Hitachi testuje ve Florencii tramvaj na baterie

Tramvaj Sirio, ilustrační foto. Pramen: Hitachi RailTramvaj Sirio, ilustrační foto. Pramen: Hitachi Rail

Hitachi není jediná společnost specializující se na vývoj bateriových tramvají, další jsou například Stadler či CAF

Společnost Hitachi Rail testuje ve Florencii tramvaj na baterie. Centrum toskánské metropole je na seznamu světového dědictví UNESCO a absence trolejí by údajně zvýšila „estetickou hodnotu městského prostředí“.

Zkušební provoz probíhá se soupravou Sirio, do které byly namontovány bateriové moduly. Upravený model Sirio je testován na linkách T1 a T2 mezi Alamanni a Fortezzou. Provozovatelem veřejné dopravy ve Florencii je společnost Gestione Servizio Tramviario (GEST), dceřiná společnost francouzské RATP.

„Jsme rádi, že si společnost Hitachi Rail vybrala pro testování této inovace právě Florencii. Tramvaje napájené bateriemi mají potenciál výrazně změnit veřejnou dopravu ve městech. Především pak v historických centrech míří tato inovace správným směrem, pro tramvajovou dopravu ve Florencii jde o významný milník,“ uvedl starosta Florencie Dario Nardella.

Pro Hitachi jsou tramvaje na baterie jedním z produktů, které společnost v rámci svého bateriového programu testuje. Dalším takovým pilotním programem jsou například hybridní vlakové soupravy na baterie, které jsou testovány ve Velké Británii a v Itálii. Mimo to Hitachi také provozuje jednu z prvních bateriových vlakových flotil v Japonsku.

„Naším cílem je využít naše technologie a práci k budování udržitelné společnosti a přispívat tak k blahobytu lidí na celém světě zlepšováním kvality jejich života,“ doplnil za italskou divizi Hitachi Rail Andrea Pepi.

Hitachi ale není jediná společnost specializující se na vývoj bateriových tramvají. Španělský výrobce tramvají CAF dodává obdobně upravené „bezdrátové“ tramvaje Urbos pro Transport for West Midlands (TfWM) v Birminghamu. Švýcarský Stadler poskytuje hybridní tramvaje do dopravního systému ve Walesu, Cardiffu a jejich okolí. Vůbec první tramvaj na baterie byla vyrobena společností Bombardier Transportation do čínské metropole Nanking již v roce 2013. Bombardier Transportation se mimo tramvají zaměřuje také na vývoj bateriových vlakových souprav.

Tagy bateriové tramvaje Florencie Hitachi Rail
28 komentářů