Hitachi testuje ve Florencii tramvaj na baterie
Tramvaj Sirio, ilustrační foto. Pramen: Hitachi Rail
Hitachi není jediná společnost specializující se na vývoj bateriových tramvají, další jsou například Stadler či CAF
Hitachi není jediná společnost specializující se na vývoj bateriových tramvají, další jsou například Stadler či CAF
Myslím, že ve Florencii tramvaj do historického centra nepovede. Končí u SMN. Dál by se nevešla. Důvod je asi ten, že v Pistoii je továrna Hitachi.
Ale prosímvás, vždyť ta je na baterky!
Jako proč? Co to má za výhody?
Místy ty troleje docela esteticky vyrušují.
No kdyby ty troleje vypadaly takhle, tak bych souhlasil
https://omg.blog/wp-content/uploads/2016/12/thailand-powerlines.jpg
Děkuji šotoušům za 3-, ale jeďte se do těch měst zeptat, co je k tomu vedlo. Ne každý shledává za vizuálně optimální třeba gotickou katedrálu v obležení tramvajové troleje (případ Orleans).
§1 Vždycky se to tak dělalo
Tak hlavní výhoda je, že tramvaj převáží nelehkou baterieri (nebo blok baterií) jako permanentní závaží.
Kotvy na fasádě nebudou potřeba, trolej nebude potřeba. On ten tah v lanovém převěsu nebude zrovna malý a je s tím právní oštera.
Údržba trolejového vedení není nejlevnější a estetika. Dnešní baterie se již v pohodě zvládnou dobít mimo daný úsek. Ve výsledku to může být i levnější. Baterku bude potřeba třeba po 5 letech vyměnit, ale to není v ceně tramvaje zase takový problém. Vyměnit baterii třeba za milion po 5 letech nebo postavit trojele za stovky milionů.
A hlavně, recyklace baterii, které dosloužily, není problém soudě dle mnohaletých zkušeností.
Dávám přednost francouzkému pojetí – úprava napájení ze spodu a nevozím s sebou baterie. Mají to tam v několika městech v centru. A extrém tohoto typu je Dubai, kde (mám dojem) tranvaj snad ani nemá pantograf a bere to ze spodu celou trasu.
Dubai. Čekal by tam někdo sněžení, mráz a led? No tak ta elektrárna v Texasu je o něco jižněji, pravda není tam tak suché klima. Museli odstavit 1 reaktor, zamrznul nátok chladící vody z přilehlého umělého jezera. Nebyli připravení na takový mráz a sněhovou bouři.
Praha je zhruba tak daleko na sever jako Vancouver. Když v Praze napadnou 3 centimetry sněhu, tak je z toho kalamita. Pravda, v Praze není tak vlhké klima. Ale asi by se s tím mělo počítat, aby se pak neskákalo vzteky ke stropu, jaktože použili řešení, které ve sněhové kalamitě selže.
Tak pardon, po kontrole bezu zpět. Ta elektrárna je severněji od Dubaje, o 3 stupně severní šířky.
V Nice mají taky tramvaje na baterky, pře centrum.
A v Zaragoze…
absence trolejí by údajně zvýšila „estetickou hodnotu městského prostředí“
no, tu by zvýšila i absence kolejí….
A absence všech motorových dopravních prostředků. Nejsou hezčí koně a různé ruční vozíky??
Tak bude to jistě stylové. Ostatně co se týče těch ručních vozíků, byl jste v Benátkách? Ale jinak prostě tramvaj a trolej k sobě tak nějak patří.
Jó, zpátky do jeskyní! Mně třeba vaděj čáry od letadel na obloze.
jo, chemtrails jsou svinstvo
Ale je to americké…
NESOUHLASÍM, ale máte pravdu v tom, zejména frantíci stále neco převratného vymýšlejí. Tramvaj na gumových kolech, tramvaj pouze s vodící kolejnicí..
Možná trochu off topic, ale nevíte, zda má Hitachi výrobní závod v Itálii? Vím jen, že jeden vlastní v UK.
Hitachi je majitelem někdejší AnsaldoBreda, má tak továrny v Neapoli a Pistoie.
Něco podobného na letiště na ty tři kilometry s přímou linkou na nádraží , nemusí to nutně být Škoda
Nejezdí Škodovky nejde v Turecku v centru taky na baterii?
Ano, Konya. Citadis taky umí být baterkový.