jistotu, že strojvedoucí v dané stanici skutečně je.
To víc mi vadí zrušení možné jízdy s náskokem.
Jistotu ano, ale zdržuje podobně, jako když průvodčí vybíhal přestavovat výměny (tam šlo navíc o plýtvání naftou). Možná by to šlo zkombinovat s určením polohy.
Plýtvání naftou? To se za tu chvilku teda vyplýtvalo nafty.
Telefon? To se dá ošidit. Poctivý signál je jen kouřový, aby byl vidět z následující vechtrovny. A než strojvůdce v dopravně rozdělá oheň a vyladí ho tak, aby měl kouř správnou barvu…
To se hezky napíše ale hůře realizuje. B mnohých dopravnách není signál žádného mobilního operátora. Takže vymalováno.
To je snad levnější tyto dopravny (kolik že jich vlastně je?) dokrýt, než vymýšlet nějakou úžasnou věc na úrovni 19. století.
Nejlepší by bylo všechny D3, kde se celý den nepohybuje jen jeden motorák a nákladní vlaky tam jezdí jednou za uherský rok, vybavit Radioblokem.
závislým na GPS a veřejné GSM sítí?
A pročpak nejsou tratě pokryté GSMR? Protože se nechce. Mnoho tratí nemá ani TRS, úplně obyčejnou analogovou síť. Radiotelefon, který vozil kdejaký papaláš v autě už před třiceti a více lety.
Proč není povoleno obojí? Traťový telefon jako nouzovka když to z mašiny nejde. Teď fíra zavolá z traťového aby jel, když si vzpomene tak večer bude nadávat nebo to napíše do knihy závad.
V tom, že fíra musí někam do DK ke drážnímu telefonu je právě smysl toho celého.
Jedině tak máte jistotu, že vlak stojí v dopravně a strojvůdce vám nevolá mobilem /vysílačkou kilometr před stanicí
Co píšete je pravda. Je otázkou, zda by nestálo za to, do vzniklé aplikace (či jiné) zabudovat možnost telefonování, pokud je vlak až ve stanici. řekněme gps stanice + poloměr x metrů (kolik je otázkou kolik, ale mělo by to být konfigurovatelné pro každou stanici zvlášť – zpravidla by se nastavovala ta, kdy je vozidlo bezpečně mezi výhybkovými obvody vjezdu a odjezdu). Volat by šlo pouze ze zařízení, které by bylo přiřazeno k tomu či onomu vlaku, z žádného jiného. Pokud nebude signál, byla by k dispozici dopraví kancelář.
Nejjednodušší je udělat primitivní aplikaci, která odešle to hlášení zároveň s polohou z GPS. Ty dopravny kde není mobilní signál je řádově levnější vybavit WiFi než BTS. Aplikace by se dala postupně vylepšovat. Např. při nepovolení další jízdy a pohybu vlaku by mohla začít řvát aby fíra zastavil..
Vybavit WiFi a čím? Na střeše výpravní budovy nebo největším stromě Wi-Fi AP, které za dobrého počasí chytne GSM signál?
Existuji regionalni poskytovatele internetu, casto je i tam kde neni signal GPS.
Poloha GPS z telefonu? Občas si při jízdě vlakem nechám pro zajímavost zapnutou nějakou trackovací aplikaci, a v pěkných údolíčkách co chvíli ta křivka hupsne to sto metrů doprava do lesa, tu 300 metrů doleva přes řeku… a kdyby zrovna v takovém okamžiku strojvůdcův mobil odesílal zprávu o aktuální poloze vlaku, tak pro něj rovnou můžou jet vyprošťovací ponorkou.
Reagoval jsem na nutnost hlaseni z pevneho telefonu z duvodu potvrzeni polohy vlaku v dopravne. Ne z duvodu online sledovani polohy vlaku za jizdy.
GPS není zabezpečovací zařízení a proto se na dráze nepoužívá. Jeho spolehlivost určení polohy je příliš nízká, na mnoha tratích je signál špatný nebo žádný
GPS je dobré akorát na navigování balistických raket, na českou lokálku fakt ne!
Aneb proč to dělat jednoduše, když se to dá dělat složitě
Na rozdíl od vás elektronice bezmezně nedůvěřuji. Všechno co komunikuje bezdrátově po datové / rádiové síti se dá hacknout, ovládnout, ovlivnit.
to i na drátové síti
Však to by bylo logické a dostačující kilometr před nádražím se ohlásit a případně dostat souhlas do dalšího úseku, a v takovém případě nahlásit pak opuštění nádraží.
No tak super, tak osekáme jízdní řád o víkendové a prázdninové vlaky a výletníci se budou tlačit v přecpaných vagonech jak za Husáka a Bilaka!
Spolu s prodlužováním jízdních dob se na to spíše vykašlou, se všemi možnými důsledky. Inu, chceme dopravně podřadnou železnici a děláme na tom.
Lokálky mají v dnešní době přesně opačný problém, nežli „přecpané vagony“ a mnohdy jsou víkendové vlaky jediné, co tam jezdí.
Kde to bylo dovedeno k úpadku, tam ano, ale nezobecňoval bych.