Hitachi testuje ve Florencii tramvaj na baterie

Tramvaj Sirio, ilustrační foto. Pramen: Hitachi RailTramvaj Sirio, ilustrační foto. Pramen: Hitachi Rail

Hitachi není jediná společnost specializující se na vývoj bateriových tramvají, další jsou například Stadler či CAF

28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan Pochman

Myslím, že ve Florencii tramvaj do historického centra nepovede. Končí u SMN. Dál by se nevešla. Důvod je asi ten, že v Pistoii je továrna Hitachi.

rsp

Ale prosímvás, vždyť ta je na baterky!

Jerry

Jako proč? Co to má za výhody?

Kubrt

Místy ty troleje docela esteticky vyrušují.

Kuba

No kdyby ty troleje vypadaly takhle, tak bych souhlasil
https://omg.blog/wp-content/uploads/2016/12/thailand-powerlines.jpg

Kubrt

Děkuji šotoušům za 3-, ale jeďte se do těch měst zeptat, co je k tomu vedlo. Ne každý shledává za vizuálně optimální třeba gotickou katedrálu v obležení tramvajové troleje (případ Orleans).

ABC

§1 Vždycky se to tak dělalo

Jindra

Tak hlavní výhoda je, že tramvaj převáží nelehkou baterieri (nebo blok baterií) jako permanentní závaží.

Jiří Kocurek

Kotvy na fasádě nebudou potřeba, trolej nebude potřeba. On ten tah v lanovém převěsu nebude zrovna malý a je s tím právní oštera.

Jirka

Údržba trolejového vedení není nejlevnější a estetika. Dnešní baterie se již v pohodě zvládnou dobít mimo daný úsek. Ve výsledku to může být i levnější. Baterku bude potřeba třeba po 5 letech vyměnit, ale to není v ceně tramvaje zase takový problém. Vyměnit baterii třeba za milion po 5 letech nebo postavit trojele za stovky milionů.

Jindra

A hlavně, recyklace baterii, které dosloužily, není problém soudě dle mnohaletých zkušeností.

Platamon

Dávám přednost francouzkému pojetí – úprava napájení ze spodu a nevozím s sebou baterie. Mají to tam v několika městech v centru. A extrém tohoto typu je Dubai, kde (mám dojem) tranvaj snad ani nemá pantograf a bere to ze spodu celou trasu.

Jiří Kocurek

Dubai. Čekal by tam někdo sněžení, mráz a led? No tak ta elektrárna v Texasu je o něco jižněji, pravda není tam tak suché klima. Museli odstavit 1 reaktor, zamrznul nátok chladící vody z přilehlého umělého jezera. Nebyli připravení na takový mráz a sněhovou bouři.

Praha je zhruba tak daleko na sever jako Vancouver. Když v Praze napadnou 3 centimetry sněhu, tak je z toho kalamita. Pravda, v Praze není tak vlhké klima. Ale asi by se s tím mělo počítat, aby se pak neskákalo vzteky ke stropu, jaktože použili řešení, které ve sněhové kalamitě selže.

Jiří Kocurek

Tak pardon, po kontrole bezu zpět. Ta elektrárna je severněji od Dubaje, o 3 stupně severní šířky.

Michal

V Nice mají taky tramvaje na baterky, pře centrum.

Jindra

A v Zaragoze…

ABC

absence trolejí by údajně zvýšila „estetickou hodnotu městského prostředí“

no, tu by zvýšila i absence kolejí….

Vít Jůza

A absence všech motorových dopravních prostředků. Nejsou hezčí koně a různé ruční vozíky??

ABC

Tak bude to jistě stylové. Ostatně co se týče těch ručních vozíků, byl jste v Benátkách? Ale jinak prostě tramvaj a trolej k sobě tak nějak patří.

Lech Malý

Jó, zpátky do jeskyní! Mně třeba vaděj čáry od letadel na obloze.

ABC

jo, chemtrails jsou svinstvo

Jindra

Ale je to americké…

Jindra

NESOUHLASÍM, ale máte pravdu v tom, zejména frantíci stále neco převratného vymýšlejí. Tramvaj na gumových kolech, tramvaj pouze s vodící kolejnicí..

Big Fat Fabulous Woman

Možná trochu off topic, ale nevíte, zda má Hitachi výrobní závod v Itálii? Vím jen, že jeden vlastní v UK.

Kubrt

Hitachi je majitelem někdejší AnsaldoBreda, má tak továrny v Neapoli a Pistoie.

Pe.tr

Něco podobného na letiště na ty tři kilometry s přímou linkou na nádraží , nemusí to nutně být Škoda

55p

Nejezdí Škodovky nejde v Turecku v centru taky na baterii?

Kubrt

Ano, Konya. Citadis taky umí být baterkový.